FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / Cabrio rijden wanneer rijd je al open??
GiSHwoensdag 27 april 2005 @ 23:52
Ik heb nu sinds een week een andere New Beetle, en dus een cabrio versie!!

wat mij nu op valt dat al heel snel open kan rijden, eigenlijk zodra het zonnetje maar schijnt.
pieter_pontiacwoensdag 27 april 2005 @ 23:58
Stoelverwarming aan, raampjes omhoog, dan kun je in NL het hele jaar bijna wel open rijden.
Tommy_Kuklinskidonderdag 28 april 2005 @ 00:16
Het viel mij altijd op, dat het idd bij een redelijke temperatuur al lekker is.
Wel jammer dat je dan allemaal domme reactie's krijgt (vooral van fietsers)
"Heb je het warm?" dat soort domme shit
Jofunu-kundonderdag 28 april 2005 @ 00:24
Fietsers sporen niet..
ondeugenddonderdag 28 april 2005 @ 00:25
quote:
Op woensdag 27 april 2005 23:52 schreef GiSH het volgende:
Ik heb nu sinds een week een andere New Beetle, en dus een cabrio versie!!

wat mij nu op valt dat al heel snel open kan rijden, eigenlijk zodra het zonnetje maar schijnt.
Je zegt het zelf al.
Tommy_Kuklinskidonderdag 28 april 2005 @ 00:42
quote:
Op donderdag 28 april 2005 00:24 schreef Jofunu-kun het volgende:
Fietsers sporen niet..
Ik lag ze altijd hard uit..
Beetje kinderachtig lopen te schreeuwen, terwijl je zelf jaloers met je zere reet in de regen je te tief aan het trappen bent op een raar geval met 28 inch bling bling velgen
Richie_Richdonderdag 28 april 2005 @ 00:57
Zodra het zonnetje schijnt en ik niet echt snelweg kilometers hoef te maken.

Betreft een 206 cc
DrXLTroubledonderdag 28 april 2005 @ 01:16
Mijn vrouw heeft ook een 206cc en die gaat uit haar dak zodra het >10 graden is.
Sledgiedonderdag 28 april 2005 @ 01:23
Bmw Z3 @ 15graden

Even een tip voor de mensen met een plastic achterruitje. Nooit je kap openen als de buitentemperatuur lager is dan 5graden. Het plastic wordt dan bros, en kan gaan scheuren.
Steve-Odonderdag 28 april 2005 @ 01:24
Zolang het droog is
ikwilookwatzeggendonderdag 28 april 2005 @ 01:25
Mijn achterruit ligt eruit. Dus ik rij ook een beetje in een cabrio

En het gaat prima!
Sledgiedonderdag 28 april 2005 @ 01:28
Wannabee
Don_Tomdonderdag 28 april 2005 @ 01:31
Als het niet regent, ongeacht de temperatuur. Je bent die-hard of je bent het niet (eigenlijk moet het dan ook gewoon met regen open).
Maargoed eigenlijk komt mijn cabrio alleen van stal als het een beetje lekker weer is, de kap is dan alleen voor noodgevallen als het plotseling regent, want met kap dicht is het zicht is erg slecht (356 speedster, klein voorruitje, kleine zijruitjes, geen rechterbuitenspiegel).
Crashcatdonderdag 28 april 2005 @ 01:53
Dak gaat open, ook al is het 0 graden. Z olang de zon maar schijnt
Don_Tomdonderdag 28 april 2005 @ 02:01
quote:
Op donderdag 28 april 2005 01:53 schreef Crashcat het volgende:
Dak gaat open, ook al is het 0 graden. Z olang de zon maar schijnt
Waarom heb je dan voor een cc gekozen, en niet voor een cabrio met softtop (welke toch aanzienlijk lichter zijn), als je toch bijna altijd open rijdt?
Tha_Dijkstradonderdag 28 april 2005 @ 07:26
quote:
Op woensdag 27 april 2005 23:58 schreef pieter_pontiac het volgende:
Stoelverwarming aan, raampjes omhoog, dan kun je in NL het hele jaar bijna wel open rijden.
inderdaad, alleen in de winter heb ik meestal wel even een extra jas aan....
T42donderdag 28 april 2005 @ 07:29
heb geen dak meer altijd open
GiSHdonderdag 28 april 2005 @ 07:57
ik heb op m'n werk een windstopper (goretex) jas gehad het is de ideale jas voor in een cabrio
smash789donderdag 28 april 2005 @ 08:15
Ik heb m'n cabrio pas sinds eind januari, maar toen natuurlijk ook meteen al toen de zon scheen en het droog was open gereden. Goed te doen. Vooral als je je ramen omhoog houdt (veel minder last van wind), en met m'n kachel voluit wordt het zelfs (te) warm.
Inderdaad jammer dat er altijd van die LOMPE JALOERSE mensen het nodig vinden lompe kinderachtige opmerkingen te maken.
Balliciousdonderdag 28 april 2005 @ 08:28
Bij mij gaat t dak eraf zodra t 10+ is. Windscherm vanachter erin en gaan.
Thrawndonderdag 28 april 2005 @ 08:31
Bij ons is ie open als de zon schijnt. Ook al is het dan -10 in januari. Verwarming maximaal, dikke jas aan en rijden met die hap. Je hebt zo'n ding om open te rijden, en als et regent stat ie in de garage
Tjabbodonderdag 28 april 2005 @ 08:42
Als het droog is en boven de 10 graden gaat het dak eraf. Ik heb dan geen cabrio, maar wel een targa. Als het droog is en zonnig, ook al is het niet erg warm dan gaat het dak eraf. De auto heeft niet voor niets verwarming!

Als je cabrio of targa kan rijden, moet je dat ook doen.
alkidonderdag 28 april 2005 @ 08:42
Vandaag word een goede cabrio dag
GiSHdonderdag 28 april 2005 @ 14:56
kwam vandaag een collega tegen op de snelweg... hij vroeg of ik het warm had??

was echt lekker vandaag
Mukiedonderdag 28 april 2005 @ 14:58
Als je targa of cabrio kan, moet je er ook gebruik van maken.
Waarom heb je dat ding anders?

Idem snelheid, wanneer hij meer kan rijden, waarom zou je dan uberhaupt minder hard rijden dan hij kan?
GiSHdonderdag 28 april 2005 @ 15:05
quote:
Op donderdag 28 april 2005 14:58 schreef Mukie het volgende:
Als je targa of cabrio kan, moet je er ook gebruik van maken.
Waarom heb je dat ding anders?

Idem snelheid, wanneer hij meer kan rijden, waarom zou je dan uberhaupt minder hard rijden dan hij kan?
geloof dat de wet er ook nog iets mee te maken heeft..
Mukiedonderdag 28 april 2005 @ 15:58
quote:
Op donderdag 28 april 2005 15:05 schreef GiSH het volgende:

[..]

geloof dat de wet er ook nog iets mee te maken heeft..
Denk het niet aangezien ik wel kort bij Duitsland woon
-Muse-donderdag 28 april 2005 @ 16:00
ik rij nu al elke dag met mn ramen open, alleen niet als het regent...

ik zie vaak zat cabrio's met het dak erop, terwijl de zon heerlijk schijnt... dat soort mensen verdienen geen cabrio
Frezerdonderdag 28 april 2005 @ 16:05
quote:
Op donderdag 28 april 2005 14:58 schreef Mukie het volgende:
Als je targa of cabrio kan, moet je er ook gebruik van maken.
Waarom heb je dat ding anders?
Omdat ik niet de keuze had tussen vaste kap of targa, .

Ik rij dus niet vaak open, soweiso alleen als ik een redelijke grote afstand moet afleggen. Verder moet het minimaal een graad of 20 zijn. Vaak ben ik te lam om de kap op te rollen, en ik vind het bovendien niet prettig als 'i ergens geparkeerd staat met kap open.
GiSHdonderdag 28 april 2005 @ 16:07
quote:
Op donderdag 28 april 2005 16:05 schreef Frezer het volgende:

[..]

Omdat ik niet de keuze had tussen vaste kap of targa, .

Ik rij dus niet vaak open, soweiso alleen als ik een redelijke grote afstand moet afleggen. Verder moet het minimaal een graad of 20 zijn. Vaak ben ik te lam om de kap op te rollen, en ik vind het bovendien niet prettig als 'i ergens geparkeerd staat met kap open.
ben toch lekker blij dat ik een elektrische kap heb
-chefke-donderdag 28 april 2005 @ 16:07
ik rijd een 100nx zoals de meeste weten denk. en ik schop de dak ramen deruit als het 20 + graden is en de zon lekker schijnt ben echt een mooi weer rijder
Frezerdonderdag 28 april 2005 @ 16:18
quote:
Op donderdag 28 april 2005 16:07 schreef GiSH het volgende:

[..]

ben toch lekker blij dat ik een elektrische kap heb
Dat oprollen gaat net zo snel hoor . (oké tis wel handarbeid)
XiChicodonderdag 28 april 2005 @ 16:25
Cabrio's zijn stoer
Mukiedonderdag 28 april 2005 @ 16:28
quote:
Op donderdag 28 april 2005 16:07 schreef -chefke- het volgende:
ik rijd een 100nx zoals de meeste weten denk. en ik schop de dak ramen deruit als het 20 + graden is en de zon lekker schijnt ben echt een mooi weer rijder
In mijn oude nx gingen die eruit zodra het niet regende
Damn wat mis ik dat bakkie
PeuRacdonderdag 28 april 2005 @ 16:31
quote:
Op donderdag 28 april 2005 16:18 schreef Frezer het volgende:

[..]

Dat oprollen gaat net zo snel hoor . (oké tis wel handarbeid)
Electrisch is echt wel sneller, je hoeft dan nl niet uit en in te stappen Niks is zo relax als in de file (langzamer als 20km/h) de kap open te doen (van mn baas z'n XK8 convertible)
GiSHdonderdag 28 april 2005 @ 16:52
quote:
Op donderdag 28 april 2005 16:18 schreef Frezer het volgende:

[..]

Dat oprollen gaat net zo snel hoor . (oké tis wel handarbeid)
gemak dient de mens

nu gooi ik hem open bij het stoplicht.. en bij een handbedient dakje doe je dat niet zo snel
Frezerdonderdag 28 april 2005 @ 18:14
Ik moet idd wel even uitstappen ja.

Wat ik me afvraag, laten jullie je auto ook wel eens open geparkeerd staan? (ik zie dat nl wel vaak gebeuren) Het lijkt me dat je dan zo'n beetje zeker weet dat oa je dashboardkastje geplunderd wordt, aangezien het het zelfde is als je auto niet op slot zetten.
BYMdonderdag 28 april 2005 @ 18:32
Ik heb een 325i cabrio (bwjaar 1990) , elektrisch dak alleen zodra ik rijdt doet de elektriek het niet
Anyway, als het lekker weer is , en dat is het al paar keer geweest dit jaar, dan haal ik hem uit de garage om te tuffen.
Let wel, mijn dak is altijd opgevouwen, omdat ik er alleen maar fun kilometers mee rijdt, en verders niks
Woon werkverkeer heb ik nu nog een jap voor, komt strax tweede BMW bij
Serindedonderdag 28 april 2005 @ 19:20
quote:
Op donderdag 28 april 2005 16:28 schreef Mukie het volgende:

[..]

In mijn oude nx gingen die eruit zodra het niet regende
Damn wat mis ik dat bakkie
Ondanks dat 't kreng veel geld kost hoop ik dat mijn vriend bij zijn standpunt blijft en z'n NX niet verkoopt

Op de snelweg is een echte cabrio (schoonmoeder had een 206, nu 307) toch wel een stuk fijner. Maar met de ramen dicht mogen de dakplaten er wat mij betreft bij het eerste zonnestralen wel uit!
smash789donderdag 28 april 2005 @ 19:36
Ik heb ook een NX Kost veel geld??? Ze schijnen juist zo goedkoop in onderhoud te zijn. Kan ik nog niet over meepraten, heb 'm pas sinds begin dit jaar. Zondag natuurlijk zonder dak naar Scheveningen, effe heerlijk genieten
PeuRacdonderdag 28 april 2005 @ 19:53
quote:
Op donderdag 28 april 2005 18:14 schreef Frezer het volgende:
Ik moet idd wel even uitstappen ja.

Wat ik me afvraag, laten jullie je auto ook wel eens open geparkeerd staan? (ik zie dat nl wel vaak gebeuren) Het lijkt me dat je dan zo'n beetje zeker weet dat oa je dashboardkastje geplunderd wordt, aangezien het het zelfde is als je auto niet op slot zetten.
Wel, de meeste cabrio's zijn voorzien van een klasse 3 alarm, dit is met interieur detectie, dan kun je gerust de kap open laten want als er een hand t interieur in gaat, loeit t alarm.
j22flyingdownwinddonderdag 28 april 2005 @ 19:53
MB SLK met verwarmde luchtsjaal HeerlijK!!
Frezerdonderdag 28 april 2005 @ 20:04
quote:
Op donderdag 28 april 2005 19:53 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Wel, de meeste cabrio's zijn voorzien van een klasse 3 alarm, dit is met interieur detectie, dan kun je gerust de kap open laten want als er een hand t interieur in gaat, loeit t alarm.
Maar das idd een oplossing ja . (Ik heb zelf een klassieker en die ga ik niet mishandelen om een alarm te kunnen plaatsen.)
PeuRacdonderdag 28 april 2005 @ 20:12
quote:
Op donderdag 28 april 2005 20:04 schreef Frezer het volgende:

[..]

Maar das idd een oplossing ja . (Ik heb zelf een klassieker en die ga ik niet mishandelen om een alarm te kunnen plaatsen.)
Een alarm kan bijna onzichtbaar geplaatst worden, ik zou het zelf wel doen, mijn vader heeft het niet maar hij laat em dan ook nooit ergens staan.
Ondergronddonderdag 28 april 2005 @ 20:14
Wanneer rij al open
Frezerdonderdag 28 april 2005 @ 20:20
quote:
Op donderdag 28 april 2005 20:12 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Een alarm kan bijna onzichtbaar geplaatst worden, ik zou het zelf wel doen, mijn vader heeft het niet maar hij laat em dan ook nooit ergens staan.
Mja, liever geen gaatjes die er niet in horen.... Tis voor mij ook vooral een zondags-auto, als ik bv s'avonds de stad in ga pak ik wel een andere auto mee.
PeuRacdonderdag 28 april 2005 @ 20:23
quote:
Op donderdag 28 april 2005 20:20 schreef Frezer het volgende:

[..]

Mja, liever geen gaatjes die er niet in horen.... Tis voor mij ook vooral een zondags-auto, als ik bv s'avonds de stad in ga pak ik wel een andere auto mee.
Voor mijn vader dus ook, voor mij zou het m'n hoofd auto zijn, omdat 1 auto al nauwelijks te betalen is met deze brandstof prijzen Wat voor een auto heb je eigenlijk?
Serindedonderdag 28 april 2005 @ 20:30
quote:
Op donderdag 28 april 2005 19:36 schreef smash789 het volgende:
Ik heb ook een NX Kost veel geld??? Ze schijnen juist zo goedkoop in onderhoud te zijn. Kan ik nog niet over meepraten, heb 'm pas sinds begin dit jaar. Zondag natuurlijk zonder dak naar Scheveningen, effe heerlijk genieten
Op zich is het geen dure auto. Bj '93 en bij benadering 185k op de teller (misschien inmiddels meer, ik weet het eigenlijk niet, let daar ook nooit op) en gaat nog hartstikke goed mee. Maar als mijn vriend hier weekends komt, kost het toch een tank benzine, 200 km heen en - helaas - ook weer terug. Dan wordt het wel een kostbare aangelegenheid. De AKP is net weer geweest, inclusief beurt een kleine ¤ 500,- en hij kan weer een jaartje vooruit hopen we

Als het zondag mooi weer is gaan wij naar Lauwersoog, maar hij heeft de NX niet mee dit weekend dus dat wordt met een dicht dak Dan maar de ramen open

Zijn de cabrio-rijders hier ook altijd-cabrio rijders? Ik moet zeggen dat ik het met + 140 (komt zelden voor hoor ) op de snelweg niet altijd even fijn vind... Hoewel dat bij de ene auto beter zal zijn dan bij de andere. Ik krijg soms last van m'n oren
ArmaniManiadonderdag 28 april 2005 @ 20:34
jah vandaag nog met open dak gereden, het is wel lekker en ik merk niks van wind ofzo
Mad-Mattdonderdag 28 april 2005 @ 21:21
bij mij is het idd rond de 16 graden, zonnetje en als ik het koud krijg ff de kachel aan
Frezerdonderdag 28 april 2005 @ 21:29
quote:
Op donderdag 28 april 2005 20:23 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Voor mijn vader dus ook, voor mij zou het m'n hoofd auto zijn, omdat 1 auto al nauwelijks te betalen is met deze brandstof prijzen Wat voor een auto heb je eigenlijk?
Een Lancia Montecarlo. Maar veel rij ik er dus niet in, momenteel heb ik niet echt een auto nodig, en in de winter staat i soweiso stil.

Tanken is niet leuk .
Frezerdonderdag 28 april 2005 @ 21:34
quote:
Op donderdag 28 april 2005 20:30 schreef Serinde het volgende:

Zijn de cabrio-rijders hier ook altijd-cabrio rijders? Ik moet zeggen dat ik het met + 140 (komt zelden voor hoor ) op de snelweg niet altijd even fijn vind... Hoewel dat bij de ene auto beter zal zijn dan bij de andere. Ik krijg soms last van m'n oren
Als ik harder ga dan 80~100 geeft het een enorm klapperend/knalled geluid, remedie is de ramen dan open zetten maar dan waai je echt weg.

Wat dat betreft het liefst 80km wegen(zonder rechte stukken graag), dat gaat prima.
Mad-Mattdonderdag 28 april 2005 @ 21:48
met dakjes eruit mijd ik de snelweg
smash789donderdag 28 april 2005 @ 22:07
quote:
Op donderdag 28 april 2005 20:30 schreef Serinde het volgende:

[..]

Op zich is het geen dure auto. Bj '93 en bij benadering 185k op de teller (misschien inmiddels meer, ik weet het eigenlijk niet, let daar ook nooit op) en gaat nog hartstikke goed mee. Maar als mijn vriend hier weekends komt, kost het toch een tank benzine, 200 km heen en - helaas - ook weer terug. Dan wordt het wel een kostbare aangelegenheid. De AKP is net weer geweest, inclusief beurt een kleine ¤ 500,- en hij kan weer een jaartje vooruit hopen we

Als het zondag mooi weer is gaan wij naar Lauwersoog, maar hij heeft de NX niet mee dit weekend dus dat wordt met een dicht dak Dan maar de ramen open

Zijn de cabrio-rijders hier ook altijd-cabrio rijders? Ik moet zeggen dat ik het met + 140 (komt zelden voor hoor ) op de snelweg niet altijd even fijn vind... Hoewel dat bij de ene auto beter zal zijn dan bij de andere. Ik krijg soms last van m'n oren
Dan is er iets flink mis met z'n NX. Ik heb ook een '93-er, en als ik 'm de hele tank vloer in de stad dan is het nog steeds rond de 1:10, dus 400-450km op een tank. Gecombineerd rij ik 1:12,5, en met alleen snelweg moet 1:14 haalbaar zijn. Dat is dus minimaal 550km per tank.
Maar goed Ik heb een keer zo'n 50km snelweg achter elkaar 150-160km/u gereden... Was daarna een beetje doof Weinig last van wind als de raampjes omhoog zijn.
120-130km/u is uitstekend te doen met dak open.
-chefke-donderdag 28 april 2005 @ 22:17
wij 100 nx rijders gaan dit topic kaapen





mijn 100 nxje is van 1991 en heeft net 151K gelopen en doet 1 op 12/13 stad/snelweg.

in onderhoud zijn ze inderdaad niet echt duur was laatst voor grote beurt + apk 400 euro kwijt en hij is weer als nieuw!!

owja waren julie der al achter dat de benzine meter in deze auto`s maar de bovenste 40 liter van je tank laat zien ??

en is bij julie dat hendeltje voor de recirculatie ook afgebroken ?
Richie_Richdonderdag 28 april 2005 @ 22:42
quote:
Op donderdag 28 april 2005 18:32 schreef BYM het volgende:
Ik heb een 325i cabrio (bwjaar 1990) , elektrisch dak alleen zodra ik rijdt doet de elektriek het niet
Anyway, als het lekker weer is , en dat is het al paar keer geweest dit jaar, dan haal ik hem uit de garage om te tuffen.
Let wel, mijn dak is altijd opgevouwen, omdat ik er alleen maar fun kilometers mee rijdt, en verders niks
Woon werkverkeer heb ik nu nog een jap voor, komt strax tweede BMW bij
Mooi, mits standaard. Dus geen verlaagde met 18" velgen en sportpijp

Ooit hoop ik een mooie standaard e30 cabrio te bezitten (320i of 325i)
GiSHvrijdag 29 april 2005 @ 00:23
quote:
Op donderdag 28 april 2005 18:14 schreef Frezer het volgende:
Ik moet idd wel even uitstappen ja.

Wat ik me afvraag, laten jullie je auto ook wel eens open geparkeerd staan? (ik zie dat nl wel vaak gebeuren) Het lijkt me dat je dan zo'n beetje zeker weet dat oa je dashboardkastje geplunderd wordt, aangezien het het zelfde is als je auto niet op slot zetten.
ik doe hem altijd gewoon dicht, en alarm heb ik niet hoefde niet van de verzekering.

al is het maar voor de zeemeeuw die over vliegt
Sledgievrijdag 29 april 2005 @ 00:28
[quote] Mooi, mits standaard. Dus geen verlaagde met 18" velgen en sportpijp [/qoute]

Mogen het wel negentieners zijn?
smash789vrijdag 29 april 2005 @ 08:08
Nou, ga ik ook maar effe m'n NX pimpen
Bij mij is die circulatie-schakelaar trouwens niet afgebroken. Hij gaat soms wel behoorlijk zwaar.



BYMvrijdag 29 april 2005 @ 11:18
quote:
Op donderdag 28 april 2005 22:42 schreef Richie_Rich het volgende:

[..]

Mooi, mits standaard. Dus geen verlaagde met 18" velgen en sportpijp

Ooit hoop ik een mooie standaard e30 cabrio te bezitten (320i of 325i)
16" Alpina velgen wel goed ?



BYMvrijdag 29 april 2005 @ 11:19
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 00:28 schreef Sledgie het volgende:
[quote] Mooi, mits standaard. Dus geen verlaagde met 18" velgen en sportpijp [/qoute]

Mogen het wel negentieners zijn?
Groter dan 17" past dacht ik niet
BYMvrijdag 29 april 2005 @ 11:22
quote:
Op donderdag 28 april 2005 22:17 schreef -chefke- het volgende:
wij 100 nx rijders gaan dit topic kaapen
Cabrio rijden wanne.......

NX = Targa .........
smash789vrijdag 29 april 2005 @ 14:24
Wat probeer je nou eigenlijk duidelijk te maken, BYM?
Frezervrijdag 29 april 2005 @ 15:30
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 14:24 schreef smash789 het volgende:
Wat probeer je nou eigenlijk duidelijk te maken, BYM?
Dat het feitelijk een overmaats uitgevallen open dak is, .
johnwoovrijdag 29 april 2005 @ 15:47
De targa paneeltjes gaan eraf als het zonnetje schijnt, het minstens 15 graden is, ik niet over de snelweg hoef en ik op dat moment niet te lui ben om ze eraf te halen en daarna weer terug te plaatsen
Sledgievrijdag 29 april 2005 @ 16:19
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 11:19 schreef BYM het volgende:

[..]

Groter dan 17" past dacht ik niet
Bij mij prima

BYMvrijdag 29 april 2005 @ 17:30
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 16:19 schreef Sledgie het volgende:

[..]

Bij mij prima
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik mis de type aanduiding [E30] toch wel ergens in dit gehaal
Wel leuk wagen overigens
BYMvrijdag 29 april 2005 @ 17:31
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 14:24 schreef smash789 het volgende:
Wat probeer je nou eigenlijk duidelijk te maken, BYM?
Iets met cabrio = geen Targa, was een geintje maar kwam niet helemaal over ofzo ...
-chefke-vrijdag 29 april 2005 @ 17:39
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 08:08 schreef smash789 het volgende:
Nou, ga ik ook maar effe m'n NX pimpen
Bij mij is die circulatie-schakelaar trouwens niet afgebroken. Hij gaat soms wel behoorlijk zwaar.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

ziet der echt kei en kei strak uit
GiSHvrijdag 29 april 2005 @ 18:14
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 16:19 schreef Sledgie het volgende:

[..]

Bij mij prima
[afbeelding]
[afbeelding]
VET
smash789vrijdag 29 april 2005 @ 18:15
Thank you thank you

Targa vind ik btw wel beter dan cabrio.
Als je erin zit merk je amper een verschil met een cabrio. Het is stiller, het lekt niet, minder inbraakgevoelig, stijvere auto etc etc
GiSHvrijdag 29 april 2005 @ 18:34
ook maar even pimpen dan





Crashcatvrijdag 29 april 2005 @ 23:55
quote:
Op donderdag 28 april 2005 02:01 schreef Don_Tom het volgende:

[..]

Waarom heb je dan voor een cc gekozen, en niet voor een cabrio met softtop (welke toch aanzienlijk lichter zijn), als je toch bijna altijd open rijdt?
Het was een betaalbare cabrio in zijn klasse met een stalen dak.
Grootse overweging was toch het design. Mijn neef heeft een 306cabrio, maar die vond ik
.

Een bmw of een saab is te groot. Hhiervoor had ik een hatchbak waar 4 a 5 volwassen mensen in kunnen en toen was het zo dat het niet uit maakte waar ik heen ging, elke keer zat moest er wel een paar "vrienden" mee rijden.
Nu heb ik dat niet
Don_Tomzaterdag 30 april 2005 @ 00:08
Als we dan allemaal gaan pimpen doe ik ook ff mee



Crashcatzaterdag 30 april 2005 @ 00:38














Don_Tomzaterdag 30 april 2005 @ 00:46
quote:
Op zaterdag 30 april 2005 00:38 schreef Crashcat het volgende:
foto's van peugeot op circuit
Circuitrijden, cool!
Heb afgelopen zondag nog op zandvoort gereden met de speedster
Was alleen erg druk toen

(fotootje dus vanuit de speedster genomen, verderop rijdt een clubgenoot)
Crashcatzaterdag 30 april 2005 @ 00:55
quote:
Op zaterdag 30 april 2005 00:46 schreef Don_Tom het volgende:

[..]

Circuitrijden, cool!
Heb afgelopen zondag nog op zandvoort gereden met de speedster
Was alleen erg druk toen

(fotootje dus vanuit de speedster genomen, verderop rijdt een clubgenoot)
[afbeelding]
Hoe snel zijn die wagens eigenlijk? Ik heb nog nooit eentje echt hard zien gaan.
Even de wilde haren voelen, you know
Don_Tomzaterdag 30 april 2005 @ 03:24
quote:
Op zaterdag 30 april 2005 00:55 schreef Crashcat het volgende:

[..]

Hoe snel zijn die wagens eigenlijk? Ik heb nog nooit eentje echt hard zien gaan.
Even de wilde haren voelen, you know
Het rijdt wel vlot (het weegt niet veel) maar echt snel is het niet, bij 160 houdt het wel zo'n beetje op. Zo'n auto is ook eigenlijk meer om te cruisen. Maarja als de club een dagje zandvoort regelt (was overigens dus met diverse autoclubs) dan zeg ik daar natuurlijk geen nee tegen
GiSHzaterdag 30 april 2005 @ 04:28
kan je zo met elke club over het circuit sjeezen??
DrXLTroublezaterdag 30 april 2005 @ 09:41
quote:
Op zaterdag 30 april 2005 04:28 schreef GiSH het volgende:
kan je zo met elke club over het circuit sjeezen??
Ja, leuk, met de 45 km voertuigen club
VVKzaterdag 30 april 2005 @ 10:45
Ik zeg altijd maar zo,

'n cabrio is een auto waarvan het dak naar beneden gaat als het mooi weer wordt. Terwijl bij een ROADSTER het dak omhoog gaat als het slecht weer wordt.
SuzukiSwiftzaterdag 30 april 2005 @ 11:37
Zodra het weer het toelaat gaat hij open. Dus een graad of tien is genoeg. Windschermpje er in, verwarming aan en rijden met dat ding.
PeuRaczaterdag 30 april 2005 @ 17:07
quote:
Op zaterdag 30 april 2005 00:46 schreef Don_Tom het volgende:

[..]

Circuitrijden, cool!
Heb afgelopen zondag nog op zandvoort gereden met de speedster
Was alleen erg druk toen

(fotootje dus vanuit de speedster genomen, verderop rijdt een clubgenoot)
[afbeelding]
LOL, dan heb ik jou volgens mij flink afgesneden toen op t circuit (met een Quattroporte)
Frezerzaterdag 30 april 2005 @ 17:30
quote:
Op zaterdag 30 april 2005 00:46 schreef Don_Tom het volgende:

[..]

Circuitrijden, cool!
Heb afgelopen zondag nog op zandvoort gereden met de speedster
Was alleen erg druk toen

(fotootje dus vanuit de speedster genomen, verderop rijdt een clubgenoot)
[afbeelding]
, er staat een Montecarlo op die foto.
Don_Tomzaterdag 30 april 2005 @ 21:38
quote:
Op zaterdag 30 april 2005 04:28 schreef GiSH het volgende:
kan je zo met elke club over het circuit sjeezen??
Het was club specials dag op zandvoort, volgens mij kan iedere club zich hier wel voor aanmelden. Meer info vindt je vast wel op de site van circuit zandvoort (weet ff de url niet).
quote:
Op zaterdag 30 april 2005 17:07 schreef PeuRac het volgende:

[..]

LOL, dan heb ik jou volgens mij flink afgesneden toen op t circuit (met een Quattroporte)
Ik kan me niet herinneren door een quattroporte te zijn gesneden. Er waren wel 4 of 5 zilvere speedsters bij dus ik denk dat het een ander geweest is. Ik heb wel een andere zilvere speedster na de tarzan bocht richting vangrail zien schuiven, later vertelde hij me dat hij gesneden was. Als jij dat was wordt je van harte bedankt
PeuRaczondag 1 mei 2005 @ 03:07
quote:
Op zaterdag 30 april 2005 21:38 schreef Don_Tom het volgende:

[..]

Het was club specials dag op zandvoort, volgens mij kan iedere club zich hier wel voor aanmelden. Meer info vindt je vast wel op de site van circuit zandvoort (weet ff de url niet).
[..]

Ik kan me niet herinneren door een quattroporte te zijn gesneden. Er waren wel 4 of 5 zilvere speedsters bij dus ik denk dat het een ander geweest is. Ik heb wel een andere zilvere speedster na de tarzan bocht richting vangrail zien schuiven, later vertelde hij me dat hij gesneden was. Als jij dat was wordt je van harte bedankt
Was niet bij de Tarzan, dat is een te lijpe bocht, was ergens achterin t circuit, t was niet eens de bedoeling maar hij maakte een rare stuurbeweging waardoor het hij of ik was.
Richie_Richzondag 1 mei 2005 @ 12:07
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 11:18 schreef BYM het volgende:

[..]

16" Alpina velgen wel goed ?



[afbeelding]
Ziet er goed uit, mijn complimenten

Heb je nu andere achterlichten erop zitten?
Tjabbozondag 1 mei 2005 @ 19:50
quote:
Op donderdag 28 april 2005 21:48 schreef Mad-Matt het volgende:
met dakjes eruit mijd ik de snelweg
200 met targa dakje geeft best veel lawaai trouwens
Bij 140 wil het nog wel zoveel
furankuzondag 1 mei 2005 @ 21:56
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 08:08 schreef smash789 het volgende:
Nou, ga ik ook maar effe m'n NX pimpen
Bij mij is die circulatie-schakelaar trouwens niet afgebroken. Hij gaat soms wel behoorlijk zwaar.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Welke versie is dit precies?
Don_Tomzondag 1 mei 2005 @ 23:44
quote:
Op zondag 1 mei 2005 03:07 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Was niet bij de Tarzan, dat is een te lijpe bocht, was ergens achterin t circuit, t was niet eens de bedoeling maar hij maakte een rare stuurbeweging waardoor het hij of ik was.
naja blij dat ik het niet was dan iig

Overigens staan er heel veel fotos (elke auto staat er minstens een keer op) van deze dag op www.autofotos.nl
BYMmaandag 2 mei 2005 @ 08:05
quote:
Op zondag 1 mei 2005 12:07 schreef Richie_Rich het volgende:

[..]

Ziet er goed uit, mijn complimenten

Heb je nu andere achterlichten erop zitten?
Sharp noticed

Dit zijn oranje achterlichten, echter met een photoshop bewerkt naar rood.
INmiddels heb ik overigens wel echte volledig rode achterlichten, ik vind dat oranje niet mooi
smash789maandag 2 mei 2005 @ 08:41
quote:
Op zondag 1 mei 2005 21:56 schreef furanku het volgende:

[..]

Welke versie is dit precies?
'93-er 1.6 injectie met pluspakket.
Gisteren heeeeeerlijk rondgereden met open dak. Meteen bruin geworden
GiSHmaandag 2 mei 2005 @ 21:02
ik nu factor 12 in de auto liggen.. ik denk dat ik die maar vervang voor factor 30
Crashcatwoensdag 13 juli 2005 @ 00:16
quote:
Op maandag 2 mei 2005 21:02 schreef GiSH het volgende:
ik nu factor 12 in de auto liggen.. ik denk dat ik die maar vervang voor factor 30
Doe nu maar factor 100
Dak open, airco aan...lekkker


Ow ja...karate-kick
Mister_Raymandonderdag 14 juli 2005 @ 11:40
Me dak is open als het boven de 10 graden is. Windscherm moet ik nog steeds aanschaffen.
Met met vorige auto ( Nissan 100NX) heb ik me Targa dak bij 2 graden er af gehaald. Gewoon rijden en verwarming aan!!!
Mister_Raymandonderdag 14 juli 2005 @ 11:43
Ik rij nu trouwens een Renault Megané Cabrio 2L electrisch dak
SuperUlidonderdag 14 juli 2005 @ 11:55
quote:
Op zaterdag 30 april 2005 00:08 schreef Don_Tom het volgende:
Als we dan allemaal gaan pimpen doe ik ook ff mee

[afbeelding]

[afbeelding]
Super !
GiSHdinsdag 19 juli 2005 @ 18:18
afgelopen weekend zowel heen als terug naar luxemburg open gereden.

ik kan je vertellen dit is geweldig
Crashcatdinsdag 18 april 2006 @ 11:26
Jammer genoeg heb ik mijn CC moeten verkopen.

Maar ja... een motor is ook lekker
Don_Tomdinsdag 18 april 2006 @ 13:54
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 11:26 schreef Crashcat het volgende:
Jammer genoeg heb ik mijn CC moeten verkopen.

Maar ja... een motor is ook lekker
Zo, da's een flinke rotschop!!
Maar..... het wordt weer cabriotijd!!

*Gaat zijn speedster weer eens uit de mottenballen halen*

Zondag a.s. weer clubspecials op zandvoort, ben erbij!
Crashcatdinsdag 18 april 2006 @ 18:21
Ooooo... Zandvoort!!!!

Een ode aan mijn CC

BaraCudadinsdag 18 april 2006 @ 18:36
Toen ik een cabrio had in de winter gewoon open rijden
Zonnetje erbij kachel vol open lekker door de sneeuw karren
Crashcatdinsdag 18 april 2006 @ 20:30
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 18:36 schreef BaraCuda het volgende:
Toen ik een cabrio had in de winter gewoon open rijden
Zonnetje erbij kachel vol open lekker door de sneeuw karren
Ik zie ook veel cabrio's rijden, maar dan met dak dicht .
Bedoeling is om ermee open te rijden?

Stelletje neppe mooiweer-rijders
ChRoNiCdinsdag 18 april 2006 @ 20:35
Gister nog even dakje open gegooid , wel zo lekker
Diemietuhriejdinsdag 18 april 2006 @ 21:17
quote:
Op zaterdag 30 april 2005 00:08 schreef Don_Tom het volgende:
Als we dan allemaal gaan pimpen doe ik ook ff mee

[afbeelding]

[afbeelding]
Holy fuck!

Zoeen geile auto! Zeer netjes!
-chefke-dinsdag 18 april 2006 @ 23:25
het seizoen is weer geopend heb alweer 1 of 2 keer opgen gereden voor het eerst ergens in maart al. lekker genieten met het 100nxje in de zon!!!
Don_Tomdinsdag 18 april 2006 @ 23:33
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 21:17 schreef Diemietuhriej het volgende:

[..]

Holy fuck!

Zoeen geile auto! Zeer netjes!
Thanx!!
synthetictherapywoensdag 19 april 2006 @ 09:33
Als het mooi weer is, kan niet wachten ga in mei de olds ophalen en in augustus de stang, nu al bijna een jaar zonder.





Nu alleen nog zomer
t0nwoensdag 19 april 2006 @ 09:58
Eerste straaltje zon, ging bij mij altijd 't dak er af. Kachel op max... klaar. Heerlijk...

maar zwoele zomer avond... rond 23:00 24:00 uur.. heeeeeeeeeerlijk... Dát gevoel is subliem.
SuzukiSwiftwoensdag 19 april 2006 @ 17:42
Bij mij gaat het dak er eigenlijk iedere maand (dus ook december / januari / februari) het dak er wel een keer af.
Mukiewoensdag 19 april 2006 @ 17:50
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 11:22 schreef BYM het volgende:

[..]

Cabrio rijden wanne.......

NX = Targa .........
Verzekeringstechnisch gezien valt dit onder cabrio.
En zeker te weten, mijn NX heeft ook weer de dakjes eruit.
Frezerwoensdag 19 april 2006 @ 19:18
quote:
Op woensdag 19 april 2006 17:50 schreef Mukie het volgende:

[..]

Verzekeringstechnisch gezien valt dit onder cabrio.
En zeker te weten, mijn NX heeft ook weer de dakjes eruit.
Sinds wanneer maakt de dak constructie (of liever het ontbreken er van ) uit voor de verzekering? Kan dat goedkoper ofzo, omdat het als een mooi-weer auto wordt gezien die niet al te veel rijdt?
BaraCudawoensdag 19 april 2006 @ 19:22
quote:
Op woensdag 19 april 2006 19:18 schreef Frezer het volgende:

[..]

Sinds wanneer maakt de dak constructie (of liever het ontbreken er van ) uit voor de verzekering? Kan dat goedkoper ofzo, omdat het als een mooi-weer auto wordt gezien die niet al te veel rijdt?
Eerder duurder omdat je bij carbio's een mes door je dak kan krijgen zodat ze alles leeg kunnen halen
Liever een raam eruit dan je dak aan gort
Frezerwoensdag 19 april 2006 @ 19:47
quote:
Op woensdag 19 april 2006 19:22 schreef BaraCuda het volgende:

[..]

Eerder duurder omdat je bij carbio's een mes door je dak kan krijgen zodat ze alles leeg kunnen halen
Liever een raam eruit dan je dak aan gort
Ah, das waar ja. Ik ben WA gewend, en daar kijken ze niet naar dat soort zaken. .
Mukiedinsdag 25 april 2006 @ 14:43
quote:
Op woensdag 19 april 2006 19:18 schreef Frezer het volgende:

[..]

Sinds wanneer maakt de dak constructie (of liever het ontbreken er van ) uit voor de verzekering? Kan dat goedkoper ofzo, omdat het als een mooi-weer auto wordt gezien die niet al te veel rijdt?
Heeft ook met je alarm te maken enz.
ik zie het ook niet als een cabrio puur sang, aangezien je nog steeds die balk int midden hebt, maar goed. Mij hoor je niet klagen met zulk soort weer.
smash789dinsdag 25 april 2006 @ 19:12
Heheh, man, ik heb dit jaar met mijn NX al zo'n 20x zonder dakjes gereden Heerlijk toch
-chefke-dinsdag 25 april 2006 @ 20:35
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 19:12 schreef smash789 het volgende:
Heheh, man, ik heb dit jaar met mijn NX al zo'n 20x zonder dakjes gereden Heerlijk toch
lekker he ik vandaag nog met mijn lieve nxje

dakje deraf in de kofferbak muziekje aan en lekker beetje cruisen op de weg naar het werk

mijn baas wat ben je laat ik zow was effe cruisen
smash789woensdag 26 april 2006 @ 18:18
Haha!

Helaas kan ik vrijwel alleen maar 's weekends rijden ivm m'n werk, maar dan is het dus bijna elke keer met dak open. Temperatuur boeit niet, als het zonnetje maar schijnt.

NX rules
-chefke-woensdag 26 april 2006 @ 23:24
quote:
Op woensdag 26 april 2006 18:18 schreef smash789 het volgende:
Haha!

Helaas kan ik vrijwel alleen maar 's weekends rijden ivm m'n werk, maar dan is het dus bijna elke keer met dak open. Temperatuur boeit niet, als het zonnetje maar schijnt.

NX rules
eensch is NX rules

heb nu alleen mijn uitlaat verot maar die lassen we volgende week effe hij heeft een een soort extra sport roffel maar dat is niet aan mij besteeds lekker orgineel lekker rustig
geelhoeddonderdag 27 april 2006 @ 12:02
NX rules?
Don_Tomdonderdag 27 april 2006 @ 12:39
Laten we het weer over cabrio's gaan hebben.....