abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26928567
Waargebeurd verhaal op rtl4 Mooie film
  woensdag 11 mei 2005 @ 23:01:46 #227
40664 Durbin
Who knows..
pi_26929893
Blessed
Een jong echtpaar proberen tevergeefs zwanger te raken. Ze besluiten gebruik te maken van inseminatie bij een kliniek. Wanneer de vrouw dan eindelijk toch zwanger wordt, en zelfs van een tweeling, zijn ze dolgelukkig. Alleen loopt de zwangerschap niet geheel zoals het moet en heeft misschien zelfs de duivel er iets mee te maken. Redelijke film die een aardig duister sfeertje weet te behouden, ondanks dat er niet veel daadwerkelijk in beeld wordt gebracht. Heather Graham is niet de meest stabiele actrice van de cast, maar ach..

Meat Market
Zonder enige uitleg worden we aan het begin van de film midden in een stad vol zombies gedropt. Inwoners proberen te overleven, terwijl een SWAT-team gebouwen ontruimt van zombies. Twee van die inwoners, een man en een vrouw proberen al vechtend te overleven en hierbij ook andere mensen te redden. Gezien het lage budget (naar verluidt $2000,-) ziet alles er verrassend goed uit. Vooral de zombies zijn een compliment waardig en tevens aan gore absoluut geen gebrek (vergelijkbaar met Bone Sickness van 2 pagina's terug). Alleen begint de film de verkeerde kant op te gaan wanneer na 30 minuten drie lesbische vampieren met laserguns (!) zich aanmelden, gevolgd door een gemaskerde Spaanse worstelaar, die later in de studio is nagesynchroniseerd door iemand met een Spaans accent. De hele film raakt daarna al heel snel in de versukkeling, onnodige scenes stapelen zich op en de acteurs zijn niet vooruit te branden.

Stiekem vraag ik me wel af wat er van deze film was geworden als de filmmaker zich alleen had gericht op de eerste 30 minuten. Of dat hij meer budget had gehad, de lesbische vampieren thuis had gelaten en iets meer gemotiveerde acteurs had aangenomen. Dan had dit volgens mij best een goede hardcore zombieflick (of een short van 30 minuten) kunnen worden.
..what evil lurks in the hearts of man? The shadow knows.
  donderdag 12 mei 2005 @ 00:15:14 #228
13148 Shogo
Psycho...
pi_26931926
Bowling for Columbine
Goede docu over het wapenbeleid en gevolgen daarvan in de VS.
  donderdag 12 mei 2005 @ 00:52:41 #229
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_26932746
Das Experiment (2001)
Film die gebaseerd is op het infamuese Standford Prison Experiment uit 1971. Al is de film wel duidelijk een overdrijving ervan of misschien een "what if, als het experiment niet op tijd gestopt was." Toch komt het allemaal heel realistisch over. En was ik echt even stil na de film, dat zoiets kan gebeuren. Dit is echt een film waarvan ik zeg dat die eigenlijk op school vertoont moet worden bij maatschappijleer ofzo. En zeker verplicht moet zijn voor alle psychologie en sociologie studenten. (Natuurlijk als aanleiding voor een discussie over het echte experiment e.d.)
Acteerprestaties waren trouwens ook erg goed. Het enige minpunt van de film vond ik het liefdesverhaal dat een beetje overdreven uit het niets ontstond.
cijfer: 8
  donderdag 12 mei 2005 @ 01:06:36 #230
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_26932963
quote:
Op donderdag 12 mei 2005 00:52 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Acteerprestaties waren trouwens ook erg goed. Het enige minpunt van de film vond ik het liefdesverhaal dat een beetje overdreven uit het niets ontstond.
cijfer: 8
Ik vond sowieso dat einde net iets te. Ik weet wel dat ik me daar in het filmhuis echt aan zat te ergeren, dit weer tot ergenis van mijn buurvrouw aldaar.
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
  donderdag 12 mei 2005 @ 01:32:16 #231
91600 MuKe
Pagos Mensuales
pi_26933258
Cold Mountain

Beetje saai de 1e drie kwartier en kreeg bijna de neiging om dvd uit te zetten. Geukkig deed ik dat niet en bleek het toch een goeie film te zijn, hij kwam alleen een beetje langzaam op gang
To Live and Die in LA
  † In Memoriam † donderdag 12 mei 2005 @ 04:04:09 #232
47213 ArmaniMania
pi_26934324
Der Untergang

Tjah, had er meer van verwacht over de ondergang van Htler.:{
Af en toe kreeg ik het gevoel alsof ik naar een aflevering van Bassie en Adriaan zat te kijken.
Met Hitler als de baron, die generaal als vlugge japie en dat wijf als B2. Nou de set was bijna compleet geweest.

Cijfer?

5 heb me niet echt vermaakt...
  donderdag 12 mei 2005 @ 09:01:54 #233
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_26935528
Garden State

Eigenlijk snap ik niet waarom deze film zo gewaardeerd wordt. Enkele aardigheden daargelaten is het een opeenvolging van saaie, stomme, vervelende en irritante scenes.
natalie portman nog niet eerder zo misselijkmakend gezien. eigenlijk vond ik alleen peter sarsgard goed.
het verhaal is ook al zo zwak, alleen het deel rondom de doodgravers was interessant genoeg om wakker te blijven.
laten we wel zijn: een extreem amerikaanse film, op een "cult"-achtige manier gebracht, maar zo flinterdun. zelfs zo'n subplotje met die afrikaanse halfbroer wordt in een film als i heart huckabees (ook verre van topper) vele malen beter gebracht.

maar goed: nou kan ik iig tegen stemmen in het lopende tournament, waar deze film verder lijkt te komen.
pi_26938829
quote:
Op donderdag 12 mei 2005 09:01 schreef dolle_hond het volgende:
Garden State

Eigenlijk snap ik niet waarom deze film zo gewaardeerd wordt.
Nathalie Portman
pi_26938869
http://www.imdb.com/title/tt0329774/
redelijk leuke actiefilm met veel afwisseling en ook af en toe wat hummor. Leuk tijdverdrijf!
  donderdag 12 mei 2005 @ 13:32:54 #236
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_26942913
The Assassination of Richard Nixon (Niels Mueller, 2004)
Sean Penn is erg goed in deze film geïnspireerd door een waargebeurd verhaal. Hij maakt de emoties die het karakter doorgaat voelbaar; het gevoel van wanhoop, machteloosheid en je totaal onbegrepen voelen. Het rustige tempo beviel me en beidt de ruimte om het personage van Penn uit te diepen. De overige personages zijn nogal vlak, maar zijn hebben dan ook een dienende rol. ***½
  donderdag 12 mei 2005 @ 14:47:52 #237
10863 AgeEll
Caaartman, what a lovely voice
pi_26945612
Hostage met bruce willes in de sneak.

leuke actie, lekker beklemmend gemaakt.
1 van die gasten is echt psycho.
daarnaast zit er ook goede humor in en een lekker jong wijfie met een mooie cup/inkijk/shirtje die ze bijna de hele film aanheeft.

een 7,5
pi_26950596
Der untergang:

vond het een super film

hitler: rise and evil

heb de films in verkeerde volgorde gezin eerst der untergang toen deze niet logisch, ook een mooie fillm, laat je duidelijk zien hoe hitler zijn volk vanaf het begin indoctorineerde.

the forgotten,

weinig over te vertellen, vond het wel een goede film
  donderdag 12 mei 2005 @ 20:22:41 #239
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_26955516
quote:
Op donderdag 12 mei 2005 04:04 schreef ArmaniMania het volgende:
Der Untergang

Tjah, had er meer van verwacht over de ondergang van Htler.:{
Af en toe kreeg ik het gevoel alsof ik naar een aflevering van Bassie en Adriaan zat te kijken.
Met Hitler als de baron, die generaal als vlugge japie en dat wijf als B2. Nou de set was bijna compleet geweest.

Cijfer?

5 heb me niet echt vermaakt...
Voor wat de film uitbeeld is het goed.

Volgens my is The Pacifier ene betere film voor je?! Als je vermaakt wilt worden .. dan moet je zeker niet dit gaan kijken .. als je het wel wilt met deze film ben je fout bezig gek?!.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  donderdag 12 mei 2005 @ 20:34:42 #240
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_26955903
Das Experiment

Heel interessante film over de reacties die een gevangenisexperiment kunnen uitroepen. Ik had door de hele film het gevoel dat dit ook echt zou kunnen gebeuren. Hele leuke rol van Moritz Bleibtreu en gewoon geweldig mooi uitgebeeld.

Cijfer: 8.5.

Brazil

Jezus wat is dit toch een heerlijke film zeg . Echt Gilliam. Geweldige beelden, idioot en geniaal verhaal, prachtige rollen (Palin als Jack .) en hele toffe muziek. Ja. Mooi.

Cijfer: 9+.

donderdag 12 mei 2005 @ 21:37:38 #241
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_26957842
quote:
Op donderdag 12 mei 2005 20:34 schreef BlaatschaaP het volgende:
Das Experiment

Heel interessante film over de reacties die een gevangenisexperiment kunnen uitroepen. Ik had door de hele film het gevoel dat dit ook echt zou kunnen gebeuren. Hele leuke rol van Moritz Bleibtreu en gewoon geweldig mooi uitgebeeld.

Cijfer: 8.5.
Ik moet hem dus toch echt nog een keer kijken.
Ik ging er ook heen met de indruk dat het een zwaar psychologisch drama zou zijn, maar aan het eind zat ik (letterlijk) zuchtend in m'n stoel me af te vragen wanneer Steven Seagal binnen zou komen stormen.
Maar ik ben overtuigd. Binnenkort mijn hernieuwde recensie.
pi_26959201
Er komt zaterdag een film in de sneak in Den-Haag Buitenhof, maar ze wouden het niet vertellen welke het is IK hb een paar hints gekregen:

- 5 weken geleden in de sneak gedraaid in Scheveningen
- In Frankrijk word er veel reclame voor gemaakt
- De film heeft een aantal oscars (of andere awards gewonnen)
- Het is een goede film
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
  donderdag 12 mei 2005 @ 22:28:54 #243
4180 Hare
Come fly with me!
pi_26959527
quote:
Op donderdag 12 mei 2005 22:18 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Er komt zaterdag een film in de sneak in Den-Haag Buitenhof, maar ze wouden het niet vertellen welke het is IK hb een paar hints gekregen:

- 5 weken geleden in de sneak gedraaid in Scheveningen
- In Frankrijk word er veel reclame voor gemaakt
- De film heeft een aantal oscars (of andere awards gewonnen)
- Het is een goede film
In scheveningen heeft 5 weken geleden Saw gedraaid
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
  donderdag 12 mei 2005 @ 23:15:33 #244
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_26960843
Bowling for Columbine heb ik gisteren gezien op Canvas. Indrukwekkend. Natuurlijk net zulke propaganda als Bush maakt, maar het zet je toch wel aan het denken.
  vrijdag 13 mei 2005 @ 02:29:25 #245
93965 Leffe48
Blond dan wel te verstaan.
pi_26964317
quote:
Op donderdag 12 mei 2005 23:15 schreef Jojogirl het volgende:
Bowling for Columbine heb ik gisteren gezien op Canvas. Indrukwekkend. Natuurlijk net zulke propaganda als Bush maakt, maar het zet je toch wel aan het denken.
Zet je inderdaag aan het denken, bvd een interview met een sherrif in een stad aan de andere kant van een rivier waar Boston ligt (*Leffe48 is niet zo bekend met de Amerikaanse/Canadeze topografie). Daar was in de afgelopen 3 jaar ofzo 1 moord gepleegt, door een Amerikaan die de rivier naar Canada was overgestoken
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
  vrijdag 13 mei 2005 @ 08:25:38 #246
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_26965835
Koroshiya 1 (Ichi the Killer)
Omdat ik hem nogal vaak hier langs zag komen besloot ik om hem ook maar eens binnen te halen en te zien. Ik had alleen begrepen dat ie lekker grof en gore was. Voor de rest wist ik niet wat ik kon verwachten. De film begint met een heerlijk scene van een kamer die helemaal onder het bloed en lichaamsdelen zit. Hierna wordt uitgelegd hoe alles zover is gekomen dat dit is gebeurd, denk ik, want de film is niet geheel chronologisch waardoor ik dingen niet helemaal snapte. Ik vatte echt sommige momenten niet hierdoor. Ditzelfde had ik ook met Ju-On The Grudge. Al die mensen lijken ook zo op elkaar! De drank sloeg er toen ook nog goed in dus ik vatte het geheel niet echt. De martelscenes enzo waren zeker tof en lekker schokkend. Voor het verhaal ga ik hem nog wel eens een keer kijken.
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
  vrijdag 13 mei 2005 @ 10:07:35 #247
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_26967764
Without a Paddle (Steven Brill, 2004)
Erg standaard comedy die tegelijkertijd wil in spelen op melancholische gevoelens bij de kijker. Dit wordt echter onmogelijk gemaakt door de smakeloze poep- en plashumor. Wat ons rest is een avontuurlijke tocht met te vaak te flauwe grappen. **

Gebroken rood (Eric Oosthoek, 2004)
Degelijke eerste telefilm van de serie van 2005. Na wat strubbelingen in het begin vindt de film later het juiste tempo en wordt de film op momenten zelfs spannend. Het acteerwerk is prima in orde op een paar kleine bijrolletjes na. De manier waarop de muziek gebruikt is deed me af en toe denken aan Magnolia, waar de film verder niets mee te maken heeft. ***

Tremors (Ron Underwood, 1990)
Prima horror-comedy over ondergrondse wormachtige monsters die een afgelegen dorpje midden in de outback van Amerika lastig vallen. De film neemt zichzelf vooral niet serieus waardoor het een lekker eenvoudige en vermakelijke no-nonsense film oplevert. Bij tijden erg grappig en de monsters zien er ook ok uit. ***
pi_26980337
After the sunset Aardige rom-misdaadfilm met Piecre Brosnan, Salma Hayek en Woody Harrilson. Pierce en Salma spelen een stelletje dat mooie en vooral dure juwelen steelt. Maar na vele jaren willen ze met pensioen. Salma heeft daar niet zoveel problemen mee, maar als de enige juweel die ze niet hebben uit een bepaalde collectie, binnen handbereik is, gaat het toch weer kriebelen. 6,7

Electra Goede comic verfilming al ken ik het karakter alleen maar van de Daredevil comic. Ziet er allemaal goed uit, en de muziek vond ik ook goed. Verhaal was wel voorspelbaar en af en toe een beetje zoet. Maar toch een ruime voldoende. 7,3
"Het is moeilijk met mensen om te gaan omdat zwijgen zo moeilijk is"
  zaterdag 14 mei 2005 @ 00:09:36 #249
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_26994175
Elephant

Filmpie van Gus van Sant over highschoolshootings. Ik vond hem erg mooi gefilmd en de filmt heeft een losse sfeer, waardoor je het gevoel hebt dat je echt een willekeurige dag op een highschool volgt. Helaas waren er ook wat dingen waar ik me aan stoorde. De overgeefscene met de meisjes had beter in een 'populaire schoolmeisjes satire' gepast en de scene waar de jongens zeggen wat er allemaal voor cools in hun tas zit komt ook erg gemaakt over.
Een ok film, die echter niet helemaal de impact heeft die hij zou moeten hebben. Althans niet bij bij. Maar dankzij de algehele sfeer en het camerawerk krijgt hij van mij toch een ruime voldoende.
7,5

[ Bericht 0% gewijzigd door Wepeel2 op 14-05-2005 12:19:38 ]
pi_26994366
Paparazzi (2004)

Vond dit een leuke film om naar te kijken, begint leuk met een goed verhaal (zo zie je (weer) heel goed dat het leven van een échte ster toch helemaal niet zo leuk is!) en zet je ook wel een beetje aan het denken (Is op een dergelijke manier Diana ook niet om het leven gekomen?). Het is allemaal wel erg voorspelbaar, maar dat vond ik niet zo heel erg.

Een 7,5
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')