abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26724062
quote:
Op maandag 2 mei 2005 22:32 schreef iteejer het volgende:

[..]

Misschien heeft ze wel geen verklaring. En daar bedoel ik niet mee dat ze gewoon maar klakkeloos alles aanneemt: want als dit soort dingen je gebeurt, ga je, zeker aanvankelijk, echt zelf ook wel naar verklaringen zoeken.
Maar als je die niet kunt vinden, ook na diverse voorvallen niet, ga je er uiteindelijk misschien wel wat makkelijker mee om. Misschien ook niet. Dat zou ze zelf moeten vertellen idd
Da's een beetje hetzelfde als die mysterieuze plassen water die ik hier met enige regelmaat aantref.
Het boeit me op zich allemaal niet zo heel veel, is alleen kut dat ik telkens moet dweilen enzo
  woensdag 4 mei 2005 @ 13:06:49 #52
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_26724334
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 06:09 schreef Laton het volgende:
Worden jullie nou niet moe van die achterlijke verzinsels die jullie jezelf aanpraten?
Word jij nu nooit moe om onzinnig te reageren in topics waar je blijkbaar totaal geen band mee hebt?
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
  woensdag 4 mei 2005 @ 14:09:47 #53
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_26726067
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 06:09 schreef Laton het volgende:
Worden jullie nou niet moe van die achterlijke verzinsels die jullie jezelf aanpraten?
Wordt jij nooit moe om te reageren in topics waar je totaal geen kaas gegeten hebt van de materie die daarin behandeld wordt?
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  woensdag 4 mei 2005 @ 14:20:07 #54
42555 Tomek
Take on the world!
pi_26726418
tvp
pi_26731931
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 13:06 schreef livEliveD het volgende:

[..]

Word jij nu nooit moe om onzinnig te reageren in topics waar je blijkbaar totaal geen band mee hebt?
Mijn excuses voor die reactie..ik was ver heen ivm een geheel aards verlies waar ik nog geen plek aan kan geven.
underground forever baby
  woensdag 4 mei 2005 @ 17:21:57 #56
42555 Tomek
Take on the world!
pi_26732198
quote:
Op maandag 2 mei 2005 14:36 schreef Metro2005 het volgende:
ik ben er nog steeds niet uit waarom ik ELKE keer weer het getal 48 zie terugkomen
36 + (14-2) = ..

[ Bericht 8% gewijzigd door Tomek op 04-05-2005 17:28:26 ]
  woensdag 4 mei 2005 @ 17:33:37 #57
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_26732402
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 17:08 schreef Laton het volgende:
Mijn excuses voor die reactie..ik was ver heen ivm een geheel aards verlies waar ik nog geen plek aan kan geven.
I see. Sterkte dude
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
pi_26734843
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 02:54 schreef sweetgirly het volgende:
- computers op tilt als ik er bij kwam (maar eigenlijk meer dit ), nu geen last meer van
Lol, heb ik ook!! Maar zie dat meer als toeval...
Weet nog de eerste keer dat ik alleen een een bedrijfsbieb moest runnen als vakantiewerk (idee om een toen 16-jarige puber een serieuse biblotheek te laten runnen is al achterlijk) Bij het eerste boek dat ik meegaf viel de computer uit. De drie weken dat ik daar heb gestaan heeft de computer alles behalve meegeholpen... De helpdesk nam de telefoon al op met "de bieb zeker??"
Ook toen ik bij een callcentre werkte... Ik zei nog tegen mijn collega "zet mij er niet achter want dat is slecht voor het netwerk" En ja hoor...
quote:
- mieren begrijpen , keuken opeens (ook in de nacht) vol met mieren, ze opeens niet kunnen doodmaken, wat ik normaal wel had gedaan met het idee 'bah', op mijn hurken knielen en helemaal zonder gedachtes opgaan in de mieren, begrijpen dat ze één geheel zijn, dat als er ééntje het spoor bijster is, dat effect heeft op de hele groep, laat staan als je er dus ééntje doodmaakt en als klap op de vuurpijl, de volgende dag geen mier meer te bekennen in mijn keuken
Denk dat ik het gevoel begrijp... Een aantal maanden geleden ben ik met muziek aan in slaap gevallen. Ik werd wakker bij het laatste nummer van de cd en ik snapte het gewoon. Kan niet precies uitleggen hoe ik me voelde, maar het was erg speciaal

En verder gewoon dingen aanvoelen...
Tijdens proefwerken de antwoorden 'horen'. Zelfs Duitse woorden waarvan ik nog nooit gehoord had.
Ik heb zelfs eens gehad dat ik voor een proefwerk zo graag een voldoende wilde hebben. Ik schreef toen op m'n tafeltje "7 goed zo" Dat moment hoorde ik de leraar mijn naam roepen en zeggen dat ik naar voren moest komen. Ik denken dat ik op m'n flikker kreeg voor het schrijven op m'n tafel. Maar nee, ik had een 7... Ik kreeg het proefwerk terug met daarom precies (!!) hoe ik op m'n tafel had geschreven "7, goed zo"
Ik heb mijn oom voor de tuin zien staan nadat hij was overleden
Ik heb aan voelen komen dat mijn kat overleed. Ik heb zelfs het idee dat hij het ook wist. Hij was wat ziekjes (kwam niet ernstig over) Op een avond voelde ik dat hij van het voeteneind richting mijn hoofd kwam lopen en me wakker maakte. Ik werd wakker, aaide hem en voelde toen dat het de laatste keer was en dat hij niet wilde dat ik me druk maakte... De dag erna is hij overleden. Ik heb 'hem' daarna nog een aantal keer over mijn bed voelen lopen. Van het voeteneinde tot mijn hoofd.
En van dat soort dingen...
pi_26745382
quote:
Op maandag 2 mei 2005 14:36 schreef Metro2005 het volgende:
ik ben er nog steeds niet uit waarom ik ELKE keer weer het getal 48 zie terugkomen
Soms ook heel vreemd, dan krijg ik bv 2 getallen door en door enige wiskundige berekeningen kom ik telkens weer op 48 uit, heel raar. Weet echt niet wat ik ermee aan moet maar het komt de laaste tijd zóveel voor dat ik zeker weet dat het iets moet betekenen, ik denk zelf aan een waarschuwing gezien de frequentie waarme ik het getal doorkrijg.

edit: ik zit net te kijken, ik ga van de week naar frankrijk toe. En raad eens hoeveel km dat is:
748
Hmm kijk eens naar jou nummer plaat van jou auto 74 x 2 = 1(48)
Aantal views (48)30
  donderdag 5 mei 2005 @ 02:14:39 #60
51804 Roa
Pizza Taco!
pi_26746171
Ik vrees dat ik nog niet echt dingen heb meegemaakt die ikzelf als TRU ervaring zou willen bestempelen. Wel kwam ik 1 keer op school en toen vroeg een vriendin aan me of ik wist wat er met Annemieke was gebeurd. Op dat moment wist ik dat het ernstig was (ik dacht ziekenhuis, ze bleek overleden te zijn), maar dat komt misschien meer omdat ik die vriendin van me aanvoelde.

Verder, tja.... ik kan echt niets bedenken, helemaal nix.
Ik lul hier slap uit m'n nek omdat m'n telefoonrekening anders zo hoog wordt.
  Redactie Frontpage donderdag 5 mei 2005 @ 12:10:30 #61
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_26750422
Ik had eens, toen ik een jaar of vijftien was, het volgende meegemaakt:

Ik werd zoals gewoonlijk midden in de nacht wakker om te plassen. Ik moest dan een trap naar beneden om de badkamer te bereiken. Ik wilde mijn lamp aan doen, maar het licht deed het niet. Mijn wekker was ook uitgevallen. Dan maar in het donker de trap af. Ik liep in het donker de trap af en bereikte de overloop. Daar zag ik ineens mijn vader staan, met zijn ochtendjas aan. Ik vroeg:"Zo pa, is de stroom uitgevallen ?" Hij antwoordde niet, en bleef stoïcijns voor zich uitstaren. Ik wilde hem een klap op de schouder geven, maar ik voelde niks. Ik ben pijlsnel naar boven gerend, zonder te plassen. De volgende ochtend vroeg ik mijn vader of hij er nog was uit geweest en iets had gemerkt van de stroomstoring. Hij had de hele nacht heerlijk doorgeslapen...

Ik denk dat het iets heeft te maken met mijn overleden moeder. Een paar maanden voor haar dood zag ik een skelet aan het voeteneind van mijn bed, dat vertelde dat hij uit mijn moeder kwam en mijn moeder binnekort zou overlijden. Na haar dood hoorde ik geregeld mijn naam roepen en voelde daarna een koude windvlaag. Soms meende ik zelfs een schim te zien. Gelukkig wonen we er al lang niet meer, want het was best wel eng!
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_26751041
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 19:48 schreef little_sister het volgende:

Lol, heb ik ook!! Maar zie dat meer als toeval...
Weet nog de eerste keer dat ik alleen een een bedrijfsbieb moest runnen als vakantiewerk (idee om een toen 16-jarige puber een serieuse biblotheek te laten runnen is al achterlijk) Bij het eerste boek dat ik meegaf viel de computer uit. De drie weken dat ik daar heb gestaan heeft de computer alles behalve meegeholpen... De helpdesk nam de telefoon al op met "de bieb zeker??"
Ook toen ik bij een callcentre werkte... Ik zei nog tegen mijn collega "zet mij er niet achter want dat is slecht voor het netwerk" En ja hoor...
Lol (ook), geweldig!

En laat ik nou zelf ook altijd wat bij de bieb gehad hebben. Toen ze die electronische poortjes daar introduceerde, ja erg leuk, voor mij niet dus, was het elke keer raak als ik er door heen moest lopen * piep piep, ging dat ding weer af. Op een gegeven moment had of kreeg ik van te voren al zoiets van 'nouh, daar gaan we weer', boeken overduidelijk van te voren op de balie, geen sieraden om, nothing en/of expres van te voren uit gedaan, maar nee hoor, daar ging ie weer. De bibliothecarresses (wat een woord ) hadden op een gegeven moment zoiets van lachend 'het is goed hoor' of 'hoi, ben je er weer', ik ' '.

Callcenters ja , ook soms herkenbaar geweest. En laatst bij de supermarkt dacht ik even snel te zijn, was de eerste die aankwam, mooi, maar diegene wou ook overduidelijk snel doen ofzo, maar iig viel alles uit , en was ik nog laatst en een rijtje achter mij . Maja, dat was toeval gewoon .

Soms vraag of heb ik mezelf afgevraagd of het nou komt of ik dan juist goed in de tijd zit of juist niet. Ergens heb ik namelijk het vermoeden, bijv. bij de lichten, dat ik niet goed in de tijd zit of even zat. Of beter of anders gezegd, niet 'bewust' in de tijd zat. In die zin, bedenk ik me nu, zouden het zelfs seintjes kunnen zijn (waar ik zelf achterkom of net te laat achterkom/kwam van 'oh ja, bewust' ofzo), dat ik bewust moe(s)t zijn en/of het moest (aan) doen. Ofzoiets . Maja, met die pc's bijv. heb ik weer het vermoeden dat het een soort vorm van uhhh storing is ofzo, ik weet het niet precies.
quote:
Denk dat ik het gevoel begrijp... Een aantal maanden geleden ben ik met muziek aan in slaap gevallen. Ik werd wakker bij het laatste nummer van de cd en ik snapte het gewoon. Kan niet precies uitleggen hoe ik me voelde, maar het was erg speciaal
Heel mooi, heel mooi.
Toevallig las ik vannacht iets over dat men pas een muziekstuk kan begrijpen of begrijpt als je de intervallen (de stilte tussen de noten) hoort en/of begrijpt. Stel dat je bijv. een orkest hoort, en eerst alleen de violen hoort, dan later ook de andere instrumenten erbij en opeens hoor je zelfs de intervallen. Kreeg het idee dat dat bij jou is gebeurd allemaal, en het daardoor snapte en/of begreep.

In die zin, orkest, mieren, etc, is het begrijpen van iets vaak het moment dat het één is (geworden).
Of helemaal, alles bij elkaar hoort en/of in elkaar past ofzo. Als dit een beetje duidelijk is . Maar dat gevoel zou idd hetzelfde, maar met andere voorwerpen, dingen, elementen, wat dan ook, kunnen zijn. In die zin zou je misschien zelfs kunnen stellen dat alles energie is en/of over dezelfde elementen bevatten, maar dan anders uhm samengesteld of iets dergelijks. Nu ga ik wel ver .

Lijnx666 beschrijft (ook mooi) een of dat soortgelijke gevoel ervan. Het begrip of begrijpen van het gebeurenen, het geheel, zonder vermoed ik, zoals jij, ik, en hij gestoord te worden door onnodige of overbodige gedachtes of iets dergelijks, gewoon erin opgaan, ongevraagd of ontspannen. Meditatie ten top wat dat betreft .

Voor de rest erg mooi om je verhaal te lezen.
En nog een bedankje voor Tiesemans (zonder verdoving it is of was ).
  donderdag 5 mei 2005 @ 22:25:45 #63
74582 ICTservice
Niets is zoals het lijkt..
pi_26764733
Ik beleef vooral snachts de meest rare dingen, het kan hel beangstigend zijn. Ik heb het over dingen als: Uittredingen,en afentoe als ik lig beginnen mijn benen in zichzelf te verplaatsen, zonder dat ik dit doe of voel ik een hand op me schouder rusten waneer ik dus gewoon op m'n zij lig.

Wat ik zelf heel eng vond [dit is ongeveer 4 weken geleden gebeurd], dat ik een jongetje aan het eind van mijn kamer had zien lopen, zijn gezicht was bedekt [ik weet niet hoe ik dit beter uit kan leggen], en net voordat ik naar hem wou roepen verdween het..
Ik denk regelmatig dat dit best mijn broertje zou kunnen zijn, aangezien die bij m'n moeder dood geboren is [een miskraam dus], heel wat jaren geleden.

Sindsdien slaap ik nog alleen maar met het licht aan...
http://www.scholieren-online.nl
''Het ligt eraan van welke flat je het bekijkt..''
Fabeltjeskrant = l33t
  vrijdag 6 mei 2005 @ 09:27:13 #64
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_26771859
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 17:21 schreef Tomek het volgende:

[..]

36 + (14-2) = ..

dat soort dingen dus ja
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  vrijdag 6 mei 2005 @ 09:29:26 #65
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_26771871
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 01:19 schreef monigue het volgende:

[..]

Hmm kijk eens naar jou nummer plaat van jou auto 74 x 2 = 1(48)
Aantal views (48)30
Het aantal views stond net op 4848

Dit begint echt vervelend te worden.
Waarom kom ik er nou niet achter wat het betekent
Zo'n duidelijke hint heb ik nog nooit gehad en nu weet ik niet wat het inhoudt
pi_26773519
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 12:35 schreef sweetgirly het volgende:
In die zin zou je misschien zelfs kunnen stellen dat alles energie is en/of over dezelfde elementen bevatten, maar dan anders uhm samengesteld of iets dergelijks. Nu ga ik wel ver .
Nee hoor, we zitten op dezelfde golflente denk ik...

Dat van die poortjes bij de bieb komt me ook bekend voor. Heb het nu gelukkig niet meer!!
Nu ik er aan denk... Wat met radio's? Bij de meeste mensen doen radio's het beter als ze er dichtbij staan. Bij mij doen ze het beter als ik ervan wegloop... Iemand heeft al eens naar voren gebracht dat ik veel negatieve energie heb.
pi_26778424
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 09:29 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Ik heb het ook Alleen het lijkt me meer toeval al hyeb ik het wel vaak
Vannacht: 2:22 , 3:33
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 11:15 schreef little_sister het volgende:

[..]

Dat van die poortjes bij de bieb komt me ook bekend voor. Heb het nu gelukkig niet meer!!
Nu ik er aan denk... Wat met radio's? Bij de meeste mensen doen radio's het beter als ze er dichtbij staan. Bij mij doen ze het beter als ik ervan wegloop... Iemand heeft al eens naar voren gebracht dat ik veel negatieve energie heb.
Over die radio's, radio's gebruiken je volgens mij als antenne als je dichtbij bent of de radio aanraakt.. dus je kan ook een storing zijn
  vrijdag 6 mei 2005 @ 15:44:27 #68
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_26779732
altijd als ik net op de klok kijk hoelaat het is staat ie op 13:37
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_26779875
Ik heb ook iets met getallen, vaak zin dingen als ik ze optel 13 of 19. (19 is mijn geboortedag)...

Maar goed, dat kan nog wel toeval zijn.

Ik heb wel eens gehad dat ik midden in de nacht wakker werd, en dat het licht geloof ik ook nog was uitgevallen/stukgegaan?...anyways ik keek naar de klok, het was 3:22 ofzo, niet echt iets bijzonders. toen keek ik weg, ik keek terug, en toen was het 4:22

Daarna was ik nogal spooked, toen ben ik maar snel onder mijn dekens gekropen en uiteindelijk ben ik in slaap gevallen. 's Morgens heb ik alle klokken gecontroleerd, en alle klokken in huis, inclusief die van mij, stonden gelijk en goed.

[ Bericht 23% gewijzigd door JohnDDD op 06-05-2005 16:02:09 ]
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_26853327
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 11:15 schreef little_sister het volgende:

Ghehe, mooi.. zou wat zijn als wij samen ergens naar toe zouden gaan, al het electra van slag
quote:
Ik ook niet meer, al kom ik dan niet tot amper meer bij die bieb, sinds je namelijk een onwijze contributie daar moest betalen .
quote:
Hehe, ook bekend.
Precies hetzelfde liedje, soms probeer ik sluipend of erg zachtjes van de radio weg te gaan, maar dan nog stoort ie en inderdaad hij doet het beter als ik ervan wegloop. Maja, ik wijtte dat ook, zoals een andere poster al zei, dat je dan een soort van geleider bent. Wat logisch is of kan zijn. En inderdaad misschien is die +/- bij ons soms in de war, of juist niet . We brengen de electra in verwarring of hebben ze door en zij ons niet. Ook lekker vergezocht .

Maar idd, bij anderen vaak genoeg meegemaakt dat er opeens wat stuk ging en/of ik mezelf bijkans schuldig voelde als er storing uitbrak of kwam ofzo. Tegenwoordig lijkt mijn band (was vooral even een periode waarin het wel erg opviel of begon op te vallen, behalve die biebpoortjes die had ik vrij vroeg), wat beter met electra. Behalve soms een lampje die dus springt als ik even te snel en/of onbewust net op het knopje klik. Maja, dat neem ik dan maar voor lief .
  dinsdag 10 mei 2005 @ 18:11:47 #71
49317 elly88
E to the lly
pi_26889015
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 09:29 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Meschien een datum? 4-8 of 8-4 ? tijd?
  woensdag 11 mei 2005 @ 09:26:53 #72
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_26905005
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 18:11 schreef elly88 het volgende:

[..]

Meschien een datum? 4-8 of 8-4 ? tijd?
Ja zoiets, of een leeftijd oid.
Ben er nog steeds niet helemaal uit
  vrijdag 13 mei 2005 @ 13:53:02 #73
118793 Lauwtjuh
*dancing girl*
pi_26975064
Dat met die radio's heb ik ook wel eens! Dan stoort mn radio onwijs als ik ervoor sta en als ik wegloop doetie het ineens....dan sta je dus waarschijnlijk in een zending ofzo ...want als ik een andere radiozender op zet dan is het ineens weg...
"I don't pretend to be captain weird. I just do what I do." - Johnny Depp
"Je houdt van je begeerte, niet van het begeerde." - Nietzsche
  vrijdag 13 mei 2005 @ 13:55:04 #74
118793 Lauwtjuh
*dancing girl*
pi_26975141
Om nog een freaky verhaaltje te vertellen wat ik van mn vader gehoord heb.
Toen hij jonger was was hij op vakantie en werd hij daar ineens heel ziek (overgeven, koorts enzo...miss. gewoon een griepje). Komt ie later thuis blijkt dat zn zusje op hetzelfde moment ook ziek was en dat zn oma een paar dagen later overleden was Net alsof het een sein was van "kom naar huis" ofzo
"I don't pretend to be captain weird. I just do what I do." - Johnny Depp
"Je houdt van je begeerte, niet van het begeerde." - Nietzsche
pi_26975783
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 13:55 schreef Lauwtjuh het volgende:
Om nog een freaky verhaaltje te vertellen wat ik van mn vader gehoord heb.
Toen hij jonger was was hij op vakantie en werd hij daar ineens heel ziek (overgeven, koorts enzo...miss. gewoon een griepje). Komt ie later thuis blijkt dat zn zusje op hetzelfde moment ook ziek was en dat zn oma een paar dagen later overleden was Net alsof het een sein was van "kom naar huis" ofzo
Brengt herinneringen naar boven aan lang geleden. Ik was 17 en ik werd opgenomen voor een acute blindedarminfectie en moest geopereerd worden. Mijn moeder was op vakantie in Spanje en klapte dubbel van de buikpijn en kon een paar dagen nauwelijks lopen. Nadat ze naar Nederland had gebeld wist ze hoe dat kwam.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')