abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26654317
Edit: laat maar
  maandag 2 mei 2005 @ 00:09:16 #252
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_26654351
quote:
Op maandag 2 mei 2005 00:08 schreef Wolkje het volgende:

[..]

studeer je psychologie?
OT: nee en meer zeg ik er niet over.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
  maandag 2 mei 2005 @ 00:10:56 #253
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_26654387
Zeg, wat ik me nu toch afvraag.. op relatiegebied wordt hier de hele tijd gesproken over mbo vs "hoger opgeleid", wat toch een vaag begrip is. Het merendeel van de universitaire users hier is het er onderling wel over eens dat universiteit toch een heel stuk hoger dan hbo is. En daarnaast dat te grote niveauverschillen in een relatie tot botsingen leiden.

Houdt dat ook in de de afstand universiteit-hbo naar jullie mening te groot is binnen een relatie? in het algemeen dus, specifieke gevallen tellen niet mee.
Vampire Romance O+
pi_26654619
quote:
Op maandag 2 mei 2005 00:02 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Dit hele verhaaltje slaat echt helemaal nergens op. Tenminste op mijn MBO school is wel genoeg "begeleiding" dwz er wordt nog gewoon onderwijs gegeven zoals dat ook op de middelbare school gebeurt, met veel uitleg enz. Ja als je je huiswerk niet maakt dan krijg je (vaak) geen straf en als je spijbelt word dat ook nooit bijgehouden vanaf de 2e klas, maar dan zijn de meeste leerlingen ook wel 18+, oud genoeg om zelfstandig te werken. (en die dat niet zijn, zijn ook echt te dom voor de opleiding.)
Dat is is/was bij mijn MBO school echt niet!, ik zeg het niet om hier te overdrijven, maar bij mij kreeg je echt geen begeleiding. En spijbelen, soms werd het bijgehouden, maar 8 van de 10 keer niet. Eigenlijk kon je gewoon gaan wanneer je wou.
Ik heb niet op een andere MBO school gezeten dus met mijn situatie is natuurlijk ook niet gezegd dat dat overal zo is.
sorry voor al m'n typfouten
pi_26655138
quote:
Op zondag 1 mei 2005 23:20 schreef frizzel het volgende:

[..]

ehm... 10% van de theorie die iemand op WO krijgt
ja maar is de overige 90% nodig? in 99% van de gevallen absoluut niet.
Elin: What the hell are we doing? We must be out of our damned minds!
Agnes: Yes, I know.
Elin: But we are so fucking cool.
pi_26655186
quote:
Op maandag 2 mei 2005 00:10 schreef MouseOver het volgende:
Zeg, wat ik me nu toch afvraag.. op relatiegebied wordt hier de hele tijd gesproken over mbo vs "hoger opgeleid", wat toch een vaag begrip is. Het merendeel van de universitaire users hier is het er onderling wel over eens dat universiteit toch een heel stuk hoger dan hbo is. En daarnaast dat te grote niveauverschillen in een relatie tot botsingen leiden.

Houdt dat ook in de de afstand universiteit-hbo naar jullie mening te groot is binnen een relatie? in het algemeen dus, specifieke gevallen tellen niet mee.
Ik denk dat het moeilijk is om antwoord te geven op zo'n vraag, omdat het ook weer heel erg per persoon kan verschillen. Ik heb zelf een HBO-opleiding gedaan (en ben nu met de tweede bezig) en jarenlang een relatie gehad met iemand die een WO-opleiding heeft gedaan en van een niveau-verschil was absoluut geen sprake. Het meest afwijkende was misschien nog dat haar scriptie 'wetenschappelijk verantwoord' moest zijn en de mijne niet .
Ik heb ook veel vrienden en vriendinnen met een wetenschappelijke achtergrond en ook in deze relaties bespeur ik weinig tot geen verschil in niveau. Als er al verschil moet zijn, dan zit het 'm toch vooral in de kennis van specifieke onderwerpen; ik heb geen Fysische Geografie gestudeerd, dus ik zal daar niet (goed) over kunnen meepraten, maar aangezien ikzelf momenteel op de kunstacademie zit, kan ik wél weer meer over kunst vertellen, et cetera. En dat ik dan 'niet wetenschappelijk' bezig ben en mijn eventuele relatie wel, soit, daar kan ik wel mee leven.
  maandag 2 mei 2005 @ 01:07:42 #257
118596 Super_Six_One
Justice for all
pi_26655487
quote:
Op zondag 1 mei 2005 18:38 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Dat zal nooit gebeuren kan ik je verzekeren!
Zeg nooit nooit. En zodra je dat gevoel wel krijgt voor iemand die achteraf een mbo opleiding heeft. (ga je dat trouwens dan vragen aan iemand, wat voor opleiding diegene heeft?), maar je wil dus niet tegenstrijdig klinken, dan zal je dat gevoel negeren? Als je dat doet, dan ben je echt raar bezig. Dan kun je net zo goed daten op een internetsite, waar je voorkeur kan instellen wat betreft opleiding.

Een opleiding zegt misschien veel. Maar niet alles hoor Dat blijkt maar weer uit sommige gebeurtenissen.
Auteur van deze post aanvaard geen enkele aansprakelijkheid voor de eventuele gevolgen van foutieve of gewijzigde informatie.- All rights reserved.
  maandag 2 mei 2005 @ 04:04:38 #258
51804 Roa
Pizza Taco!
pi_26656858
Best een interessante discussie..alhoewel het af en toe op een wellis/nietus lijkt, maar goed.

Alles heeft volgens mij met elkaar te maken. Je opleidingsniveau zegt wel wat over je, maar maakt je nog niet tot wie je bent. Uiteindelijk gaat het toch om de persoon wie je bent en niet het papiertje dat je hebt behaald. Maar toch is dat papiertje wel erg handig om te hebben, het geeft je namelijk meer kans op een goede baan en dat is toch ook best belangrijk. Verder heeft je opleidingsniveau niet alleen te maken met intelligentie, maar ook zeker met motivatie. Maar niet in zo'n grote mate dat een gemiddeld iemand van het VMBO het VWO ook succesvol zou kunnen afronden als hij/zij genoeg motivatie gehad had.

Ik zit zelf in 6VWO en bij mij in de klas merk je toch ook verschillen. Sommige mensen maken echt de domste opmerkingen en zouden in een gesprek werkelijk geen zinnige bijdrage kunnen leveren, terwijl één van mijn beste vrienden een MBO opleiding doet en ik daarmee die gesprekken wel heb. Een andere kennis van me zit op het MBO omdat hij niet gemotiveerd is, hij had de HAVO echt wel aangekunt, maar had er geen zin in. En in mijn klas zitten een paar mensen waarvan ik weet dat ze veel te veel leren om bij te blijven, die willen zo graag dat VWO diploma dat ze er veel voor opofferen. Zolang iedereen doet waar hij/zij achter staat is het goed, want uiteindelijk gaat het om je eigen geluk en dus om wat je zelf doet.

Verder is het wel zo dat er vooroordelen zijn tussen de verschillende niveaus. Ik zit op een scholengemeensschap en je merkt gewoon dat je door de VMBO klassen al snel als nerd of kneus bestempeld wordt, puur omdat je VWO doet, maar ja, ik zelf oordeel ook over de mannetjes die in de pauze hun scooters aan elkaar laten zien.

Overigens maakt het opleidingsniveau voor mij in relaties en vriendschappen niets uit. Het gaat mij om de persoon, maar als de persoon niets zinnigs te melden heeft, tja, dan zal het inderdaad wel niet veel worden.
Ik lul hier slap uit m'n nek omdat m'n telefoonrekening anders zo hoog wordt.
  maandag 2 mei 2005 @ 04:18:26 #259
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_26656917
Niets... ik ken mensen met de meests sjieke titels. Sommigen zijn sociaal helemaal nergens, vieren hun verjaardagen helemaal alleen.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  maandag 2 mei 2005 @ 04:23:45 #260
51804 Roa
Pizza Taco!
pi_26656938
quote:
Op maandag 2 mei 2005 04:18 schreef ondeugend het volgende:
Niets... ik ken mensen met de meests sjieke titels. Sommigen zijn sociaal helemaal nergens, vieren hun verjaardagen helemaal alleen.
En dat komt alleen voor bij mensen met de meest sjieke titels?
Ik lul hier slap uit m'n nek omdat m'n telefoonrekening anders zo hoog wordt.
pi_26656960
opleiding zegt niks imo
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  maandag 2 mei 2005 @ 04:32:37 #262
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_26656966
quote:
Op maandag 2 mei 2005 04:23 schreef Roa het volgende:

[..]

En dat komt alleen voor bij mensen met de meest sjieke titels?
Nee.... natuurlijk niet.
Wat ik wil zeggen is dat wat heb je aan een hoge opleiding als je geen vrienden hebt ?
Is het niet belangrijker dat je er toe doet bij diegenen die dichtbij je staan ?
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  maandag 2 mei 2005 @ 08:34:57 #263
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_26658118
quote:
Op maandag 2 mei 2005 04:32 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Nee.... natuurlijk niet.
Wat ik wil zeggen is dat wat heb je aan een hoge opleiding als je geen vrienden hebt ?
Is het niet belangrijker dat je er toe doet bij diegenen die dichtbij je staan ?
Maar dat is irrelevant in dit topic

Er zijn onintelligente mensen die niks voorstellen sociaal gezien en er zijn zeer intelligente mensen die ook nog sociaal heel sterk zijn.
  maandag 2 mei 2005 @ 08:39:28 #264
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_26658156
quote:
Op maandag 2 mei 2005 00:48 schreef Mute_Me het volgende:

[..]

Jij weet het wel heel goed zo te zien. Dus je wilt eigenlijk zeggen dat de WO' ers alleen overbodige theorie leren? IK denk niet dat het zo simpel in elkaar zit. Bij de meeste banen waar je WO voor nodig hebt kom je er niet met 10% van de theorie.
  maandag 2 mei 2005 @ 08:59:12 #265
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_26658361
quote:
Op maandag 2 mei 2005 08:39 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Jij weet het wel heel goed zo te zien. Dus je wilt eigenlijk zeggen dat de WO' ers alleen overbodige theorie leren? IK denk niet dat het zo simpel in elkaar zit. Bij de meeste banen waar je WO voor nodig hebt kom je er niet met 10% van de theorie.
Los daarvan, je leert niet alleen hoe bepaalde dingen in elkaar zitten, maar ook waarom, hoe het anders kan en wat het beste is.
Vampire Romance O+
pi_26658813
quote:
Op zondag 1 mei 2005 23:13 schreef Mute_Me het volgende:

[..]

Het voordeel van het mbo is dat je wat meer praktisch bezig bent en dus zowel de praktische als de theoretische kant van alles leert.
Ik merk dat je daar veel meer aan hebt dan aan alleen theorie.
Dit slaat ook weer helemaal nergens op. VMBO en WO hebben nou niet bepaald eenzelfde doel. VMBO is gericht beroepsonderwijs. WO is wetenschappelijk onderwijs. Iemand die van het VMBO afkomt is praktisch ingesteld, maar is theoretisch erg zwak vergeleken met een universiteitsklant. En da's ook logisch. Beide opleidingen zijn totaal verschillend. Snap je vergelijking dan ook niet.
pi_26658849
quote:
Op maandag 2 mei 2005 00:48 schreef Mute_Me het volgende:

[..]

VMBO'ers leren over het algemeen de dingen die ze moeten kunnen toepassen. WO'ers ontwikkelen veel meer een bepaald denkniveau. Daar is die extra theorie voor nodig. En dat hangt ook weer sterk van de opleiding af. Nou ja, laten we het er maar op houden dat je niet echt het idee van een universiteit begrijpt.

hoort dit topic zo nog wel in R&P?
  maandag 2 mei 2005 @ 09:43:20 #268
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_26659077
quote:
Op maandag 2 mei 2005 09:31 schreef Haushofer het volgende:

Nou ja, laten we het er maar op houden dat je niet echt het idee van een universiteit begrijpt.
Ik denk inderdaad dat dit het ount is waar deze discussie om draait: veel mensen hebben een volledig verkeerd beeld van een universiteit en daarom wordt dit een gebed zonder eind.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
  maandag 2 mei 2005 @ 10:07:03 #269
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_26659459
quote:
Op maandag 2 mei 2005 09:31 schreef Haushofer het volgende:
hoort dit topic zo nog wel in R&P?
Nop.
daarom
slotje