abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27400448
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 10:39 schreef Lithion het volgende:
Wanneer namelijk een non-believer (bijvoorbeeld Speth) iets post als "Hahaha, wat een onzin. Een dergelijke pan-globale organisatie van overheden is nooit beheersbaar te houden" dan zal dat snel worden opgevat als flamebait, maar wanneer een believer (bijvoorbeeld BaajGuardian) iets post als
"wat een onzin
die collectieve domheid
van zichzelf dom houden
maar er komt een dag..."
Dat wordt als normaal beschouwd. In essentie zijn allebei de reacties van exact dezelfde toonaard, maar aan die van non-believers wordt duidelijk eerder aanstoot genomen. Dat is nogal scheef imo, tenzij je natuurlijk het idee hebt om naar een soort van sektarische (want: geloof) subgemeenschap wil waar onderlinge bevestiging de boventoon voert.
Persoonlijk stoor ik me aan beide gevallen van dergelijke posts. Ik lees erg veel in TRU en kan mezelf ook wel een believer noemen, maar de wijze waarop sommige believers en non-believers posten vind ik ook ver gaan en getuigen van arrogantie. Sowieso is het roepen van "onzin" in dit subforum wat twijfelachtig omdat het niet te verifiėren valt en/of de officiele bronnen in twijfel getrokken kunnen worden. Een open mind is het sleutelwoord hier, en dat vergeten beide partijen wel eens.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')