abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26587890
Ik heb een goeie vriend die doet VMBO (het vroegere MAVO) zelf zit ik in 4VWO, maar wat boeit het verschil eigenlijk? ik merk er echt heel weinig van, heb ook een vriendin gehad die MAVO deed, helemaal geen verschil.. (tot heel weinig, maar dat is gewoon omdat wij dieper ingaan op de stof, daarom hebben we er ook 2 jaar langer voor)

Ik ben van mening dat de opleiding meer zegt over de motivatie van een persoon, dan over de intelligentie van dezelfde persoon, ik weet zeker dat veel MAVO'ers veel hoger zouden kunnen doen, als ze meer motivatie hebben, ik ken echt niemand van de mavo die huiswerk maakt thuis, terwijl het voor VWO geen uitzondering is dat ze er uren per dag achter zitten (believe me, I know..)

Wat vinden jullie?
pi_26587909
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 02:29 schreef Sasuke het volgende:
ik weet zeker dat veel MAVO'ers veel hoger zouden kunnen doen, als ze meer motivatie hebben, Wat vinden jullie?
bull,

opleiding zegt niet al teveel, je hebt vwo'ers die zo achterlijk zijn als een banaan en mavisten die wat nuttigs te verkondigen hebben.
Onderbroeken zonder knopen hoef je alleen maar af te stropen!
pi_26587919
Op VWO zitten de nerds, op de MAVO zitten de kneuzen. Die twee zijn gescheiden, is dat niet leuk?
pi_26587924
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 02:32 schreef woutabest het volgende:
Op VWO zitten de nerds, op de MAVO zitten de kneuzen. Die twee zijn gescheiden, is dat niet leuk?
en op de havo?
Onderbroeken zonder knopen hoef je alleen maar af te stropen!
pi_26587933
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 02:32 schreef Onderbroek het volgende:

[..]

en op de havo?
HAVO is tof
pi_26587983
dus!
  vrijdag 29 april 2005 @ 02:38:57 #7
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_26587984
Alleen al het feit dat je de verschillen aanhaalt maakt duidelijk dat je er toch over na denkt...
Ik zie in ieder geval niet in waarom mensen dezelfde opleiding zouden moeten volgen om vrienden te kunnen zijn.
pi_26588002
Tja het boeit me ook niet zo. Alleen heb je op de VWO wel van die kansloze nerds zitten die gewoon niks boeiends weten te vertellen enzo.
pi_26588003
Waarom een serieus topic op dit tijdstip?

eigenlijk?
pi_26588005
Over het algemeen zijn mensen met een middelbare opleiding meer praktisch gericht, ze kunnen goed met hun handen werken en mensen met een hogere opleiding meer theoretisch (het welbekende 'analytisch denken').
Dit is dus wel degelijk een kwestie van intelligentie en specifieker nog, talent.

Ik deed trouwens maar vrij weinig aan huiswerk op 't VWO en was daarmee echt geen uitzondering.
"History teaches us that humans behave wisely only once they have exhausted all other alternatives."
  vrijdag 29 april 2005 @ 02:42:55 #11
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_26588012
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 02:41 schreef MaartenGrendel het volgende:
Over het algemeen zijn mensen met een middelbare opleiding meer praktisch gericht, ze kunnen goed met hun handen werken en mensen met een hogere opleiding meer theoretisch (het welbekende 'analytisch denken').
Dit is dus wel degelijk een kwestie van intelligentie en specifieker nog, talent.

Ik deed trouwens maar vrij weinig aan huiswerk op 't VWO en was daarmee echt geen uitzondering.
Maar zouden die verschillen een vriendschap in de weg moeten staan?
pi_26588014
quote:
Ik heb een goeie vriend die doet VMBO (het vroegere MAVO) zelf zit ik in 4VWO, maar wat boeit het verschil eigenlijk? ik merk er echt heel weinig van, heb ook een vriendin gehad die MAVO deed, helemaal geen verschil.. (tot heel weinig, maar dat is gewoon omdat wij dieper ingaan op de stof, daarom hebben we er ook 2 jaar langer voor)

Ik ben van mening dat de opleiding meer zegt over de motivatie van een persoon, dan over de intelligentie van dezelfde persoon, ik weet zeker dat veel MAVO'ers veel hoger zouden kunnen doen, als ze meer motivatie hebben, ik ken echt niemand van de mavo die huiswerk maakt thuis, terwijl het voor VWO geen uitzondering is dat ze er uren per dag achter zitten (believe me, I know..)

Wat vinden jullie?
Wat een onzin. Hiermee zeg je dus ook dat iedereen wel de relativiteistheorie of quantumphysica kan uitleggen, als diegene maar genoeg tijd neemt om het zelf te snappen. Die redenatie klopt dus niet volgens mij.

Vriendschap heeft hier overigens echt niks mee te maken, m.i..
pi_26588018
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 02:42 schreef TheSilentEnigma het volgende:

[..]

Maar zouden die verschillen een vriendschap in de weg moeten staan?
Natuurlijk niet, maar ik ben het niet eens met de mening van de TS.
"History teaches us that humans behave wisely only once they have exhausted all other alternatives."
  vrijdag 29 april 2005 @ 02:46:25 #14
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_26588031
Even drie voorbeelden van mensen die niet verder zijn gekomen dan de basisschool:

-Joop v/d Ende
-Harry Mens
-Hans v. Breukhoven

Dom zou ik deze heren echter niet willen noemen...
pi_26588063
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 02:46 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Even drie voorbeelden van mensen die niet verder zijn gekomen dan de basisschool:

-Joop v/d Ende
-Harry Mens
-Hans v. Breukhoven

Dom zou ik deze heren echter niet willen noemen...
Ik zeg ook niet dat mensen zonder hoge opleiding (of zonder opleiding in het geheel) dom zijn, maar de keuze voor de vervolgopleiding na de basisschool wordt vrijwel altijd gebaseerd op basis van een capaciteitentest (citotoets) en niet op basis van motivatie.
  vrijdag 29 april 2005 @ 02:57:25 #16
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_26588078
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 02:53 schreef MaartenGrendel het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat mensen zonder hoge opleiding (of zonder opleiding in het geheel) dom zijn, maar de keuze voor de vervolgopleiding na de basisschool wordt vrijwel altijd gebaseerd op basis van een capaciteitentest (citotoets) en niet op basis van motivatie.
Ik weet het, ik sta zelf voor de klas. Toch speelt motivatie een belangrijke rol, en wordt te allen tijde rekening gehouden met het feit dat de Cito-toets enkel een momentopname is.
pi_26588133
Maar iemand die een VMBO-advies scoort met de citotoets zal normaal gesproken niet toch maar VWO gaan doen omdat hij/zij dat misschien wel zou kunnen.
  vrijdag 29 april 2005 @ 03:27:20 #18
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_26588190
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 03:13 schreef MaartenGrendel het volgende:
Maar iemand die een VMBO-advies scoort met de citotoets zal normaal gesproken niet toch maar VWO gaan doen omdat hij/zij dat misschien wel zou kunnen.
Het advies staat of valt niet alleen bij een Cito-toets hoor. En daarbij, tussen VMBO en VWO zit ook nog eens een HAVO.
pi_26588219
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 03:27 schreef TheSilentEnigma het volgende:

[..]

Het advies staat of valt niet alleen bij een Cito-toets hoor. En daarbij, tussen VMBO en VWO zit ook nog eens een HAVO.
Maar zelfs als wat de TS beweert klopt, en dus...
quote:
...veel MAVO'ers veel hoger zouden kunnen doen, als ze meer motivatie hebben...
...zou dat niet betekenen dat ze dat ook zouden móeten doen.
De maatschappij zou eerder een zooitje worden als de meerderheid van de scholieren in plaats van een beroepsopleiding een hbo-of universitaire studie zou gaan doen.
  vrijdag 29 april 2005 @ 03:37:18 #20
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_26588237
Maar wat TS zegt klopt niet. Niet iedere 'mavist' is geschikt voor de havo. En niet iedere havist kan het HBO aan.
pi_26588240
opleiding zegt hoeveel je later ongeveer gaat verdienen
pi_26588247
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 03:37 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Maar wat TS zegt klopt niet. Niet iedere 'mavist' is geschikt voor de havo. En niet iedere havist kan het HBO aan.
Dan zijn we het daarover eens.
  vrijdag 29 april 2005 @ 03:40:40 #23
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_26588261
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 03:38 schreef BennieK het volgende:
opleiding zegt hoeveel je later ongeveer gaat verdienen
Nope. Zie een paar posten terug.
pi_26588276
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 03:40 schreef TheSilentEnigma het volgende:

[..]

Nope. Zie een paar posten terug.
anders dan het bekende spreekwoord doet denken: uitzonderingen bevestigen geen regels
  vrijdag 29 april 2005 @ 03:54:49 #25
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_26588329
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 03:42 schreef BennieK het volgende:

[..]

anders dan het bekende spreekwoord doet denken: uitzonderingen bevestigen geen regels
Dan nog. Een HBO-er of een WO-er verdient echt niet per definitie meer dan een MBO-er hoor. De meeste ondernemingen worden door MBO-ers gestart bijvoorbeeld...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')