Even een super topic kick, het was het enige dat ik kon vinden over dit onderwerp.
![]()
Ik wil mijn ervaring delen, en daar is dit topic voor bedoeld toch?
![]()
Sinds we Moby
![]()
in huis hebben, ruikt het af en toe wat minder aangenaam op het moment dat je van de centrale hal bij ons binnenloopt. Moby kan daar op zich niks aan doen, maar zijn toilet staat in de gang en vooral de urine van een kat ruikt nu eenmaal sterk omdat die behoorlijk geconcentreerd is.
![]()
Absorberende en klontvormende kattenbakkorrels zoals we die hadden (Biokat's Fresh van de Boerenbond) helpen dan wel enigszins, maar dat moet minstens eens in de 2 dagen leeggeschept worden en zeker eens in de week helemaal verschoond. Niet zo'n heel leuk klusje, vooral niet wanneer de klontvorming niet helemaal is voltooid (als je begrijpt wat ik bedoel
![]()
) Nog los van het feit dat het in zakken van 30 liter komt, dus je sjouwt je eens in de maand helemaal een breuk
![]()
Tot voor kort! Want dankzij internet (Google is your friend!) kwamen we uit bij Litter Pearls. Volgens de fabrikant:
quote:
een revolutie op het gebied van kattenbakvulling, het begin van een dynamische en totale ommekeer in de kattenbakverzorging. Door speciale productiewijze en gebruik van topkwaliteit silicagel van de beste fabrikant die uitsluitend voor Litter Pearls produceert, ontstaat een product met revolutionaire eigenschappen.
Het zal wel, denk je dan, maar ook de dierenspeciaalzaak waar ik het haalde (Dobey) was er enthousiast over en dan besluit je het toch eens te proberen. Een zak van 3,8 liter Litter Pearls zou voor een kat met een gewicht tot 4 kilo genoeg moeten zijn voor een maand (!) waarbij je dan 1x per dag de hoopjes uit de bak moet scheppen en even krachtig omroeren.
En inderdaad: Moby doet het nu een goede week op deze doorzichtige wonderkorrels en je ruikt helemaal NIETS meer! Geen klonten, geen geurtjes, alleen een lichte verkleuring (maar dat hoort zo); alles wordt erdoor geabsorbeerd. I-de-aal!
![]()
![]()
Het is wel aan de prijzige kant (ik heb geloof ik ¤6,95 voor een zak van ± 4 liter betaald) maar het ziet er naar uit dat het echt werkt! En Moby
![]()
heeft er geen probleem mee