abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26618802
Hoor net dat een oom van me ( Internationaal Chauffeur ) en 20 van zijn collega's hun baan kwijt zijn. Hij werkt er al 25 jaar en zal met zijn 50 jarige leeftijd wel geen ander werk meer vinden

De reden ?!? Het bedrijf kan niet meer opboxen tegen de onder de prijs rijdende oostblokkers. Ik ben vanaf nu echt 110 % tegen de toetreding van nog meer Oostbloklanden zoals Roemenie,
  zaterdag 30 april 2005 @ 14:31:46 #2
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_26618825
das zuur, reed je oom toevallig voor intex in Venlo ?

die is ook vrij recent (vorige week) failliet gegaan.
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_26618847
quote:
Op zaterdag 30 april 2005 14:31 schreef Klonk het volgende:
das zuur, reed je oom toevallig voor intex in Venlo ?

die is ook vrij recent (vorige week) failliet gegaan.
Nee, voor een ander bedrijf. Maar ik kan de naam niet noemen, weet niet of het al officieel is...
  zaterdag 30 april 2005 @ 14:35:45 #4
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_26618881
hoe dank ook zwaar klote, ik hoor dit soort verhalen steeds meer en meer, Bolkenstein en z'n goeie ideeen
pi_26618914
Huillie Topic

Had ie maar een vak moeten leren
pi_26618932
quote:
Op zaterdag 30 april 2005 14:37 schreef Poepoog het volgende:
Huillie Topic

Had ie maar een vak moeten leren
Looser,
pi_26618943
quote:
Op zaterdag 30 april 2005 14:38 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

Looser,
Ik heb nog een baan
pi_26619025
quote:
Op zaterdag 30 april 2005 14:38 schreef Poepoog het volgende:

[..]

Ik heb nog een baan
En je kunt het je niet voorstellen hoe het voor iemand is om zijn baan te verliezen? Eng mannetje ben je...
pi_26619056
quote:
Op zaterdag 30 april 2005 14:44 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

En je kunt het je niet voorstellen hoe het voor iemand is om zijn baan te verliezen? Eng mannetje ben je...
Nee ik kan het mij wél voorstellen, maar het is nu eenmaal zo dat al jaren alle laaggeschoolde banen naar het Buitenland worden verplaatst. Modern Times.
pi_26619092
Ja goede zet van nederland meegaan in Europa
  zaterdag 30 april 2005 @ 14:49:52 #11
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_26619095
quote:
Op zaterdag 30 april 2005 14:47 schreef Poepoog het volgende:

[..]

Nee ik kan het mij wél voorstellen, maar het is nu eenmaal zo dat al jaren alle laaggeschoolde banen naar het Buitenland worden verplaatst. Modern Times.
vrachtwagen chauffeur is nou niet echt laaggeschoold.
pi_26619111
quote:
Op zaterdag 30 april 2005 14:49 schreef Klonk het volgende:

[..]

In Nederland niet nee
pi_26619159
quote:
Op zaterdag 30 april 2005 14:49 schreef Klonk het volgende:

[..]

sorry ik was vergeten dat ze jarenlange studies hebben gevolgd

"de vrachtwagenchauffeur, product van onze kenniseconomie"
  zaterdag 30 april 2005 @ 14:56:06 #14
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_26619192
quote:
Op zaterdag 30 april 2005 14:54 schreef Poepoog het volgende:

[..]

kee, geen universiteit ofzo, maar adr en de hele kolerezooi, kost toch aardig wat tijd en is niet echt simpel.

laageschoold werk denk ik eerder aan putjeschepper, productiemedewerker enzo.
  zaterdag 30 april 2005 @ 15:07:36 #15
119890 KopieerMachine
Alles is te koop!
pi_26619363
quote:
Op zaterdag 30 april 2005 14:56 schreef Klonk het volgende:

[..]

kee, geen universiteit ofzo, maar adr en de hele kolerezooi, kost toch aardig wat tijd en is niet echt simpel.

laageschoold werk denk ik eerder aan putjeschepper, productiemedewerker enzo.
of concierge... je zou maar de hele dag achter een kopieer apparaat staan das ongeschoold
triest figuur ben je dan
Ja... echt!
pi_26619436
quote:
Op zaterdag 30 april 2005 15:07 schreef KopieerMachine het volgende:

[..]

of concierge... je zou maar de hele dag achter een kopieer apparaat staan das ongeschoold
triest figuur ben je dan
ja dat kunnen ze ook echt lekker door een pool laten doen

concierge dus
pi_26619815
quote:
Op zaterdag 30 april 2005 14:54 schreef Poepoog het volgende:

[..]

Vrachtwagenchauffeurs zijn in Nederland idd goed opgeleid. Naast hun rijbewijzen moeten ze veel weten over veiligheid, europese verkeersregels, talen, gevaarlijke stoffen of koelinstallatie,

ga zo maar door. Laagopgeleid dus zeker niet. Maar idd ook geen product van de kenniseconomie...
pi_26619848
gooooohhh en als de tuinders / boeren een keer zeggen dat ze nu nog minder betaald krijgen dan10jaar geleden dan zijn er allemaal moraalridders die opstaan met
"eerlijke handel, geen importheffing blabla"

feitelijk is dit hetzelfde..

kut voor je, en hem
-
pi_26619892
Het is inderdaad zuur dat hij zijn baan is kwijt geraakt, maar er zullen er nog velen (moeten) volgen.

Het is beter een gedifferentieerd Europe te bouwen, waar zowel hoog als laag gekwalicifeerd werk gedaan kan worden. Dat is de enige kans dat Europa op de middellange termijn nog bestaansrecht houdt.
The pleasures which we most rarely experience give us the greatest delight.
  zaterdag 30 april 2005 @ 15:48:06 #20
119890 KopieerMachine
Alles is te koop!
pi_26619974
het zal zeker niet de eerste keer zijn dat dit soort taferelen zijn voorgekomen....
Ja... echt!
pi_26623896
Ondertussen zijn het er 50 die eruit gaan... maar dat is nog niet officeel,
pi_26623918
pi_26624010
Fuck jou en je kansloze oom, en leve de Polen die wel voor weinig geld willen werken. Het is toch ook absurd dat een baan waar geen of weing opleiding voor is vereist je zoveel geld oplevert ? Waarom zou een arbeider 2 of uberhaupt 1 auto voor de deur hebben moeten staan, of een breedbeeld tv ?
pi_26624063
Ja, het is erg vervelend, maar de europese unie is nou eenmaal onvermijdbaar.
Jupiler is goed
  zaterdag 30 april 2005 @ 20:39:40 #25
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_26627590
Je kan het de Polen niet aanrekenen, maar de beleidmakers die zulke mogelijkheden scheppen. Als je bedenkt dat het Europees Parlement bestaat uit nog meer van die Bolkesein figuren, geef je de hoop op verbetering al snel op.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_26629328
quote:
Op zaterdag 30 april 2005 20:39 schreef VeX- het volgende:
Je kan het de Polen niet aanrekenen, maar de beleidmakers die zulke mogelijkheden scheppen. Als je bedenkt dat het Europees Parlement bestaat uit nog meer van die Bolkesein figuren, geef je de hoop op verbetering al snel op.
Verbetering? Dit is pas het begin hoor? Of wou je Nederland laten afdrijven en IJsland 2.0 beginnen?
pi_26629396
Maar, nu kosten onze Italiaanse meubels wel 10 euro minder
pi_26630623
quote:
Op zaterdag 30 april 2005 14:47 schreef Poepoog het volgende:

[..]

En in India staan ook zat universiteiten die niet onderdoen voor Westerse universiteiten als Cambridge e.d.
alias Capriccio Dieu Donné
pi_26632959
quote:
Op zaterdag 30 april 2005 22:30 schreef vanitasvanitatumetomniava het volgende:

[..]

En in India staan ook zat universiteiten die niet onderdoen voor Westerse universiteiten als Cambridge e.d.
Idd, dus ze hebben in India de beschikking over hoog en laag opgeleid personeel tegen een fractie van de kosten hier in Nederland? Al enig idee waarom die Europese Grondwet er moet komen?
pi_26633449
quote:
Op zondag 1 mei 2005 00:19 schreef RSM het volgende:

[..]

Idd, dus ze hebben in India de beschikking over hoog en laag opgeleid personeel tegen een fractie van de kosten hier in Nederland? Al enig idee waarom die Europese Grondwet er moet komen?
Nee, vertel eens hoe die overzichtelijke, glasheldere grondwet dat gaat oplossen?
pi_26633508
quote:
Op zondag 1 mei 2005 00:53 schreef CybErik het volgende:

[..]

Nee, vertel eens hoe die overzichtelijke, glasheldere grondwet dat gaat oplossen?
Dat jij hem niet snapt is een ander verhaal, het gaat om het principe. Voor of tegen Europese eenwording
pi_26633580
quote:
Op zondag 1 mei 2005 00:58 schreef RSM het volgende:

[..]

Dat jij hem niet snapt is een ander verhaal, het gaat om het principe. Voor of tegen Europese eenwording
Ik snap ook niet hoe de Europese eenwording op een juridisch niveau ervoor zal zorgen dat India de IT markt in Europa niet gaat veroveren (hebben ze al gedaan).
  zondag 1 mei 2005 @ 01:09:30 #33
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_26633601
quote:
Op zondag 1 mei 2005 00:58 schreef RSM het volgende:
Onzin, het gaat over het vereenvoudigen van procedures en het continueren van bestaande verdragen, met deze grondwet geven we een hoop macht aan europa en houden we weinig zelfbeschikkingsrecht over (ja we mogen een 'rode kaart' uitdelen....) en geven een groot aantal vetorechten op....ik denk dat jij je nog wat dieper zou moeten inlezen...

OT
Onwijs klote voor je oom....met de deur nu op een kier voor oost-europese landen beginnen we hard te merken dat de goedkopere werknemers hier ook hun intrede hebben gedaan...ik hoop dat hij met z'n leeftijd nog een nieuwe funktie kan vinden, of anders goed afgevloeid kan worden...
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
  zondag 1 mei 2005 @ 01:14:26 #34
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_26633635
Het is zuur maar het is de marktwerking die hoort bij de uitbreiding van de EU.

Daarnaast blijven de bonden hier ook maar om loonsverhogingen iets wat het verschil alleen nog maar groter maakt.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_26639413
quote:
Onzin, het gaat over het vereenvoudigen van procedures en het continueren van bestaande verdragen, met deze grondwet geven we een hoop macht aan europa en houden we weinig zelfbeschikkingsrecht over (ja we mogen een 'rode kaart' uitdelen....) en geven een groot aantal vetorechten op....ik denk dat jij je nog wat dieper zou moeten inlezen...
Precies, en waarom denk je dat die maatregelen nodig zijn?
quote:
Ik snap ook niet hoe de Europese eenwording op een juridisch niveau ervoor zal zorgen dat India de IT markt in Europa niet gaat veroveren (hebben ze al gedaan).
Er is meer dan alleen IT hoor, dat was het begin *elk* productie bedrijf is op dit moment bezig met outsourcen / activiteiten verplaatsen naar India of China. De consultancy sector volgt. De reden? Ze zijn toegewijder en vragen veel en veel minder loon. Als er dus in Europa niet snel wat veranderd is *iedereen* over 15 jaar werkloos, en krijgen wij ontwikkelingssubsidie van China en India
pi_26639535
Ik ben ook tegen de EU
  zondag 1 mei 2005 @ 14:58:00 #37
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_26640991
quote:
Op zondag 1 mei 2005 13:28 schreef RSM het volgende:

[..]

[..]

Er is meer dan alleen IT hoor, dat was het begin *elk* productie bedrijf is op dit moment bezig met outsourcen / activiteiten verplaatsen naar India of China. De consultancy sector volgt. De reden? Ze zijn toegewijder en vragen veel en veel minder loon. Als er dus in Europa niet snel wat veranderd is *iedereen* over 15 jaar werkloos, en krijgen wij ontwikkelingssubsidie van China en India
Praat geen poep.
pi_26641155
quote:
Op zondag 1 mei 2005 14:58 schreef Bob-B het volgende:

[..]

Praat geen poep.
Lekker beargumenteerd

kutscholier
  zondag 1 mei 2005 @ 15:19:16 #39
17114 Pistol_Pete
Hard to be a saint in the city
pi_26641455
Die inkomensverschillen gaan vanzelf op een gelijker niveau liggen. De eerste paar jaren zullen landen als Polen een stuk voordeliger zijn. Maar naarmate de vraag naar Polen gaat toenemen zullen die lonen ook gaan stijgen. Desondanks is je oom toch zijn baan kwijt...en dat is wel lullig voor hem.

PS: al die bullshit over dat we werk verliezen aan lage lonen landen is over het algemeen bullshit. Het is niet bewezen dat over het algemeen we werkgelegenheid verliezen door "outsourcing" Omdat andere landen ook weer outsourcen naar Nederland ontstaat er ook weer werkgelegenheid.
[b]Stay Hard, Stay Hungry, Stay Alive[/b]
  zondag 1 mei 2005 @ 15:22:08 #40
27390 FLipKick
Confused!?
pi_26641524
Zonder de EU kan Nederland niet blijven bestaan... Nu nog wel, over 50 jaar niet meer. De EU is onvermijdelijk, Als mensen nu nee stemmen en de EU Grondwet dus niet doorgaat, dan is die er binnen 5 jaar toch wel.

Mensen weten niet goed wat ze is (zeker niet op lange termijn)...

Er zou nooit een referendum gehouden mogen worden over de EU grondwet.

En over jou Vader, vind het erg jammer voor hem dat er iemand voor minder geld beter werk wil doen...
  zondag 1 mei 2005 @ 15:37:25 #41
17114 Pistol_Pete
Hard to be a saint in the city
pi_26641903
quote:
Op zondag 1 mei 2005 13:28 schreef RSM het volgende:

[..]

[..]

Een beetje simpele gedachte van je.

De werkzaamheden op IT gebied wat betreft outsourcing beperken zich over het algemeen tot productie, programmeringswerk, administratie en call-centre oplossingen. Heel veel andere IT vakgebieden zie ik niet meer geoutsourced worden. Simpelweg omdat je een bepaald niveau van kennis in eigen huis nodig hebt om te kunnen outsourcen. Als je niet weet wat je moet outsourcen valt er ook niks te outsourcen. Een reden dat de consultancy nog wel in eigen land blijft.

Op outsourcing gebied is China het nu helemaal. Het is nu al waarneembaar dat India wat betreft outsourcing relatief duur is geworden. De lonen zijn de afgelopen jaren enorm gestegen in India en in sommige delen van India bereiken ze al een niveau waarvoor het voor een westers bedrijf niet meer aantrekkelijk is om afdelingen naar India te verplaatsen. Outsourcing gaat niet alleen maar om lage lonen. Je wilt als bedrijf ook een kwaliteitsniveau bewaken. Dit kan niet door simpel werkzaamheden over de schutting te smijten naar India. Bedrijven moeten veel overleggen met die outsourcing partners om er voor te zorgen dat er ook wel degelijk goed werk wordt afgeleverd. Dit zijn activiteiten die veel tijd, geld en energie kosten. Veel bedrijven zijn trouwens niet te spreken over de kwailiteit van de outsourcing werkzaamheden die uit India of China komen.

Duik nog maar eens goed in die studieboeken van je
[b]Stay Hard, Stay Hungry, Stay Alive[/b]
pi_26643801
Niet alles hier heeft met IT te maken hoor?? Ik had het over industrie, engineering. Philips verplaatst activiteiten uit Eindhoven naar lage lonen landen. Grote bouwbedrijven hebben inmiddels een engineering afdeling in India opgezet of gekocht. Ingenieursbureau's beginnen er een eigen vestiging.

Het is onzin dat India al te duur geworden is. Dat is misschien waar in kleine niche-markten, maar met meer dan een miljard inwoners duurt het voorlopig echt nog wel even voordat ze 'echt' te duur zijn.

Daarnaast bestaan er voor de meeste goederen kwaliteitsnormen, en daar kunnen ze in India net even iets beter mee omgaan dan hier in Nederland.

Overigens weet ik niet waar je het vandaan haalt dat het direct uit de studieboeken komt? Maar ik heb nu toch echt al een aantal jaar ervaring in de combinatie van macroeconomie / outsourcing naar India.

En het is vervelend om te moeten constateren, maar ik vrees dat er straks een heleboel MBO'ers en HBO'ers buiten de boot gaan vallen omdat ze

1) geen werkmentaliteit hebben
2) giga salarissen vragen
3) over het algemeen broddelwerk afleveren
  maandag 2 mei 2005 @ 01:03:27 #43
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_26655407
quote:
Op zaterdag 30 april 2005 14:38 schreef Poepoog het volgende:

[..]

Ik heb nog een baan
Wacht maar tot je wordt vervangen door een pool.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')