abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Jubileum moderator maandag 26 mei 2003 @ 11:23:07 #1
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_10682323
Het mooie weer komt er weer aan en dus ook de tijd van insmeren en bedekken.
Welke zonnebrand gebruiken jullie en waarom?

* Lois zoekt tips want Eva kan niet tegen zwitsal*

En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_10682374
olie natuurlijk
  Jubileum moderator maandag 26 mei 2003 @ 11:28:28 #3
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_10682415
quote:
Op maandag 26 mei 2003 11:26 schreef Neilza het volgende:
olie natuurlijk
Voor kinderen?
Eva ♥ en Iris ♥
pi_10682443
Voor een hele gevoelige huid is roc wel goed. Maar het is wel vrij duur. Je kan het bij de drogist volgens mij wel krijgen, maar anders ook bij de apotheek.
  Admin maandag 26 mei 2003 @ 11:31:20 #5
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_10682475
Voor kids met allergie, denk aan de Weleda producten :)en je weet dat we nogal zon aanbidders zijn, dus heb ik al jaren de kinderen ingesmeerd met Ambre Solaire kinderspul, ze hebben nu factor 60!!
Het spul is gegarandeerd waterproof, ik spreek uit 15 jaar ervaring met het spul, en wat andere middeltjes meestal niet hebben, het beschermt tegen UVA a en UVA b.

Ze zijn nog nooit verbrand, en ze zijn altijd op vakantie vanaf dag 1 in de zon.

Denk bij kinderen, mochten ze verbranden eens niet aan dure aftersun, maar aan doodgewone huisazijn, werkt stukken verlichtender

Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_10682575
Ken je Ultrasun? Was voorheen alleen in het vliegtuig (bij Martinair en Lufthansa geloof ik) te koop, maar ik zag het laatst in de drogist staan. Ideaal spul, op alcohol basis. Ruikt niet, plakt niet. Je smeert je één keer in (een uur voordat je in de zon gaat) en daarna heb je de hele dag nergens last van. Waterproof enzo. Weet niet hoe Eefje erop reageert, maar ze hebben ook een speciale kindervariant. Echt een aanrader!
mooi he, alles
pi_10682809
Wij hebben hier Vichy Sunblock Melk 'speciaal voor kinderen'. Ik zou niet weten of het ook goed is voor allergische huidjes. Zou je uit moeten proberen.
  maandag 26 mei 2003 @ 11:46:59 #8
12560 dice
Koffiekoffiekoffiekoffiekoffie
pi_10682812
Fantastisch spul gevonden : P20 of P30 !
Is spul op alcoholbasis (dus oppassen met schaafwondjes en zo) wat in smeren ontzettend vergemakkelijkt.
een half uur voordat je kind de zon in gaat insmeren en je kind kan 'droog' de zon in.
Is watervast en blijft niets aan kleven, geen zand en geen andere ellende.
Tot nu toe heb ik het alleen bij de Tuinen en de Bodyshop gezien, maar denkt dat je het bij de apotheek ook wel kunt krijgen.
Volgens mij heeft Philiene het over een dergelijk product
'Kots' zei het paard. 'Grote kots !' Maak het verhaal af en kleur de plaatjes.
  maandag 26 mei 2003 @ 11:58:18 #9
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_10683106
Ik gebruik baby-zonnebrand van Kruidvat (zit in een tube). Ze hebben daar ook baby-aftersun van. Dat is een van de weinige aftersuns waar mijn zusje geen uitslag van krijgt, dus zij gebruikt dat ook (en ze is 17 jaar).
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_10683371
Voor Bo gebruik ik No Ad (wat staat voor niet adverteren) Te koop bij de tuinen. Ik heb de versie voor baby's is factor 45. Het is waterproef en zonder parfum. Bo zat namelijk ook helemaal onder de uitslag van zwitsel. (allemaal kleine rode jeukbultjes) Hier kan ze prima tegen.
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  maandag 26 mei 2003 @ 12:18:50 #11
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_10683626
quote:
Op maandag 26 mei 2003 11:46 schreef dice het volgende:
Fantastisch spul gevonden : P20 of P30 !
Is spul op alcoholbasis (dus oppassen met schaafwondjes en zo) wat in smeren ontzettend vergemakkelijkt.
een half uur voordat je kind de zon in gaat insmeren en je kind kan 'droog' de zon in.
Is watervast en blijft niets aan kleven, geen zand en geen andere ellende.
Tot nu toe heb ik het alleen bij de Tuinen en de Bodyshop gezien, maar denkt dat je het bij de apotheek ook wel kunt krijgen.
Volgens mij heeft Philiene het over een dergelijk product
Jhaaaa... P30!!
In de meest tropische zon op de evenaar.. 's morgens na 't douchen insmeren, geen vette handen of watdanook, de hele dag geen omkijken meer naar! 't plakt niet, je voelt 't niet..
Ik doe alleen wel, als ik de hele dag in en om water ben.. 's middags toch nog ff dun laagje op de gevoelige punten.
Ook verkrijgbaar bij diverse drogisten. De kleinere drogisten hebben t meestal wel.. bij Etos en Kruidvat hebben ze 't soms.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  † In Memoriam † maandag 26 mei 2003 @ 12:18:58 #12
7074 moussy
kuttekop
pi_10683629
quote:
Op maandag 26 mei 2003 12:08 schreef jessie het volgende:
Voor Bo gebruik ik No Ad (wat staat voor niet adverteren) Te koop bij de tuinen. Ik heb de versie voor baby's is factor 45. Het is waterproef en zonder parfum. Bo zat namelijk ook helemaal onder de uitslag van zwitsel. (allemaal kleine rode jeukbultjes) Hier kan ze prima tegen.
Die heb ik ook altijd gebruikt voor René voor naar het strand en op vakantie (Turkije) Is ook te koop bij de DA.

Voor de rest gebruikte ik een goedje van het eigen merk van Kruidvat. Maar zij heeft wel het voordeel dat ze niet verbrand, maar gewoon meteen bruin wordt, ook al zou ik niet smeren.

Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_10684769
Dat P30 klinkt dus inderdaad net als Ultrasun, zal eenzelfde soort spul zijn. Ik vind het echt geweldig.
mooi he, alles
pi_10684844
als je twijfelt of de huid er wel tegen kan, kan je bij de drogist en apotheek vaak wel een probeerflesjes krijgen. En dan is het een kwestie van uitproberen op een klein stukje, waarvan je weet dat het gevoelig is.
  maandag 26 mei 2003 @ 13:28:38 #15
34891 melonovy
La Kutschie
pi_10685084
Wanneer moet je smeren? Chiara is nu een maandje oud, mag nog niet in de zon, maar zodra we naar buiten gaan moet ze dus wel ingesmeerd zijn, ook al blijft ze in de schaduw?????
Het voelt goed hè?
A je to!
  maandag 26 mei 2003 @ 13:45:43 #16
12560 dice
pi_10685468
quote:
Op maandag 26 mei 2003 13:28 schreef melonovy het volgende:
Wanneer moet je smeren? Chiara is nu een maandje oud, mag nog niet in de zon, maar zodra we naar buiten gaan moet ze dus wel ingesmeerd zijn, ook al blijft ze in de schaduw?????
Die P30 smeer je een uurtje voordat je dus naar buiten gaat. Wij deden het meestal net voor of net na het eten, dan heb je de tijd om het in te laten trekken.
pi_10685535
quote:
Op maandag 26 mei 2003 13:45 schreef dice het volgende:

[..]

Die P30 smeer je een uurtje voordat je dus naar buiten gaat. Wij deden het meestal net voor of net na het eten, dan heb je de tijd om het in te laten trekken.

het ging hier volgens mij om de leeftijd waarop ze ermee moeten beginnen.
  maandag 26 mei 2003 @ 13:54:49 #18
34891 melonovy
La Kutschie
pi_10685685
quote:
Op maandag 26 mei 2003 13:48 schreef Fio het volgende:

[..]

het ging hier volgens mij om de leeftijd waarop ze ermee moeten beginnen.

... inderdaad ja...

Het voelt goed hè?
A je to!
  maandag 26 mei 2003 @ 13:59:58 #19
12560 dice
pi_10685837
Kay was 9 maanden toen wij naar Spanje toe gingen, en daar hebben we die P30 gebruikt.
Maar denk dat de drogist je daar wel wat over kan vertellen
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 26 mei 2003 @ 18:02:49 #20
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_10691679
P20 is prima (ik gebruik dat zelf ook met mijn vitiligo), en verder kan ik je Ambre Solaire factor 30 aanbevelen. Maar in verband met de allergie zou ik toch voor Roc kiezen (apotheek). Voor Christan, die overal tegen kan, heb ik nu Cien factor 30 van de Lidl.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Jubileum moderator dinsdag 3 juni 2003 @ 12:48:49 #21
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_10849366
Ik heb dus vorige week P20 gekocht, door jullie enthousiaste reacties.
Wat een geweldig spul
Het plakt niet, het ruikt niet, het is niet vettig. 1 keer insmeren en voila!
Ik gebruik het nu voor mezelf ook, ik heb het ook harder nodig dan Eva. Eva verbrand helemaal niet, die is net zoals haar vader maar ik daarintegen....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_10850103
Voor degene die interesse hebben: morgen komt bij de Aldi allemaal zonnebrand spul in de aanbieding. Het heet geen Ambre soleir maar de vorm v/d fles ed lijkt er wel op....er is een hele lijn van ook hoge factors.
  dinsdag 3 juni 2003 @ 13:37:19 #23
12560 dice
pi_10850506
quote:
Op dinsdag 3 juni 2003 12:48 schreef Lois het volgende:
Ik heb dus vorige week P20 gekocht, door jullie enthousiaste reacties.
Wat een geweldig spul
Het plakt niet, het ruikt niet, het is niet vettig. 1 keer insmeren en voila!
Ik gebruik het nu voor mezelf ook, ik heb het ook harder nodig dan Eva. Eva verbrand helemaal niet, die is net zoals haar vader maar ik daarintegen....
Dat zeg ik ... /.. maar je hebt gelijk, tis fijn spul
  dinsdag 3 juni 2003 @ 14:28:40 #24
13760 Angelic1
Never a dull moment
pi_10851909
Ik heb kindjes die na een halve zonnestraal al bruin zijn, dus ik smeer gewoon met hetzelfde wat ik gebruik (niet hoger dan factor 12).
***I have an attitude and I'm not afraid to use it***
Angelic1 since 2001
  dinsdag 3 juni 2003 @ 14:40:05 #25
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_10852227
Even spammen hoor

Aanstaande zaterdag verschijnt er op de FP een achtergrondartikel met allerlei zonnebrandcremes (en andere zomerse artikelen).
De meeste producten worden er helaas wegens ruimtegebrek niet super uitgebreid beschreven, maar het is in ieder geval een aardige opsomming geworden.

Ook Ultrasun en P20 komen aan bod, en in de persberichten zie ik inderdaad veel staan wat er op wijst dat dit ideaal voor kinderen is. Maar 1 keer aanbrengen, waterproof en geschikt voor de gevoelige huid, etc.

Ik zal hier even een linkje plaatsen zodra de boel online staat, leg er momenteel de laatste hand aan

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')