abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26587041
Of je mengt het met petroleum, wordt ie ook dunner van.
pi_26587321
Afgewekte frituurolie is wel t goedkoopst. ff door de nylonkous en een snackbarlucht in en achter de auto.
  vrijdag 29 april 2005 @ 08:11:23 #28
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_26588796
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 00:28 schreef Harry_Sack het volgende:
hm, ik las ergens dat je de olie op de een of andere manier moest voorverwarmen op > 65 C
Het is beter, maar het hoeft niet altijd. Hangt van je auto af.
Vampire Romance O+
pi_26592116
heb ook gehoord dat je met twee tanken kan werken, eentje met diesel om te starten en ff een beetje op te warmen, en eentje met PPO
  vrijdag 29 april 2005 @ 13:03:16 #30
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_26595096
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 08:11 schreef MouseOver het volgende:

[..]

Het is beter, maar het hoeft niet altijd. Hangt van je auto af.
Wanneer hoeft het wel en wanneer niet dan?
Ik dacht dat verhitting nodig was om de vloeistof minder stroperig te maken oid
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
  vrijdag 29 april 2005 @ 14:18:36 #31
118691 Diebitch
*if your mind is fucked up*
pi_26596996
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 13:03 schreef Harry_Sack het volgende:

[..]

Wanneer hoeft het wel en wanneer niet dan?
Ik dacht dat verhitting nodig was om de vloeistof minder stroperig te maken oid
Je hoeft alleen maar je olie voor te verwarmen als het buiten kouder dan 5 graden
is.
Je kan dan wat diesel bijmengen 25% ofzo
You onley live once...so BiNaughty....
  vrijdag 29 april 2005 @ 23:22:02 #32
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_26610158
Ik rij zelf ook op zonnebloemolie van de Lidl. Gewoon 80% slaolie erin en 20% petroleum. Werkt als een zonnetje En dat voor slechts ¤0,59 per liter voor de slaolie en ¤0,92 voor de petroleum

Ik heb zelf een Hyundai H100 bestelbus 2.5D met een Bosch EP/VE brandstofpomp. Er is niets aangepast.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  vrijdag 29 april 2005 @ 23:27:23 #33
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_26610230
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 13:03 schreef Harry_Sack het volgende:

[..]

Wanneer hoeft het wel en wanneer niet dan?
Ik dacht dat verhitting nodig was om de vloeistof minder stroperig te maken oid
Het merk/type van je brandstofpomp vooral. Of je injectiesysteem er ook nog iets mee te maken heeft weet ik niet.


nb: ik heb het nog steeds over oudere auto's. Nieuwere moeten dus echt omgebouwd worden, een verwarmingselementje is dan zelden genoeg.
Vampire Romance O+
  vrijdag 29 april 2005 @ 23:28:45 #34
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_26610257
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 11:11 schreef Gurb het volgende:
heb ook gehoord dat je met twee tanken kan werken, eentje met diesel om te starten en ff een beetje op te warmen, en eentje met PPO
Dat is meestal met frituurvetinstallaties, omdat het koelwater eerst op temperatuur moet komen om het vet te laten smelten. Ik dacht dat een broer van een fokker zoiets eens volledig zelf gebouwd heeft.
Vampire Romance O+
pi_26614953
IN alle geval, als je op slaolie rijd in België, en een ambetantenaar van accijnzen pakt je hierop, dan kijken ze gewoon naar de kilometerstand, en berekenen ze heel simpel hoeveel taxen er ontdoken zijn. En die berekening is poepsimpel. Verbruik, door de fabrikant opgegeven als gemengd gebruik * aantal kilometer=aantal liters en elke eurominiem aan tax komt in een mooie rekening "te betalen" in je bus. En dan komt er de rechtzaak voor fraude bovenop.
Het is simpel, je mag alleen met motorbrandstoffen de openbare weg op. Ergo, alleen diesel ,benzine of LPG. De zeldzame officieel toegelaten uitzonderingen hebben dus een uitzonderingsmachtiging. En daar kijken ze zeer streng op toe.
Love, nothing more than sugarcoated hate
  zaterdag 30 april 2005 @ 16:56:57 #36
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_26621446
Gelul. Ik kan perfect naar Duitsland rijden en daar de tank volmikken met Pflanzenöl. En in het land waar je tankt, moet je de accijnzen voldoen. 'Helaas' is Pflanzenöl accijnsvrij...
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
  zaterdag 30 april 2005 @ 17:14:23 #37
118691 Diebitch
*if your mind is fucked up*
pi_26621945
quote:
Op zaterdag 30 april 2005 16:56 schreef Daffodil31LE het volgende:
Gelul. Ik kan perfect naar Duitsland rijden en daar de tank volmikken met Pflanzenöl. En in het land waar je tankt, moet je de accijnzen voldoen. 'Helaas' is Pflanzenöl accijnsvrij...
In Frankrijk kun je het ook tanken.
You onley live once...so BiNaughty....
  zaterdag 30 april 2005 @ 17:46:52 #38
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_26622809
quote:
Op zaterdag 30 april 2005 16:56 schreef Daffodil31LE het volgende:
Gelul. Ik kan perfect naar Duitsland rijden en daar de tank volmikken met Pflanzenöl. En in het land waar je tankt, moet je de accijnzen voldoen. 'Helaas' is Pflanzenöl accijnsvrij...
Kanttekening: er is afaik nog een antieke wet die verbiedt om met meer dan een bepaalde -lage- hoeveelheid in je tank de grens over te steken.
Vampire Romance O+
  zaterdag 30 april 2005 @ 18:21:06 #39
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_26623639
En hoeveel is die lage hoeveelheid dan wel?
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
  zaterdag 30 april 2005 @ 18:22:49 #40
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_26623678
quote:
Op zaterdag 30 april 2005 18:21 schreef Daffodil31LE het volgende:
En hoeveel is die lage hoeveelheid dan wel?
Ik meen 5 liter.

Edit: ik kan het oude topic werkelijk nergens meer vinden. Daar werd dit onderbouwd.
Vampire Romance O+
pi_26624570
quote:
Op zaterdag 30 april 2005 17:46 schreef MouseOver het volgende:

[..]

Kanttekening: er is afaik nog een antieke wet die verbiedt om met meer dan een bepaalde -lage- hoeveelheid in je tank de grens over te steken.
Geldt dit ook voor vliegtuigen?
  zaterdag 30 april 2005 @ 18:58:14 #42
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_26624654
quote:
Op zaterdag 30 april 2005 18:54 schreef vannelle het volgende:

[..]

Geldt dit ook voor vliegtuigen?


Maareh, jij had toch ook in dat oude gepost? Kun jij het niet nog vinden toevallig?
Vampire Romance O+
  zaterdag 30 april 2005 @ 19:12:12 #43
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_26625010
Ja hoor; ik kan het vinden. Jij ook. Knopje onderin "My Active Topics".
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_26625158
Ik vond alleen deze

In dit topic komt een alternatief voor diesel ter sprake, maar ik denk niet dat je deze bedoelt.

Daffodil, enlighten us please.
  zaterdag 30 april 2005 @ 19:18:31 #45
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_26625176
quote:
Op zaterdag 30 april 2005 19:12 schreef Daffodil31LE het volgende:
Ja hoor; ik kan het vinden. Jij ook. Knopje onderin "My Active Topics".
Misschien heb ik er overheen gekeken, maar volgens mij gaat hij niet zover terug.

Maareh, als je hem kennelijk toch gevonden hebt dan kun je gelijk de link even posten
Vampire Romance O+
  zaterdag 30 april 2005 @ 19:27:11 #46
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_26625397
Deze. En die moet ook in jouw lijst staan, daar de laatste entry ergens in maart is geweest.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_26625421
goed topic hier, helaas geen auto. Trouwens, die 5 liter regel, is die nog wel rechtsgeldig ivm een heel oude wet die nooit gebruikt wordt
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_27062600
quote:
Op zaterdag 30 april 2005 10:38 schreef Blackheart het volgende:
IN alle geval, als je op slaolie rijd in België, en een ambetantenaar van accijnzen pakt je hierop, dan kijken ze gewoon naar de kilometerstand, en berekenen ze heel simpel hoeveel taxen er ontdoken zijn. En die berekening is poepsimpel. Verbruik, door de fabrikant opgegeven als gemengd gebruik * aantal kilometer=aantal liters en elke eurominiem aan tax komt in een mooie rekening "te betalen" in je bus. En dan komt er de rechtzaak voor fraude bovenop.
Het is simpel, je mag alleen met motorbrandstoffen de openbare weg op. Ergo, alleen diesel ,benzine of LPG. De zeldzame officieel toegelaten uitzonderingen hebben dus een uitzonderingsmachtiging. En daar kijken ze zeer streng op toe.
In dergelijke gevallen zullen ze wel wat brandstof uit je tank moeten pompen om na te gaan wat er in zit. Dit gebeurt volgens mij nauwelijks ik heb wel eens gezien in Blik op de Weg (of een ander betrap programma) dat de belastingdient bij de diesels controleerde of er rode diesel in de tank zat. Maar zulke controles zijn volgens mij zeer zeldzaam. En ik denk dat oom agent er niet naar maalt als er toch een zekere oliebollen lucht uit je uitlaat komt.
pi_27106723
Ikzelf heb al 2 keer zo'n controle gehad. Bestel-, vrachtwagens en taxi's zijn geliefde prooi voor vliegende douanebeambten.
En zo'n kontrole is vrij simpel. Een pipet met slangetje in je tank. Of als ze verder willen gaan, de filter voor de injector open en die leegkappen in een testbeker. Wat testjes erop om te kijken dat het geen "gewassen" rode diesel is. En je mag al dan niet verder rijden.
Love, nothing more than sugarcoated hate
  woensdag 18 mei 2005 @ 08:56:58 #50
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_27107089
Ik vind dat echt weer het ultieme voorbeeld dit. De overheid gebruikt altijd zo mooi het milieu als argument maar als er een oplossing voor handen is. Milieuvriendelijk en zonder het complete wagenpark van nederland om te hoeven bouwen dan mag dat ineens niet.
Verkoop die rommel aan de pomp en hef en iets minder accijns op als je het zo met het milieu op hebt.

Maar nee, pas op dat je geen belastingcentjes laat lopen hoor

kutoverheid.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')