abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26645656
Welke zonnebrandcreme gebruiken jullie eigenlijk voor de baby's? Wij hebben nu een spray van Nivea (factor 40), die zou groen moeten zijn als je het opsmeert zodat je kunt zien of je alles gehad hebt, maar die van ons wordt niet groen.
  † In Memoriam † zondag 1 mei 2005 @ 18:38:00 #102
81992 Githa
pi_26645734
Ik heb de factor 40 van zwitsal voor Jordy en hij is sinds vandaag goedgekeurd
  Jubileum moderator zondag 1 mei 2005 @ 18:39:30 #103
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_26645768
We hebben er ook een (oud) topic over: Welke zonnebrand gebruik jij voor de kinderen?
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  zondag 1 mei 2005 @ 18:42:19 #104
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_26645831
ik ben stom geweest wij hebben hele middag buiten gezeten op dak nieuwe parasol gekocht vandaag, met zn allen eronder gezeten. heb ik maxim niet ingesmeerd *tegen hoofd slaat* het mannetje heeft een vuurrood koppie en voelt warm aan.
en hij is nog verkouden ook, als rob er niet was had ik allang op de eerste hulp van het erasmus mc gezeten
en ik heb zonnebrand melk voor kids factor 30 van Vichy
pi_26645950
http://www.babycentrum.com/

Ik wil jullie vragen om op Morgaine te stemmen als baby van de maand.

Groetjes Faja-Lobi en Morgaine
  zondag 1 mei 2005 @ 18:58:05 #106
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_26646189
Ah gos Martineke. Ik heb het vorig jaar ook gehad met Jolie een keer, in september nota bene.
Heb je wel iets dat verkoeld?
  † In Memoriam † zondag 1 mei 2005 @ 19:08:33 #107
43556 miss_dynastie
pi_26646387
Komkommer wil nog weleens helpen als verkoeling, martineke.

Luchtbel, wat duur zeg, dat zwemmen
Het zwembad is hier nu al een tijdje heel 'raar' (voldeed niet meer aan de eisen, dus rare openingstijden), dat zal dan na de verbouwing ook zo duur zijn, denk ik 'Vroeger' kon je een zomerabbo nemen voor een gulden of zeventig, misschien heeft jouw zwembad ook zoiets?
  zondag 1 mei 2005 @ 19:14:02 #108
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_26646466
Komkommer of karnemelk.

Ja een abonnement kun je wel nemen maar het scheelt niet eens heel veel en dat is weer zo'n investering. Als je snapt wat ik bedoel. Nu kan het gewoon of het kan niet....
  † In Memoriam † zondag 1 mei 2005 @ 19:29:14 #109
43556 miss_dynastie
pi_26646770
quote:
Op zondag 1 mei 2005 19:14 schreef Luchtbel het volgende:
Ja een abonnement kun je wel nemen maar het scheelt niet eens heel veel en dat is weer zo'n investering. Als je snapt wat ik bedoel. Nu kan het gewoon of het kan niet....
Als het niet zo heel veel scheelt moet je het sowieso niet doen, eigenlijk
Dan blijft het gokken of je em er net wel/ net niet uithebt en dat is gewoon jammer
pi_26646894
hier kun je ook een abbo nemen, maar als je dan bijv een abbo hebt voor 10 keer, dan heb je 12 weken de tijd om het op te maken, anders ben je de rest kwijt.
Vanmorgen zijn wij ook gaan zwemmen 3 volwassen en 1 baby: 10,30 euro
  zondag 1 mei 2005 @ 19:35:53 #111
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_26646934
heb em ingesmeerd met vocht inbrengende creme die ik had gekregen van de dokter voor zn huidje na het zwemmen.
komkommer zei me oma ook al, maar dat heb ik niet.
  zondag 1 mei 2005 @ 19:39:10 #112
640 snoopy
peanuts
pi_26647007
Ik heb deze eens van iemand gekregen, Pampers Sunnies:

Best handig. Het zijn doekjes die zijn doordrenkt met zonnebrandcreme factor 30. Net billendoekjes, maar dan anders
Wel handig met insmeren ook.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  zondag 1 mei 2005 @ 19:50:25 #113
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_26647249
quote:
Op zondag 1 mei 2005 18:34 schreef poemojn het volgende:
Welke zonnebrandcreme gebruiken jullie eigenlijk voor de baby's? Wij hebben nu een spray van Nivea (factor 40), die zou groen moeten zijn als je het opsmeert zodat je kunt zien of je alles gehad hebt, maar die van ons wordt niet groen.
Klinkt wel handig, maar hoe lang zou het groen moeten blijven dan? (als het werkt us...) anders heb je een soort van alien rondkruipen

Wij zijn vandaag naar het strand geweest en heb Noah ingesmeerd met Zwitsal factor 30 en hij is niet verbrand

Martineke wat zielig, arme Maxim.... Heb verder geen tips voor je, hoop dat het gauw beter gaat!
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  zondag 1 mei 2005 @ 19:53:34 #114
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_26647320
Noah heeft trouwens de laatste tijd regelmatig een rode plek op zijn balletjes. Ik heb geen idee waar het door komt, en heb verschillende smeerseltjes uitgeprobeerd die niets lijken te helpen. Soms gaat het opeens weer (even) over en soms wordt het juist weer erger. Hij lijkt er verder geen last van te hebben op zich. 9 mei moet ik naar CB dan wou ik het sowieso even vragen, maar misschien heeft iemand hier enig idee wat het zou kunnen zijn?
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  † In Memoriam † zondag 1 mei 2005 @ 20:16:33 #115
81992 Githa
pi_26647891
Is het geen smekplek ... van zijn piemeltje dat op die plek tegen de bal ligt ? jordy heeft daar nu ook last van met dit warme weer.
Beetje sudocreme doet hier iig wonderen, evenals blote billen
  zondag 1 mei 2005 @ 20:33:37 #116
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_26648368
Smetplekje Tex?
  zondag 1 mei 2005 @ 20:37:59 #117
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_26648478
Nou daar lijkt het niet op. Soms heeft ie dat tussen de plooien van zn beentjes en dan helpt sudocreme idd erg goed. Maar bij z'n balletjes blijft het gewoon of wordt nog erger. Plek wordt dan ook veel groter dan waar zn piemeltje op zn bal ligt.
©Dumbo
  zondag 1 mei 2005 @ 20:40:23 #118
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_26648549
hmmm het kan natuurlijk ook dat het dat wel is maar dat het erger lijkt omdat het steeds weer nat wordt?
  † In Memoriam † zondag 1 mei 2005 @ 20:43:16 #119
81992 Githa
pi_26648622
en niet te vergeten dat zijn piemeltje natuurlijk nooit op dezelfde plek blijft liggen in die luier, tenminste die van Jordy niet
maar als je twijfeld is het natuurlijk nooitverkeerd om er even door een deskundig iemand naar te laten kijken....
pi_26648637
Bedankt voor de topictip Lois. Ik heb Nivea maar gemaild om te vragen waarom het niet groen is als ik smeer.
  zondag 1 mei 2005 @ 20:49:08 #121
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_26648781
ik denk niet dat maxim er last van heeft, hijs nog net zo vrolijk als anders, alleen beetje warmer
  Admin zondag 1 mei 2005 @ 20:57:59 #122
1284 crew  knorretje
pi_26649018
poemojn: wij hebben de ambre solaire kids color control (factor 40 *35) en die is dus ook groen bij opsmeren en na een minuut of 5 a 10 trekt dat weg.
pi_26651428
Wij hebben hier creme van Roc, factor 40. Het wordt niet groen dus je moet goed opletten of je alles gehad hebt, maar het voordeel vind ik dat het niet geparfumeerd is, het ruikt echt nergens naar En dat vind ik toch wel fijn met die insekten enzo...
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_26651653
Ik heb zonnebrand creme van zwitsal gekocht.
Eigenlijk moet ik alles van zwitsal hebben want als ik geen zwitsal gebruikt heb en mijn moeder past op , dan gaat ze direct in bad en word ze helemaal bewerkt met zwitsal produkten.
Mijn moeder vind Isis anders niet naar baby ruiken
Dit kreeg ik dus van de week van mijn vader te horen.

Vandaag hebben we Isis een beetje banaan gegeven.
Ik had afgelopen week al het idee dat ze toe was aan iets nieuws , erg benieuwd naar het koppie of die ook zou vertrekken ofzo , maar helemaal niets , ze zat te smullen van de lepel en stopte haar handjes er achter aan om als het haar te lang duurde voor de volgende lepel werd aangeboden het op een huilen te zetten.
Morgen krijgt Isis haar 2e enting en hopenlijk gaat die net zo makkelijk als die van de vorige maand want daar heeft ze geen last van gehad.
  † In Memoriam † zondag 1 mei 2005 @ 22:41:28 #125
81992 Githa
pi_26651789
Hoi Xanthe leuk dat je weer langs hobbelt...alles goed ?
Krijgt Isis haar tweede spuitje al ? ze is toch een week jonger als Jordy ? Die krijgt hem namelijk pas over 3 weken misschien zijn wij wel gewoon laat hoor.
pi_26651974
De eerste enting mag vanaf 2 maanden gegeven worden, en er moeten minimaal 4 weken tussen twee entingen zitten. (Volgens de Amerikaanse overheidsinstelling iig. Zij noemen 4 weken het minimum maar in hun standaardschema wordt 8 weken tussen 2 entingen aangehouden.)

Knorretje thanx, ik wacht eerst de reactie van Nivea af, en als ik op een groen kleurtje sta kan ik die van Ambre Solaire dus halen. Die had de drogist hier niet, had erg weinig keus en ik wilde persé voor vandaag nieuwe zonnebrandcrčme hebben voor Myrthe.

/edit
Toch maar even: ik vroeg me af of je weet dat 't advies nu 6 maanden is voor beginnen met bijvoeding Xanthe? Isis is nog een beetje jonger. Als je dat wel weet heb ik niets gezegd maar soms vertelt een cb dat niet meteen, en onze ouders mochten er al veel eerder mee beginnen.. dus ik wil 't alleen ff checken.

[ Bericht 29% gewijzigd door poemojn op 01-05-2005 22:54:23 ]
  † In Memoriam † zondag 1 mei 2005 @ 22:50:04 #127
81992 Githa
pi_26652018
poemojn dan is Jordy gewoon laat en Isis vroeg
  zondag 1 mei 2005 @ 23:07:30 #128
1139 bixister
moeist!
pi_26652482
Isis is dan inderdaad vrij vroeg met haar inentingen (ongeveer even oud als Anna als ik me goed herinner?). en ook met de banaan! waarom zo snel al aan 't fruit, Xanthe?

Faja lobi, sorry maar ik heb 't weer even gehad met die babyvandemaand-verkiezingen, dus ik sla over dit keer.

martineke ik hoop dat 't meevalt met maxims verbranding... wat voel je je dan rot he als je zoiets te laat merkt. hier wel flink gesmeerd vandaag (zie voor het merk het zonnebrandtopic poemojn ) maar de kinderen hadden allebei wel last van de warmte zeg. ze sliepen allebei slecht overdag, waardoor we ons verjaardagsbezoekje wat kort moesten houden. vind 't inbakeren van Anna met die hitte ook weer extra lastig, want het lijkt me zo gauw veel te warm voor 't arme kind. maar laatst weer es zonder inbakerdoek geprobeerd en dan heeft ze toch beduidend meer moeite om in slaap te komen (lees: het lukt helemaal niet!), dus toch maar wel gedaan. en ze slaapt nu gelukkig wel goed, na nog een extra flesje (gekolfde) melk tegen de dorst.
  zondag 1 mei 2005 @ 23:14:11 #129
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_26652695
Bix kan je eindelijk weer op tijd naar bed

En Martineke, zoals ik al zei, het is mij ook een keertje gebeurd vorig jaar. Daarna vergeet je het niet meer hoor
pi_26652869
Ook als ze 10 zijn vergeet je het nog wel eens hoor Martineke. Djen is dus ook verbrand, Djulian gelukkig niet omdat we die binnen gehouden hebben.
  zondag 1 mei 2005 @ 23:22:25 #131
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_26652975
nee vergeten zal ik t zeker nie nee nie weer zon rood koppie.

en wat is isis vroeg met bijvoeding joh? Maxim heeft net zn eerste sapje op, en wij gaan deze week ergens een x zn eerste hapje introduceren nadat ik bij cb ben geweest.
maar fijn dat alles goed gaat
pi_26654100
Hier krijgen ze standaard met 2 maand , 3 maand en 4 maand een enting , ik dacht dat dat overal wel gelijk zou zijn.
In haar geval zit er dus precies 4 weken tussen.

Waarom Isis nu al aan de fruit zit , is meer omdat ze steeds moeilijker begint te drinken en ze smakkend naar me zit te kijken als ik zelf iets eet.
Ze is er dus gewoon aan toe , cb zegt hier niets over wanneer je wel of niet moet bijvoeden , wel weet ik dat het bij borstvoeding geadviseerd word om pas met 6 maanden te beginnen , maar Isis krijgt al geen borstvoeding meer door alle ellende die we hier hebben gehad de afgelopen 2 maanden.
De gene waar ik de afgelopen maanden erg veel contact mee heb gehad van het cb heeft zelf al aangegeven dat je op je eigen gevoel moet afgaan met voeden maar dat er wel een aantal soorten voeding worden afgeraden om te geven voor 6 maanden of zelfs voordat ze 1 jaar is.
De potjes die standaard in de winkel te krijgen zijn waarop staat vanaf 4 maand mogen dus wel eerder gegeven worden mits de kleine er zelf aan toe is.
Maar wel 1 soort te gelijk en meerdere dagen achter elkaar , zodat je ook kan testen of ze niet ergens allergisch voor is.
  † In Memoriam † maandag 2 mei 2005 @ 08:21:15 #133
37843 lady-wrb
kortaf
pi_26658022
quote:
Op zondag 1 mei 2005 18:47 schreef Faja-Lobi het volgende:
http://www.babycentrum.com/

Ik wil jullie vragen om op Morgaine te stemmen als baby van de maand.

Groetjes Faja-Lobi en Morgaine
gedaan

maar ik moet zeggen dat ik die foto van die baby in dat konijnepak geweldig vind.
die mag van mij eigenlijk wel winnen. ik heb er zo om zitten lachen
pi_26658231
Iedereen bedankt als jullie op Morgaine hebben gestemt en een ieder die het niet wilt is prima hoor, no hard feelings.

En die foto in dat konijnenpak is inderdaad leuk maar met stemmen op een ander kind wint de mijne niet
pi_26658251
Ook al is na het stemmen jou kindje de nummer 1 er komt ook nog een jury aan te pas en dan kan het nog maar zo zijn dat jou kindje helemaal niet op 1 blijft staan
Vind het maar een raar gedoe daar.
  maandag 2 mei 2005 @ 11:03:39 #136
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_26660741
quote:
Op maandag 2 mei 2005 00:00 schreef Xanthe het volgende:
Hier krijgen ze standaard met 2 maand , 3 maand en 4 maand een enting , ik dacht dat dat overal wel gelijk zou zijn.
In haar geval zit er dus precies 4 weken tussen.
hier ook standaard met 2/3 en 4 maanden. maxim krijgt woensdag de 3e.

en wat betreft dat eten, wist niet dat dat eerder mocht maar ja als Isis het eten van je vork en zo afkijkt hebbie groot gelijk

wij beginnen deze week met bijvoeding, cb had gezegd met 3 maanden als ik het leuk vond om met 4 maanden te beginnen, doen we dan ook. en maxim heeft volledige bv.

Maxim was erg zielig vanmorgen, ik werd wakker van hem om half 7, het leek of hij stikte (hij is erg verkouden) dus ik vlieg mijn bed uit om hem uit zn bedje te trekken en rechtop te houden, toen begon hij te hoesten als een gek.
schone luier aan en eten.
wou hem weer in zn bedje leggen, begint hij weer te hoesten, maar door dat gehoest kwam ook al zn melk eruit met 2 hele grote golven lekker hoor, melk in me haar en over me heen, vloer en stoel helemaal onder. en natuurlijk maxim ook. en dat om een uur of 7
  maandag 2 mei 2005 @ 11:15:45 #137
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_26661050
Even over het 'eten uit je mond kijken', ik heb daar wel vaker opmerkingen over gehoord van mensen die daarom eerder zijn begonnen met bijvoeden. Maar babies vinden het ook erg leuk en interessant om te kijken naar papa en mama die eten (of praten, erg leuk zo'n bewegende mond ofzow)! Nou zal het op een gegeven moment best echt om het eten zelf gaan wat zij ook willen, maar die 2 dingen moet je dus niet elkaar verwarren
©Dumbo
pi_26661697
quote:
Op maandag 2 mei 2005 11:03 schreef Martineke het volgende:
.... begint hij weer te hoesten, maar door dat gehoest kwam ook al zn melk eruit met 2 hele grote golven lekker hoor, melk in me haar en over me heen, vloer en stoel helemaal onder. en natuurlijk maxim ook. en dat om een uur of 7
Lekker meteen aan de poets zo vroeg in de morgen

Ik nam David een keer op mijn schouder na het drinken en toen kwam er dus ook een hele lading voeding uit maar dan over mijn schouder zo op het laminaat.... KLETS...
Ik snapte het eerst niet. Ik hoorde alleen die klets en dacht nog; waar komt dat nu vandaan
pi_26662374
Jammer dat consultatiebureaus afwijken van hun eigen richtlijnen. Daar wordt 't ook niet duidelijker door.
Ik zag eergisteren nog een topic op Babybrabbel over wanneer beginnen met bijvoeden, is misschien nog interessant voor de moeders van jongere baby's: klik (ik vond vooral de posts vanaf Door janneke op Vrijdag 29 april - 23:37 opvallend, had niet verwacht dat 't zulke gevolgen zou kunnen hebben bij kinderen met een ernstige allergie).
De Rapley-methode gaat ervan uit dat een kind toe is aan het eten dat hij zelf kan oppakken en in z'n mond stoppen, vond ik ook wel handig als richtlijn wanneer je wat kunt geven. Houdt ook in dat Myrthe nu toe is aan het opeten van door andere kinderen afgesabbelde restjes biscuit.
Wel goed dat je voorzichtig wilt introduceren Xanthe.

Oei, Maxim.. nu moet je moeder weer alles schoonmaken Zo hou je haar wel bezig! Hoe gaat 't nu met 't verbrand-zijn? Heeft hij daar nog last van? (Als hij daar last van heeft, en daar zo misselijk van is dat hij alles uitspuugde kun je misschien wel beter naar de huisarts met hem?)

En hoe is het met Jolie's spruw eigenlijk?
  maandag 2 mei 2005 @ 12:15:33 #140
24141 Bar_en_Mar
Koetje boe
pi_26662925
Hier een Thijs aan de antibiotica zetpillen en aan de neusdruppels
Hij is verkouden, heeft een oorontsteking, en slijm in de longetjes, en hoest als een gek, maar ondanks dat alles, toch lekker druk aan het spelen in de box heel actief zelfs want hij blijft sinds zondag maar draaien en draaien, hij probeerd zijn benen onder zijn billen te duwen zodat hij kan kruipen en heeft praatjes voor 10.

vanavond op nl2 geloof ik bij 17.00 uur een stuk over huilbabys
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
pi_26664483
Consultatie bureaus wijken idd erg van elkaar af.
Ik weet niet hoe het met degene is die borstvoeding geven , maar meestal schijnen deze kindjes iets lichter te zijn dan de kindjes die de fles krijgen waardoor op veel cb's dan gezegd word dat je kindje aan de lichte kant is en dat dat extra in de gaten gehouden zou moeten worden.
Zo had een vriendin van me op het cb de opmerking gekregen dat ze maar moest gaan bijvoeden en minder borstvoeding moest gaan geven , hier is ze niet op in gegaan en heeft ze lekker haar eigen weg gevolgd.
Ik ben benieuwd hoe de volgende verpleegkundige is , zij was met zwangerschaps verlof en is net vorige week weer begonnen met werk en volgende week maak ik kennis met haar.
pi_26664643
Hahaha.. ja. Gemiddeld zijn die kinderen inderdaad lichter, iig na het eerste jaar. Maar uitzonderingen heb je altijd.
Misschien leuk voor je vriendin: hier zie je een curve waarin met een rode stippellijn de curve van de gemiddelde bv-baby is ingetekend op de gewone curve. Na ca 4 maanden zie je de curve afwijken, voor die tijd groeien ze (bv-baby's) sneller dan het gemiddelde en daarna langzamer.

Thijs, beterschap!
  maandag 2 mei 2005 @ 13:31:39 #143
640 snoopy
peanuts
pi_26665277
quote:
Op maandag 2 mei 2005 12:00 schreef poemojn het volgende:
De Rapley-methode gaat ervan uit dat een kind toe is aan het eten dat hij zelf kan oppakken en in z'n mond stoppen, vond ik ook wel handig als richtlijn wanneer je wat kunt geven. Houdt ook in dat Myrthe nu toe is aan het opeten van door andere kinderen afgesabbelde restjes biscuit.
Ik was al zo benieuwd of die methode zou werken maar aan de foto's van Myrthe te zien gaat het uitzondelijk goed Of geef je haar ook wel eens fijner voedsel?
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_26665949
Ja, af en toe krijgt ze een half potje (meer wil ze niet). Vooral als we een weekend weg zijn, ik wil het de gastvrouw dan niet aandoen dat ze restjes broccoli van de grond moet zuigen. Soms ook als variatie: je hebt bijv biologische pompoen, dat eten wij zelf nooit maar kan al wel vroeg gegeven worden.
Rapley werkt op zich prima. Ze eet nog geen enorme hoeveelheden, leeft grotendeels op moedermelk dus maar dat vindt de huisarts juist goed omdat er veel allergieen voorkomen in de familie, en omdat die erg pro-bv is (heeft dat ook aan haar eigen kinderen gegeven), die vindt Myrthe's gewicht daarom ook geen probleem (het cb begon moeilijk te doen bij het bezoek met 7 mnd, vandaar dat ik het de ha gevraagd had, en zolang Myrthe weinig naast de bv eet mag ze gewoon lekker dik zijn, trekt vanzelf wel bij.. geen danoontjes en koekjes enzo voeren natuurlijk). De huisarts had liever gezien dat ik tot 9 maanden gewacht had met introduceren van bijvoeding, maarja ik was toen al met 6 mnd begonnen.
Het maakt wel duidelijk verschil hoe zacht en zoet iets is: bij m'n schoonouders kreeg ze worteltjes uit een potje van Hak, daar zit suiker door, en daar eet ze toch veel meer van dan als ze door mij gekookte suikerloze worteltjes krijgt. Nadeel van potjes vind ik alle toevoegingen. Ze krijgt nu soms dingen waar tarwe of koemelk in verwerkt is, in potjes zit dat al vanaf 8 maanden. Bovendien bevatten de potjes van 8 maanden stukjes, je hebt dus een puree met brokjes.. lijkt me erg vervelend eten.
Dat ze weinig eet valt trouwens niet de Rapley-methode te verwijten volgens mij, ik zet haar ook geen hele boterhammen voor.
Wat wel anders is: Rapley gaat ervan uit dat je verschillende soorten groente op een bordje voorzet. Als ik dat bij Myrthe doe gaat ze overal mee spelen. Geef ik haar 1 stukje groente/fruit dan eet ze het wel. Maar dat zal bij elk kind wel anders werken.
Als ze een potje krijgt wil ze zelf het lepeltje sturen. Van mij mag ze, zolang ze niet met haar duim door de prut smeert. Mijn schoonmoeder zei dat zij de kinderen altijd ergens mee afleidde zodat ze ze goed kon voeren, maar toen ze Myrthe daarom een speeltje gaf was die alleen daarin geinteresseerd, ging erop sabbelen, en voeren lukte dus helemaal niet meer.
pi_26666081
afleiding heeft hier bij Piet geregeld geholpen maar heeft inderdaad wel z'n grenzen. ik vind 't ook wel belangrijk dat duidelijk is dat als we aan tafel zitten de voornaamste bezigheid eten is, en niet spelen.
  maandag 2 mei 2005 @ 14:17:44 #146
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_26666772
Bixis mee eens. Als ik Léon wat geef moet het ook in de mond en is er dus geen ruimte voor het eten.
Dus hier wordt ook niet gespeeld tijdens het eten. Is ook niet nodig, hij heeft soms binnen 5 minuten zijn bord leeg de laatste tijd.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_26671393
Even een vraagje..... Benthe heeft kleine rode pukkeltjs over haar lijfje.... Zou dit van de warmte komen?? Ze lijkt er geen last van te hebben.
Even ter illustratie:

Ik hoop dat iemand wat kan zien....
Vorige week had ik reunie van de Yoga en daar was een moeder met kindje met waterpokken. Nu was dat ventje er niet bij, maar zou ze eventueel (8 dagen later) daar last van hebben????
  maandag 2 mei 2005 @ 18:36:30 #148
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_26672137
Vindt het wel erg veel bultjes voor warmte-pukkels maar als je het zeker wilt weten zou ik de huisarts toch even raadplegen stiekemerd motto:better safe than sorry
pi_26673911
Mijn moeder riep toen Myrthe 6 weken was enthousiast uit dat z dan nu haar eerste fruithapje mocht hebben, en of ik al sinaasappels in huis had gehaald daarvoor Tja, zo ging dat vroeger mams, nu mag ze pas wat hebben als ze 6 maanden is
  maandag 2 mei 2005 @ 20:00:17 #150
24141 Bar_en_Mar
Koetje boe
pi_26674831
Hier d8 oma ook dat fruithappies mochten vanaf 6 weken
Nu waren ze hier vorige week en die zou Thijs helemaal vetgemest hebben als ik niet zo nu en dan ingreep.
Zodra Thijs maar handje in zijn mondje bracht had hij volgens oma honger en moest hij eten/drinken....

Ben blij dat de week weer voorbij is
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')