OT: nee en meer zeg ik er niet over.quote:
Dat is is/was bij mijn MBO school echt niet!, ik zeg het niet om hier te overdrijven, maar bij mij kreeg je echt geen begeleiding. En spijbelen, soms werd het bijgehouden, maar 8 van de 10 keer niet. Eigenlijk kon je gewoon gaan wanneer je wou.quote:Op maandag 2 mei 2005 00:02 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Dit hele verhaaltje slaat echt helemaal nergens op. Tenminste op mijn MBO school is wel genoeg "begeleiding" dwz er wordt nog gewoon onderwijs gegeven zoals dat ook op de middelbare school gebeurt, met veel uitleg enz. Ja als je je huiswerk niet maakt dan krijg je (vaak) geen straf en als je spijbelt word dat ook nooit bijgehouden vanaf de 2e klas, maar dan zijn de meeste leerlingen ook wel 18+, oud genoeg om zelfstandig te werken. (en die dat niet zijn, zijn ook echt te dom voor de opleiding.)
ja maar is de overige 90% nodig? in 99% van de gevallen absoluut niet.quote:Op zondag 1 mei 2005 23:20 schreef frizzel het volgende:
[..]
ehm... 10% van de theorie die iemand op WO krijgt
Ik denk dat het moeilijk is om antwoord te geven op zo'n vraag, omdat het ook weer heel erg per persoon kan verschillen. Ik heb zelf een HBO-opleiding gedaan (en ben nu met de tweede bezig) en jarenlang een relatie gehad met iemand die een WO-opleiding heeft gedaan en van een niveau-verschil was absoluut geen sprake. Het meest afwijkende was misschien nog dat haar scriptie 'wetenschappelijk verantwoord' moest zijn en de mijne nietquote:Op maandag 2 mei 2005 00:10 schreef MouseOver het volgende:
Zeg, wat ik me nu toch afvraag.. op relatiegebied wordt hier de hele tijd gesproken over mbo vs "hoger opgeleid", wat toch een vaag begrip is. Het merendeel van de universitaire users hier is het er onderling wel over eens dat universiteit toch een heel stuk hoger dan hbo is. En daarnaast dat te grote niveauverschillen in een relatie tot botsingen leiden.
Houdt dat ook in de de afstand universiteit-hbo naar jullie mening te groot is binnen een relatie? in het algemeen dus, specifieke gevallen tellen niet mee.
Zeg nooit nooit. En zodra je dat gevoel wel krijgt voor iemand die achteraf een mbo opleiding heeft. (ga je dat trouwens dan vragen aan iemand, wat voor opleiding diegene heeft?), maar je wil dus niet tegenstrijdig klinken, dan zal je dat gevoel negeren? Als je dat doet, dan ben je echt raar bezig. Dan kun je net zo goed daten op een internetsite, waar je voorkeur kan instellen wat betreft opleiding.quote:Op zondag 1 mei 2005 18:38 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Dat zal nooit gebeuren kan ik je verzekeren!
En dat komt alleen voor bij mensen met de meest sjieke titels?quote:Op maandag 2 mei 2005 04:18 schreef ondeugend het volgende:
Niets... ik ken mensen met de meests sjieke titels. Sommigen zijn sociaal helemaal nergens, vieren hun verjaardagen helemaal alleen.
Nee.... natuurlijk niet.quote:Op maandag 2 mei 2005 04:23 schreef Roa het volgende:
[..]
En dat komt alleen voor bij mensen met de meest sjieke titels?
Maar dat is irrelevant in dit topicquote:Op maandag 2 mei 2005 04:32 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Nee.... natuurlijk niet.
Wat ik wil zeggen is dat wat heb je aan een hoge opleiding als je geen vrienden hebt ?
Is het niet belangrijker dat je er toe doet bij diegenen die dichtbij je staan ?
Jij weet het wel heel goed zo te zien. Dus je wilt eigenlijk zeggen dat de WO' ers alleen overbodige theorie leren? IK denk niet dat het zo simpel in elkaar zit. Bij de meeste banen waar je WO voor nodig hebt kom je er niet met 10% van de theorie.quote:Op maandag 2 mei 2005 00:48 schreef Mute_Me het volgende:
[..]
ja maar is de overige 90% nodig? in 99% van de gevallen absoluut niet.
Los daarvan, je leert niet alleen hoe bepaalde dingen in elkaar zitten, maar ook waarom, hoe het anders kan en wat het beste is.quote:Op maandag 2 mei 2005 08:39 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Jij weet het wel heel goed zo te zien. Dus je wilt eigenlijk zeggen dat de WO' ers alleen overbodige theorie leren? IK denk niet dat het zo simpel in elkaar zit. Bij de meeste banen waar je WO voor nodig hebt kom je er niet met 10% van de theorie.
Dit slaat ook weer helemaal nergens op. VMBO en WO hebben nou niet bepaald eenzelfde doel. VMBO is gericht beroepsonderwijs. WO is wetenschappelijk onderwijs. Iemand die van het VMBO afkomt is praktisch ingesteld, maar is theoretisch erg zwak vergeleken met een universiteitsklant. En da's ook logisch. Beide opleidingen zijn totaal verschillend. Snap je vergelijking dan ook niet.quote:Op zondag 1 mei 2005 23:13 schreef Mute_Me het volgende:
[..]
Het voordeel van het mbo is dat je wat meer praktisch bezig bent en dus zowel de praktische als de theoretische kant van alles leert.
Ik merk dat je daar veel meer aan hebt dan aan alleen theorie.
VMBO'ers leren over het algemeen de dingen die ze moeten kunnen toepassen. WO'ers ontwikkelen veel meer een bepaald denkniveau. Daar is die extra theorie voor nodig. En dat hangt ook weer sterk van de opleiding af. Nou ja, laten we het er maar op houden dat je niet echt het idee van een universiteit begrijpt.quote:Op maandag 2 mei 2005 00:48 schreef Mute_Me het volgende:
[..]
ja maar is de overige 90% nodig? in 99% van de gevallen absoluut niet.
Ik denk inderdaad dat dit het ount is waar deze discussie om draait: veel mensen hebben een volledig verkeerd beeld van een universiteit en daarom wordt dit een gebed zonder eind.quote:Op maandag 2 mei 2005 09:31 schreef Haushofer het volgende:
Nou ja, laten we het er maar op houden dat je niet echt het idee van een universiteit begrijpt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |