abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 13 mei 2005 @ 23:47:51 #101
66110 Ambrosius
SportFreak
pi_26993601
Ik zag vandaag iets over een sleutel met vingerafdruk. Je kunt er meerdere vingerafdrukken in opslaan, ook voor een dag (een oppas bijvoorbeeld). Op zich is het wel handig, je hoeft nooit meer een sleutel mee te nemen. Daarnaast werkt het wel op stroom, als de stroom mocht uitvallen kun je je huis niet binnen.
sig verwijderd door FA
  zaterdag 14 mei 2005 @ 14:45:06 #102
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_27004150
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 23:47 schreef Ambrosius het volgende:
Ik zag vandaag iets over een sleutel met vingerafdruk. Je kunt er meerdere vingerafdrukken in opslaan, ook voor een dag (een oppas bijvoorbeeld). Op zich is het wel handig, je hoeft nooit meer een sleutel mee te nemen. Daarnaast werkt het wel op stroom, als de stroom mocht uitvallen kun je je huis niet binnen.
nee daarvoor zit een accu in.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  zaterdag 14 mei 2005 @ 18:54:26 #103
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_27008708
KASSA besteedt er vanavond aandacht aan.
The love you take is equal to the love you make.
  zaterdag 14 mei 2005 @ 18:56:23 #104
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_27008755
wat een vriend van mij nu doet is dat hij aan de binnenkant van de deur de schuif er af haalt, daardoor kan je de sleutel aan de andere kant niet meer omdraaien. kan ie alleen doen als ie thuis is.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_27009829
quote:
Op zaterdag 14 mei 2005 18:56 schreef zoalshetis het volgende:
wat een vriend van mij nu doet is dat hij aan de binnenkant van de deur de schuif er af haalt, daardoor kan je de sleutel aan de andere kant niet meer omdraaien. kan ie alleen doen als ie thuis is.
Vind het belangrijker dat het huis beschermt is als juist niemand thuis is.
Inbreken gebeurt relatief vaak in maanden met een "r" in de naam (dus herft en winter vooral). Het is dan donder als mensen naar werk gaan, en ook donder als ze terug komen van werk.
  zaterdag 14 mei 2005 @ 19:51:02 #106
90400 longinus
Hollander
pi_27009906
Een vingerafdruk is niet betrouwbaar, ze kunnen nagemaakt/vervalst/geimiteerd worden.
ik zou dus nooit zo'n slot kopen.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_27009927
quote:
Op zaterdag 14 mei 2005 18:54 schreef Lienekien het volgende:
KASSA besteedt er vanavond aandacht aan.
Net gezien. http://kassa.vara.nl/portal?_scr=kassa_artikel&number=1495194

Vooral mooi is dat ze een uitgebreid lijstje hebben opgesomd met cilinders die veilig zijn tegen deze techniek.
quote:
Merk Prijsindicatie

M&C 60,00 Euro

Kaba Gege Pextra 49,95 Euro
Kaba Gemini S / Gemini T 72,95 Euro
Kaba ExperT 104,95 Euro
Kaba Quatro S 104,95 Euro
Kaba Penta 115,95 Euro
Kaba Penta 149,95 Euro

EVVA DPI modulair (SKG 2) 70,00 Euro
EVVA 3KS 120,00 Euro
EVVA Dual (SKG 2) 120,00 Euro
EVVA 3KS (SKG 3) 130,00 Euro
EVVA MCS 220,00 Euro

Abloy Protec SKG3 143,00 Euro

Dom Diamant 169,00 Euro
Ik wou zelf al de Kaba Gemini S gaan halen, maar de Kaba GeGe pExtra is dus goedkoper.
  zaterdag 14 mei 2005 @ 19:52:13 #108
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_27009935
ik heb nu zo'n slot met een sleutel met allemaal van de gaatjes en bolletjes, geen baard met inkepingen dus. maar daar hoor ik niks over.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  zaterdag 14 mei 2005 @ 19:55:40 #109
90400 longinus
Hollander
pi_27010003
quote:
Op zaterdag 14 mei 2005 19:52 schreef zoalshetis het volgende:
ik heb nu zo'n slot met een sleutel met allemaal van de gaatjes en bolletjes, geen baard met inkepingen dus. maar daar hoor ik niks over.
Die heb ik ook, de klopsleutel hiervoor is extra moeilijk verkrijgbaar, maar als je m eenmaal hebt is dit soort slot ook geen probleem.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_27010071
quote:
Op zaterdag 14 mei 2005 19:52 schreef zoalshetis het volgende:
ik heb nu zo'n slot met een sleutel met allemaal van de gaatjes en bolletjes, geen baard met inkepingen dus. maar daar hoor ik niks over.
Gaatjes en bolletjes zeggen nog niks. Bijv. Multi-T-Lock (die dat heeft) is ook gewoon te bumpen.
Sommige met gaatjes zijn wel veilig, zoals de Kaba Gemini S of Kaba Quattro.
  zaterdag 14 mei 2005 @ 20:00:49 #111
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_27010129
dan ben ik goed genaaid voor 800 euro.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_27010821
Veiligheids instanties als CCV, Politiekeurmerk Veilig en SKG vind ik wel NEP eigenlijk met opmerkingen als deze:
quote:
Volgens diverse instanties uit de beveiligingsbranche is er weinig reden tot ongerustheid. Het CCV, beheerder van het Politiekeurmerk Veilig Wonen, meldt dat 90% van de inbraken in woningen gelegenheidsinbraken zijn en de klopmethode valt daar absoluut niet onder. De SKG, verantwoordelijk voor het SKG-keurmerk dat ook aan alle sloten met het Politiekeurmerk Veilig Wonen is toegekend, is dezelfde mening toegedaan.
Wat ze zeggen is inprincipe: "omdat in het verleden weinig op die manier is ingebroken, zal er in de toekomst ook weinig op die manier ingebroken worden". Erg dom dus. Nu Nova het vooral in NL bekend heeft gemaakt, zal het alleen maar toenemen. Elke inbreker die zin heeft in sneller en gemakkelijker inbreken, zou een sleutel collectie kunnen gaan maken.

SKG:
quote:
Bij de certificering kijken ze naar verschillende duurzaamheids- en veiligheidsaspecten, waaronder diverse vormen van inbraak die in ons land daadwerkelijk worden toegepast, kloppen hoort daar niet bij.
Ook zoiets neps. Kloppen zijn ze volgens mij gewoon VERGETEN om als veiligheidsaspect te beschouwen!
quote:
Ook het Verbond van Verzekeraars vindt het Politie Keurmerk Veilig Wonen niet achterhaald, aangezien verzekeraars eveneens naar meer dan alleen het slot kijken.
Wat ze zeggen is dus eigenlijk:
"Je woont NIET veilig, maar dat maakt niet uit, want de verzekeraard betaald alles terug"
pi_27011009
Ook hoor je SKG zeggen dat er teveel verschillende cilinders zijn, waardoor je een hele rugzak vol met sleutels zou moeten hebben om in te breken. Ook erg overdreven lijkt me.

Een inbreker kan als volgt te werk gaan:
1) Loopt naar de voordeur, kijkt binnen 1 seconden welk merk cilinder het slot heeft. Dit is namelijk vaak direct van de buitenkant af te lezen.
2) De inbreker onthoudt het merk, en gaat terug naar zijn eigen huis om daar wat klopsleutels te halen van dat merk. Aangezien de meeste fabrikanten maar een paar nieuwe sleuteltypen per jaar uitbrengen (misschien zelfs minder?), hoeft de inbreker maar een paar sleutels bij zich te hebben.
3) De inbreker gaat terug met een paar sleutels van het merk. Stel het merk heeft 15 verschillende typen cilinders, dan hoeft de inbreker alleen te checken welke van de 15 er past. Als die past, dan ff kloppen en hopla.... binnen.
pi_27017984
quote:
Op zaterdag 14 mei 2005 19:51 schreef mwuhaha het volgende:

[..]

Net gezien. http://kassa.vara.nl/portal?_scr=kassa_artikel&number=1495194

Vooral mooi is dat ze een uitgebreid lijstje hebben opgesomd met cilinders die veilig zijn tegen deze techniek.
[..]

Ik wou zelf al de Kaba Gemini S gaan halen, maar de Kaba GeGe pExtra is dus goedkoper.
Nou, dat zal i.d.d. wel de pextra worden!
Merk Prijsindicatie

M&C 60,00 Euro

Kaba Gege Pextra 49,95 Euro
Kaba Gemini S / Gemini T 72,95 Euro
Kaba ExperT 104,95 Euro
Kaba Quatro S 104,95 Euro
Kaba Penta 115,95 Euro
Kaba Penta 149,95 Euro

EVVA DPI modulair (SKG 2) 70,00 Euro
EVVA 3KS 120,00 Euro
EVVA Dual (SKG 2) 120,00 Euro
EVVA 3KS (SKG 3) 130,00 Euro
EVVA MCS 220,00 Euro

Abloy Protec SKG3 143,00 Euro

Dom Diamant 169,00 Euro

Dinsdag maar 's even langs de woningbouwvereniging en vragen wanneer ze de sloten erin komen zetten!
pi_27022680
Weet niet of die pExtra ook een SKG keurmerk heeft, iets wat ik wel graag zie (omdat het wel iets kan zeggen over andere inbraaktechnieken). Iets wat misschien ook vereist is als je Politiekeurmerk Veilig Wonen wilt krijgen, waardoor je ook wat terug kan krijgen van de verzekering.

Ondanks dat Kassa het niet vermeld heeft, heeft die M&C wel een 2 sterren SKG. Eind mei verkrijgbaar bij de Gamma, is me verteld.

Heb een week geleden ofzo ff gekeken hoe gemakkelijk een cilinder in de deur te installeren is. Is vrij simpel. Is een kwestie van plaatje/voorkantje eraf schroeven, cilinder eruit duwen, nieuwe cilinder erin, en plaatje weer erop schroeven. Kan binnen 1 minuut als je het al een keer hebt gedaan. Zou het dus gewoon zelf doen als ik jou was.

Hier een paar PDF's van Kaba/GeGe cilinders:
http://www.kaba.at/web/we(...)03351ba?OpenDocument

Over de Evva cilinders:
http://www.evva.at/MechanikMenuE.htm

M&C cilinder:
http://www.mcbeveiliging.nl

En hier nog een leuk Tellsell achtige demootje van M&C:
http://www.slagcilinder.com/downloads/mcdemo.wmv
pi_27025056
quote:
Op zondag 15 mei 2005 01:48 schreef Braamhaar het volgende:

[..]

Dinsdag maar 's even langs de woningbouwvereniging en vragen wanneer ze de sloten erin komen zetten!
Waarom? Er is altijd wel een kans dat er ingebroken kan worden. Om de woningcoorperatie voor alle woningen in beheer de sloten te laten vervangen met zo'n kleine kans op inbraak is waanzin.
pi_27025307
quote:
Op zondag 15 mei 2005 14:09 schreef chairman.fx het volgende:

[..]

Waarom? Er is altijd wel een kans dat er ingebroken kan worden. Om de woningcoorperatie voor alle woningen in beheer de sloten te laten vervangen met zo'n kleine kans op inbraak is waanzin.
Noem het maar meteen weer waarzin..... Het blijft een feit dat inbreker nu met deze techniek relatief gemakkelijk, snel en clean een woning kan binnenkomen.

Je kan je woning preventief beschermen voor 50 euro ofzo, of je wacht af tot er daadwerkelijk via die manier bij je wordt ingebroken.

En zoals ik al zei: een cilinder is gemakkelijk zelf te vervangen. Is geen woningcoorperatie voor nodig.
pi_27025409
quote:
Op zondag 15 mei 2005 14:19 schreef mwuhaha het volgende:

[..]

Noem het maar meteen weer waarzin..... Het blijft een feit dat inbreker nu met deze techniek relatief gemakkelijk, snel en clean een woning kan binnenkomen.

Je kan je woning preventief beschermen voor 50 euro ofzo, of je wacht af tot er daadwerkelijk via die manier bij je wordt ingebroken.

En zoals ik al zei: een cilinder is gemakkelijk zelf te vervangen.
De sleutels zijn haast niet te verkrijgen, er zijn ontiegelijk veel combinaties en dan zouden ze jouw huis uitkiezen om in te breken (ik denk dat ze wel een luxe woning uitzoeken; niet een van de woningcooperatie). Kans x kans x kans = erg kleine kans.

Als de woningcooperatie alle sloten moet vervangen is dat waanzin, de kans dat wordt ingebroken via een andere manier is vele malen groter. Als de woningcooperatie de kosten voor het slot moet betalen denk ik niet dat ze daar op ingaan.
pi_27025879
quote:
Op zondag 15 mei 2005 14:22 schreef chairman.fx het volgende:

[..]

De sleutels zijn haast niet te verkrijgen,
Slagsleutels zijn WEL gemakkelijk te verkrijgen. Je koopt een sleutel (eventueel met cilinder als het niet los kan) van een merk en je maakt er een slagsleutel van.
Ze worden zelfs aangeboden via eBay etc. Op Marktplaats heeft ook een advertentie gestaan van iemand die een lading slagsleutel aanbood. Er is maar 1 sleutel nodig van een Merkproduct en je kan er een lading slagsleutels van maken, en deze vervolgens kopieren.
En wat dacht je van http://www.multi******.com ? Juist, daar worden online slagsleutels (bumpkeys) aangeboden!!!
"NEW! Power Key Set NL (Slagsleutel - Kloppsleutel) for the Netherlands."
quote:
er zijn ontiegelijk veel combinaties en dan zouden ze jouw huis uitkiezen om in te breken (ik denk dat ze wel een luxe woning uitzoeken; niet een van de woningcooperatie). Kans x kans x kans = erg kleine kans.
Ontiegelijk veel combinaties? Weet je wel wat een slagsleutel is? Het is een soort van universele sleutel die op elke cilinder past van een bepaald producttype. Zoals ik in een vorige post al zei: hoeveel nieuwe producttypen brengt een merk per jaar uit? misschien een paar. En zoals ik al zei, op de deur is vaak al af te lezen om welk merk het gaat. "kans x kans x kans" is dus onzin. Het gaat maar om 1 kans, namelijk de producttypen van een bepaald merk afgaan, kijken welke past en vervolgens kloppen.
quote:
Als de woningcooperatie alle sloten moet vervangen is dat waanzin, de kans dat wordt ingebroken via een andere manier is vele malen groter. Als de woningcooperatie de kosten voor het slot moet betalen denk ik niet dat ze daar op ingaan.
Zoals ik in mijn vorige post al zei: "En zoals ik al zei: een cilinder is gemakkelijk zelf te vervangen". Een woningcooperatie is dus niet nodig.

[ Bericht 1% gewijzigd door mwuhaha op 16-05-2005 01:15:09 ]
pi_27027653
quote:
Op zondag 15 mei 2005 14:39 schreef mwuhaha het volgende:

[..]

Zoals ik in mijn vorige post al zei: "En zoals ik al zei: een cilinder is gemakkelijk zelf te vervangen". Een woningcooperatie is dus niet nodig.
'Dinsdag maar 's even langs de woningbouwvereniging en vragen wanneer ze de sloten erin komen zetten!'

Waarom ga je dan langs de woningbouwvereniging
pi_27027830
quote:
Op zondag 15 mei 2005 15:37 schreef chairman.fx het volgende:

[..]

'Dinsdag maar 's even langs de woningbouwvereniging en vragen wanneer ze de sloten erin komen zetten!'

Waarom ga je dan langs de woningbouwvereniging
Je quote nu Braamhaar, die langs wou gaan. Niet ik.
pi_27027989
omg, neem een avatar!
  maandag 16 mei 2005 @ 19:34:50 #123
94397 Stroomschok
File op het zandpad
pi_27061031
Ik heb geen cijfers, maar wel een sterk vermoeden dat het aantal inbraken die geschiedt d.m.v. deze gevreesde 'bumping' techniek te verwaarlozen is met de huis tuin-en-breekijzer/baksteen methode.

Ik denk overigens dat dieven die echtl tijd en moeite investeren in hun 'werk' niet echt meer zo geinteresseert zijn in huisinbraken. Tenzij je weet dat er drugs of een extreme multimedia installatie te halen valt is er betrekkelijk weinig interessants te vinden in de gemiddelde woning.
Da's nou Kwalitatief Uitermate Teleurstellend!
Fok! Fotoboek
  dinsdag 17 mei 2005 @ 10:26:18 #124
120963 Obey-no-1
Dude with an attitude
pi_27076353
quote:
Op donderdag 28 april 2005 19:18 schreef Ironside het volgende:
Ik werk bij een heel grote ijzerhandel waar heel veel cilinders worden verkocht.

De verhalen over de slag sleutel zijn minder waar dan nova vermeld.(ja het blijft media)
Als we terug in de tijd gaan richting WO2 (volgens museum van lips) gebruikte de Duitsers deze manier om de sloten te openen. Dus deze methode is ook erg oud. drie jaar gelden dook deze manier weer op in Duitsland. En ja het werkte deels nog. Maar nu durf ik voor 99% te zeggen dat de cilinders die nu worden gemaakt niet met zo'n slagsleutel te openen zijn. De cilinders die open te breken zijn, zijn normale cilinders zonder SKG keurmerk. Ook wil ik er graag bij vermelden dat de methode met de slagsleutel moeilijker is dan het lijkt. Ik durf er te wedden dat 99,9% van fok binnen 1 dag het slot niet op deze manier zullen open krijgen. Sleutels die met certificaat werken zijn helemaal niet door deze manier te openen, en waarom niet? Omdat je voor elk type cilinder een andere sleutel hebt, maar sleutels met certificaat zijn nergens te koop als blinde sleutel (= kale sleutel om sleutels te kopiëren,zie het als een lege cd) dus helaas jammer joh dat gaat niet werken. Nu zijn er alleen in Nederland al meer dan 1000 verschillende types sleutels dus het loont niet om alle sleutels te gaan kopen en dan een slag sleutel van te maken, kost je zeeën van tijd.

Wees gerust mensen het doorboren van je slot is veel gevaarlijker dan deze slagsleutel manier.

Tevens wil ik ook nog even kwijt dat je met "locker pikkers" geen cilinder kan openen. Je kunt hoogstens een afgebroken sleutel uit je slot halen.

Beste Ironside, zoals je waarschijnlijk weet zijn er in nederland maar een klein aantal verschillende sleutel profielen in omloop, Abus, yale, lips, cisa en nemef (met deze 5 zit 40% van nederland op slot), een SKG keurmerk (doorboor beveiliging en hier en daar een mushroom pin) heeft niets te maken met de functionele werking van een cilinder (het blijven pinnen en ook hier blijft de wet van newton gelden,zolang het niet gaat over cilinders met bv een side bar), ook je mening over de certificaat sleutel deel ik niet, ik hoef tenslotte geen blank te hebben, elke sleutel voldoet, daar deze word ingesneden op zn diepste punt.(dus ik koop gewoon een desbetreffend slot met sleutel en pas de sleutel aan, als ik maar ergens graag genoeg in wil).

Gezien het uitboren van een SKG ** cilinder met bijbehorden beslag bijna geen doen is, vind ik keybumping een een zaak waar wel degelijk rekening mee gehouden dient te worden (het is praktisch geluidloos en snel).

Ik geef toe met "lock pikkers" kan je geen slot openen, maar met een "lock pick" wel degelijk, het vergt alleen wel jaren traning , maar dat weet je zelf ook denk ik wel.

een voormalig sleutelboer


Happiness comes in small doses. It's a cigarette, or a chocolatechip cookie, or a five second orgasm. That's it. You cum, you eat the cookie, you smoke the butt, you go to sleep, you get up in the morning and go to fucking work.
pi_36301919
Recent onderzoek, gisteren gepubliceerd door de Consumentenbond:
http://www.novatv.nl/index.cfm?ln=nl&fuseaction=artikelen.details&achtergrond_id=8408&CFID=2525886&CFTOKEN=54795342
quote:
47 van de 60 cilindersloten binnen drie minuten kunnen worden gekraakt
http://www.consumentenbond.nl/nieuws/nieuws/3931122
quote:
Vooral voor woningen in nieuwbouwwijken, veelal uitgerust met eenzelfde type cilinderslot, vormt inbraak met slagsleutels een potentieel gevaar.
Wel grappig. Als je eenmaal een slagsleutel hebt voor 1 nieuwbouwhuis, dan krijg je er bijna meteen heel de wijk mee open

Het blijven struisvogels , daar bij de CCV (Centrum voor Criminaliteitspreventie en Veiligheid).
  donderdag 23 maart 2006 @ 17:52:41 #126
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_36303370
Ik vind het juist goed dat dit onder de aandacht wordt gebracht. Het kan niet zo zijn dat een paar insiders overal kunnen inbreken, zonder dat de slachtoffer weet hoe ze dit geflikt hebben en hoe hier tegen te verdedigen. Als er geen braaksporen aangetroffen zijn dan betaalt de verzekering niet uit! Door deze methode onder de aandacht te brengen kan men aannemelijk maken dat dit wel eens de inbraakmethode was, waardoor er toch recht bestaat op uitkering van schadevergoeding. Verzekeringsmaatschappijen zullen op hun beurt weer eisen dat er andere type sloten gebruikt moeten worden die niet geopend kunnen worden door deze methode. Uiteindelijk komt hiermee de veiligheid ten goede.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  donderdag 23 maart 2006 @ 17:57:04 #127
73259 Monus
¡Viva España, coño!
pi_36303493
quote:
Op donderdag 28 april 2005 03:50 schreef Drugshond het volgende:

[..]

"The first line of defence" is natuurlijk de voordeur, maar als die al zo lek als een mandje is. Wat is dan de vervolg stap, voor een kwaadwillende dief/persoon/terrorist. (Denk aan de overval op het wapendepot in Gilze Rijen).
"The second line of defence" is natuurlijk het alarm.
pi_36326730
Net de nieuwe Consumentengids binnen

Daarin hebben ze een aantal sleutels getest. Ook blijken er sommige "slagsleutel bestendige" sleutels niet bestendig te zijn tegen de slagsleutel methode.
  vrijdag 24 maart 2006 @ 13:42:03 #129
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_36326866
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 13:39 schreef mwuhaha het volgende:
Net de nieuwe Consumentengids binnen

Daarin hebben ze een aantal sleutels getest. Ook blijken er sommige "slagsleutel bestendige" sleutels niet bestendig te zijn tegen de slagsleutel methode.
kan je het scannen?
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_36346494
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 13:42 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
kan je het scannen?
nope, helaas
  zaterdag 25 maart 2006 @ 10:54:59 #131
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_36349244
quote:
Op woensdag 27 april 2005 22:50 schreef Tarak het volgende:
In Nova vandaag:
[..]

Bron: http://www.novatv.nl

Het zag er eng uit, binnen één minuut zou 90% van de (cilinder?)sloten open te krijgen zijn, zonder braaksporen. Weet iemand wat helpt? Pinslot? Of zal je nu een hausse aan electronische sloten gaan krijgen?
Als het dat apparaat is wat ik denk dat het is, dan is dat al 5, zo niet, 10 jaar oud.

Verbaasd me dus allerminst. Alleen waren die apparaten gebouwd in Duitsland, onder toezicht, en werden ze alleen onder strenge licentie verkocht. Vooral voor in nieuwbouwwijken, aan projectontwikkelaars, zodat men niet voor elk huis een sleutel nodig had, maar gewoon dat apparaat het slot open liet maken.

Weet even niet of dat een slagsleutel heet.
Zie ook, via google, deze , oud nieuws dus.

[ Bericht 4% gewijzigd door Yildiz op 25-03-2006 11:07:37 ]
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_38089606
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 13:39 schreef mwuhaha het volgende:
Net de nieuwe Consumentengids binnen

Daarin hebben ze een aantal sleutels getest. Ook blijken er sommige "slagsleutel bestendige" sleutels niet bestendig te zijn tegen de slagsleutel methode.
Een engelse vertaling van het onderzoek van de Consumentenbond is hier te lezen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')