abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 1 mei 2005 @ 08:52:26 #1
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_26635020
Deel 1: Dingen die je nooit meer wilt horen

Laatste post uit deel 1:
quote:
Op zaterdag 30 april 2005 23:36 schreef cpcpb het volgende:

Waarschijnlijk werkt het "als je helemaal ontspannen bent" door middel van je instinct..
Bedankt voor de tip Mijn man en ik zullen eens een jointje roken. Misschien dat we dan ontspannen genoeg zijn en het naar 10 jaar wel lukt want het is duidelijk dat het echt alleen maar een kwestie van even lekker relaxen is Misschien wil je deze tip ook nog even gaan verkondigen in Als Zwanger Worden Niet Lukt. Denk dat ze er echt heel blij mee zullen zijn
quote:
Volgens mij is het gewoon moeder natuur..
En volgens mij snap jij dit topic niet helemaal
Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
  zondag 1 mei 2005 @ 08:54:41 #2
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_26635031
Maar wat ik me nou afvraag he... Als we dan aan het relaxen zijn zodat Moeder Natuur me niet meer zo'n hysterische trut vindt en me wel wil vereren met een zwangerschap is ons leven dan niet extra meganutteloos? Dan hebben we én geen kinderen én we voeren geen klap uit in de hoop dat we ontspannen genoeg zijn.
Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
pi_26635040
[bold]Het leven is wat je er zelf van maakt[/bold]

Grr, zo'n onzin! Alsof je altijd keuzes hebt en dat je je hele leven zo kunt indelen hoe jij dat wilt. Er zijn toch genoeg onvoorspelbare dingen die jou leven helemaal kunnen verneuken? Wat nou het leven is wat je er zelf van maakt!?
  † In Memoriam † zondag 1 mei 2005 @ 09:41:36 #4
43556 miss_dynastie
pi_26635272
quote:
Op zondag 1 mei 2005 08:54 schreef Spindizzy het volgende:
Dan hebben we én geen kinderen én we voeren geen klap uit in de hoop dat we ontspannen genoeg zijn.
Nee, want dat is allemaal voor de heilige zaak , weet je wel?!

Bovendien vind ik 'ontspannen' ook een gevaarlijk en uitermate rekbaar begrip. Wat is 'ontspannen'? En moet je je eigenlijk niet eerst inspannen voordat je je kunt ontspannen. O nee, dat kan niet, want dan ben je niet relaxed. Maar hoe moet je sex hebben zonder inspanning? Hmmmmm....
  Moderator zondag 1 mei 2005 @ 09:42:15 #5
5428 crew  miss_sly
pi_26635279
quote:
In het vorige topic schreef cpcpb:

Mijn zoon heeft een stoornis aan zijn hypofyse waardoor hij geen mannelijk hormoon aanmaakt.
Als hij later kinderen wil krijgt hij op dat moment een soort pompje waarmee die hormonen aan gemaakt worden/ of afgegeven worden. Ik vind dat een wonderbaarlijk idee.. wat een paar hormonen al niet kunnen doen..
Ik hoop voor je zoon dat het, als het zover komt, ook zo simpel is. De oplossing: "we gooien er een paar hormonen tegenaan, en alles komt goed" wordt momenteel ook veel in de strijd gegooid, en helaas heeft dat lang niet altijd het gewenste resultaat.

Verder ga je in je vertrouwen op moeder natuur en het beter moeten relaxen om alsnog zwanger te worden voorbij aan het feit dat er ook veel gevallen zijn waarin er een lichamelijk oorzaak is. Dat kan in de hormoonsfeer liggen (zoals bij je zoon) maar er zijn ook allerlei andere mogelijke fysieke oorzaken. En geloof me, die gaan niet over als je je relaxt.
Daar komt bij dat ik ook niet zo geloof in dat relax-verhaal als het gaat om onbegrepen infertiliteit. Als het toch eens zo simpel zou zijn, kreeg iedereen standaard een ontspannende yoga-cursus of wat valium voorgeschreven; dat is veel gemakkelijker en veel goedkoper dan al die (onnodige) dure vruchtbaarheidsbehandelingen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator zondag 1 mei 2005 @ 09:43:53 #6
5428 crew  miss_sly
pi_26635293
quote:
Op zondag 1 mei 2005 09:41 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Nee, want dat is allemaal voor de heilige zaak , weet je wel?!

Bovendien vind ik 'ontspannen' ook een gevaarlijk en uitermate rekbaar begrip. Wat is 'ontspannen'? En moet je je eigenlijk niet eerst inspannen voordat je je kunt ontspannen. O nee, dat kan niet, want dan ben je niet relaxed. Maar hoe moet je sex hebben zonder inspanning? Hmmmmm....
ik weet het, ik weet het...mag ik het zeggen??

Angezien het toch aan de vrouw ligt, geven we haar valium zodat ze helemaal ontspannen van de wereld is en dan mag hubbie zijn gang gaan. Ik weet niet of hij er dan nog veel zin in heeft en of dat dan misschien moeder natuur alsnog in de weg staat, maar de vrouw is in ieder geval ontspannen!
  † In Memoriam † zondag 1 mei 2005 @ 09:47:48 #7
43556 miss_dynastie
pi_26635322
quote:
Op zondag 1 mei 2005 09:42 schreef miss_sly het volgende:
Verder ga je in je vertrouwen op moeder natuur en het beter moeten relaxen om alsnog zwanger te worden voorbij aan het feit dat er ook veel gevallen zijn waarin er een lichamelijk oorzaak is.
Ik denk dat er vooral voorbij wordt gegaan aan het feit dat moeder natuur een "wrede trut" is. Natuurlijk heeft ze gezorgd voor de bloemetjes, bijtjes en kuikentjes, maar ook voor ziekte, onvruchtbaarheid, etcetera. De natuur is niet zo mooi, of simpel, als het hier even voorgesteld wordt. Gelukkig hebben wij als mens daar tegenwoordig in bepaalde mate een hand in, en kunnen we een heel klein beetje sturen soms. Maar laten we vooral niet vergeten dat er juist in de natuur geen 'eerlijkheid' is, en zeker niet iedereen evenveel kans heeft op een gelukkige zwangerschap c.q. gezond leven. En je daar als mens al -helemaal!- geen invloed op hebt, je kan alleen iemands kansen soms iets vergroten/ een handje helpen...
  † In Memoriam † zondag 1 mei 2005 @ 09:49:40 #8
43556 miss_dynastie
pi_26635336
quote:
Op zondag 1 mei 2005 09:43 schreef miss_sly het volgende:
ik weet het, ik weet het...mag ik het zeggen??
quote:
Angezien het toch aan de vrouw ligt, geven we haar valium zodat ze helemaal ontspannen van de wereld is en dan mag hubbie zijn gang gaan. Ik weet niet of hij er dan nog veel zin in heeft en of dat dan misschien moeder natuur alsnog in de weg staat, maar de vrouw is in ieder geval ontspannen!

Heb je ook een oplossing voor de andere helft van de gevallen waarin het aan de man ligt?
  Moderator zondag 1 mei 2005 @ 09:50:54 #9
5428 crew  miss_sly
pi_26635346
quote:
Op zondag 1 mei 2005 09:49 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

[..]

Heb je ook een oplossing voor de andere helft van de gevallen waarin het aan de man ligt?
Het ligt niet aan de man, want als het zaad minder van kwaliteit is, maar de vrouw is relaxt en dus de omgeving van de baarmoeder beter, dan komt het met het zaad wel goed...toch? Kijk maar in het vorige topic!
  † In Memoriam † zondag 1 mei 2005 @ 09:54:15 #10
43556 miss_dynastie
pi_26635373
quote:
Op zondag 1 mei 2005 09:50 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Het ligt niet aan de man, want als het zaad minder van kwaliteit is, maar de vrouw is relaxt en dus de omgeving van de baarmoeder beter, dan komt het met het zaad wel goed...toch? Kijk maar in het vorige topic!
Oh, sorry, ik had even niet goed opgelet
* miss_dynastie schuift miss_sly en alle andere dames een lekker valiumpje toe
  zondag 1 mei 2005 @ 14:44:04 #11
36688 cpcpb
ja, ja
pi_26640726
Tjonge jonge jonge wat zijn een aantal van jullie gauw aangebrand.
Gelijk er van overtuigd dat je precies weet wat een ander bedoeld kan ook zorgen dat je dingen HOORT of LEEST die anders bedoeld zijn dan ze overkomen!
Een open mind scheelt een stuk aan irritatie..
En als je niet zeker bent van je zaak kan je het misschien beter eventjes vragen

Even voor alle duidelijkheid..
Ik reageerde op de opmerking dat volgens iemand op het forum dat maar 2 of 3 x per 10 jaar voorkomt maar dat dat blijft hangen en dat iedereen dat daarom aanhaalt.

Daarmee wilde ik dus zeggen, dat dat niet klopt want... bla bla bla..

vervolgens krijg ik een reactie " dat ik NATUURLIJK denk dat het ALLEEN maar aan de vrouw ligt.. waarop ik een verklaring geef : dat het soms dus wel blijkt te kunnen op deze manier.. Ook als het aan mannen ligt...
Ik denk dus " moeder natuur" als ik een verklaring zoek voor het feit dat sommige mensen zwanger worden terwijl dat helemaal niet meer verwacht werd.
Daarbij bedoel ik uiteraard NIET dat degene die niet zwanger kan worden zich maar lekker ff moet ontspannen.
En ja ik begrijp ook dat er andere factoren mee kunnen spelen.
En nee het is inderdaad niet zeker dat mijn zoon vruchtbaar is met of zonder hormonen.

De werking van alle hormonen (uit een potje/flesje/injectie) vindt ik al wonderbaarlijk..
Laat ik zeggen dat ik dankbaar ben dat hij daardoor nog leeft.
  dinsdag 3 mei 2005 @ 00:51:49 #12
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_26684253
quote:
Op zondag 1 mei 2005 14:44 schreef cpcpb het volgende:
Misschien wel omdat je dingen zegt die ze nooit meer willen horen .

Nee, maar even serieus, waarschijnlijk kun je hier best serieus over discussiëren, maar dan in een ander topic. vraag me alleen niet welk topic
pi_26684291
Kinderen
underground forever baby
pi_26688968
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 00:51 schreef Smirre het volgende:

[..]

Misschien wel omdat je dingen zegt die ze nooit meer willen horen .

Nee, maar even serieus, waarschijnlijk kun je hier best serieus over discussiëren, maar dan in een ander topic. vraag me alleen niet welk topic
tja.. dat zou maar zo kunnen..
Maar als iemand iets zegt wat niet klopt.. dan reageer je daar ook weer op in het betreffende topic..
vervolgens krijg je een partij opmerkingen van mensen die met hun eigen schema's en invullingen iets lezen, waarmee je dus iets totaal anders bedoelde (inclusief wat gefrustreerde opmerkingen..)
Daar reageer je dan weer op..
En zo ben je ongewild in een discussie beland..

Maar goed...conclusie:
het is maar net hoe je een opmerking leest of hoort.. en zo zegt dat weer een hoop over jezelf...

Mijn bijdrage on topic:
Wat wil je nooit meer horen..

Zwart/wit denkende azijnpissers, lekker makkelijk afzeikende opmerkingen van mensen waarvan je van te voren al weet dat ze never nooit eens een kritische blik naar zichzelf werpen, en overige smakeloze kutopmerkingen..

Maar goed dat gaat niet lukken..

amen
  dinsdag 3 mei 2005 @ 11:57:08 #15
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_26691123
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 10:46 schreef cpcpb het volgende:
Mijn bijdrage on topic:

Zwart/wit denkende azijnpissers, lekker makkelijk afzeikende opmerkingen van mensen waarvan je van te voren al weet dat ze never nooit eens een kritische blik naar zichzelf werpen, en overige smakeloze kutopmerkingen..
Ik ook niet.
  dinsdag 3 mei 2005 @ 12:08:56 #16
1087 Merisse
broddeltante
pi_26691508
quote:
Op zondag 1 mei 2005 14:44 schreef cpcpb het volgende:
Een opmerking die ik hier nooooit meer wil horen
You will never leave my mind
And it turns out to be so much different than our dreams
Now you're, you're a star in heaven
pi_26692623
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 11:57 schreef Smirre het volgende:

[..]

Ik ook niet.
waarmee ik overigens niet jouw opmerkingen bedoelde... (voor het geval je dat dacht..)
pi_26692733
Nouuuuu wij zijn 3,5 jaar zeer ontspannen lekker aan de rol geweest en het zwanger worden wilde maar niet lukken. Net die keer dat het MOEST op die DAG en dat TIJDSTIP omdat de volgende dag de gyneacoloog wel even een kijkje zou gaan nemen daarbinnen (lekker idee) raakte ik zwanger. En geloof me, dat was nou net die keer dat ik er écht geen ZIN in had en al helemaal niet ONTSPANNEN was. Moraal van dit verhaal: je moet juist zorgen dat je zo min mogelijk ontspannen bent, dan lukt het wel
  Moderator dinsdag 3 mei 2005 @ 12:47:24 #19
5428 crew  miss_sly
pi_26692850
quote:

[..]

Als dit gaat over de mensen die reageerden op je opmerking (waaronder ik) dan verzoek ik je ten eerste het hele topic nog eens goed door te lezen om te begrijpen waarom dit topic gestart is en ten tweede om je een oordeel over de mensen in kwestie op te schorten tot je meer weet over ze dan alleen het feit dat ze vallen over domme opmerkingen die ze nooit meer wilden horen.
pi_26694169
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 12:47 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Als dit gaat over de mensen die reageerden op je opmerking (waaronder ik) dan verzoek ik je ten eerste het hele topic nog eens goed door te lezen om te begrijpen waarom dit topic gestart is en ten tweede om je een oordeel over de mensen in kwestie op te schorten tot je meer weet over ze dan alleen het feit dat ze vallen over domme opmerkingen die ze nooit meer wilden horen.
Ik heb eerst even je advies opgevolgd en het topic nog even doorgelezen.
Het is duidelijk..

Ik twijfel of ik hier wel of niet zal antwoorden want daar is het topic eigenlijk niet voor.. Maar ja.. aangezien je een reactie op me geeft, toch maar even wel..

Mijn eerste post was een reactie hierop:
quote:
Maar ik snap wat je bedoeld hoor. Het lijkt me vreselijk frustrerend als je steeds dit soort verhalen moet aanhoren want de realiteit is dat het in 99,9% van de gevallen niet zo gaat!
Ik vermoed zelfs dat iedereen gewoon via via steeds hetzelfde verhaal van die ene persoon te horen krijgt. Er zijn vast maar 2 of 3 gevallen per 10 jaar of zo en omdat het zo bijzonder is wordt het als een soort sprookje aan iedereen doorverteld En aangezien Nederland zo ontzettend klein is, is die ene persoon altijd wel een zus van de buurvrouw d'r achterneef haar kleinkind's bridgepartner
Vervolgens zou ik geroepen hebben dat het altijd aan vrouwen lag..
Nee dus...
Vervolgens dat iedereen zwanger kan worden als hij of zij maar ontspant..
Nee dus...

Ik vind een aantal opmerkingen die daarop volgende: "dingen die ik nooit meer zou willen horen" ..
En dan bedoel ik niet een argument of een discussie..
Maar wel "botte bijl opmerkingen" waar ik niks mee kan..
(En die ook nog eens voortkomen uit dingen die blijkbaar niet helemaal duidelijk waren.. dus die nooit zo gezegd of bedoeld zijn.. )

Daarvoor hoef ik dus niet meer over mensen in kwestie te weten..
want dat heeft er niks mee te maken..
pi_26694328
opmerking van buurvrouw een tijdje terug:

had je niet liever een meisje gehad?
  † In Memoriam † dinsdag 3 mei 2005 @ 13:28:26 #22
43556 miss_dynastie
pi_26694384
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 13:23 schreef cpcpb het volgende:
Maar wel "botte bijl opmerkingen" waar ik niks mee kan..
(En die ook nog eens voortkomen uit dingen die blijkbaar niet helemaal duidelijk waren.. dus die nooit zo gezegd of bedoeld zijn.. )
En ik vind deze opmerking van jou:
Eerlijk gezegd vind ik het biologisch gezien heel erg verklaarbaar...
Waarschijnlijk werkt het "als je helemaal ontspannen bent" door middel van je instinct..
Waarom had diegene die dag dat het kindje verwekt was.. ineens zin in sex..
Goeie omgeving.. ontspannen.. noem maar op..

en

Als een man maar weinig levend zaad heeft, kan dat ook een stuk beter functioneren als de omstandigheden goed zijn.. (en dus alles in de omgeving van de baarmoeder van de vrouw)

Op mijn beurt weer een botte bijl opmerking. Ik zou ook niet weten hoe ik het anders zou moeten interpreteren.
pi_26694772
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 13:28 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

En ik vind deze opmerking van jou:
Eerlijk gezegd vind ik het biologisch gezien heel erg verklaarbaar...
Waarom had diegene die dag dat het kindje verwekt was.. ineens zin in sex..
Goeie omgeving.. ontspannen.. noem maar op..

en

Als een man maar weinig levend zaad heeft, kan dat ook een stuk beter functioneren als de omstandigheden goed zijn.. (en dus alles in de omgeving van de baarmoeder van de vrouw)

Op mijn beurt weer een botte bijl opmerking. Ik zou ook niet weten hoe ik het anders zou moeten interpreteren.
O?
Nou laat ik dan beginnen met te zeggen dat dat zeker niet de bedoeling is..
En wat ik dan niet snap:
Wat is daar dan precies bot aan?
Daar kan iemand zelf toch niks aan doen of wel?
Trekt iemand zich zoiets persoonlijk aan?

Misschien zie ik iets over het hoofd...

Het kan toch zijn dat wanneer je fysiek gezien ergens iets mankeert..
of wat sterk verminderd werkt..
Dat het door gunstige omstandigheden soms wel kan werken?
Is dat kwetsend?
  dinsdag 3 mei 2005 @ 13:56:29 #24
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_26695324
quote:
Mijn bijdrage on topic:

Hoe ontopic, geweldig!!!
Het is niet jouw taak mij aardig te vinden, dat is mijn taak.
Hyves!
  † In Memoriam † dinsdag 3 mei 2005 @ 14:05:54 #25
43556 miss_dynastie
pi_26695623
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 13:39 schreef cpcpb het volgende:
O?
Nou laat ik dan beginnen met te zeggen dat dat zeker niet de bedoeling is..
En wat ik dan niet snap:
Wat is daar dan precies bot aan?
Nou... dat het bot is begrijp je toch wel, aangezien de opmerking staat in (nogmaals) een topic over dingen die mensen niet meer willen horen?

En wat er bot aan is? Dat lijkt me toch heel eenvoudig. Je hebt te maken met mensen die soms jarenlang op allerlei manieren bezig zijn zwanger te worden, en jij walst eroverheen met een opmerking dat het biologisch gezien heel verklaarbaar is, dat je instinct werkt als je helemaal ontspannen bent en dat dat gewoon moeder natuur is. Dat is wat jij zegt. Hun ervaring is totaal anders. Maar laat ik het zo zeggen; als zo'n opmerking genoemd wordt in een dingen die je nooit meer wilt horen-topic, dan lijkt het mij persoonlijk vrij duidelijk dat zo'n opmerking door mensen niet echt gewaardeerd wordt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')