abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 30 april 2005 @ 19:09:31 #76
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_26624945
Als die dreiging er echt zo erg is, hadden ze allang toegeslagen.

Vandaag bijvoorbeeld
pi_26625030
quote:
Op zaterdag 30 april 2005 19:09 schreef TimmyAsd het volgende:
Als die dreiging er echt zo erg is, hadden ze allang toegeslagen.

Vandaag bijvoorbeeld
Dus als je zegt: als God bestaat, mag nu het dak op mijn kop vallen, en het dak verroert zich niet, dan bestaat God niet?
  zaterdag 30 april 2005 @ 19:15:53 #78
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_26625109
quote:
Op zaterdag 30 april 2005 19:13 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Dus als je zegt: als God bestaat, mag nu het dak op mijn kop vallen, en het dak verroert zich niet, dan bestaat God niet?
Nee dat zeg ik niet. Die dreiging zal er wel zijn, maar minimaal. Wees eens eerlijk, als de dreiging echt zo groot was, zou de Bijenkorf dan allang niet op een zaterdagmiddag zijn opgeblazen?
pi_26625160
quote:
Op zaterdag 30 april 2005 19:07 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Wat de daders betreft misschien wel.
Je kan toch zelf lezen wat de motivatie van de daders was, je reageert er zelfs op. De agressie is gericht tegen de politiek van de VS en een ieder die de VS steunt. Niet het westen.
pi_26625191
quote:
Op zaterdag 30 april 2005 19:15 schreef TimmyAsd het volgende:

[..]

Nee dat zeg ik niet. Die dreiging zal er wel zijn, maar minimaal. Wees eens eerlijk, als de dreiging echt zo groot was, zou de Bijenkorf dan allang niet op een zaterdagmiddag zijn opgeblazen?
Nou ja, hoe groot de dreiging is valt voor mij natuurlijk niet te schatten, maar als ik het wel heb concentreren ze zich voortaan vooral op individuen. Bovendien zijn de plannen van Samir A. ook maar bij toeval ontdekt, dus wie weet wat er nog geheim is? Zeker nu van bepaalde locaties vast is gesteld dat men er aanslagen wilde plegen.
pi_26625238
quote:
Op zaterdag 30 april 2005 19:17 schreef gelly het volgende:

[..]

Je kan toch zelf lezen wat de motivatie van de daders was, je reageert er zelfs op. De agressie is gericht tegen de politiek van de VS en een ieder die de VS steunt. Niet het westen.
Bali was chosen "because it was frequented by Americans and their associates", Ali Imron has said. He quoted Imam Samudra as saying it was part of a jihad to "defend the people of Afghanistan from America.

Het is dus een aanslag op Amerikanen en Westerlingen (belangrijk deel van het aantal toeristen), bedoeld om Afghanistan te beschermen. Naast de VS hebben vrijwel alleen Westerse landen deelgenomen aan de operaties in Afghanistan, toch?
pi_26625329
Ja, dus ? Waarom is er in Spanje een aanslag geweest en niet in Noorwegen ? De haat is gericht tegen de VS en een ieder de ze actief steunt. Daarom zijn er ook aanslagen in Saudie-Arabie. Een streng islamitisch land en alles behalve westers.
pi_26625370
quote:
Op zaterdag 30 april 2005 19:24 schreef gelly het volgende:
Ja, dus ? Waarom is er in Spanje een aanslag geweest en niet in Noorwegen ? De haat is gericht tegen de VS en een ieder de ze actief steunt. Daarom zijn er ook aanslagen in Saudie-Arabie. Een streng islamitisch land en alles behalve westers.
Het ging toch over Bali?
pi_26625790
quote:
Op zaterdag 30 april 2005 19:26 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Het ging toch over Bali?
Ja, de verklaring van 1 van de daders kun je toch lezen ? Jij ziet kennelijk de VS als de westerse manier van leven, terwijl Europa toch een duidelijk andere cultuur heeft. Waarom vloog men hier op 11/9 niet in wolkenkrabbers ? Het is toch overduidelijk dat de amerikaanse buitenland politiek het doel zijn, en niet de westerse samenleving. Osama roemde ons land nog, omdat moslims hier de mogelijkheid hadden 'goede' moslims te zijn. Niet omdat ons land verderfelijk was dus.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 30-04-2005 19:40:37 ]
pi_26626351
quote:
Op zaterdag 30 april 2005 18:43 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Dan was het toch alsnog tegen het Westen?
In zoverre dat de aanvallen van 11 september ook gericht waren op betonnen gebouwen van vierhonderd meter hoog, ja.
pi_26626429
quote:
Op zaterdag 30 april 2005 19:07 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Wat de daders betreft misschien wel.
Maar dat zou natuurlijk mogelijk kunnen zijn. Misschien wel.
pi_26626581
Hierbij wil ik overigens nog wel even opmerken dat ik van mening ben dat niet Amerika verantwoordelijk is of schuldig, maar slechts zij die deze aanslagen plegen. Zou Amerika plotseling veranderen in een lief, aardig en onschuldig land, zoals bijvoorbeeld Noorwegen, dan zouden er nog steeds aanvallen worden uitgevoerd op Amerikaanse doelen.
  zondag 1 mei 2005 @ 03:15:50 #88
11464 Cosma-Shiva
ikookvanjou
pi_26634482
quote:
Op zaterdag 30 april 2005 19:15 schreef TimmyAsd het volgende:

Die dreiging zal er wel zijn, maar minimaal
Mja, eigenlijk is het hele woord "dreiging" een vaag begrip (geworden).
Letterlijk zou het inhouden dat iets op het punt te gebeuren staat, dus hoe zou er dan sprake van een minimale dreiging kunnen zijn.
Vanwaar komen wij dan, dat wij ergens heen willen?
pi_26669665
quote:
Op zaterdag 30 april 2005 19:40 schreef gelly het volgende:

[..]

Ja, de verklaring van 1 van de daders kun je toch lezen ? Jij ziet kennelijk de VS als de westerse manier van leven, terwijl Europa toch een duidelijk andere cultuur heeft.
Waarom vloog men hier op 11/9 niet in wolkenkrabbers ? Het is toch overduidelijk dat de amerikaanse buitenland politiek het doel zijn, en niet de westerse samenleving. Osama roemde ons land nog, omdat moslims hier de mogelijkheid hadden 'goede' moslims te zijn. Niet omdat ons land verderfelijk was dus.
Dat is natuurlijk onzin. De Amerikaanse en Europese (wat is dat?) cultuur zijn niet bepaald wezenlijk verschillend, zeker niet in het oog van fundamentalisten. Die aanslagen in Saudi-Arabie worden vergemakkelijkt door de levenswijze van de prinsen, die te Westers is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')