abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 10 mei 2005 @ 08:09:22 #201
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_26873614
#133 Finding Neverland
Ik had deze gedownload omdat hij flink genomineerd werd met de oscars. Hij leek me namelijk eerst helemaal niets. Veel te zoetsappig enzo. Toch viel de film me heel erg mee. De film heeft dezelfde sfeer als bijvoorbeeld Big Fish. Er wordt gewoon een sprookje verteld en je mag meekijken in de fantasie van de hoofdrolspeler. Dit zit zo mooi in elkaar dat het zorgt voor een heerlijke feel-good film. Richting het einde wordt dit minder en wordt er meer gericht op sentiment. Dit is zo mooi uitgevoerd dat het zeker z'n doel raakt. Mooie film die ik zeker nog een keer ga zien! Een 8.
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
  dinsdag 10 mei 2005 @ 10:08:08 #202
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_26875680
Themroc (Claude Faraldo, 1973)
Totaal anarchistische film, die alle filmregels aan z'n laars lapt en waarin de personages alle regels van de samenleving aan hun laars lappen. Het levert een bizarre, surrealistische en bij tijden erg grappige film op. De mensen brabbelen maar wat, gedragen zich als holbewoners en lijken geen gevoel voor schaamte te hebben. Het levert leuke scenes op, hoewel de film in het begin even tijd nodig heeft om op gang te komen. ***½
  dinsdag 10 mei 2005 @ 12:19:43 #203
67663 fractalis
we (all) search
pi_26879232
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 01:32 schreef Sai het volgende:
[afbeelding]
In the Mood For Love (Kar-Wai Wong, 2000): ! Eigenlijk is alles aan deze film geweldig, maar de muziek, Wong's haast Amélie-esque visuele aandacht voor kleine details en Doyle's schitterende cinematografie maken dit een absoluut meesterwerk. Zijn er dan helemaal geen minpunten? Nou, ja, het laatste kwartier is een beetje te fragmentarisch, maar tegen die tijd was ik al zo ontzettend verliefd op deze film dat het me geen bal meer kon schelen, zolang ik nog maar iets langer bij deze personages kon blijven. 9+.
Wat is ie mooi he! Deze week eindelijk ook Days of Being Wild en As Tears Go By maar eens in m'n speler knallen, dan kunnen we weer vrolijk opnieuw beginnen...
Reprogram. Restructure. Resistance is futile. You will be assimilated.
  dinsdag 10 mei 2005 @ 14:28:54 #204
19902 Hymn
CG Artist
pi_26883017
Casshern
Leuke film, alleen op het eind werd ie wat chaotisch en vlogen ze van de hak op de tak
Verder mooi gefilmt maar hier en daar wouden ze het iets te stylish doen waardoor het beeld 'verstopt' raakte en het chaotisch werd.

How High
Lol, verhaal stelt niks voor maar toch heb ik er smakelijk om kunnen lachen.

Robots
Mooie animaties, paar erg leuke stukjes ( britney spears ).
Grappig verhaal met leuke characters.
  dinsdag 10 mei 2005 @ 14:52:53 #205
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_26883776
Code 46 (2003)
Film van Michael Winterbottom over een wereld in de verre toekomst waar alles biogenetisch geregeld en in de gaten gehouden word. Tim Robbins moet een vervalsing zaak in Shanghai onderzoeken, maar valt dan als een blok voor de verdachte Maria (Samantha Morton). Na een affaire van een dag moet hij weer terug naar zijn gezin. Maar dan wordt de zaak weer heropent en gaat hij weer op zoek naar Maria.
Ik vond dat de film zowel cinemagrafisch als gevoelsmatig een beetje dezelfde feeling had als Lost in Translation en Eternal Sunshine.. . Het regie werk was dan ook erg goed. En Tim Robbins was goed op dreef. En ook Samantha Morton doet het goed.
cijfer: 8.5
  Moderator dinsdag 10 mei 2005 @ 15:02:31 #206
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_26884043
Ik ben een inhaalslag aan het maken met oudere films en ben nu voornamelijk naar films uit 1939-1941 aan het kijken:

Destry Rides Again
Foreign Correspondent
The Grapes of Wrath
The Great Dictator
Gunga Din
The Hound of the Baskervilles
The Hunchback of Notre Dame
Jamaica Inn
The Lady Eve
The Letter
Ninotchka
Only Angels have Wings
The Private Lives of Elizabeth and Essex
La Règle du Jeu
The Roaring Twenties
The Sea Hawk
Sergeant York
They Died with their Boots on

Ik wist van tevoren niet precies wat ik moest verwachten, maar het valt me niet tegen. Er zitten hele aardige komedies bij (Ninotchka, The Lady Eve) en goeie actiefilms (They Died with their Boots on, The Sea Hawk). Van de films hierboven was ik eigenlijk alleen niet te spreken over Only Angels have Wings, dat was me allemaal wat te saai.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  dinsdag 10 mei 2005 @ 19:49:15 #207
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_26891920
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 15:02 schreef Mike het volgende:
Ik ben een inhaalslag aan het maken met oudere films en ben nu voornamelijk naar films uit 1939-1941 aan het kijken:

Destry Rides Again
Foreign Correspondent
The Grapes of Wrath
The Great Dictator
Gunga Din
The Hound of the Baskervilles
The Hunchback of Notre Dame
Jamaica Inn
The Lady Eve
The Letter
Ninotchka
Only Angels have Wings
The Private Lives of Elizabeth and Essex
La Règle du Jeu
The Roaring Twenties
The Sea Hawk
Sergeant York
They Died with their Boots on

Ik wist van tevoren niet precies wat ik moest verwachten, maar het valt me niet tegen. Er zitten hele aardige komedies bij (Ninotchka, The Lady Eve) en goeie actiefilms (They Died with their Boots on, The Sea Hawk). Van de films hierboven was ik eigenlijk alleen niet te spreken over Only Angels have Wings, dat was me allemaal wat te saai.
Mike,
misschien is dit nog wat .. Feature Films vrij te downloaden ...
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  dinsdag 10 mei 2005 @ 21:46:51 #208
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_26895730

Querelle (Rainer Werner Fassbinder, 1982): wel ongeveer het soort film dat je mag verwachten van een doorgedraaide drugsverslaafde Duitse fatalistische homofiele Sirk-liefhebber. Bepaal zelf maar of dat je aanspreekt. 7,5.
O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
  dinsdag 10 mei 2005 @ 22:17:16 #209
4180 Hare
Come fly with me!
pi_26896773
Singin' in the Rain

I'm singing in the rain
Just singing in the rain
What a glorious feelin'
Cause this is one of the most wonderful, best, incredibly beautiful movies again!
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
  dinsdag 10 mei 2005 @ 23:38:36 #210
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_26899781
The Jacket

De hoofdpersoon Jack Starks (Adrian Brody) wordt tijdens de golfoorlog in het hoofdgeschoten, als gevolg hiervan raakt hij zijn geheugen kwijt. Bij terug komst in amerika raakt hij betrokken bij een moord, door zijn mentale gesteldheid wordt hij veroordeeld tot een psychiatrische inrichting. Omdat hij waanbeelden zou hebben. Hier wordt er een experimentele manier van behandeling op hem toegepast, die hem naar een andere tijd lijken te voeren. Hier ontmoet hij Jackie (Keira Knightley) die hij ontmoete toen ze nog maar 4-6 jaar was, maar nu rond de 20 is. Samen met haar gaat hij op onderzoek uit.
Het verhaal is een beetje lastig uit te leggen zonder al te veel weg te geven.
De acteurs weten het verhaal goed te dragen en zorgen ervoor dat je goed het verhaal in getrokken wordt.
Het verhaal zelf vertoont wel wat mankementen, aan een paar dingen wordt te snel voor bij gegaan of te makkelijk over gedaan. Had dit beter uitgewerkt geweest, dan had de film ook weer langer geduurt. Een keuze tussen twee kwade in dit geval.
Ook de muziek keuze is prima en vult de film goed aan, verder zijn er nog een aantal mooie sferische beelden en wordt voor de verandering niet iedereen weer gegeven als een super model.
Naast de altijd wonderschone(zelfs als alcoholiste) keira knightley en adrian brody zijn ook Jennifer Jason Leigh, Kris Kristofferson en Daniel Craig(herkende hem pas toen ik het op imdb zag) te bewonderen. Allen presteren prima.
De film boeit van begin te eind en op enkele minpunten na, zoals
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Is het een prima film.
Omdat er toch nog ruimte voor verbetering was krijgt de film van mij op imdb een 7, hier een 7,5.
Zeker een aanrader en weer eens wat anders dan alle hevig op sfx leunde films die nu uitkomen.
Aan de box office en de imdb cijfers te zien sta ik hier redelijk alleen in
  dinsdag 10 mei 2005 @ 23:46:32 #211
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_26900001
Gisteren en vandaag:
Laura
Heerlijk film noir. Geweldig geacteerd, slim script, mooi geregisseerd en gelukkig komt de plottwist halverwege de film en niet a la een typische Hollywood film op t einde. De twist dus in t midden, maar toch blijft de film goed en interessant.
Zeker een aanrader.
Welke films zijn nog meer met deze te vergelijken? dan moet ik die zeker ook eens gaan zien

IMDB Cijfer: 8,2/10
Mijn Cijfer: 8,6/10

Ghostbusters
Blijft nog steeds een erg vermakelijke film met een geweldig cynische en humorvolle Bill Murray. Geweldig . Leuk maar uiteraard over the top verhaaltje. Over t algemeen ziet t er na al die jaren nog goed uit, slechts een klein deel van de effecten zien er wat gedateerd uit.
Maar dat mag de pret niet drukken. Gewoon erg leuk vermaak

IMDB Cijfer: 7,5/10
Mijn Cijfer: 7,8/10
  woensdag 11 mei 2005 @ 00:30:52 #212
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_26901136
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 19:49 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Mike,
Hey die kende ik nog niet. Thanks. Een mooie gelegenheid om D.O.A. te downloaden.

The Incredibles

Gewoon weer een uitstekende Pixar. Hoe ze het hem elke keer flikken weet ik niet, maar dit is opnieuw een geweldig eindproduct. Prachtige animaties en een onderhoudende verhaallijn. De grapdichtheid is niet ontzettend hoog, maar er zitten genoeg leuke details in en de grappen die er wel in zitten (nog steeds genoeg) zijn vrijwel altijd raak.
Het is dat ik mensen die 'toppertje' zeggen het liefst standrechtelijk executeer, anders zou deze dat predikaat zeker verdienen.

8
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
  woensdag 11 mei 2005 @ 00:32:19 #213
4180 Hare
Come fly with me!
pi_26901163
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 23:46 schreef Timo20 het volgende:
Welke films zijn nog meer met deze te vergelijken? dan moet ik die zeker ook eens gaan zien
http://www.imdb.com/chart/filmnoir

The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
  Moderator woensdag 11 mei 2005 @ 00:39:28 #214
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_26901320
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 19:49 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Mike,
Dat ziet er inderdaad wel grappig uit, maar dat zijn over het algemeen niet de bekendste films (Charade is een uitzondering vanwege een copyrightfout).
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  woensdag 11 mei 2005 @ 00:48:24 #215
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_26901457
Kingdom of Heaven
De actiescene's zijn mooi gemaakt, maar daarbuiten istie langdradig en eentonig.
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
pi_26905977
#129 Frank Miller's Sin City

Wat een ongelooflijk mooi gemaakte comicverfilming! Ik heb echt zitten genieten, en dat terwijl ik de hele comicserie niet ken verder. Deed me denken aan Max Payne, door de stijl van filmen en de voice-overs. Heerlijke cast, aardig verhaal, en lekker veel smerig geweld. I love it!
Big dick.
  woensdag 11 mei 2005 @ 10:47:30 #217
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_26906649
le temps du loup

in een periode kort na een ramp slaan de mensen op de vlucht, waarheen, waarvoor... wordt allemaal niet duidelijk gemaakt.
wat wel duidelijk wordt is de ontreddering en de manier waarop de mensen proberen hoop te houden. ook de uitbuiting door helpers en machtsstrijd van enkelen wordt goed neergezet.
toch is de film vooral vreemd omdat de aard van de ramp net bekend wordt. nou heeft haneke daar bewust voor gekozen om zodoende te focussen op de manier waarop de mensen juist in de vluchtfase met elkaar om gaan.
dat wordt dus best goed neergezet, maar met isabelle huppert als hoofdrolspeelster kan dat bijna niet mis gaan

groot minpunt is dat de film veel in het donker speelt, waardoor je de hele tijd zit te turen of je ergens contouren kunt herkennen.
het is haneke's manier om je de film in te trekken, maar ik heb het niet als prettig of handig ervaren. je krijgt gewoon koppijn van t turen en de neiging om geregeld een pauze te nemen.
pi_26907936
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 10:23 schreef HassieBassie het volgende:
#129 Frank Miller's Sin City

Wat een ongelooflijk mooi gemaakte comicverfilming! Ik heb echt zitten genieten, en dat terwijl ik de hele comicserie niet ken verder. Deed me denken aan Max Payne, door de stijl van filmen en de voice-overs. Heerlijke cast, aardig verhaal, en lekker veel smerig geweld. I love it!
Waar heb je deze gezien ?
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_26908642
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 11:28 schreef tongytongylickylicky het volgende:

Waar heb je deze gezien ?
Via Casema, supersnel films downloaden. Aangezien ze daarmee adverteren en je er nergens voor kan betalen, zie ik het probleem er niet van.

Deze ga ik trouwens zeker nog in de bios bekijken, tis echt zo'n film die je nog niet eerder gezien hebt
Big dick.
  woensdag 11 mei 2005 @ 12:10:37 #220
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_26909161
Key Largo (John Huston, 1948)
Leuke klassieker met een sterrencast. Vooral Edward G. Robinson is erg sterk in zijn rol als verbannen maffiabaas. Dit kan echter niet gezegd worden van Lauren Bacall die het zwakste vond van de cast. Dankzij de goede dialogen wordt het eenvoudige verhaal erg onderhoudend en effectief verteld. ****

Unleashed (Louis Leterrier, 2005)
Verrassend leuke film. Het opvallendste is nog wel dat Jet Li zich op acteerwerk prima staande weet te houden tegenover mannen als Morgan Freeman en Bob Hoskins. Hij hoeft niet veel te zeggen, maar met zijn blikken weet hij de sympathie van de kijker voor zich te winnnen. De goede harde actiescenes worden met een heel degelijk verhaal aan elkaar geschakeld waarin genoeg ruimte is voor ontwikkeling van de personages. De muziek van Massive Attack is ook erg genietbaar. ***½
  woensdag 11 mei 2005 @ 12:43:22 #221
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_26910077
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 12:10 schreef Gorro het volgende:
Unleashed (Louis Leterrier, 2005)
Verrassend leuke film. Het opvallendste is nog wel dat Jet Li zich op acteerwerk prima staande weet te houden tegenover mannen als Morgan Freeman en Bob Hoskins. Hij hoeft niet veel te zeggen, maar met zijn blikken weet hij de sympathie van de kijker voor zich te winnnen. De goede harde actiescenes worden met een heel degelijk verhaal aan elkaar geschakeld waarin genoeg ruimte is voor ontwikkeling van de personages. De muziek van Massive Attack is ook erg genietbaar. ***½
De trailer zag er inderdaad al heel tof uit. Ben blij om te horen dat de film inderdaad de moeite waard lijkt te zijn.
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
  woensdag 11 mei 2005 @ 14:22:07 #222
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_26913142
Layer Cake (2004)
Lekkere vermakkelijke Engelse gangster film. Dat is ook niet zo gek als je bedenkt dat dit het regie debuut is van de producer van films als Snatch en Lock, Stock and Two Smoking Barrels.En er zit een lekkere beetje foute soundtrack onder. Jammer alleen dat de film zo vol subplotjes in zitten, dat ik het op een gegeven moment het verhaal niet helemaal meer kon volgen.
cijfer: 7
  woensdag 11 mei 2005 @ 17:51:00 #223
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_26920237
The stand

Nog een keer gekeken, vermakelijk maar af en toe langdradig. Veel b-acteurs ook maar dat geeft niet want het verhaal is goed wat mede komt doordat ik het boek gelezen heb.

Daarnaast de afgelopen tijd tig films gezien maar die ga ik niet allemaal opnoemen. Ontspannen een film kijken is okey!!!
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
  woensdag 11 mei 2005 @ 18:32:24 #224
37895 Sharkdoggie
Made of chocolate
pi_26921390
XXX 2

Alles behalve een goede film, maar wel vermakelijk. Het is wel een bling-bling-check-mijn-wagen-rap-clib met als een hoogte punt een bende autodieven die het opnemen tegen de Amerikaanse leger (incl. tanks en navy seals).

Deel 1 was trouwens veel beter.
Op zondag 29 augustus 2004 03:57 schreef nikky het volgende:
*drukt Sharkdoggie stevig tegen haar boezum aan en kroelt een beetje in zijn haren*
  woensdag 11 mei 2005 @ 20:19:57 #225
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_26924491
2046

best mooie film,.
een schrijver met de nodige fantasie enz....
alleen jammer dat hij zijn buurvrouw liet lopen, de sukkel.

the station agent

hele leuke en goede film over een dwerg die een treindepot erft en er gaat wonen. ergens in new jersey.
ik vond het een lekkere verfrissende film, gewoon goed
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')