quote:Grondwet voor het koninkrijk der Nederlanden
Artikel 1. Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.
.
quote:Statuten van de Staatrechtelijk Gereformeerde Partij (SGP)
Artikel 4. Partijlidmaatschap
1. Leden van de partij zijn mannen die de grondslag en de doelstelling van de partij onderschrijven. (...)
Artikel 5. Buitengewoon partijlidmaatschap
1. Buitengewone leden van de partij zijn mannen en vrouwen die de grondslag en de doelstelling van de partij onderschrijven. (...)
3. Buitengewone leden van de partij delen in alle rechten die bij of krachtens deze Statuten aan partijleden worden toegekend, met uitzondering van het bekleden van bestuursfuncties, het deelnemen aan stemmingen binnen de partij, de afvaardiging naar de provinciale vereniging, de statenkring en de algemene vergaderingen, alsmede de kandidatuur voor algemeen vertegenwoor-digende organen.
.
Dit is vast en zeker al gebeurd. Waarom doet het OM er dan niets mee?quote:Grondwet voor het koninkrijk der Nederlanden
Artikel 5. Ieder heeft het recht verzoeken schriftelijk bij het bevoegd gezag in te dienen.
.
Om de grondwet te veranderen en hun Program van beginselen door te kunnen voeren, dient de Partij een 2/3 meerderheid, die het overigens niet ambieert, te mobiliseren. Dan kunnen ze het volgende realiseren:quote:Grondwet voor het koninkrijk der Nederlanden
Artikel 6. Ieder heeft het recht zijn godsdienst of levensovertuiging, individueel of in gemeenschap met anderen, vrij te belijden, behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet.
.
Ze zijn er dus helemaal vrij in om dat na te streven.quote:Program van Beginselen van de Staatrechtelijk Gereformeerde Partij
Artikel 1. De Staatkundig Gereformeerde Partij (SGP) streeft naar een regering van ons volk geheel op de grondslag van de in de Heilige Schrift geopenbaarde ordening Gods en staat mitsdien voor de handhaving van het onverkorte artikel 36 van de Nederlandse Geloofsbelijdenis.
.
Kan iemand mij uitleggen waarom de SGP wel een geaccepteerd begrip is binnen het Nederlandse politieke bestel, maar een fundamentalistisch moskeebestuur dat bepaalde boekjes met bepaalde verhalen niet een geaccepteerd maatschappelijk verschijnsel volgens de Nederlandse officier van justitie?quote:Program van Beginselen van de Staatrechtelijk Gereformeerde Partij
Artikel 7. Gods Woord leert dat man en vrouw krachtens de scheppingsorde een eigen specifieke, van elkaar onder-scheiden roeping en plaats hebben ontvangen. In deze orde is de man het hoofd van de vrouw. Maatregelen ter erkenning van de gelijkwaardigheid van mannen en vrouwen worden positief beoordeeld. Elk emancipatiestreven dat de van God gegeven roeping en plaats van mannen en vrouwen miskent, is re-volutionair en moet krachtig worden bestreden.
.
Volgens mij had het meer met het recht op vereniging te maken. Daar heb je het recht om eenieder naar eigen smaak te weigeren. Discriminatie van bepaalde groepen moet je op tijd ergens laten registreren heb ik gelezen. Volgens mij ging dat destijds over een vrouw die lid wilde worden bij een modeltreinenvereniging, maar werd geweigerd. Ik weet het niet meer precies.quote:Op donderdag 28 april 2005 00:05 schreef sizzler het volgende:
Vrijheid van Godsdienst. Je mag niet discrimineren, behalve als het onderdeel van je geloof is (neem el Moumni en zijn homo-uitspraken en christelijke scholen die bijvoorbeeld moslims mogen weigeren).
Precies en dat is het probleem iets waar dus ook wat aan gedaan zou moeten worden.Discriminatie verbieden op welke grond dan ook. De nazi geloffde ook in een waarheid en in een dogma. En zie eens wat er van komt. En de kerk van de paus heeft eigenlijk nog erger gehandeld door hele culturen af te slachten.quote:Op donderdag 28 april 2005 00:05 schreef sizzler het volgende:
Vrijheid van Godsdienst. Je mag niet discrimineren, behalve als het onderdeel van je geloof is (neem el Moumni en zijn homo-uitspraken en christelijke scholen die bijvoorbeeld moslims mogen weigeren).
En daarmee is het zeker opgelost.quote:Op donderdag 28 april 2005 00:43 schreef Megumi het volgende:
Discriminatie verbieden op welke grond dan ook.
Iets wat minder onzinnig is, is dat het in de partij statuten staat waar vrouwen gediscrimineerd worden. De partij denkt nu niet meer discriminerend, maar handelt nu discriminerend. Vrouwen worden uitgesloten van stemmen binnen de partij en het bekleden van bestuursfuncties. Of dat ook strfafbaar is, weet ik niet. Ik zou de grondwet wel zo uitleggen.quote:Op donderdag 28 april 2005 00:39 schreef MrX1982 het volgende:
Beetje onzinnig om aan de hand van de partijbeginselen een partij te verbieden. Zolang ze de rechtstaat niet bedreigen vormen ze geen enkel gevaar en mogen ze zeggen wat ze vinden.
Ik ben het ook niet met alles eens waar de SGP voor staat. Zeker wat betreft het vrouwen standpunt maar het is wel een partij die authentieke en oprechte standpunten heeft zonder mee te gaan in populisme en opportunisme.
Nou bijvoorbeeld een huwelijksambtenaar die weigert homo's te trouwen vanwege het geloof ontslaan. Om maar eens iets te noemen.quote:Op donderdag 28 april 2005 00:45 schreef PJORourke het volgende:
[..]
En daarmee is het zeker opgelost.En hoe moet je dan kiezen tussen kandidaten, bijvoorbeeld voor een baan? Ook dat is discriminatie.
De AEL is geen criminele organisatie, hoe kom je daar nu weer bij?quote:Op donderdag 28 april 2005 00:40 schreef Jetfire het volgende:
ja ik ben ook geen SGP fan, maar waarom verbieden als zowat niemand op de sgp stemt ?
en ze gaan niet verder dan blaten, kijk de ael, die gaan echt over tot daden, het plegen van zwaar criminele activiteiten zoals geld geven aan terroristen en gewapende overvallen.
Je bewijst nu net wat TS wilde aantonen: jij vindt dus de El Tawheed-moskee erger dan de SGP. Dat vind je dus enkel en alleen omdat het moslims zijn. Ja, ze verspreiden haat. Maar volgens de SGP (als je hun beginselen letterlijk neemt) zou zo ongeveer de hele Nederlandse samenleving omvergeworpen moeten worden, want gelijkheid tussen man en vrouw nastreven is re-volutionair (zij zeggen dan ook dat ze streven naar een "gelijkwaardigheid" van man en vrouw, wat dus eigenlijk wil zeggen dat vrouwen nergens recht op hebben en moeten luisteren naar hun man).quote:Op donderdag 28 april 2005 00:40 schreef Jetfire het volgende:
ja ik ben ook geen SGP fan, maar waarom verbieden als zowat niemand op de sgp stemt ?
en ze gaan niet verder dan blaten, kijk de ael, die gaan echt over tot daden, het plegen van zwaar criminele activiteiten zoals geld geven aan terroristen en gewapende overvallen.
sgp zegt alleen verkeerde dingen, en zo is het wel interessant, kunnen mensen erbij stil staan zo van: is dat dan het christendom ? hehe
trouwens, die el tahweed moskee in Amsterdam is vrijgesproken, zelf al roepen ze op tot haat en moord, concentreer je eigen daar maar op, dat is veel erger dan 1000 sgp partijen bij elkaar.
liever 100 blaffende honden die niet bijten, dan 1 hond die wel bijt.
Ze volgen de lijn van de Bijbel.quote:Op donderdag 28 april 2005 00:48 schreef tudoros het volgende:
Iets wat minder onzinnig is, is dat het in de partij statuten staat waar vrouwen gediscrimineerd worden. De partij denkt nu niet meer discriminerend, maar handelt nu discriminerend. Vrouwen worden uitgesloten van stemmen binnen de partij en het bekleden van bestuursfuncties. Of dat ook strfafbaar is, weet ik niet. Ik zou de grondwet wel zo uitleggen.
OK, ja, daar ben ik het dus ook wel mee eens, maar dat geldt dan dus voor iedereen. Als je bijvoorbeeld ziet hoeveel vrouwen aangesloten zijn bij de AEL... allemaal excuustruzen? Ik dacht het niet?quote:Op donderdag 28 april 2005 01:02 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ze volgen de lijn van de Bijbel.
Je kan je afvragen of het wel van deze tijd is om vrouwen niet toe te laten in je partijbestuur maar het is een keuze die ze maken. Als de achterban zowel vrouwen als mannen het daarmee eens is denk ik niet dat je het moet verbieden.
De vrouwelijke SGP stemmers staan blijkbaar ook achter die principes. Dat het niet jouw keuze is betekent niet dat deze keuze van de SGP illegitiem zou zijn.
Het Christendom is een geloof die ten grondslag ligt aan de Westerse wereld. De islam niet.quote:Op donderdag 28 april 2005 01:06 schreef Klemvast het volgende:
OK, ja, daar ben ik het dus ook wel mee eens, maar dat geldt dan dus voor iedereen. Als je bijvoorbeeld ziet hoeveel vrouwen aangesloten zijn bij de AEL... allemaal excuustruzen? Ik dacht het niet?
(het recente verhaal over de vrouwelijke AIVD-"informante" bij de AEL bewijst ook wel dat ze hoegenaamd niks tegen vrouwen in hun partij hebben trouwens.)
Als moslimvrouwen er zélf voor kiezen hun geloof te volgen, bijvoorbeeld (zie mijn vorige post, die in dat opzicht misschien wat onduidelijk was), dan vind ik het dus ook OK. In zekere zin is de SGP dus zelfs extremer dan de AEL op dit punt.
We hebben hier in Nederland een grondwet die geldt voor iedereen die hier woont. Nu weet ik niet of die van toepassing is op dit probleem. De SGP ontzegt hiermee mensen die het eens zijn met hun fundamentele leer deel uit te maken van de macht om het gedachtegoed mee uit te kunnen voeren. Ik ben geen rechtgeleerde, maar als leek zou ik de grondwet zo uitleggen dat zulks niet mag in Nederland. Vrouwen worden hier namelijk binnen hun gesloten gemeenschap gediscrimineerd.quote:Op donderdag 28 april 2005 01:02 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ze volgen de lijn van de Bijbel.
Je kan je afvragen of het wel van deze tijd is om vrouwen niet toe te laten in je partijbestuur maar het is een keuze die ze maken. Als de achterban zowel vrouwen als mannen het daarmee eens is denk ik niet dat je het moet verbieden.
De vrouwelijke SGP stemmers staan blijkbaar ook achter die principes. Dat het niet jouw keuze is betekent niet dat deze keuze van de SGP illegitiem zou zijn.
Tja, gewetensbezwaren worden nou eenmaal meestal gehonoreerd...quote:Op donderdag 28 april 2005 00:48 schreef Megumi het volgende:
Nou bijvoorbeeld een huwelijksambtenaar die weigert homo's te trouwen vanwege het geloof ontslaan. Om maar eens iets te noemen.
Wil jij Wilders verbieden Wilders te zijn of zo?quote:Op donderdag 28 april 2005 00:47 schreef BennieK het volgende:
Eerst groep Wilders (of hoe ze ook heten) en dan misschien de SGP...de laatstgenoemde mag dan niet bepaald "bij de tijd" zijn maar ze doen niet onnodig populistisch of zelfs onrustzaaiend. Wilders wel, die moet opzouten
Ter overdenking. Speciaal nog één keer voor MrX1982:quote:Op donderdag 28 april 2005 01:15 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Het Christendom is een geloof die ten grondslag ligt aan de Westerse wereld. De islam niet.
Bovendien zie ik de SGP geen acties ondernemen om Europa te ontwrichten en te proberen naar haar hand te zetten. Dat valt niet te zeggen van de AEL of andere terroristische organisaties.
De SGP is geen vijand van de Westerse wereld en de AEL wel.
quote:Program van Beginselen van de Staatrechtelijk Gereformeerde Partij
Artikel 8. De overheid regeert bij de gratie Gods en dient dit ondermeer tot uitdrukking te brengen in het ambtsge-bed. Zij ontleent dus haar gezag niet en kan dat ook nimmer ontlenen aan het volk. Haar ambt oefent de overheid evenwel uit onder medewerking van het volk. Die medewerking wordt verkregen door het kiesrecht toe te kennen. De overheid behoort een organisch kiesrecht te bevorderen dat rekening houdt met het gezin als cel van de samenleving.
Artikel 11. De wetgeving dient te zijn gegrond op de Goddelijke Wet. De overheid moet de wet uitvoeren en is geroepen alle maatregelen te treffen tot het goed functioneren van de maatschappij. Daartoe behoort zij de openbare orde te handhaven en heeft zij tot taak weg te nemen alle beletselen die de openbare orde belemmeren.
Artikel 13. De overheid is van God geroepen het kwaad te straffen opdat het geschonden recht wordt hersteld. Dit geschonden recht vereist rechtvaardige, maar ook rechtmatige straffen; daartoe behoort de doodstraf. Slachtoffers van misdrijven vereisen de speciale zorg van de overheid.
Artikel 18. De overheid heeft de taak om alle wetenschapsbeoefening, technologische ontwikkelingen en hun invloed op mens en maatschappij te toetsen aan Gods Woord en de daarin genoemde cultuuropdracht. Indien onderzoek en ontwikkeling door de overheid wordt gefinancierd of gestimuleerd, dient zij vooraf principiële, financiële en algemene voorwaarden te stellen.
Artikel 29a. De Nederlandse overheid heeft de roeping om niet alleen op nationaal, maar ook op internationaal niveau de bijbelse gerechtigheid te bevorderen. Het doen voortgaan van de verkondiging van het Evangelie, het zorgdragen voor de ontwikkeling en instandhouding van de internationale rechtsorde, het bevorderen van de internationale veiligheid en het samenwerken in grensoverschrijdende milieuzorg zijn wezenlijke elementen van die opdracht.
Artikel 31. De overheid heeft de plicht zorg te dragen voor een goed uitgeruste en opgeleide krijgsmacht, bestaande uit dienstplichtige en beroepsmilitairen. De taak van de krijgsmacht is de doeltreffende verdediging van 's rijks territorium en belangen waarbij de overheid in bewapening en strategie van oorlogvoering gebonden is aan de in Gods Woord vervatte normen.
.
Grrr ik blijf het zeggen wat zijn sommige fok users toch dom. AEL is geen terroristische organisatie. Het enige argument dat je kan gebruiken om mijn standpunt(lees: feit) onderuit te halen is een rechter die bepaald dat AEL een teroristische organisatie is.quote:Dat valt niet te zeggen van de AEL of andere terroristische organisaties.
Neen, de grote vraag voor de komende twintig jaar is hoe de islam zich zal integreren in Europa en dus een "Westers" fenomeen zal worden, zoals ook het jodendom ondertussen al tot een half "westers" fenomeen is geworden.quote:Op donderdag 28 april 2005 01:15 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Het Christendom is een geloof die ten grondslag ligt aan de Westerse wereld. De islam niet.
Bovendien zie ik de SGP geen acties ondernemen om Europa te ontwrichten en te proberen naar haar hand te zetten. Dat valt niet te zeggen van de AEL of andere terroristische organisaties.
De SGP is geen vijand van de Westerse wereld en de AEL wel.
Sterker nog, de Islam, het Jodendom en het Christendom komen alledrie van precies dezelfde plek. Het Christendom is net zo goed import, ook "niet van hier". Ze hebben geen van drieeen een Europese achtergrond. Het Christendom is al wel in beperkte mate verwesterd in de loop der jaren. Het Jodendom trouwens ook en de Islam is op dit moment aan het verwesteren.quote:Op donderdag 28 april 2005 01:48 schreef Klemvast het volgende:
[..]
Neen, de grote vraag voor de komende twintig jaar is hoe de islam zich zal integreren in Europa en dus een "Westers" fenomeen zal worden, zoals ook het jodendom ondertussen al tot een half "westers" fenomeen is geworden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |