abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26618333
Wij hebben sindskort 2 schattige kittens (zie kattenfototopic), echter zijn wij verschillende kattenbakvullingen aan het testen welke reukloos zijn, geen witte voetjes geven etc.
Welke kattenbakvullingen worden hier gebruikt en wat zijn je ervaringen er mee?

Thanks voor jullie antwoorden!
pi_26618419
Ik gebruik Kenner Kattenbak Houtkorrel (van de boerenbond) en ben er echt zeer tevreden over!!
01-08-2008
pi_26618485
Dat soort dat gemaakt is van kleikorreltjes. Het is wel iets duurder dan het doorsnee grit, maar het gaat ook langer mee. De plasjes worden een bolletje en die kun je er dan gemakkelijk uithalen met zo'n schepje, net als de poepjes. En het stinkt ook veel minder.
I have a feeling we're not in Kansas anymore..
pi_26618632
@pure, is dat bij elke dierenspeciaalzaak te halen?
  zaterdag 30 april 2005 @ 14:21:10 #5
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_26618654
Biokats

makkelijk schoon te maken, de plasje en poepjes worden klompjes, die eruit vissen en een beetje bijvullen en het is weer schoon.
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  † In Memoriam † zaterdag 30 april 2005 @ 14:31:00 #6
43556 miss_dynastie
pi_26618813
Wij gebruiken Catsan
Onze vroegere kat gebruikte foetsie bah, de rode versie, en dat ging prima.
Maar Yian graaft en hij kwam er dus helemaal rood uit.
Toen overgegaan op andere witte korrels, ik dacht ook van foetsie bah, maar dat stonk ontzettend.
Toen Catsan geprobeerd en het werkt perfect. Wel een beetje prijzig, maar ach.
Ik bestel het bij schlecker, die komen het nog thuis bezorgen ook en zijn goedkoper dan de dierenwinkel
pi_26618844
Wij hebben gewoon 'Schep en Schoon' van de Appie Happie

Dat klontert ook en is dan een kwestie van even scheppen.

Ik had een enorme hekel aan dat houtspul en ach, dit is wel grint, maar de kattenbakken staan in de kelder. Geen last van, even vegen en klaar
pi_26620418
catsan heb ik vaker gehoord, denk dat dat de volgende word om te testen

thnkx voor jullie reacties!
pi_26620846
Goedkoopste van Perfekt (huismerk) ietskes parfum erin en prima korrels.
  zaterdag 30 april 2005 @ 17:56:01 #10
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_26623038
Catsan gebruikte ik eerst maar daarvan bleef veel stof aan de pootjes van de poes hangen, wij hebben zwart zijl in de kamer liggen waar de bak staat dus je zag aldoor van die voetstapjes van haar overal
En als ze dan de pootjes wast krijgt ze allemaal van dat stof in de mag, dat leek mij ook niet erg gezond.
Wat mij wel beviel aan catsan is dat het niet erg ruikt, goedkoop is het ook niet.

Nu gebruik ik AH eigen merk houtskorrels, dat bevalt beter en ik denk dat het ook goedkoper is.

[ Bericht 1% gewijzigd door HarigeKerel op 30-04-2005 18:08:30 ]
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
pi_26631123
quote:
Op zaterdag 30 april 2005 14:19 schreef ThAzOnE het volgende:
@pure, is dat bij elke dierenspeciaalzaak te halen?
Ja kan je het ook bij dierenspeciaalzaak halen is alleen iets duurder en ander merk.Je kan de kattenbak ook zo handig schoonmaken er blijven geen stukken aan de bak vast zitten enzo,en je hebt ook minder last van de stank.
01-08-2008
  zaterdag 30 april 2005 @ 22:55:51 #12
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_26631250
wij hebben Biokat fresh, te koop bij elke dierenwinkel.

Eerst hadden we Catsan, heel goed spul maar een stuk duurder als deze en hier komt een lekker geurtje vanaf als ze geplast of gepoept hebben.
En het is biologisch verantwoord. mag dus in de groenbak en dat is wel handig.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  zondag 1 mei 2005 @ 02:25:55 #13
36343 Anzjie
Jump..Jump..
pi_26634202
Ik gebruik nu Biocats Classic van Gimpett..Ik heb wel een soort van "deurmatje" voor de kattenbak liggen, de kattenbak staat dus een stukje op een matje zodat ze eerst met hun pootjes op het hoogpolig matje komen. Dit omdat er bij bijna elke kattenbak wel wat stof meekomt door het graven etc.

De kattenbak regelmatig ( dagelijks) leegscheppen gaat met deze korrels ook goed omdat het klontvormig is.
  zondag 1 mei 2005 @ 02:29:05 #14
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_26634228
Kitty Friend, super absorberend
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_26635954
Biokat's premium, niet goedkoop, gaat wel heel lang mee, ruikt heeerlijk! (zit babypoeder in)
  zondag 1 mei 2005 @ 10:45:50 #16
40091 Meiske78
lang niet gezien
pi_26636020
quote:
Op zondag 1 mei 2005 10:41 schreef bizzzy het volgende:
Biokat's premium, niet goedkoop, gaat wel heel lang mee, ruikt heeerlijk! (zit babypoeder in)
Jep, hier ook, werkt prima
Nee jij trekt volle zalen!
Mijn reviews op de FOK! Frontpage
C'est le ton qui fait la musique
  zondag 1 mei 2005 @ 10:54:45 #17
119235 Bad_Moon_Rising
Maak het beest in me los
pi_26636156
Wij hebben ook een tiental andere merken gebruikt, maar Catsan vonden wij toch het beste.
Je moet in ieder geval iets nemen dat goed absorbeert, die goedkopere merken zijn bijv. echt waardeloos. Als de kat plast dan wordt de kattenbakvulling een soort blubber en dat is heel smerig.
pi_26637914
Ik gebruik altijd die van de C1000 xtra clean ofzow Die is echt super
pi_26638304
Mijn katten hadden er overigens zelf ook wat over te melden, kieskeurig dat ze zijn

Hout wilden ze niet, daar deden ze het niet op. Spul met een geurtje plassen ze ook niet op. Op grijs spul doen ze het ook niet. Na een lange omweg kwamen we dus wel op gewoon wit grint, goedkoop van de AH (zie boven). Daar doen ze het allemaal keurig op.
pi_26638895
nogmaals thnkx, catsan wordt het zo te lezen. Kijken of die ondeuchten het ook beter vinden
pi_26651798
quote:
Op zondag 1 mei 2005 10:41 schreef bizzzy het volgende:
sluit ik me bij aan, klontert prima en ruikt echt lekker ja. Alleen verkopen ze het hier in de buurt niet, dus meestal heb ik toch biokat classic.
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  maandag 2 mei 2005 @ 09:00:40 #22
26341 Mariposa
Telt af...
pi_26658382
Ik kan me bij Tinkerbell aansluiten. Wij gebruiken ook de schep en schoon van AH, en dat gaat erg goed. Omdat we 2 poezen hebben, scheppen we de boel we 2 keer per dag schoon. Je doet dan best lang met de vulling.
"No hay mal que por bien no venga" Geen ongeluk zo groot, of er is altijd nog wel een geluk bij
pi_26658453
die groene biokats, prima spul, klontert goed en stinkt vind ikzelf echt niet.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  † In Memoriam † maandag 2 mei 2005 @ 09:29:35 #24
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_26658825
quote:
Op zondag 1 mei 2005 12:33 schreef Tinkerbell het volgende:

Spul met een geurtje plassen ze ook niet op.
Dat doen er meer niet. Ook een beetje begrijpelijk als je bedenkt dat katten tig keer beter ruiken als mensen.

Zitten ze al in huizen met geurverspreiders en baasjes onder de deo's en parfums, moeten ze ook nog op iets plassen wat vreselijk ruikt.
  maandag 2 mei 2005 @ 09:34:43 #25
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_26658914
Ik heb gewoon het goedkoopste (0,99 ct) bij de Edah. Verschoon ik elke week. Het stinkt niet (behalve soms als mijn schatje net gepoept heeft) en het laat wel witte voetjes achter, maar daar maak ik niet zo'n big item van Heb niet meer geld over voor kattenbakvulling.
Niet meer actief op Fok!
pi_26661324
Biocat classic, top spul
Ik heb ook heel wat kattengrind geprobeert, zelf vindt ik de klontvormende varianten het beste en het meest hygienische.
Met geurtjes aan het grind zou ik uitkijken, niet iedere kat is daar van gedient.
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_26661440
Houtkorrels, dat geeft geen stof. Bovendien zit er geen chemisch geurtje aan, dat vind ik vreselijk.
Verder vind ik het een voordeel dat het in de biobak kan. Tenslotte hoeft er geen grond voor afgegraven te worden.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  † In Memoriam † maandag 2 mei 2005 @ 11:32:26 #28
37843 lady-wrb
kortaf
pi_26661553
sivoton. dat is klontvormend en er zit geen raar geurtje aan.
we halen het altijd bij dirk van de broek. maar toen die 2,5 week dicht was, moesten we wat anders. vriendje had toen van die geperste papierkorrels gekocht met een geurtje.
zowel doerak als ik vonden het niets. ik vond de pleelucht die erafkwam smerig en doerak vertikte het om er iets in te doen, dus ik heb wat afgedweild.
snel weer sivoton gehaald en nu hebben we weer een tevreden op de bak plassende dame.
  maandag 2 mei 2005 @ 13:52:51 #29
53255 BadGirly
Sweetheart
pi_26666011
Biokats classic. Zeer zuinig en makkelijk tijdens het verschonen.
pi_26668681
hm ik heb nu 2 verschillende
iets met dat ik cat country had.. (samengeperst stro) en dat toe ik laatst bij een adnere dierenwinkel was.. ze dat daar dus niet verkochten
toen biokat fresh gehaald
en beide katten keutelen er vrolijkj op los op beide soorten

persoonlijk.. tja bij biocat worden de klontjes wat harder.. dus dat is makkelijker opruimen
maarja.. 20kg zakken kan ik dus alleen met de auto halen.. en biocat is 7kg.. dus een stuk draagbaarder.
beetje jammer dat ze nie tgewoon beide verkopen in normale verpakkingen.
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
  maandag 2 mei 2005 @ 17:07:12 #31
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_26669723
O'Lacy's (Jumbo) klompvormende kattenbakvulling ultra (paars met groene zak).
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 2 mei 2005 @ 17:42:35 #32
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_26670794
Hier gebruiken we altijd Javame.
Dat is ook van dat klontergrit.
Nadeel is ook dat het alleen in zakken van 20 kilo wordt verkocht.
Voordeel is dat je er heel lang mee doet, en altijd een schone kattenbak hebt.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_26670848
mja logisch dat je lang doet met 20kg
maar als ik dat lopend naar huis moet slepen heb ik die tijd ook wel nodig om te herstellen van de pijn in mn rug
jobensaskia.nl
  maandag 2 mei 2005 @ 17:46:56 #34
77418 Tha_Flash
bijna 2020 !!!
pi_26670907
Wij hebben de blauwe zak ( 20 kg ) van Linda Spaans
  maandag 2 mei 2005 @ 18:21:55 #35
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_26671809
quote:
Op maandag 2 mei 2005 17:44 schreef Uhmmie het volgende:
mja logisch dat je lang doet met 20kg
maar als ik dat lopend naar huis moet slepen heb ik die tijd ook wel nodig om te herstellen van de pijn in mn rug
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_26672266
Biokat fresh de beste
I may be wrong, but it's highly unlikely.
  zaterdag 7 mei 2005 @ 14:49:20 #37
41684 wadgem
Vvvbwleargh.
pi_26801945
quote:
Op maandag 2 mei 2005 11:32 schreef lady-wrb het volgende:
sivoton. dat is klontvormend en er zit geen raar geurtje aan.
we halen het altijd bij dirk van de broek. maar toen die 2,5 week dicht was, moesten we wat anders. vriendje had toen van die geperste papierkorrels gekocht met een geurtje.
zowel doerak als ik vonden het niets. ik vond de pleelucht die erafkwam smerig en doerak vertikte het om er iets in te doen, dus ik heb wat afgedweild.
snel weer sivoton gehaald en nu hebben we weer een tevreden op de bak plassende dame.
Dat gebruik ik ook af en toe, en dat wordt bij mij een soort klei-achtige pasta die zich aan de bodem van de kattebak hecht en die ik er dan af moet borstelen met een schuurspons.
Anatidaephobia
The fear that somewhere, somehow, a duck is watching you.
  zaterdag 7 mei 2005 @ 15:50:13 #38
47809 ikookhier
>hijdiehieris<
pi_26803384
Schep en Schoon werkt ook wel oke.(AH)
Fok vrienden top 50###Powered by Akrapovic
*Battlefield3*KZ3*NFShp*BFBC2*MoH*PSN ID:Arijanonline
GoW/Fable III 360 tag:Arijanonline
Pax & Pry Free download
pi_26821535
sivoton hebben wij de afgelopen 2 weken gebruikt (hadden we nog liggen). Op zich zijn we daar ook tevreden over...
pi_26833767
Klontvormend grit bevalt mij het beste, ik gebruik momenteel Multifit bio fresh. Vind de merken onderling wel vergelijkbaar, hoewel fijner grit betere klontjes maakt dan de grovere variant.
dus...
pi_27193329
afgelopen week als test catsan higiene gehaald, wat is dat ideaal spul zeg. Haast reukloos, ziet er door de witte kleur fris uit en de katten vinden het heerlijk om er op te zitten. Het is wel een stuk duurder, maar heb het er voor over
pi_27201020
hmm nieuwe ontwikkelingen in het kattegritleven hier
inmiddels hebben beide katten een eigen bak... en dus ook het eigen grit
en vertikken het op de andere bak no gte doen

ik vrees dat ik maar over een tijdje weer iemand moet vangen om zo'n 20kg zak te halen voor me
jobensaskia.nl
pi_27203301
Kattegrid van de dierenwinkelketen zelf,nl discus amerikaans grit.

Is echt supergrid,helaas heb ik alleen 1 kat(van de drie) die weigert haar poten een beetje te spreiden,zodat ze altijd een heel spoor achterlaat.
We dachten dat te ondervangen door een speciaal matje van opstaande plastic haren te kopen zodat ze daar op ging staan en haar kussentjes zouden spreiden.
Jammer,maar mislukt,ze stapt er gewoon overheen,ze is nogal eigewijs
pi_47809311
Even een super topic kick, het was het enige dat ik kon vinden over dit onderwerp. Ik wil mijn ervaring delen, en daar is dit topic voor bedoeld toch?

Sinds we Moby in huis hebben, ruikt het af en toe wat minder aangenaam op het moment dat je van de centrale hal bij ons binnenloopt. Moby kan daar op zich niks aan doen, maar zijn toilet staat in de gang en vooral de urine van een kat ruikt nu eenmaal sterk omdat die behoorlijk geconcentreerd is. Absorberende en klontvormende kattenbakkorrels zoals we die hadden (Biokat's Fresh van de Boerenbond) helpen dan wel enigszins, maar dat moet minstens eens in de 2 dagen leeggeschept worden en zeker eens in de week helemaal verschoond. Niet zo'n heel leuk klusje, vooral niet wanneer de klontvorming niet helemaal is voltooid (als je begrijpt wat ik bedoel ) Nog los van het feit dat het in zakken van 30 liter komt, dus je sjouwt je eens in de maand helemaal een breuk

Tot voor kort! Want dankzij internet (Google is your friend!) kwamen we uit bij Litter Pearls. Volgens de fabrikant:
quote:
een revolutie op het gebied van kattenbakvulling, het begin van een dynamische en totale ommekeer in de kattenbakverzorging. Door speciale productiewijze en gebruik van topkwaliteit silicagel van de beste fabrikant die uitsluitend voor Litter Pearls produceert, ontstaat een product met revolutionaire eigenschappen.
Het zal wel, denk je dan, maar ook de dierenspeciaalzaak waar ik het haalde (Dobey) was er enthousiast over en dan besluit je het toch eens te proberen. Een zak van 3,8 liter Litter Pearls zou voor een kat met een gewicht tot 4 kilo genoeg moeten zijn voor een maand (!) waarbij je dan 1x per dag de hoopjes uit de bak moet scheppen en even krachtig omroeren.

En inderdaad: Moby doet het nu een goede week op deze doorzichtige wonderkorrels en je ruikt helemaal NIETS meer! Geen klonten, geen geurtjes, alleen een lichte verkleuring (maar dat hoort zo); alles wordt erdoor geabsorbeerd. I-de-aal!

Het is wel aan de prijzige kant (ik heb geloof ik ¤6,95 voor een zak van ± 4 liter betaald) maar het ziet er naar uit dat het echt werkt! En Moby heeft er geen probleem mee
Verjaardagen zijn gezond -
hoe meer je er hebt, des te langer je leeft
pi_47811783
Aangezien Xena steeds tussen de 2 delen van de oude kattenbak pieste, hebben we een Tommy John gekocht.
En het bevalt prima
Een week lang geen omkijken naar, de avond voor de vuilnisman komt pak ik de kartonnen tas/houder met vuil grit, kiept in zijn geheel in de vuilnisbak en zet een nieuwe kartonnen tas in de tommy john.
  vrijdag 30 maart 2007 @ 00:21:33 #46
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_47814854
Hier zweren we bij 'Schep en Schoon' van de AH, en dan de 6x hygienischer (oid) versie. Geen luchtjes, geen gekleurde voetafdrukjes, ideaal
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_47815555
gekleurde voetafdrukjes
  vrijdag 30 maart 2007 @ 00:38:06 #48
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_47815635
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 00:35 schreef Bluezz het volgende:
gekleurde voetafdrukjes
we hebben ze wel op de trap, in de verf Even vergeten de deuren dicht te doen voor de katten toen de trap geverft werd Nouja het staat leuk !
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  vrijdag 30 maart 2007 @ 06:45:59 #49
19242 yavanna
Results may vary.
pi_47818765
Mij bevalt het huismerk van de Vomar goed, het klont goed, houd de geur goed vast en ook al zijn de meeste van mijn katten langharig, er blijft niets achter/tussen de voetjes zitten.
Op een discussielijst van katten fokkers las ik laatst dat het huismerk v.d Lidl ook werd aangeprezen.
~Cheer up, the worst is yet to come.~
pi_48089574
Eerst had ik meestal die van AH eigen merk. Werkte prima. Maar toen had ik mijn katten net (2) en toen wilden ze amper naar buiten...met als gevolg dat het ERG snel stonk. 1kamerappartementje he..

Ik heb toen een dichte kattenbak aangeschaft en sindsdien gebruik ik gewoon Euroshopper korrels. Geen stink meer!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')