Dus als je zegt: als God bestaat, mag nu het dak op mijn kop vallen, en het dak verroert zich niet, dan bestaat God niet?quote:Op zaterdag 30 april 2005 19:09 schreef TimmyAsd het volgende:
Als die dreiging er echt zo erg is, hadden ze allang toegeslagen.
Vandaag bijvoorbeeld
Nee dat zeg ik niet. Die dreiging zal er wel zijn, maar minimaal. Wees eens eerlijk, als de dreiging echt zo groot was, zou de Bijenkorf dan allang niet op een zaterdagmiddag zijn opgeblazen?quote:Op zaterdag 30 april 2005 19:13 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Dus als je zegt: als God bestaat, mag nu het dak op mijn kop vallen, en het dak verroert zich niet, dan bestaat God niet?
Je kan toch zelf lezen wat de motivatie van de daders was, je reageert er zelfs op. De agressie is gericht tegen de politiek van de VS en een ieder die de VS steunt. Niet het westen.quote:Op zaterdag 30 april 2005 19:07 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Wat de daders betreft misschien wel.
Nou ja, hoe groot de dreiging is valt voor mij natuurlijk niet te schatten, maar als ik het wel heb concentreren ze zich voortaan vooral op individuen. Bovendien zijn de plannen van Samir A. ook maar bij toeval ontdekt, dus wie weet wat er nog geheim is? Zeker nu van bepaalde locaties vast is gesteld dat men er aanslagen wilde plegen.quote:Op zaterdag 30 april 2005 19:15 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Nee dat zeg ik niet. Die dreiging zal er wel zijn, maar minimaal. Wees eens eerlijk, als de dreiging echt zo groot was, zou de Bijenkorf dan allang niet op een zaterdagmiddag zijn opgeblazen?
Bali was chosen "because it was frequented by Americans and their associates", Ali Imron has said. He quoted Imam Samudra as saying it was part of a jihad to "defend the people of Afghanistan from America.quote:Op zaterdag 30 april 2005 19:17 schreef gelly het volgende:
[..]
Je kan toch zelf lezen wat de motivatie van de daders was, je reageert er zelfs op. De agressie is gericht tegen de politiek van de VS en een ieder die de VS steunt. Niet het westen.
Het ging toch over Bali?quote:Op zaterdag 30 april 2005 19:24 schreef gelly het volgende:
Ja, dus ? Waarom is er in Spanje een aanslag geweest en niet in Noorwegen ? De haat is gericht tegen de VS en een ieder de ze actief steunt. Daarom zijn er ook aanslagen in Saudie-Arabie. Een streng islamitisch land en alles behalve westers.
Ja, de verklaring van 1 van de daders kun je toch lezen ? Jij ziet kennelijk de VS als de westerse manier van leven, terwijl Europa toch een duidelijk andere cultuur heeft. Waarom vloog men hier op 11/9 niet in wolkenkrabbers ? Het is toch overduidelijk dat de amerikaanse buitenland politiek het doel zijn, en niet de westerse samenleving. Osama roemde ons land nog, omdat moslims hier de mogelijkheid hadden 'goede' moslims te zijn. Niet omdat ons land verderfelijk was dus.quote:
In zoverre dat de aanvallen van 11 september ook gericht waren op betonnen gebouwen van vierhonderd meter hoog, ja.quote:Op zaterdag 30 april 2005 18:43 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Dan was het toch alsnog tegen het Westen?
Maar dat zou natuurlijk mogelijk kunnen zijn. Misschien wel.quote:Op zaterdag 30 april 2005 19:07 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Wat de daders betreft misschien wel.
Mja, eigenlijk is het hele woord "dreiging" een vaag begrip (geworden).quote:Op zaterdag 30 april 2005 19:15 schreef TimmyAsd het volgende:
Die dreiging zal er wel zijn, maar minimaal
Dat is natuurlijk onzin. De Amerikaanse en Europese (wat is dat?) cultuur zijn niet bepaald wezenlijk verschillend, zeker niet in het oog van fundamentalisten. Die aanslagen in Saudi-Arabie worden vergemakkelijkt door de levenswijze van de prinsen, die te Westers is.quote:Op zaterdag 30 april 2005 19:40 schreef gelly het volgende:
[..]
Ja, de verklaring van 1 van de daders kun je toch lezen ? Jij ziet kennelijk de VS als de westerse manier van leven, terwijl Europa toch een duidelijk andere cultuur heeft.
Waarom vloog men hier op 11/9 niet in wolkenkrabbers ? Het is toch overduidelijk dat de amerikaanse buitenland politiek het doel zijn, en niet de westerse samenleving. Osama roemde ons land nog, omdat moslims hier de mogelijkheid hadden 'goede' moslims te zijn. Niet omdat ons land verderfelijk was dus.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |