abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26669903
Blue Velvet (1986)

Blue velvet wordt de minste mind-fuck film van David Lynch genoemd, en in die mening kan ik mij prima vinden. Alhoewel er af en toe nog wat vreemde dingen gebeuren in deze film had ik nergens het idee dat ik de draad van het geheel verloor (heb ik trouwens sowieso niet zo snel). Vooral het over-the-top acting van Dennis Hopper als gestoorde drugsverslaafde crimineel vond ik stoer in deze film.

Plot: Een jongeman vindt een oor in een weide waarna hij samen met de dochter van een van de lokale politie mannen, in een onderzoek verwikkeld raakt over een moordzaak. Als hij wordt betrapt door zijn hoofdverdachte komt hij in een vreemde driehoeks relatie met diezelfde hoofdverdachte en zijn partner in de zaak. Als dan blijkt dat de hoofdverdachte door een gestoorde drugsverslaafde (goed gespeeld door Dennis Hopper) onder het duimpje wordt gehouden valt de zaak langzaam op zijn plaats.

Punt:
IMBD: 7.7
Ik: 6.8
You can't blame yourself for what gorilla's did
pi_26669927
Cruel Intentions.
Erg hippe film met een voorspelbaar clicheverhaaltje. Maar dat maakt niet uit, want het is gewoon een leuke film om te kijken. Niet meer, niet minder.

Todo Sobre Mi Madre (All About My Mother).
Hele mooie Spaanse film over een moeder die haar zoon kwijtraakt en opzoek gaat naar de vader van haar kind om dat te vertellen. De vader is een travestiet en weet niet dat hij vader is geweest. En tijdens de zoektocht gebeurt er vanalles. Deze film is overladen met prijzen (onder andere de Oscar voor beste buitenlandse film) en dat is niet meer dan terecht. Apart verhaal, heel erg goed acteerwerk, heel erg mooi gefilmd. Superfilm.

5x2 (Cinq Fois Deux).
Franse film over een op de klippen gelopen huwelijk. De film begint met de scheiding en werkt zo in 5 stadia (vandaar de titel, de 2 slaat op het stel) terug naar de eerste ontmoeting. Het idee is mooi en de film is ook mooi, maar toch mis ik iets. De film is erg fragmentarisch waardoor ik het idee heb dat de scheiding niet echt klopt. Maar volgens de regisseur zou je hierdoor zelf de tussenperiodes moeten kunnen invullen. Dat is bij mij dan mislukt, vrees ik. Maar de film was wel heel erg mooi, dat is zeker.

Cidade de Deus (City of God).
Braziliaanse film over een sloppenwijk in Rio de Janeiro. Drugs, criminaliteit en geweld overheersen het leven daar. De film draait om twee hoofdpersonen: Buscapé en Zé Pequeno. Je ziet ze eerst in de jaren '60, waar ze nog kinderen zijn en daarna in de jaren '70, waar ze rond de 20 zijn. Buscapé wordt fotograaf en Zé Pequeno wordt drugsdealer. Van het verhaal word je niet vrolijk, zeker niet als je bij de aftiteling leest dat het gebaseerd is op waargebeurde feiten. Maar de film is echt geweldig. Hij staat niet voor niets op nummer 16 in de IMDb top 250. De acteurs leveren prima werk af en ook hier is het camerawerk weer geweldig.
Een aanrader, mensen!
  maandag 2 mei 2005 @ 17:36:38 #28
53290 laurenzo85
Surfing on the waves of sound
pi_26670647
Ook maar eens bijgehouden welke films ik in april gezien heb..

Dit was mijn top 5:
1. Ikiru - 9,5
2. Spring, Summer, Fall, Winter.. and Spring - 9,25
3. The Grapes of Wrath - 9
4. Metropolis - 8,75
5. Eureka - 8,75

Eervolle vermelding voor Strangers on a Train

De slechtste was:
Cursed, wat ik nog een 3 gegeven heb.. Dat is nog best hoog eigenlijk..
Ook Cube en Hitchcock's Number 17 vond ik niet zo oké..
pi_26670836
Ik heb deze week gekeken:

Team America 8
Ocean's Twelve 8-
Super Size Me 7
Devils Advocate 8-
Incredibles 8-
Soul Plane 8

Ik hoef toch geen recensie te schrijven he!!
Hell To The Liars
  maandag 2 mei 2005 @ 17:53:39 #30
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_26671102
Citizen Kane

Eindelijk dit geroemde werk eens mogen zien. Citizen Kane. Zoals ik vantevoren had kunnen weten, viel de film lichtelijk tegen. Dat is ook wel logisch als je uit velen hoeken hoort dat het de beste film aller tijden is. Ik ga zeker niet beweren dat 'ie slecht of zelfs gewoon was, want dat is niet zo. De film zit echt heel erg goed in elkaar en eigenlijk valt er ook nergens wat op aan te merken. Het is alleen jammer dat mijn verwachtingen zo hoog waren. Daarom dus niet het meesterwerk dat iedereen 't altijd noemt, maar gewoon een héle goede film.

Cijfer: 8.5.

Code 46

Ik wist niets van de film toen ik er heen ging, behalve dat Tim Robbins er in speelde. Toen de film begon en er geweldige plaatjes van bewoonde woestijnen getoond werden in combinatie met de uitleg van 'code 46', was ik zeer enthousiast. Het klonk allemaal zeer interessant. Jammergenoeg wordt het onderwerp, naar mijn mening, in de film niet genoeg uitgewerkt. Het draait meer om de directe verhouding tussen Robbins en Morton dan om het verhaal er achter en vooral Code 46. Natuurlijk kreeg ik tijdens het kijken een Eternal Sunshine-gevoel en natuurlijk wist deze film lang niet op hetzelfde niveau te komen. Maar het is toch een leuke en vermakelijke poging. Ietwat meer diepgang en speelduur (itt anderhalf uur) volgende keer graag.

Cijfer: 7+.

Shaun of the Dead

Leuke film. Echt. Maar ik snap het komedie-gedeelte niet echt goed. Ik hou enorm van Britse humor, maar ik had het idee dat het hier toch niet echt uit de verf kwam. Hierbij speelde ook mijn hoge verwachting een rol, denk ik. Ja. Nee. Ik weet niet precies wat ik 'r van vind. Okay.

Cijfer: 7+.

maandag 2 mei 2005 @ 18:16:39 #31
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_26671661
Ik heb gisteren Mørkeleg gezien. Dat klinkt erg snob, maar helaas is het een matige Deense slasher. Over enkele tieners die een moordspel spelen waarbij ze elkaar moeten neersteken met plastic messen. Vanzelfsprekend zit er iemand tussen met een echt mes. Niet echt goed, maar ook niet opvallend slecht. Matig dus. Goed voor één keer. Verder zag ik ook The Diary of Ellen Rimbauer, een Stephen King-verfilming en een soort prequel van Rose Red. Deze was iets beter dan de Deen, maar verder ook niets bijzonders. Middelmatigheid troef lijkt het.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_26671679
white noise
zielige kutfilm...
  maandag 2 mei 2005 @ 18:39:23 #33
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_26672219
Hostage
Ex-gijzelingsonderhandelaar (Bruce Willis) raakt betrokken bij de gijzeling van een gezin. Hij gaat een kijkje nemen en valt terug in z`n oude baan van onderhandelaar...
Het begin vond ik erg goed/stoer, vooral door de begintitels waren m`n verwachtingen hoog gespannen. Maar in het tweede deel zakte de film compleet in. Voorspelbaar is ie al vanaf t begin, maar in het begin heb je t gevoel dat t nog enigzins op iets leuks kan uitdraaien. In de tweede helft echter stort t verhaal in en wordt alles een beetje afgeraffeld, alsof de makers dachten dat ie anders te lang zou worden. En dat hadden ze beter niet kunnen doen: er vallen nogal wat plotholes te ontdekken, het einde laat je vragen achter, er wordt niets duidelijk uitgelegd etc. etc. etc.De actie is wel ok, en Willis is zoals we m kennen: cool, stoer en redelijk acterend.
Al met al een matige actiefilm waarvan je zeker niet te veel moet verwachten, zeker niet als je een duidelijk verhaal en goede uitwerking wilt zien.

IMDB Cijfer: 6,6/10
Mijn Cijfer: 5,7/10
  maandag 2 mei 2005 @ 18:54:22 #34
4180 Hare
Come fly with me!
pi_26672681
Gister ESOTSM alweer gezien (moet toch niet gekker worden ), maar goed, was met iemand anders dus dan mag het.
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
  maandag 2 mei 2005 @ 20:55:24 #35
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_26676732
quote:
Op maandag 2 mei 2005 18:54 schreef Hare het volgende:
Gister ESOTSM alweer gezien (moet toch niet gekker worden ), maar goed, was met iemand anders dus dan mag het.
en wat vondt die ander ervan??
  maandag 2 mei 2005 @ 21:04:07 #36
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_26677028
quote:
Op maandag 2 mei 2005 17:44 schreef Droopie het volgende:
Ik hoef toch geen recensie te schrijven he!!
Naja, als je niet ff kort je mening geeft wordt het zo'n opsomtopic he. En dat willen we niet
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
  maandag 2 mei 2005 @ 21:10:05 #37
56685 kinky_queen
B Movie Snob
pi_26677267
BLACK MAMA, WHITE MAMA

Een erg entertainende WIP film die eigenlijk niet zoveel 'IN' prison afspeelt omdat de zwarte en blanke dame in kwestie al vrij vroeg ontsnappen en het gebruikelijke ritueel al snel volgt

Vermeldenswaardig is de gebruikelijke 'showerscene' die hier erg vermakelijk is, zoals de onderstaande sadistische en lesbische kampbewaakster bewijst

Fans van Pam Grier krijgen stukken te zien die ze alleen hierin zou laten zien

maandag 2 mei 2005 @ 21:26:40 #38
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_26677876
Killing of America (1982)
Godsgruwelijk hé .. dit is voor mij wel even duidelijker dan Bowling for Columbine. Hoe fout het in America zit met wapens.

Dit is anderhalf uur lang aan een schakeling van ECHTE moorden, assassination en snipers.

Moord op Kennedy ...en andere politici .. tering he .. dat mensen zo dichtbij konden komen met pistolen.

Gasten van 20-25 jaar .. die voor de fun .. boven op een flat gaan staan en gewoon op voorbij gaande mensen knalt. . Midden jaren 70 is een nieuw soort moorden on staan.

Of een trutje die voor haar 16e verjaardag een geweer heeft gehad .. en uit haar raam naar kleuterschool schiet .. eenmaal gepakt .. waarom dan ?! Nou de maandag is nog al saai.

Of weer een andere gek .. die het alleen maar deed om .. naam te hebben.
Street riots .. wat uit de hand loopt.
Ook wordt de meeste gruwelijk gek .. Ted Bundy . .behandeld. Ze laten zijn rechtzaak zien.

Deze documentaire heeft heel veel "fout" materiaal. Maar daarintegen wel sterk materiaal .. je ziet dus gewoon het echte werk .. het geeft wel een naar gevoel.

En dan nog wel het ergste .. de statistieken ...

Deze film is door Japan samengesteld en is nooit vertoond in America zelf. Maar ze kunnen dus gewoon de UK R2 DVD bestellen

Dacht dat schoolschootings van de laatste tijd is .. maar blijkt dus dat het al midden jaren 70 aan de lopende band gebeurd.

6.5 / 6.4 imdb
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_26678747
quote:
Op maandag 2 mei 2005 17:13 schreef Tom_Tom- het volgende:
Cruel Intentions.
Erg hippe film met een voorspelbaar clicheverhaaltje. Maar dat maakt niet uit, want het is gewoon een leuke film om te kijken. Niet meer, niet minder.
Oh ja, de soundtrack is echt meer dan in orde.
  maandag 2 mei 2005 @ 22:12:24 #40
52357 Lambiekje
pi_26679364
City Lights (1931)

Wel aardige film met Chaplin .. maar echt geweldig vind ik het niet. Z'n maniertjes vind ik toch wat gedateerd over komen. De Tramp wordt verliefd op een grietje dat blind is.

Wat wel aardig was .. was de Box-scene. De scene in het restaurant vond ik niet zo sterk.
Had er eerlijk gezegd meer van verwacht dat het een top250'r is.

cijfer 6.5 / imdb 8.5 #73
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  maandag 2 mei 2005 @ 22:26:22 #41
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_26679800
The French Connection

Ja. Ach. Interessante film aan de ene kant, maar hij kon me niet vreselijk boeien. Hackman is zeker okay en leuk om naar te kijken. Het verhaal stelt niet echt bar veel voor. En eigenlijk wordt niets uitgewerkt. Zelfs het einde was niet leuk . Hij was niet slecht hoor, maar ook niet echt spetterend. Nee. Ik hoef 'm niet nog een keer te zien.

Cijfer: 7.

maandag 2 mei 2005 @ 22:37:07 #42
56685 kinky_queen
B Movie Snob
pi_26680201
Ik heb m'n grens bereikt...

AUGUST UNDERGROUND'S MORDUM

What I can do is tell you that August Underground's Mordum is way extreme, very sick, and once again, comes across throughout as too real for comfort. Let's pick out a few scenes to discuss in particular so you can see exactly what it is that you are getting yourself into. In one moment of utter nastiness, a woman and her boyfriend are dragged out of the makeshift coffins they have been bound and gagged in. The woman is raped, while the young man is forced to sever his own penis, (quite slowly mind you) with a very tiny pair of scissors. After his penis is detached, one of our killers picks it up, performs a bit of faux felatio on it and then proceeds to use the severed member to masturbate the young man's girlfriend with.

This is all just for starters, an appetizer if you will. In another extended scene two young girls are held hostage and put through all sorts of devilish atrocities from the groups female abductor. The young girls are taunted, constantly vomited on (which in turn causes them to vomit as well) stripped down and physically abused in more ways than I'd really like to mention here. Although I would like to tell you about the one girl who is gutted, only to have one of her attackers viscously fuck her in her now exposed stomach, nasty.

it's not a movie you'll likely to forget once you've seen it. You'll either think think it's a masterpiece of extreme horror or the most offensive piece of trash you'll ever witness. Since I've sought out to see every movie that's ever been proclaimed "the most disturbing movie of all time", I honestly can't say I find it offensive but for what's it's trying to accomplish - to disgust and offend 99.9% of the population - I can honestly say I've seen none better.

Through and through you will believe that you are watching a legit home video/snuff film. You will despise the abductors and feel for the victims. You will feel as if you have been put through the wringer just as much as those who are harmed and it's mostly (if not all) an unpleasant feeling.

Ik ga nu even iets leuks kijken...
  maandag 2 mei 2005 @ 22:39:55 #43
13148 Shogo
Psycho...
pi_26680306
Collateral
Hele goede stylistische thriller! Verhaal wordt langzaam opgebouwd, ongelooflijk veel mooie shots van L.A. en erg spannend. Ik had een erg clichématige film verwacht althans die indruk kreeg ik maar helemaal niks daarvan. Super gewoonweg weet niet wat ik verder nog moet zeggen.
pi_26680464
quote:
Op maandag 2 mei 2005 22:37 schreef kinky_queen het volgende:

*knip*

Hoe kom jij toch aan zulke zieke shit??
  maandag 2 mei 2005 @ 22:53:12 #45
52357 Lambiekje
pi_26680767
quote:

What I can do is tell you that August Underground's Mordum is way extreme, very sick, and once again, comes across throughout as too real for comfort. Let's pick out a few scenes to discuss in particular so you can see exactly what it is that you are getting yourself into. In one moment of utter nastiness, a woman and her boyfriend are dragged out of the makeshift coffins they have been bound and gagged in. The woman is raped, while the young man is forced to sever his own penis, (quite slowly mind you) with a very tiny pair of scissors. After his penis is detached, one of our killers picks it up, performs a bit of faux felatio on it and then proceeds to use the severed member to masturbate the young man's girlfriend with.

This is all just for starters, an appetizer if you will. In another extended scene two young girls are held hostage and put through all sorts of devilish atrocities from the groups female abductor. The young girls are taunted, constantly vomited on (which in turn causes them to vomit as well) stripped down and physically abused in more ways than I'd really like to mention here. Although I would like to tell you about the one girl who is gutted, only to have one of her attackers viscously fuck her in her now exposed stomach, nasty.

it's not a movie you'll likely to forget once you've seen it. You'll either think think it's a masterpiece of extreme horror or the most offensive piece of trash you'll ever witness. Since I've sought out to see every movie that's ever been proclaimed "the most disturbing movie of all time", I honestly can't say I find it offensive but for what's it's trying to accomplish - to disgust and offend 99.9% of the population - I can honestly say I've seen none better.

Through and through you will believe that you are watching a legit home video/snuff film. You will despise the abductors and feel for the victims. You will feel as if you have been put through the wringer just as much as those who are harmed and it's mostly (if not all) an unpleasant feeling.

Ga je hier geen nachtmerries van krijgen .. godsklere heé
  maandag 2 mei 2005 @ 22:55:19 #46
52357 Lambiekje
pi_26680840
quote:
Op maandag 2 mei 2005 22:44 schreef Mendelevium het volgende:

[..]

Hoe kom jij toch aan zulke zieke shit??
Een optie zou kunnen zijn .. P2P .
  maandag 2 mei 2005 @ 22:57:54 #47
37895 Sharkdoggie
Made of chocolate
pi_26680934
The Bourne identity
Had deel 2 al gezien, maar deel 1 nog nooit.
Op zondag 29 augustus 2004 03:57 schreef nikky het volgende:
*drukt Sharkdoggie stevig tegen haar boezum aan en kroelt een beetje in zijn haren*
pi_26681946
quote:
Op maandag 2 mei 2005 22:55 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Een optie zou kunnen zijn .. P2P .
ik bedoel, A. hoe kom je aan die titels?
B. waar haal je ze vandaan en
C. waarschijnlijk koopt hij ze, want heb je ooit foto's van z'n asociale dvd-collectie gezien???
  maandag 2 mei 2005 @ 23:35:16 #49
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_26682267
quote:
Op maandag 2 mei 2005 23:26 schreef Mendelevium het volgende:

[..]

ik bedoel, A. hoe kom je aan die titels?
B. waar haal je ze vandaan en
C. waarschijnlijk koopt hij ze, want heb je ooit foto's van z'n asociale dvd-collectie gezien???
Die titels kun je gewoon op horror websites en dergelijke vinden hoor. En op torrentsites en nieuwsgroepen hebben ze aparte subcategorien voor gore/sleaze etc. Dus het is echt niet moeilijk.
En dit soort films zijn gewoon te koop bij bijv. Boudisque in Amsterdam.
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
  maandag 2 mei 2005 @ 23:51:05 #50
4180 Hare
Come fly with me!
pi_26682782
quote:

Dat je uberhaupt nu nog iets kan zien.

Echt ziek dit! Wist niet eens dat ze zulke dingen maakten
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')