abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31134880
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 01:50 schreef Refragmental het volgende:

[..]

HAHAHA
Succes!! Zelfs hier klagen sommige negers nog over "hun" slavenverleden
En dat zal ook flink worden uitgemolken ook.

[ Bericht 14% gewijzigd door Clairvaux op 03-10-2005 03:00:46 ]
A man has got to know his limitations.(Clint Eastwood)
  maandag 3 oktober 2005 @ 11:43:39 #77
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_31140452
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 01:14 schreef Scandum het volgende:

[..]

Zijn Nederlandse kolonisten die een nederlands dialect spreken, maar het blijft angstvallig stil.
Laat alweer zien dat veel van de zwarten van nu daar geen haar beter zijn dan de racisten die toen de macht hadden.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
pi_31145562
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 11:43 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Laat alweer zien dat veel van de zwarten van nu daar geen haar beter zijn dan de racisten die toen de macht hadden.
wat wil je ook na zoveel jaren van onderdrukking, mishandeling en discriminatie...
tis trouwens hetzelfde verhaaltje als de nederlanders die collaborateurs na de oorlog nogal hard aanpakten...
пусть всегда будет солнце
pi_31145810
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 11:43 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Ik denk dat het land beter af was onder de apartheid
  maandag 3 oktober 2005 @ 15:34:59 #80
95278 Scandum
Conform Consume Obey
pi_31146630
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 14:56 schreef MoChe het volgende:
wat wil je ook na zoveel jaren van onderdrukking, mishandeling en discriminatie...
tis trouwens hetzelfde verhaaltje als de nederlanders die collaborateurs na de oorlog nogal hard aanpakten...
Nederland heeft wat vrouwen die het aanlegden met duitsers kaal geschoren, NSB-ers vernederd, en waar nodig mensen berecht. Komt bij verre niet in de buurt van verkrachting, martelen, en moord.

Blijft grappig hoe mensen moord op / door bepaalde bevolkings groepen goed praten, en je bijna het labeltje 'racist' om je nek voelt hangen als je dit niet doet.
I'm nobody's sheep
  maandag 3 oktober 2005 @ 16:20:42 #81
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_31147775
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 14:56 schreef MoChe het volgende:

[..]

Dat zeg ik, geen haar beter. Zoals Scandum het al zegt kan je de wraakacties van Nederlanders zoals kaalscheren etc. niet vergelijken met baby's in de fik steken, vrouwen verkrachten/martelen etc.
Beetje wrange vergelijking.

Zoiezo de toon van 'Wat wil je' lijkt te suggereren of er begrip voor zou moeten zijn.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
pi_31184481
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 00:04 schreef Clairvaux het volgende:

[..]

Ik heb in het jaar 1984 een periode in S.A. gewoond.
Toen was er nog apartheid.
Heb het nooit zo sterk ervaren (ja baas, nee baas) zoals jij het beschrijft.
Het was erg, ja. Gelukkig heeft een wijs man daar verandering in gebracht(Mandela)
Ben recentelijk nog in the Murder capitol of the World geweest(Joburg)
en moet constateren dat het er niet beter en zeker niet veiliger op is geworden.

Ingeramde slaafsheid???
Boeren in Oranje-vrijstaat moeten zich wel bewapenen om niet hetzelfde
lot te ondergaan als hun collega's in Zimbabwe.
Dat deze boer gek is ben ik direct met je eens. Daarvoor wordt hij ook
gestraft.
Laat svp het "slavenverleden "rusten.
Het slavenverleden laat ik niet rusten. Simpelweg omdat het zelf niet rust. De invloed is nog dermate groot dat het een grove ontkenning is van feiten. om dat te doen. Politics of reconcilliation is dan ook niet bedoeld om te vergeten maar om te vergeven.

Je kunt een gedrag van een samenleving niet los zien van het verleden. Dat geldt voor beide kanten. De manier waarop de moord is gepleegd was wel een heel typische
(post)apartheidsmoord zoals er zovelen zijn geweest en valt derhalve niet los te zien van het verleden.

Een ander doden om welke reden dan ook is nooit goed te praten.
Maar ik ken die boeren goed genoeg (ook die in Freestate) om te weten dat die vaak niet zo heel erg hun best doen om vergeving te verdienen. Veel gaan zelfs op de oude voet verder. (o.a. eigen ervaring) En dan duurt het zeker generaties voor hun mentaliteit veranderd? Nou.... waarom dan de apartheid en de daaraan gekoppelde slavernij-achtige taferelen vergeten?

Bewapening van boeren om de vergelijking met Zimbabwe te trekken..........Daar valt best wel wat over te zeggen.
De boeren in Zimbabwe ondergingen dat lot 20 jaar na de onafhankelijkheid. Bljkbaar was dus niet alles opgelost wat er op te lossen viel. En blijkbaar was er nog een hoop oud zeer uit het Ian Smith tijdperk. Dat heeft Mugabe heel smerig ingezet in zijn eigen machtsspel. Maar dat neemt niet weg dat die gevoelens dus nog heersen.
Dat is ook de reden van de houding van Thabo Mbeki t.o.v. de Zimbabweaanse toestand, hoewel die door Mandela persoonlijk daarin wordt tegengesproken.
Maar ja.... de medemenselijkheid van Zuid Afrikanen van alle mogelijke kleuren en standen valt wel gigantisch door de mand als je ziet hoe er wordt aangekeken en omgegaan met met name Zimbabweaanse economisch vluchtelingen.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 21:12:25 #83
95278 Scandum
Conform Consume Obey
pi_31186411
Wat het grappigste is is het beeld dat de media voor de schaapjes schept "Blanke boer voert neger aan zeldzame leeuwen" en nergens "Negers slachten blanken boeren af op gruwelijke wijze" of iets dergelijks. En dan lachen we om de Amerikaanse media die de burgers eenzijdig zou inlichten.

En zogenaamde figuren met 'inside knowledge' komen bevestigen dat idd alle Zuid Afrikanen racist zijn. De Afrikaners die ik ken hebben misschien geen hoge dunk op van zwarten, maar het zijn zeker geen nazis.
I'm nobody's sheep
pi_31186631
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 21:12 schreef Scandum het volgende:
Wat het grappigste is is het beeld dat de media voor de schaapjes schept "Blanke boer voert neger aan zeldzame leeuwen" en nergens "Negers slachten blanken boeren af op gruwelijke wijze" of iets dergelijks. En dan lachen we om de Amerikaanse media die de burgers eenzijdig zou inlichten.

En zogenaamde figuren met 'inside knowledge' komen bevestigen dat idd alle Zuid Afrikanen racist zijn. De Afrikaners die ik ken hebben misschien geen hoge dunk op van zwarten, maar het zijn zeker geen nazis.
Nou ja... misschien heeft het ook wel te maken met die bijna algemene (lees ook echt BIJNA algemene) houding van blanken.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 21:26:14 #85
95278 Scandum
Conform Consume Obey
pi_31186802
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 21:19 schreef nokwanda het volgende:
Nou ja... misschien heeft het ook wel te maken met die bijna algemene (lees ook echt BIJNA algemene) houding van blanken.
Of met de algemene (lees ook echt BIJNA algemene) houding van zwarten.
I'm nobody's sheep
pi_31187201
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 15:34 schreef Scandum het volgende:

[..]

Nederland heeft wat vrouwen die het aanlegden met duitsers kaal geschoren, NSB-ers vernederd, en waar nodig mensen berecht. Komt bij verre niet in de buurt van verkrachting, martelen, en moord.
ik weet dat het niet in de buurt komt maar ik wilde even aangeven dat mensen hun onderdrukte de dingen aan doen die hun aan waren gedaan...
Duitsers hebben "nederlanders" ook niet echt systematisch vermoord (ik heb het hier dus niet over de joden hier in nederland) maar meer onderdrukt op een andere manier waar niet systematisch gebruik van geweld van pas kwam, daarom gebruikten de NL-ers na de oorlog ook geen dodelijk geweld naar de duitsers/collaborateurs toe..

in zuidafrika daarentegen werden de zwarten wel uitgemoord, verkracht etc en precies dat doen ze nu hun onderdrukker aan. beetje "oog om oog tand om tand " verhaal hier...
pi_31187238
!
pi_31187325
Wat boeit het trouwens dat hij aan zeldzame leeuwen is gevoerd?
pi_31187385
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 21:43 schreef Chriz2k het volgende:
Wat boeit het trouwens dat hij aan zeldzame leeuwen is gevoerd?
misschien hebben die een aparte eetgewoonte...
pi_31187455
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 21:45 schreef MoChe het volgende:

[..]

misschien hebben die een aparte eetgewoonte...
Oh, dan mogen ze wel negers eten, daar zijn er immers genoeg van.
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 21:54:45 #91
95998 -DailaLama-
Het is Dalai, niet Daila!
pi_31187678
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 21:47 schreef Chriz2k het volgende:

[..]

Oh, dan mogen ze wel negers eten, daar zijn er immers genoeg van.
---> stormfront
pi_31187714
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 21:54 schreef -DailaLama- het volgende:

[..]

---> stormfront
---> PI.
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 22:35:23 #93
95998 -DailaLama-
pi_31188922
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 21:55 schreef Chriz2k het volgende:

[..]

---> PI.
Ik geef gewoon een tip.
pi_31188984
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 22:35 schreef -DailaLama- het volgende:

[..]

Ik geef gewoon een tip.
Gelukkig maar, ik begon al te denken dat je een kansloze mongool was.
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 23:03:24 #95
95998 -DailaLama-
pi_31189889
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 22:37 schreef Chriz2k het volgende:

[..]

Gelukkig maar, ik begon al te denken dat je een kansloze mongool was.
Kansloos wel, maar heb chromosoom 21 in tweevoud.
pi_31196198
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 21:26 schreef Scandum het volgende:

[..]

Of met de algemene (lees ook echt BIJNA algemene) houding van zwarten.
Whehehhe, kijk even naar de houding van Nederlanders bijvoorbeeld. Die zien Surinamers en Antillianen, die toch een nederlandse achtergrond hebben, nog steeds niet als geaccepteerd en vinden dat alles en iedereen moet vernederlandsen. Maar wel de verontwaardiging als de suggestie gewekt zou worden dat die blanken in Zuid Afrika misschien ook wel eens een andere houding zouden mogen aannemen. Men moet daar dan ook maar es gaan integreren.

Ik kan je verzekeren dat diezelfde blanken met een open houding door de zwarte bevolking echt met open armen zou worden ontvangen. Maar niet als het niet gemeend en halfslachtig is.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_31197355
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 09:09 schreef FokHond het volgende:
29-04-2005 (bron rtlnieuws)
Hoe gek ben je dan?!
das nog es een gouden handdruk, die kreeg het leeuwendeel
Freakonomics: a rogue economist explores the hidden side of everything
  woensdag 5 oktober 2005 @ 11:12:06 #98
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_31199054
quote:
Op zaterdag 30 april 2005 22:32 schreef wipes66 het volgende:

[..]

Ja dat is nogal zachtjes uitgedrukt. Er zijn vele boeren (inc baby's die in de fik zijn gestoken) afgeslacht en door hoor je niks over in het nieuws. Wel opvallend hoe men met selectief nieuws een bepaald beeld wilt scheppen.
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 21:12 schreef Scandum het volgende:

Over het grootste deel zwarten dat op gruwelijke wijze is af geslacht hoor je hier toch ook niks in het nieuws. Komt waarschijnlijk omdat die gruwelijke wijze niet spectaculair genoeg is om helemaal hier in Europa het nieuws te halen.

Aan de leeuwen voeren daarentegen wel.

Maar goed, leuk dat sommigen zo'n artikel weer proberen aan te grijpen om te suggereren dat de zwarten altijd en alleen maar worden voorgetrokken in de media
Krekker is de bom!
  woensdag 5 oktober 2005 @ 11:15:38 #99
129569 SpugendeLama
Hallowed are the Ori
pi_31199128
Wat is er eigenlijk zo zeldzaam aan die leeuwen?
Enne... die neger is iniedergeval niet voor niks gestorven, een ander levend wezen voeden is een nobele dood.
I have an imaginary friend too. His name is loopy. He’s a polar bear who helps me fight crime.
  woensdag 5 oktober 2005 @ 11:19:47 #100
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_31199217
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 21:38 schreef MoChe het volgende:

[..]

in zuidafrika daarentegen werden de zwarten wel uitgemoord, verkracht etc en precies dat doen ze nu hun onderdrukker aan. beetje "oog om oog tand om tand " verhaal hier...
Denk je niet dat de periode van onderdrukking hier ook een grote rol bij kan spelen?

Mensen die vanaf begins af aan zijn onderdrukt, hebben in hun leven dus nooit een eigen goed lopende samenleving 'gerund', nooit een volledig opzich-zelf-staand systeem van culturele normen en waarden kunnen ontwikkelen.

Met dat in het achterhoofd misschien niet eens zo gek dat een deel v/d arme ongeschoolde wanhopige zwarten na hun bevrijding de wreedheid van hun overheersers overneemt, ipv dat ze terugkeren naar het systeem dat zij voor de bezetting hadden. Want dat hebben die generaties nooit meegemaakt.
Krekker is de bom!
  woensdag 5 oktober 2005 @ 11:37:46 #101
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_31199649
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 08:18 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Whehehhe, kijk even naar de houding van Nederlanders bijvoorbeeld. Die zien Surinamers en Antillianen, die toch een nederlandse achtergrond hebben, nog steeds niet als geaccepteerd en vinden dat alles en iedereen moet vernederlandsen. Maar wel de verontwaardiging als de suggestie gewekt zou worden dat die blanken in Zuid Afrika misschien ook wel eens een andere houding zouden mogen aannemen. Men moet daar dan ook maar es gaan integreren.

Ik kan je verzekeren dat diezelfde blanken met een open houding door de zwarte bevolking echt met open armen zou worden ontvangen. Maar niet als het niet gemeend en halfslachtig is.
Hoe kom je daarbij? Op criminele antilliaanse jongeren na, zijn Surinamers en Antillianen goed geintegreerd en uit recente onderzoeken is gebleken dat zij ook erg hoog scoren in de waardering van Nederlanders. Ook wordt er veel onderling getrouwd etc.
pi_31199871
Welk onderzoek? Linkje? Of iig een link naar het nieuwsartikel dat ernaar verwijst? Volgens mij ziet een groot deel van de Nederlanders geen verschil tussen welke gekleurde allochtonen dan ook. Indien je iets erover gaan onderzoeken, zullen de betreffende groepen ook altijd tot één groep worden benoemd/gezien. Ik heb iig nog nooit een onderzoek gezien over iets dergelijks. Is sowieso moeilijk door hetgeen ik al aangaf. Zo kun je ook niet echt spreken over 'Surinamers' omdat ook deze groep uit verschillende groepen bestaat, die alles behalve eenzelfde etniciteit hebben (-->Hindoestanen en Creoolen, bijv. zijn niet onder één groep te scharen).
B.S.U.R.
  woensdag 5 oktober 2005 @ 12:24:45 #103
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_31200800
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 11:46 schreef RaJitsu het volgende:
Welk onderzoek? Linkje? Of iig een link naar het nieuwsartikel dat ernaar verwijst? Volgens mij ziet een groot deel van de Nederlanders geen verschil tussen welke gekleurde allochtonen dan ook. Indien je iets erover gaan onderzoeken, zullen de betreffende groepen ook altijd tot één groep worden benoemd/gezien. Ik heb iig nog nooit een onderzoek gezien over iets dergelijks. Is sowieso moeilijk door hetgeen ik al aangaf. Zo kun je ook niet echt spreken over 'Surinamers' omdat ook deze groep uit verschillende groepen bestaat, die alles behalve eenzelfde etniciteit hebben (-->Hindoestanen en Creoolen, bijv. zijn niet onder één groep te scharen).
quote:
Turken en Marokkanen zoeken hun contacten veelvuldig binnen de eigen groep, terwijl Surinamers en Antillianen en ook de meeste vluchtelingen(met uitzondering van de Somaliërs) veel meer met autochtone Nederlanders omgaan.

Sociale afstand tussen allochtonen en autochtonen groot
Turken en Marokkanen zijn sterk op de eigen groep gericht. Dit geldt voor de grote meerderheid van de eerste generatie, maar ook bij bijna de helft van de tweede generatie ligt het zwaartepunt van de contacten meer bij de eigen groep dan bij autochtone Nederlanders. Bovendien neemt onder de tweede generatie de oriëntatie op de eigen landgenoten niet af. Surinamers en Antillianen hebben veel meer contact met autochtone Nederlanders. Dat blijkt ook uit de huwelijken die tussen 1997 en 2001 werden gesloten: Antillianen huwen in 60% van de gevallen met een Nederlandse partner, voor Surinamers geldt dit voor 40%. Onder Turken en Marokkanen is dit maar bij 10% het geval. Vluchtelingengroeperingen hebben vergeleken met Turken en Marokkanen veel vaker contacten met autochtone Nederlanders. Autochtonen houden allochtonen in veel gevallen zelf ook op afstand. Hooguit eenderde deel van de autochtonen heeft regelmatig contact met allochtonen.
De concentratie van minderheden in sommige wijken van de grote steden en de daardoor ontstane ruimtelijke segregatie zal de omgang tussen autochtonen en allochtonen ook in de toekomst belemmeren.
http://www.scp.nl/nieuws/persberichten/9037701590-hoofdstuk3.html

Ik vind dat ook altijd zo makkelijk generaliserend om te zeggen dat nederlanders geen verschil zouden zien in 'gekleurde allochtonen'.
quote:
Indien je iets erover gaan onderzoeken, zullen de betreffende groepen ook altijd tot één groep worden benoemd/gezien.
Is een leugen. Zo goed als elk onderzoek m.b.t. tot integratie etc. maakt onderscheid tussen de verschillende allochtone groeperingen. Maar geloof vooral in jezelf, gelukkig spreken de cijfers jou tegen.
pi_31203722
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 11:19 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Denk je niet dat de periode van onderdrukking hier ook een grote rol bij kan spelen?

Mensen die vanaf begins af aan zijn onderdrukt, hebben in hun leven dus nooit een eigen goed lopende samenleving 'gerund', nooit een volledig opzich-zelf-staand systeem van culturele normen en waarden kunnen ontwikkelen.

Met dat in het achterhoofd misschien niet eens zo gek dat een deel v/d arme ongeschoolde wanhopige zwarten na hun bevrijding de wreedheid van hun overheersers overneemt, ipv dat ze terugkeren naar het systeem dat zij voor de bezetting hadden. Want dat hebben die generaties nooit meegemaakt.
Dat is idd wat ik ook zie gebeuren. Niet in het algemeen. En ook niet in het overheidssysteem. Maar wel bij een relatief groter aantal mensen.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_31231726
quote:
Bedankt voor het artikel. Maar het zegt niets over de waardering van de Nederlanders.
quote:
Ik vind dat ook altijd zo makkelijk generaliserend om te zeggen dat nederlanders geen verschil zouden zien in 'gekleurde allochtonen'.
Nou, natuurlijk is het wel erg zwart-wit gesteld. Maar doorgaans wordt het verschil niet gemaakt, ne heeft me het over 'die allochtonen'. Of ze daarmee iedereen bedoelen, is een tweede, maar ze spreken wel alle allochtonen aan met hun uitspraak. Een blanke wordt sociaal sowieso anders tegen aan gekeken dan een gekleurde. Dat is gewoon zo.
quote:
Is een leugen. Zo goed als elk onderzoek m.b.t. tot integratie etc. maakt onderscheid tussen de verschillende allochtone groeperingen. Maar geloof vooral in jezelf, gelukkig spreken de cijfers jou tegen.
Je begreep niet waar ik het over had. Nogmaals, 'de Surinamers' zijn niet één groep met dezelfde etniciteit, de Marokanen eigenlijk ook niet (Berbers en overigen), de Turken (Turken en Koerden), Chinezen (kantonezen, Wengzaose, ed). Maar blijf vooral lezen wat je wil....(om maar effe jouw toon van posten vast te houden).
B.S.U.R.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')