abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27645536
Ok, de basis akkoorden ken ik ( C, Am, Em, D, G, F, A, E, Dm ) komen daarna nog een andere reeks basis akkoorden?
Ik zoek ook de B akkoord , de ene site is het x24442 en de andere x24440 , dus welke is het precies?
α & Ω
Yaaaaaamaaaaaaaaahaaaaaaaaaaaaaaaa
pi_27645694
quote:
Op zondag 5 juni 2005 15:06 schreef Ker_Plunk het volgende:
Ok, de basis akkoorden ken ik ( C, Am, Em, D, G, F, A, E, Dm ) komen daarna nog een andere reeks basis akkoorden?
Ik zoek ook de B akkoord , de ene site is het x24442 en de andere x24440 , dus welke is het precies?
x24442 is de goede

Voor akkoorden moet je zeker even kijken op http://www.chordfind.com/
Leer vooral het Bm akkoord, komt nog best vaak terug in nummers en klinkt ook erg fijn

Ondertussen zou je toch wel moeten weten hoe de noten op je fretboard verlopen.

E snaar: E - F - F# - G - G# - A - A# - B - C - C# - D - D# - E
Op de twaalfde fret zit je weer in E, alleen een octaaf hoger. Als je nou dit rijtje goed in je hoofd stampt, kan je ieder akkoord in barré vorm spelen. Vanaf de open E begin je met het F akkoord als barré, en vanaf de open A begin je met het A# akkoord als barré.
Mineur akkoorden zijn heel simpel te spelen door een Em-vorm te spelen als barré in plaats van een normale E vorm.

Dat betekent dus ook dat je een B akkoord kan spelenuit de positie van een open E, barré op de zevende fret, alleen vanaf de open A is het een stuk makkelijker.

[ Bericht 11% gewijzigd door NiteSpeed op 05-06-2005 15:22:45 ]
We'll keep on whispering our mantras.
pi_27646200
quote:
Op zondag 5 juni 2005 15:12 schreef NiteSpeed het volgende:

[..]

x24442 is de goede

Voor akkoorden moet je zeker even kijken op http://www.chordfind.com/
Leer vooral het Bm akkoord, komt nog best vaak terug in nummers en klinkt ook erg fijn

Ondertussen zou je toch wel moeten weten hoe de noten op je fretboard verlopen.

E snaar: E - F - F# - G - G# - A - A# - B - C - C# - D - D# - E
Op de twaalfde fret zit je weer in E, alleen een octaaf hoger. Als je nou dit rijtje goed in je hoofd stampt, kan je ieder akkoord in barré vorm spelen. Vanaf de open E begin je met het F akkoord als barré, en vanaf de open A begin je met het A# akkoord als barré.
Mineur akkoorden zijn heel simpel te spelen door een Em-vorm te spelen als barré in plaats van een normale E vorm.

Dat betekent dus ook dat je een B akkoord kan spelenuit de positie van een open E, barré op de zevende fret, alleen vanaf de open A is het een stuk makkelijker.
Vriend, speel pas 3 weken,...Barré?
Ik vroeg me alleen af of er na de basis-akkoorden nog een 2de reeks met akkoorden is die je zowieso in het begin moet leren...
Had gisteren x24442 geprobeerd maar die lukt me alleen met 2 handen
α & Ω
Yaaaaaamaaaaaaaaahaaaaaaaaaaaaaaaa
pi_27646400
quote:
Op zondag 5 juni 2005 15:30 schreef Ker_Plunk het volgende:
Vriend, speel pas 3 weken,...Barré?
Barré is heel okay om te leren. Dus dat is dan wat ik je aanraad, als je de basisakkoorden al kent.

Probeer maar een F te leren spelen in barré.

Gebruik je wijsvinger om alle eerste frets in te drukken, en positioneer je andere vingers daarachter in de vorm van een E. Omdat je alle snaren één fret hoger laat klinken, en dus ook alle tonen een positie verder schuift krijg je in plaats van een E een F. Ga je er nog een positie verder, dan krijg je een F#.
quote:
Had gisteren x24442 geprobeerd maar die lukt me alleen met 2 handen
Zelfde principe als de F, alleen dan op de A snaar. Je pakt je open A akkoord, schuift deze twee frets naar rechts (A - A# - B) en je hebt een B.

Aangezien je nogal weinig vingers over hebt om makkelijk een A-vorm te zetten, moet je je ringvinger gebruiken om drie frets in één keer in te drukken. Ook dit is even lastig, maar na een tijdje gaat het vanzelf.
  zondag 5 juni 2005 @ 15:53:02 #145
105905 peejdorie
... kinderpindakaas!
pi_27646909
barre acoorden worden vooral in rock en punk achtige muziek gebruikt, erg handig dus, want je kunt snel accoorden wisselen (gewoon je klauw naar boven en naar beneden langs de hals halen) zonder je vingers van positie te veranderen.
  zondag 5 juni 2005 @ 17:34:38 #146
101860 Tique
strictly seated concert
pi_27649694
Omdat hier wel wat kenner tussenzitten had ik een vraagje, ik wil beginnen met gitaar spelen maar wil niet zo'n groot lomp akoestisch ding
Is de 2e starterset op de pagina van de link aan te raden?
http://www.muziekhandeljoosten.nl/contents/nl/d375.html
Ik zoek het wel in deze prijsklasse iig.
- Fulltime FreeRunner - jij wilt die steen in de muur niet zijn
|
Laat 11 september uw sporttas staan !
Fun Lovin' Terrorist / Toeps addict
pi_27651154
quote:
Op zondag 5 juni 2005 17:34 schreef Tique het volgende:
Omdat hier wel wat kenner tussenzitten had ik een vraagje, ik wil beginnen met gitaar spelen maar wil niet zo'n groot lomp akoestisch ding
Is de 2e starterset op de pagina van de link aan te raden?
http://www.muziekhandeljoosten.nl/contents/nl/d375.html
Ik zoek het wel in deze prijsklasse iig.
Je hebt twee opties:

• Een akoestische gitaar kopen, hoeft niet eens zo duur te zijn en je kan er heel goed gitaar op leren omdat het meer correcte vingerzetting en goede technieken vereist dan een electrische gitaar.
  • Een electrische gitaar kopen. Goedkope gitaren hebben vaak geen goede sound, daar ben ik ook later achter gekomen. Laat je goed voorlichten in een betrouwbare winkel. De amp kost ook aardig wat geld, maar daar moet je echt niet op besparen.
  • We'll keep on whispering our mantras.
      zondag 5 juni 2005 @ 18:47:57 #148
    101860 Tique
    strictly seated concert
    pi_27651565
    Het gaat mij niet direct om de elektrische gitaar, ik vind het belangrijk dat ik op elk gewenst moment zou kunnen oefenen dus met een koptelefoon op (het mag niet te luid of storend geluid produceren zeg maar. Daarbij komt dat ik op dit moment ook niet al te ruim zit
    Zou het wel een goede starterset zijn met als bedoeling het leren van het gitaarspelen in 'stilte' zeg maar? Zodra ik er geld voor zou hebben en ik de nodige ervaring heb zou ik toch een betere gitaar kunnen kopen of zit ik verkeerd met mijn gedachtengang?

Ik zou van mijn zus desnoods haar gitaar (akoestische) kunnen lenen maar dat maakt te veel geluid naar mijn zin
    Is er anders misschien een mogelijkheid om dat geluid te dempen?
    |
      zondag 5 juni 2005 @ 18:49:01 #149
    105905 peejdorie
    ... kinderpindakaas!
    pi_27651588
    Hij wil niet akoestisch, dus punt 1 valt al af..
    dus neemt hij een goedkope elektrische gitaar. Mij lijkt dit zelf een fijne gitaar (iig een mooie ).. alleen ben ik geen kenner
      zondag 5 juni 2005 @ 18:52:53 #150
    101860 Tique
    strictly seated concert
    pi_27651684
    ik wil best akoestisch mits het geluid flink te dempen is, ik weet niet of dit zou kunnen door bijvoorbeeld het klankgat op een of andere manier af te sluiten
    |
    pi_27651836
    Natuurlijk kan je het geluid zachter krijgen. Gewoon de snaren zachter aanslaan. Met je vingers spelen in plaats van met een plectrum.

Er zijn wel gitaren met op de body een koptelefoonuitgang, waarbij je dus in principe electronisch speelt direct naar je headphone toe, alleen zijn ze niet echt goedkoop geloof ik.
      zondag 5 juni 2005 @ 18:59:47 #152
    105905 peejdorie
    ... kinderpindakaas!
    pi_27651859
    hmm als ik hier in het holst van de nacht zit te klooien met mn gitaar doe ik altijd of gewoon geen versterker op de elektrische, of met een koptelefoon. Denk dat akoestisch idd iets teveel lawaai maakt voor snachts
      zondag 5 juni 2005 @ 19:00:55 #153
    28497 JedaiNait
    lurker :)
    pi_27651894
    gewoon een bus pur leegspuiten in de klankkast moet wel werken denk ik

Overigens heb ik een beetje hetzelfde probleem, weet niet echt of ik een akoustische of electrische gitaar wil. Voordeel van electrisch is inderdaad wel de koptelefoon...nadeel is dat het geheel wel wat duurder is volgens mij...
      zondag 5 juni 2005 @ 19:01:06 #154
    105905 peejdorie
    ... kinderpindakaas!
    pi_27651899
    quote:
    Op zondag 5 juni 2005 18:59 schreef NiteSpeed het volgende:
    Natuurlijk kan je het geluid zachter krijgen. Gewoon de snaren zachter aanslaan. Met je vingers spelen in plaats van met een plectrum.

Er zijn wel gitaren met op de body een koptelefoonuitgang, waarbij je dus in principe electronisch speelt direct naar je headphone toe, alleen zijn ze niet echt goedkoop geloof ik.
    je hebt ook miniversterkertjes waar je gewoon oordopjes in kan stoppen, is een klein kastje die je in je elektrische gitaar plugt met 1 uitgang.. zal ff zoeken
    pi_27651926
    quote:
    Op zondag 5 juni 2005 18:49 schreef peejdorie het volgende:Mij lijkt dit zelf een fijne gitaar (iig een mooie ).. alleen ben ik geen kenner
    Ach, Ibanez is een heel behoorlijk merk en de versterkers bij dit soort pakketten lijken altijd de sluitpost op de begroting te zijn dus daar moet je niet al teveel van verwachten. Met de bijgeleverde koptelefoonuitgang lijkt het me dus redelijk aan de geluidseisen voldoen. Weer eens wat anders dan gitaristen die alleen maar in "but these go to eleven"-termen kunnen denken .
    "If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
      zondag 5 juni 2005 @ 19:04:13 #156
    105905 peejdorie
    ... kinderpindakaas!
    pi_27651994
    quote:
    Ongestoord spelen en repeteren doe je met de Dean Stack in a Box. Een hoofdtelefoon amplifier naar voorbeeld van de oude vertrouwde Rockman, die je in staat stelt om onverstoorbaar door te gaan met bassen, desnoods tot diep in de nacht!
    bron
    pi_27652021
    quote:
    Op zondag 5 juni 2005 19:01 schreef peejdorie het volgende:

[..]

je hebt ook miniversterkertjes waar je gewoon oordopjes in kan stoppen, is een klein kastje die je in je elektrische gitaar plugt met 1 uitgang.. zal ff zoeken
    Vet ! Ik wil hem !
      zondag 5 juni 2005 @ 19:06:02 #158
    105905 peejdorie
    ... kinderpindakaas!
    pi_27652053
    quote:
    Op zondag 5 juni 2005 19:01 schreef Litpho het volgende:

[..]

Ach, Ibanez is een heel behoorlijk merk en de versterkers bij dit soort pakketten lijken altijd de sluitpost op de begroting te zijn dus daar moet je niet al teveel van verwachten. Met de bijgeleverde koptelefoonuitgang lijkt het me dus redelijk aan de geluidseisen voldoen. Weer eens wat anders dan gitaristen die alleen maar in "but these go to eleven"-termen kunnen denken .
    hehe ja, ik denk dat ik na de zomer (ivm vakantie enzo ) ook een ibanez koop. Heb hier al een goeie fenderversterker staan, en die gaat wel tot 11
    pi_27652087
    quote:
    Op zondag 5 juni 2005 19:06 schreef peejdorie het volgende:

[..]

hehe ja, ik denk dat ik na de zomer (ivm vakantie enzo ) ook een ibanez koop. Heb hier al een goeie fenderversterker staan, en die gaat wel tot 11
    Hm, ik weet niet eens wat voor versterker ik heb. En het exacte model van mijn gitaar valt niet eens op de officiële site te vinden .
    pi_27652101
    quote:
    Op zondag 5 juni 2005 19:06 schreef peejdorie het volgende:
    en die gaat wel tot 11
    Dank je, mijn wereldbeeld is nu weer in balans .
    "If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')