abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 1 juni 2006 @ 17:59:57 #201
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_38444548
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 15:03 schreef exode het volgende:
even een aanvullend vraagje..wij moeten een laag of 4 behang gaan verwijderen. Nu zag ik hier al wat tips over hoe en wat, erg handig! maar nu hoorde ik dat wij op de muur die eronderuit komt het beste dure verf kunnen 'smijten' in plaats van latex van bijvoorbeeld de praxis...

Ik ga er vanuit dat er een betonnen muur onderuit komt...de kleur wordt bijna overal wit, in de gang paars en 1 muurtje behangen...
kortom..moet ik dure verf kopen, moet beton wat jaren achter een paar lagen behang heeft gezeten voorbehandelen of zo?
Dat hangt ervan af. Het beste kun je eerst het behang verwijderen. Dan neem je een nate spons en die hou je tegen de muur. Als de mur het vocht opzuigt (dan is binnen een paar minuten de muur droog) dan moet de muur voorbehandeld worden.

Ik zou als afwerking in ieder geval een goede verf nemen. Die zijn kwalitatief hoogwaardiger en daar zul je dus langer plezier van beleven.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_38449492
Je kan ook een zware tex nemen, bijvoorbeeld granol.
pi_38517559
Wat je ook wilt, verwijder de vorige laag.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  zondag 4 juni 2006 @ 10:39:58 #204
107521 Furia
snoopy weer
pi_38523189
quote:
Op maandag 15 mei 2006 09:06 schreef Maerycke het volgende:
Mag ik ook vragen om tips?
Ik moet deurposten enzo gaan verven en ik vroeg me af wat nu het gladste werd.. met een roller of met een goede kwast. Ik kan op zich best leuk verven, maar een professional ben ik natuurlijk niet.

Tweede vraag gaat over latex. Ik wil ook de douche voorzien van een leuk kleurtje. Kan ik hier de gewone latex voor gebruiken of mag dat in natte ruimtes niet?
Deurposten zou ik met een kwast doen, er zitten namelijk ook allemaal van die hoeken in die je met een roller maar slecht kunt bereiken. Uiteindelijk gaat op dat soort stukken een kwast veel sneller: eerst de "vouwen" en daarna de rest!
  maandag 5 juni 2006 @ 21:46:00 #205
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_38573265
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 04:02 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Ach, we waren anderhalf uur bezig met het losraggen van het metaal uit de muur, en ik was 25 euro kwijt om nieuwe verf te kopen om de schade hiervan weg te werken. Maar we hebben wel gelachen.

Nog een goede tip: op tijd stoppen met boren.

Anders krijg je dit.
Die foto is echt prachtig. Hoe je erbij staat.. 'Dames en heren, wij presenteren u de nieuwste decoratietrend'
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  maandag 5 juni 2006 @ 21:57:00 #206
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_38573740
Nadat vanmiddag tig schroeven braken in ons hardhouten afdankje kwam de buurman met de tip om naast voorboren (wat we wel gedaan hadden) de schroeven even in de vaseline te dopen voor je ze erin gaat schroeven.
Nooit geweten, maar wat een verschil zeg!
pi_38574260
Zeker RVS heeft de neiging te breken omdat ze veel te warm worden bij het indraaien. Je kunt dat inderdaad voorkomen door even wat vaseline te gebruiken. Maar je hebt ook schroeven die al 'ingevet' verkocht worden.

Wat je ook kunt doen, dat is stukje indraaien, weer uitdraaien, iets verder indraaien, weer uitdraaien, en dan helemaal indraaien.
pi_38574793
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 20:13 schreef DeStedebouwer het volgende:
Je kan ook een zware tex nemen, bijvoorbeeld granol.
of eerst voorlijmen, is een heel stuk goedkoper,
zuigt t niet zo hard, als die goede tip met die spons, kun je ook voorlijm middel in de eerste laag tex gooien, niet in dat Gamma water, echte goede tex dus.
ff gevraagd aan mijn 2 vakmensen hier in huis
De Puta Madre
  FOK!Fotograaf dinsdag 6 juni 2006 @ 01:56:02 #209
137066 fokkieslim
pi_38580861
quote:
Op maandag 5 juni 2006 21:57 schreef Brighteyes het volgende:
Nadat vanmiddag tig schroeven braken in ons hardhouten afdankje kwam de buurman met de tip om naast voorboren (wat we wel gedaan hadden) de schroeven even in de vaseline te dopen voor je ze erin gaat schroeven.
Nooit geweten, maar wat een verschil zeg!
Hoe wist die man dat je vaseline had?Boter was ook goed geweest.
pi_42162795
Geld besparen op kleinigheden?
ga naar de Action en kijk es rond. ik haal daar plamuur,acrylkit, allesvuller en montagekit scheelt de helft met de gamma.
Ze hebben ook veel kwasten en dat soort troep. Allemaal erg goedkoop dus.
laat me toch, ben een blindganger
pi_42163973
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 01:56 schreef fokkieslim het volgende:

[..]

Hoe wist die man dat je vaseline had?Boter was ook goed geweest.
ik proef hier ene sugestieve opmerking
ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime...
pi_42164263
quote:
Op woensdag 27 september 2006 10:12 schreef bomberman het volgende:
Geld besparen op kleinigheden?
ga naar de Action en kijk es rond. ik haal daar plamuur,acrylkit, allesvuller en montagekit scheelt de helft met de gamma.
Ze hebben ook veel kwasten en dat soort troep. Allemaal erg goedkoop dus.
Maar of het ook een goede koop is, is vraag twee (mijn persoonlijke mening)
  woensdag 27 september 2006 @ 11:38:12 #213
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_42164901
quote:
Op woensdag 27 september 2006 11:15 schreef Gurb het volgende:

[..]

Maar of het ook een goede koop is, is vraag twee (mijn persoonlijke mening)
Maar of het ook een goede koop is, is vraag twee (mijn persoonlijke ervaring)

haartjes van kwasten die loslaten e.d.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_47833358
Kwasten van de action en rollertjes van de action ga ik altijd eerst intapen. als je de tape erafhaalt hou je een goede kwast over.
laat me toch, ben een blindganger
pi_47836481
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 15:48 schreef bomberman het volgende:
Kwasten van de action en rollertjes van de action ga ik altijd eerst intapen. als je de tape erafhaalt hou je een goede kwast over.
Ik haal de droge kwast even langs een ruw stuk schuurpapier.
pi_47841134
quote:
Op maandag 5 juni 2006 22:09 schreef Marsepein het volgende:
Zeker RVS heeft de neiging te breken omdat ze veel te warm worden bij het indraaien. Je kunt dat inderdaad voorkomen door even wat vaseline te gebruiken. Maar je hebt ook schroeven die al 'ingevet' verkocht worden.

Wat je ook kunt doen, dat is stukje indraaien, weer uitdraaien, iets verder indraaien, weer uitdraaien, en dan helemaal indraaien.
in elk geval in een keer doordraaien en niet stoppen en dan verder proberen want dan breekt hij altijd
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')