Heeft iemand anders ook de film gezien? Wat vond jij van de electrocutie-scenes? Gaat het te ver of is het gewoon realiteit? Zover dat ik weet zijn die bepaalde scenes er in Amerika uitgehaald.
Wel grappig, maar om daar nou voor naar de bios te gaan ? Daar word tegenwoordig ook genaaid, iedere keer dat ik er kom is het duurder geworden 
Ik download de stuff en kijk het wel lekker thuis
En eventjes terug te komen op "Faces of death". Dat wat je daar ziet is echt, echte lijken en echte ongelukken. Wat je ziet in " The Green Mile" is maar fictie, het word gespeeld door acteurs. Ik heb ooit een deel gezien van "Faces of death"( lang geleden) en in eerste instantie dacht ik dat het allemaal nep was. Waar wordt er in godsnaam nog iemand uit elkaar getrokken door een aantal paarden?? En wie vergeet in hemelsnaam om het touw niet vast te maken bij een bungyjump?? En een illusionist die gespiesd word door zijn eigen zwaarden??? Later hoorde ik dat het allemaal realiteit was en voor mij hoeft dat niet.
In een film met acteurs weet je dat het fake is, maar "Faces of Death" heb ik geen behoefte aan.
quote:
op 03-28-2000 om 07:38 AM schreef Danny het volgende:
Het was ook alleen maar om te illustreren dat, hoe realistisch de electrocutiescenes in TGM ook zijn, de realiteit is nog ranziger.
Ik vond het wel een waanzinnige film. Geen seconde te lang. Ik had het overigens wel leuk gevonden als in het begin, waarin langs kanalen gezapt wordt, een korte scene te zien was geweest van The Shawshank Redemption, of een andere Stephen King film. Wat ik ook erg goed vond was dat het bovennatuurlijke gedeelte zo goed geprortioneerd was.
------------------
My Memory Serves Me far To Well
[Dit bericht is gewijzigd door SunChaser (Datum 28 Maart 2000).]
if you know what i mean
quote:
op 03-28-2000 om 09:48 AM schreef SunChaser het volgende:
SPOILER ALERT SPOILER ALERT SPOILER ALERT SPOILER ALERTvergeleken met die van, wat was zijn naam ook weer? Die oude man met de muis.
Eduard Delacroix, oftewel Del.
Bepaalde scenes waren werkelijk meesterlijk! AL moet ik wel zeggen dat ik de laatste executie wat magertjes vond. Naar mijn idee had je meer moeten zien...
Een opmerking tenslotte: ik vond het een gemiste kans dat die zwarte acteur (naam kwijt) geen oscar heeft gekregen voor beste mannelijke bijrol! In plaats daarvan Micheal Caine... nou nou!
quote:
Een opmerking tenslotte: ik vond het een gemiste kans dat die zwarte acteur (naam kwijt) geen oscar heeft gekregen voor beste mannelijke bijrol! In plaats daarvan Micheal Caine... nou nou!
Precies! Belachelijk inderdaad dat Caine heeft gewonnen. Hij was duidelijk de minste van de vijf, vond ik.

Maar helaas pindakaas film nog niet gezien zal het zeker doen!
Hebben ze dat stukkie met de muis er ook in gelaten?
Topfilm dus!
quote:
op 04-03-2000 om 12:23 PM schreef §erum het volgende:
Het was echt een GEWELDIGE FILM
Ik hoop die 'John Coffey' nog vaak terug te zien in films ! Hij's COOL !
Heb je Armageddon al gezien?
WAT EEN GEWELDIGE FILM!!!!
Als je nog ergens drie uur over hebt een keer: KIJKENNNNNN!!!
Prachtig...
V.
Overigens is de executiescene in face of Death NEP. Executies zijn vrij klinisch van aard (ooit eens een keer een documentaire gezien daarover). En de electrische stoel ging er ook (voor die tijd, alternatief was ophangen en vuurpeloton) vrij beschaafd aan toe (mits het sponsje nat is).
[Dit bericht is gewijzigd door Strolie75 op 03-01-2001 20:54]
quote:Mensen die tijdens een film de krant gaan lezen hebben niet het recht een mening over die film te geven
Op 05 januari 2001 10:11 schreef yvonne het volgende:
Snap er geen hout van, vond het echt geen bijzondere film,acteerwerk was goed, maar verhaal vond ik niet goed verfilmd.
Nee, niet om eens lekker dwars te liggen, maar als ik tijdens een film de krant maar ga lezen, is het niet een erg goede film.
* Arcee vond The Green Mile een prachtige film trouwens.
Ik had het boek dus al gelezen en de film: heel mooi.
Ik ben absoluut geen filmhuiler (behalve altijd bij ernstige dingen met dieren), maar bij deze film zat ik vaak met grote tranen op m'n gezicht (ehum, er zit wat in m'n oog).
[Dit bericht is gewijzigd door Verbal op 24-07-2001 15:49]
quote:Hij was vorig jaar genomineerd voor 4 Oscars, maar hij geeft er geeneen gewonnen.
Op 24 maart 2001 18:32 schreef MeneerTim het volgende:
Geweldige film! Is deze film niet in de oscars gevallen of maakt het kans bij de oscaruitreiking van zondag?
quote:Dat begrijp ik echt niet..
Op 24 maart 2001 18:34 schreef Arcee het volgende:
Hij was vorig jaar genomineerd voor 4 Oscars, maar hij geeft er geeneen gewonnen.
quote:Ik op 1 na wel. 1999 was een waanzinnig goed jaar en er waren dus nóg betere films dan The Green Mile. Die ene uitzondering is Michael Clarke Duncan, die sowieso van Michael Caine had moeten winnen. De vraag is dan nog of-ie ook van Haley Joel Osment (The Sixth Sense) had moeten winnen. Ik denk dat ik de voorkeur toch aan Osment zou geven.
Op 25 maart 2001 22:07 schreef MeneerTim het volgende:
Dat begrijp ik echt niet..
Al is The Shawshank Redemption (naar mijn mening) nog iets beter.
Als je dit een mooie film vond moet je 4 seasons van Stepen King eens lezen. Naast The Shawshank Redemption staan hier ook Stand by Me en Apt Pupil in.
quote:Hee bedankt!
Op 09 januari 2001 20:38 schreef Archon het volgende:
Je krijgt echt een hekel aan Percy als...
quote:Nee. Het lijkt me niks eerlijk gezegd. Onderwerp spreekt me totaal niet aan.
Op 26 maart 2001 10:12 schreef Strolie75 het volgende:
Heppie hem dan nog niet gezien Gellar?
quote:Dat weet je dus niet op een forum, en dus is het wel zo netjes om spoilers ff aan te kondigen. Alhoewel dit geen spoiler eerste klas was eik...
Op 26 maart 2001 10:12 schreef Strolie75 het volgende:
Heppie hem dan nog niet gezien Gellar?
quote:Dan moet mr. King eerst even zijn Donkere Toren Reeks afmaken.
Op 03 april 2000 18:04 schreef Priscella het volgende:
Geweldige boekenserie alhoewel ik een aantal deeltjes nog mis net zoals de donkere toren reeks please laten ze daar ook een film over maken<P>
G@dver, wat een film... ![]()
* CraZaay is stil... heel stil...
Ook al heb ik 'm al een maand of drie thuis op DVD liggen.....
quote:Nou, dan maakt die spoiler ook niks meer uit.
Op maandag 26 maart 2001 10:15 schreef Gellarboy het volgende:
Nee. Het lijkt me niks eerlijk gezegd. Onderwerp spreekt me totaal niet aan.
Ik vond hem erg bizar. Zeldzaam intrigerend werkje, absoluut uniek in een met miljarden gespekte sequel-speelfilmhel van tegenwoordig. Dit zijn de krenten in de pap..
quote:Ik neem aan dat je wilde zeggen: "Ik vind dit ...". Da's iets anders dan "is"
Op woensdag 25 juli 2001 19:33 schreef SHAKESPEARE2000 het volgende:![]()
![]()
Wat een onzettend matige film zeg. Sentimentele, manipulatieve rotzooi...
![]()
![]()
Sentimenteel: ja, dat is een deel van de kracht van de film.
* CraZaay vindt 'm goooeeed... maar that's just me
Alleen de allerlaatste scene van Tom Hanks en de muis hadden ze voor mijn part achterwege kunnen laten...
Jompels,
Slaapmeisje
quote:
Op woensdag 25 juli 2001 21:04 schreef CraZaay het volgende:
Ik neem aan dat je wilde zeggen: "Ik vind dit ...". Da's iets anders dan "is"
"vinden" en "zijn" is toch precies hetzelfde. Alles is subjectief, alles is tekst, bla bla bla...
quote:Uiteraard was die reactie bedoeld om een reactie als deze uit te lokken.
Op donderdag 26 juli 2001 00:57 schreef SHAKESPEARE2000 het volgende:[..]
Oh ik was niet politiek correct genoeg?? Kun je me het ooit nog vergeven?
"vinden" en "zijn" is toch precies hetzelfde. Alles is subjectief, alles is tekst, bla bla bla...
Nu weet ik hoe serieus ik je kan nemen
quote:Die laatste scene moest er wel in, om bij het verhaal van het boek te blijven.
Op woensdag 25 juli 2001 21:24 schreef Slaapmeisje het volgende:
Kippenvel film en zeker een aanrader! Jeetje mikmak ik heb voor het eerst sinds tijden weer eens flink gejankt om een film, ik vond het toch zo oneerlijkAlleen de allerlaatste scene van Tom Hanks en de muis hadden ze voor mijn part achterwege kunnen laten...
Maar i.d.d.... CraZaay moest ook huilen...
quote:* Fannetje ook...
Op donderdag 26 juli 2001 01:21 schreef CraZaay het volgende:[..]
Die laatste scene moest er wel in, om bij het verhaal van het boek te blijven.
Maar i.d.d.... CraZaay moest ook huilen...
![]()
maar what else is new ![]()
Ik heb zo ongeveer de halve film zitten huilen
quote:Ik vond het motief van die muis door het verhaal juist zo mooi in de film....
Op woensdag 25 juli 2001 21:24 schreef Slaapmeisje het volgende:
Alleen de allerlaatste scene van Tom Hanks en de muis hadden ze voor mijn part achterwege kunnen laten...Jompels,
Slaapmeisje
en ik zit ook ontzettend te wachten op het nieuwste deel van de donkere toren, vind die serie zo verschrikkelijk goed...
-edit-
en er wordt in de film ook een moreel,ethish vraagstuk aangesneden: is de doodstraf rechtvaardig?
Als je een horror/thriller zo kan maken dat je ook gaat nadenken over deze maatschappelijke kwestie, ben je erg goed als schrijver.
-edit-
What's your name?
John cofee
like the drink but not spelt te same
quote:DVD ondertiteld het idd met "Coffee"... en dat is wel als de drink.
Op donderdag 26 juli 2001 16:25 schreef Ultralaser het volgende:
What's your name?
John cofee
like the drink but not spelt te same
Ik vind het persoonlijk één van de beter Stephen KIng verfilmingen. Andere goede zijn imo The Stand (zes uur! maar wel erg mooi), The Shining (met Jack Nicholson "Heeeere's Johnny") en Salem's Lot.
Ook mooi is dat John Coffey genezende gaven heeft, en dezelfde initialen als Jezus Christus. Geeft te denken.
quote:Ik vind The Shawshank Redemption (verhaal "Rita Hayworth and Shawshank Redemption")en Stand By Me (verhaal "The Body")ook erg goede King-verfilmingen.
Op vrijdag 11 januari 2002 13:19 schreef Elegy het volgende:Ik vind het persoonlijk één van de beter Stephen KIng verfilmingen. Andere goede zijn imo The Stand (zes uur! maar wel erg mooi), The Shining (met Jack Nicholson "Heeeere's Johnny") en Salem's Lot.
2 ijzersterke films van F.Darabont. Kan niet wachten op z'n nieuwste film "The Majestic" met J.Carrey in een serieuze rol voor de verandering.
quote:Stand by me!!!
Op vrijdag 11 januari 2002 14:33 schreef vooghel het volgende:[..]
Ik vind The Shawshank Redemption (verhaal "Rita Hayworth and Shawshank Redemption")en Stand By Me (verhaal "The Body")ook erg goede King-verfilmingen.
Ja, die is idd ook erg mooi, binnenkort maar op dvd anschaffen. (krijg ik ook de clip van Ben E. King te zien
) Eigenlijk is het meer een avonturen verhaal, nogal ongebruikelijk voor King in die periode. Tegenwoordig schrijft hij steeds meer psychologische thrillers (weliswaar met een vleugje bovennatuurlijkheden) zoals Rosie, Dolores Claiborne en Harten in Atlantis.
Dolores Claiborne ook een hele goeie film, vet freaky net als the green mile
quote:Het is echt een goede film ja. Toen ik hem zag in de winkel heb ik hem ook gelijk meegehaald, maar ligt nu bij mijn broer.
Op zaterdag 21 september 2002 22:57 schreef calvobbes het volgende:
* calvobbes zit 'm nu weer te kijken
wat een goede film blijft het toch
maandag vanaf 20:30 op SBS 6!!!
met als "bonus" een extra lange plaspauze om 22:30
quote:Dat is altijd erg kut ja.
Op zaterdag 18 januari 2003 23:25 schreef calvobbes het volgende:
quote:Als je eenmaal in het verhaal zit laat je het niet meer los
Op zaterdag 18 januari 2003 23:40 schreef sweek het volgende:
Ok, ik ga nu kijken (voor de eerste keer)... hoop dat ik het 3 uur volhoud.
quote:Nee... en dat kun je redelijk letterlijk nemen ben ik bang... ik kan gewoon niet slapen omdat ik nog steeds die beelden van die tweede executie in m'n hoofd heb zitten...
Op zaterdag 18 januari 2003 23:42 schreef calvobbes het volgende:[..]
Als je eenmaal in het verhaal zit laat je het niet meer los
Prachtige film, maar dit ging mij dus persoonlijk even net iets te ver....
Kan gewoon niet goed tegen dit soort dingen ben ik bang.
Krijg je natuurlijk tussen de reclames weer van:
"Ben je geil, bel dan dit ubergeile nummer 0900 blablabla...."
quote:nog niet gezien.
Voor diegene die hem nog (steeds) niet gezien hebben:maandag vanaf 20:30 op SBS 6!!!
quote:Net als bij LOTR, voor je het weet zijn de 3 uur om!
Op zaterdag 18 januari 2003 23:40 schreef sweek het volgende:
Ok, ik ga nu kijken (voor de eerste keer)... hoop dat ik het 3 uur volhoud.
quote:Laat maar zitten, huur 'm wel een keer bij de videotheek
Voor diegene die hem nog (steeds) niet gezien hebben:maandag vanaf 20:30 op SBS 6!!!
quote:Dat ben ik helemaal met je eens. Ik heb het boek meerdere malen gelezen en The Green Mile ligt hier als DVD, en het is echt een superfilm! Het gebeurd niet vaak dat een boek zo goed word verfilmd (bv. LOTR1 mist heel erg veel stukken, oa met Willem de ezel) word.
Op zondag 26 maart 2000 19:01 schreef Danny het volgende:
Ik heb het boek 2x gelezen (nou ja, alle kleine deeltjes dus). 1x in het Nederlands en 1x in het Engels. Vond de geschreven versie briljant. Deze film doet er niet voor onder. Dat de regie in handen is van de man die ook King's "Shawshank Redemption" onder handen nam zegt wel genoeg. Ja, ook voor King fans die de geschreven versie kennen is deze film een aanrader.
nog ff snel douchen en dan kijken!
Ben 13, zal toch niet zo afgerijselijk zijn? ![]()
Ne hoor, na Scream, I kwno what you did last summer, Resident evil(alle spellen + film)(alhoewel kreeg ik bijna een trauma van die graphics van de kubus) en evil dead kan ik wel wat hebben
Ben benieuwt
aleen waarom dat klote hart van Nederland erdoor heen?
Morgen gelukkig pas om half 12 werken!
vind hem niet zo "eng" als Resident Evil, maar wel choquerender, wellicht in een paar scenes.
[Dit bericht is gewijzigd door Reddiablo op 20-01-2003 20:25]
quote:
Op maandag 20 januari 2003 20:18 schreef Ajax_master het volgende:
over kwartiertje gai k hem ook kijkenBen 13, zal toch niet zo afgerijselijk zijn?
Ne hoor, na Scream, I kwno what you did last summer, Resident evil(alle spellen + film)(alhoewel kreeg ik bijna een trauma van die graphics van de kubus) en evil dead kan ik wel wat hebben
Ben benieuwt
aleen waarom dat klote hart van Nederland erdoor heen?
quote:De film van Resident evil was niet zo eng, maar soms schrok je wel
Op maandag 20 januari 2003 20:22 schreef Reddiablo het volgende:vind hem niet zo "eng" als Resident Evil, maar wel choquerender, wellicht in een paar scenes.
Maar de spellen vind ik echt geweldig, zo creepy en mooi sfeerstje, vooral Resident evil op de cube
Michael Clarke Duncan ... als ... John Coffey
aleen lullig bij die stoel dat die vent nog leefde,
De ondertiteling kwam steeds net te laat dat was wel irritant, maar volgens mijn had sbs het wel gefixt
Muisje is leuk
quote:Wat een vent he.
Op maandag 20 januari 2003 20:49 schreef MrLunk het volgende:
[afbeelding]
This guy is huge !Michael Clarke Duncan ... als ... John Coffey
Wat een vent.
Geweldig.
Heb een diepe respect voor hem, zoals hij in die film is en gewoon.
Ondanks alle reclame's tussendoor, heb ik er ontzettend van genoten. Echt een topfilm
* Zworld is heel diep onder de indruk.
Even bijkomen hoor.
djeez mooie fillum!!!
quote:Ik heb begin gezien en rest opgenomen en ga straks dus nog even restand bekijken.
Op dinsdag 21 januari 2003 00:21 schreef sunbloem het volgende:
Jeutje zeg, wat een prachtige filmOndanks alle reclame's tussendoor, heb ik er ontzettend van genoten. Echt een topfilm
Was vanaf het begin erdoor gegrepen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |