Het is beter, maar het hoeft niet altijd. Hangt van je auto af.quote:Op vrijdag 29 april 2005 00:28 schreef Harry_Sack het volgende:
hm, ik las ergens dat je de olie op de een of andere manier moest voorverwarmen op > 65 C
Wanneer hoeft het wel en wanneer niet dan?quote:Op vrijdag 29 april 2005 08:11 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Het is beter, maar het hoeft niet altijd. Hangt van je auto af.
Je hoeft alleen maar je olie voor te verwarmen als het buiten kouder dan 5 gradenquote:Op vrijdag 29 april 2005 13:03 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
Wanneer hoeft het wel en wanneer niet dan?
Ik dacht dat verhitting nodig was om de vloeistof minder stroperig te maken oid![]()
Het merk/type van je brandstofpomp vooral. Of je injectiesysteem er ook nog iets mee te maken heeft weet ik niet.quote:Op vrijdag 29 april 2005 13:03 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
Wanneer hoeft het wel en wanneer niet dan?
Ik dacht dat verhitting nodig was om de vloeistof minder stroperig te maken oid![]()
Dat is meestal met frituurvetinstallaties, omdat het koelwater eerst op temperatuur moet komen om het vet te laten smelten. Ik dacht dat een broer van een fokker zoiets eens volledig zelf gebouwd heeft.quote:Op vrijdag 29 april 2005 11:11 schreef Gurb het volgende:
heb ook gehoord dat je met twee tanken kan werken, eentje met diesel om te starten en ff een beetje op te warmen, en eentje met PPO
In Frankrijk kun je het ook tanken.quote:Op zaterdag 30 april 2005 16:56 schreef Daffodil31LE het volgende:
Gelul. Ik kan perfect naar Duitsland rijden en daar de tank volmikken met Pflanzenöl. En in het land waar je tankt, moet je de accijnzen voldoen. 'Helaas' is Pflanzenöl accijnsvrij...
Kanttekening: er is afaik nog een antieke wet die verbiedt om met meer dan een bepaalde -lage- hoeveelheid in je tank de grens over te steken.quote:Op zaterdag 30 april 2005 16:56 schreef Daffodil31LE het volgende:
Gelul. Ik kan perfect naar Duitsland rijden en daar de tank volmikken met Pflanzenöl. En in het land waar je tankt, moet je de accijnzen voldoen. 'Helaas' is Pflanzenöl accijnsvrij...
Ik meen 5 liter.quote:Op zaterdag 30 april 2005 18:21 schreef Daffodil31LE het volgende:
En hoeveel is die lage hoeveelheid dan wel?
Geldt dit ook voor vliegtuigen?quote:Op zaterdag 30 april 2005 17:46 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Kanttekening: er is afaik nog een antieke wet die verbiedt om met meer dan een bepaalde -lage- hoeveelheid in je tank de grens over te steken.
quote:
Misschien heb ik er overheen gekeken, maar volgens mij gaat hij niet zover terug.quote:Op zaterdag 30 april 2005 19:12 schreef Daffodil31LE het volgende:
Ja hoor; ik kan het vinden. Jij ook. Knopje onderin "My Active Topics".
In dergelijke gevallen zullen ze wel wat brandstof uit je tank moeten pompen om na te gaan wat er in zit. Dit gebeurt volgens mij nauwelijks ik heb wel eens gezien in Blik op de Weg (of een ander betrap programma) dat de belastingdient bij de diesels controleerde of er rode diesel in de tank zat. Maar zulke controles zijn volgens mij zeer zeldzaam. En ik denk dat oom agent er niet naar maalt als er toch een zekere oliebollen lucht uit je uitlaat komt.quote:Op zaterdag 30 april 2005 10:38 schreef Blackheart het volgende:
IN alle geval, als je op slaolie rijd in België, en een ambetantenaar van accijnzen pakt je hierop, dan kijken ze gewoon naar de kilometerstand, en berekenen ze heel simpel hoeveel taxen er ontdoken zijn. En die berekening is poepsimpel. Verbruik, door de fabrikant opgegeven als gemengd gebruik * aantal kilometer=aantal liters en elke eurominiem aan tax komt in een mooie rekening "te betalen" in je bus. En dan komt er de rechtzaak voor fraude bovenop.
Het is simpel, je mag alleen met motorbrandstoffen de openbare weg op. Ergo, alleen diesel ,benzine of LPG. De zeldzame officieel toegelaten uitzonderingen hebben dus een uitzonderingsmachtiging. En daar kijken ze zeer streng op toe.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |