Ik zou gewoon lekker verder lopen. zolang hij geen ID heeft laten zien hoef je er niet van uit te gaan dat het een politie agent is, kan net zo goed een late carnavals vierder zijn of een andere grapjas in een politiepak.quote:Op woensdag 27 april 2005 15:44 schreef PLAE@ het volgende:
Ik zou trouwens net zo lang me kop houden tot ie z'n id heeft laten zien.
Als je erom vraagt zover ik weet wel ja.quote:Op woensdag 27 april 2005 15:47 schreef MeneerMuis het volgende:
Ja dat was dus eigenlijk ook mijn vraag aan mensen hier:
Ik dacht toch echt dat meneer en madame hun ID eerst MOETEN laten zien als ik het netjes vraag? Weet iemand of dat klopt?
Ik ben normaal al niet iemand van: Meneer zou U! alstublieft! uw! en madame! haar ID willen laten zien?quote:Op woensdag 27 april 2005 15:48 schreef Toffe_Ellende het volgende:
HAHAHAHA![]()
Wat ben je toch een ei. Je had gewonnen van die blauwen toen ie 'jammer...' zei... de kunst is dan om je in te houden
Gewoon zeggen dat je helemaal niet wist dat je een politie agent aan het beledigen was, hij kon/wilde zich nl. helemaal niet identificeren als agent dus je dacht dat het een gewoon burger was...quote:Op woensdag 27 april 2005 15:50 schreef buzzer het volgende:
Ow, en ik zou het bureau bellen om een klacht te deponeren, grote kans dat je boete wordt ingetrokken...
Je weet jouw naam toch ?quote:Op woensdag 27 april 2005 15:52 schreef MeneerMuis het volgende:
Maar buzzer het probleem is dat meneer zijn naam niet wilde geven + zijn ID niet wilde laten zien - dus hoe los ik dat op?
Je mag het proberen, maar je zal waarschijnlijk een boete krijgen. Bij ons zijn er hele rellen om die 4 woordjes geweest en de agent mag je dan WEL bekeuren.quote:Op woensdag 27 april 2005 15:47 schreef longinus het volgende:
Je moet ook beginnen met "ik vind jou een ......" we hebben immers vrijheid van meningsuiting. en gewoon protest aantekenen, laat ze maar werken voor hun geld.
Alleen voor jouquote:Op woensdag 27 april 2005 15:53 schreef skippesoepie het volgende:
Belediging van een ambtenaar in functie is tog meer dan 25 euros??
Volgens mij ben jij daar inderdaad toe in staat!quote:Op woensdag 27 april 2005 15:51 schreef Casperrrr het volgende:
het leukste is om moeilijke woorden te gaan gebruiken! snappen ze nix van ghehehehe
Kijk maar uit, straks krijg je 25¤ boete omdat je een klacht indientquote:Op woensdag 27 april 2005 15:59 schreef MeneerMuis het volgende:
Bedankt voor de site, ga straks meteen klacht indienen
Hoe weet jij dat het een agent was ? Hij kon zich niet identificeren als agent, en zo'n pak kan je in elke feestwinkel halen.quote:
Als ik van te voren weet dat ze je alleen maar aanhouden om geld te jatten, dan wil ik graag hun papieren eerst zien (en wat is DAAR nu zo moeilijk aan?)quote:Op woensdag 27 april 2005 16:13 schreef Dopekoe het volgende:
hahaha, klasse van die agent
Moet je gewoon maar je papieren laten zien, wat is daar nou moeilijk aan....
Gewoon geven en geen gezeik meer.... van mij had ie je nog wel meer boete mogen geven
Niks klasse van die agent, meneer de agent is verplicht om zijn ID te laten zijn als je erom vraagt. In dit geval zit dus de agent fout, ach what else is new. Ons land gaat toch al naar de klote kan dit er ook wel bij.quote:Op woensdag 27 april 2005 16:13 schreef Dopekoe het volgende:
hahaha, klasse van die agent
Moet je gewoon maar je papieren laten zien, wat is daar nou moeilijk aan....
Gewoon geven en geen gezeik meer.... van mij had ie je nog wel meer boete mogen geven
ze kunnen inderdaad jouw bekeuring traceren, en dan weten ze ook wie hem uitgeschreven heeft... ik zou het zeker doen, het kan de moeite waard zijn, en 50 euro kun je leuke dingen mee doen..quote:Op woensdag 27 april 2005 15:52 schreef MeneerMuis het volgende:
Maar buzzer het probleem is dat meneer zijn naam niet wilde geven + zijn ID niet wilde laten zien - dus hoe los ik dat op?
Wie zie je nog meer als stuk vuil? Iedereen die gezag handhavend en probeert 'de maatschappij' in goede banen te leiden? Politici, leidinggevenden, politie, conducteurs en leraren?quote:Op woensdag 27 april 2005 16:28 schreef Obnx het volgende:
Ik zie hun altijd als een stuk vuil. Volgende keer door blijven vragen naar ID. Dat je hem beledigde was erg fout van je. Als die zijn ID niet laat zien dan ben je in je recht om niks aan hem te laten zien. Mocht die je willen meenemen naar het bureau, dan ga je mee en dat eis je om zijn leidinggevende te spreken. Vaak krijg jij dan gelijk. En krijgt die mogol op zijn kop.
jah, halloquote:Op woensdag 27 april 2005 16:25 schreef SHE het volgende:
Je bent ook niet slim ook he?
De kunst is, dit soort small-dick men, juist in de kaarten te spelen....Zet je meest sarcastische glimlach op en wees snugger.
Ik ben onder ontelbare bekeuringen uitgekomen op die manier.
Iets leuks zeggen over zijn grote motor : hup, geen bekeuring voor door rood sjezen, alleen ontbrekende gordel
Iets leuks zeggen over zijn mooie blauwe ogen , na 180 waar je 100 mag :
Niet eens een boete, laat staan intrekken van rijbewijs.![]()
En nee, het is geen slijmen, het is meewerken........met een grote bek verlies je
Dat werkt alleen bij vrouwen die er een beetje goed uitzien.quote:Op woensdag 27 april 2005 16:25 schreef SHE het volgende:
De kunst is, dit soort small-dick men, juist in de kaarten te spelen....Zet je meest sarcastische glimlach op en wees snugger.
Iets leuks zeggen over zijn grote motor : hup, geen bekeuring voor door rood sjezen, alleen ontbrekende gordel
Onzin, de politie flikt altijd van die klere streken. Groot kans dat die jood op het bureau zou zeggen: Nee ik heb hem nooit klein ventje genoemd. Terwel dat zeker is gebeurt. Dat kan wel gewoon in deze maatschappij volgens jou? Hij was "VERPLICHT" omzicht te identieficeren.quote:Op woensdag 27 april 2005 16:33 schreef Robbie1979 het volgende:
[..]
Wie zie je nog meer als stuk vuil? Iedereen die gezag handhavend en probeert 'de maatschappij' in goede banen te leiden? Politici, leidinggevenden, politie, conducteurs en leraren?
![]()
Jij denkt dat elke lul in een uniform een agent is ?quote:Op woensdag 27 april 2005 16:46 schreef Robbie1979 het volgende:
Twijfelde je nou werkelijk waar echt of hij wel een agent was?
Zoals ik al eerder vroeg: moeite met gezag ofzo? Ik denk dat we nog altijd blij mogen zijn met de tolerantie hier in Nederland. In andere landen is dat niet zo. Bovendien zijn daar de openbare organen nog stukken corrupter dan hier. Maar goed, als jij je benadeeld voelt door 'het systeem'....quote:Op woensdag 27 april 2005 16:47 schreef Obnx het volgende:
[..]
Onzin, de politie flikt altijd van die klere streken. Groot kans dat die jood op het bureau zou zeggen: Nee ik heb hem nooit klein ventje genoemd. Terwel dat zeker is gebeurt. Dat kan wel gewoon in deze maatschappij volgens jou? Hij was "VERPLICHT" omzicht te identieficeren.
Helaas zit jij fout rayteon, een agent in burger dient zich altijd te legitimeren wanneer hij jou aanspreekt. Een agent in uniform dient zich te legitimeren wanneer jij, de burger, daar om vraagt.quote:Op woensdag 27 april 2005 16:25 schreef rayteon het volgende:
Voor 50 euro had ik het er zelf misschien ook nog wel voor overgehad om een agent eens flink de waarheid te vertellen...alleen wel op een wat meer onderbouwde manier dan dat jij nu doet.
Je stommiteit was alleen erg vermakelijk en ik heb me rot gelachen....alleen realiseer je wel dat jij gewoon fout zit omdat een agent in outfit geen ID hoeft te tonen...een agent in burger wel.
"Op grond van artikel 2 van de Ambtsinstructie […] is de politieambtenaar die in burgerkleding optreedt, gehouden zich ongevraagd te legitimeren en de politieambtenaar in uniform legitimeert zich op verzoek daartoe."quote:Op woensdag 27 april 2005 16:50 schreef MeneerMuis het volgende:
De reden waarom ik het vraag is simpel: Zij houden mij voor geen enkele reden aan, en ik las op een FOK!Nieuwsbericht dat als men het vraagt, ze verplicht zijn het te laten zien!
Dus dan vraag ik het gewoon. Ik zie het meer als - zij irriteren mij, ik irriteer hun.
En ik ga morgen klacht indienen, dus jullie horen wel of het nu slim was om het te vragen
Heb jij veel kennissen dan die als hobby 'het rondlopen in een politiepak' hebben? Bovendien: als het een nep-agent zou zijn, zou de boete ook niet doorgaan....quote:Op woensdag 27 april 2005 16:50 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Jij denkt dat elke lul in een uniform een agent is ?
Ik zou niet eens weten hoe een officieel politie uniform er uit hoort te zien.
niet alleen vergelijken in je eigen voordeel,met die stomme dooddoener in andere landen.quote:Op woensdag 27 april 2005 16:51 schreef Robbie1979 het volgende:
[..]
Zoals ik al eerder vroeg: moeite met gezag ofzo? Ik denk dat we nog altijd blij mogen zijn met de tolerantie hier in Nederland. In andere landen is dat niet zo. Bovendien zijn daar de openbare organen nog stukken corrupter dan hier. Maar goed, als jij je benadeeld voelt door 'het systeem'....
Is je vader z'n stukvuil ofso? Het heeft niks mij te maken, dus ook niet of ik er moeite mee heb. Ik zeg toch ook niet dat de politie agent geen boete moest geven voor belediging van een ambtenaar in dienst.quote:Op woensdag 27 april 2005 16:51 schreef Robbie1979 het volgende:
[..]
Zoals ik al eerder vroeg: moeite met gezag ofzo? Ik denk dat we nog altijd blij mogen zijn met de tolerantie hier in Nederland. In andere landen is dat niet zo. Bovendien zijn daar de openbare organen nog stukken corrupter dan hier. Maar goed, als jij je benadeeld voelt door 'het systeem'....
Nee, maar dat wil nog niet zeggen dat je zomaar iedereen kan vertrouwen die zegt dat ie agent is.quote:Op woensdag 27 april 2005 16:54 schreef Robbie1979 het volgende:
[..]
Heb jij veel kennissen dan die als hobby 'het rondlopen in een politiepak' hebben?
Irrelevant.quote:Bovendien: als het een nep-agent zou zijn, zou de boete ook niet doorgaan....
Ik ben gewoon benieuwd waarom jij het politieapparaat beschouwd als stukken vuil. Dat heb je (jammer genoeg) nog steeds niet duidelijk kunnen maken.quote:Op woensdag 27 april 2005 16:58 schreef Obnx het volgende:
[..]
Is je vader z'n stukvuil ofso? Het heeft niks mij te maken, dus ook niet of ik er moeite mee heb. Ik zeg toch ook niet dat de politie agent geen boete moest geven voor belediging van een ambtenaar in dienst.
En waaruit maak je uit dat ik benadeeld door "het systeem" voel? Nee hoor ik weet gewoon dat ik gebruik moet maken van mijn recht!
waar is de politie voor opgericht?quote:Op woensdag 27 april 2005 17:04 schreef Robbie1979 het volgende:
[..]
Ik ben gewoon benieuwd waarom jij het politieapparaat beschouwd als stukken vuil. Dat heb je (jammer genoeg) nog steeds niet duidelijk kunnen maken.
Wantrouw jij iedereen ofzo? Misschien plaatst de vuilnisman wel afluisterapparatuur in je afvalbak. De buschauffeur van vanmorgen is een weggejaagde crimineel die van stad naar stad trekt omdat ie op de verdachtenlijst van de AIVD staat.quote:Op woensdag 27 april 2005 17:01 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Nee, maar dat wil nog niet zeggen dat je zomaar iedereen kan vertrouwen die zegt dat ie agent is.
Er is zoiets als "social engineering", en dat werkt door types als jij.
En jij was duidelijk niet zo goed in begrijpend lezen. Ik heb meerdere argumenten gegeven zoals, dat ze zelf niet aan de indentieficatie plicht houden, op het bureau met een ander verhaal komen, "wedstrijdje" doen wie meeste bonnen uitdeelt, duurt lang voordat ze je klacht bekijken. En ik kan wel een tijdje door gaan.quote:Op woensdag 27 april 2005 17:04 schreef Robbie1979 het volgende:
[..]
Ik ben gewoon benieuwd waarom jij het politieapparaat beschouwd als stukken vuil. Dat heb je (jammer genoeg) nog steeds niet duidelijk kunnen maken.
[offtopic] ik niet in begrijpend lezen, jij niet in spellen [\offtopic]quote:Op woensdag 27 april 2005 17:09 schreef Obnx het volgende:
[..]
En jij was duidelijk niet zo goed in begrijpend lezen. Ik heb meerdere argumenten gegeven zoals, dat ze zelf niet aan de indentieficatie plicht houden, op het bureau met een ander verhaal komen, "wedstrijdje" doen wie meeste bonnen uitdeelt, duurt lang voordat ze je klacht bekijken. En ik kan wel een tijdje door gaan.
haha of jij hebt gewoon geen tegen argumenten. loser!quote:Op woensdag 27 april 2005 17:13 schreef Robbie1979 het volgende:
[..]
[offtopic] ik niet in begrijpend lezen, jij niet in spellen [\offtopic]
Conclusie: in jouw mening ben je dan al snel een stuk vuil.![]()
Had je om tegenargumenten gevraagd dan?quote:Op woensdag 27 april 2005 17:17 schreef Obnx het volgende:
[..]
haha of jij hebt gewoon geen tegen argumenten. loser!![]()
quote:Op woensdag 27 april 2005 15:54 schreef bonke het volgende:
vraagje: als je op zo`n moment nou de meldkamer belt ( 0900-8844 )
en je vraagt of het normaal is dat een agent zich niet legitimeert ( waar oom agent dan bij is )
zal die agent dan een standje krijgen ?
Offtopic, maar ja, ik geloof wel dat het correct Nederlands is. Niet de meest briljante zinsconstructie, maar dat is niet relevant.quote:Op woensdag 27 april 2005 15:57 schreef Toffe_Ellende het volgende:
ben benieuwd wat ik zou doen. Volgens mij zou ik alleen kwaad worden als groot onrecht mij ten deel zou vallen (is dit uberhaupt Nederlands?!)
Dat vind ik wel een goeie, maar ik zou het zelf niet vol kunnen houden op een gegeven moment zou ik te hard moeten lachen.quote:Op woensdag 27 april 2005 17:21 schreef funkyskunkie het volgende:
[..]
Heeft Funky een keer geflikt, agent wou ook geen I-D tonen, direct de meldkamer gebeld om te vragen of ze even een auto deze kant op konden sturen, omdat ik het "vermoeden" had dat is staande werd gehouden door 2 nepagenten.
Meldkamer: Hoe bedoeld U?
Ik: Wacht maar even, geef ik hem zelf wel.
Kon die kneus het zelf uitleggen
Kweet niet of die een standje heeft gehad, maar hij was flink pissig.......
Fietsen zonder licht btw
Haha, "Had je om tegenargumenten gevraagd dan?"quote:Op woensdag 27 april 2005 17:19 schreef Robbie1979 het volgende:
[..]
Had je om tegenargumenten gevraagd dan?
Vind je schelden stoer trouwens?![]()
mooie actie!quote:Op woensdag 27 april 2005 17:21 schreef funkyskunkie het volgende:
[..]
Heeft Funky een keer geflikt, agent wou ook geen I-D tonen, direct de meldkamer gebeld om te vragen of ze even een auto deze kant op konden sturen, omdat ik het "vermoeden" had dat ik staande werd gehouden door 2 nepagenten.
Meldkamer: Hoe bedoeld U?
Ik: Wacht maar even, geef ik hem zelf wel.
Kon die kneus het zelf uitleggen
Kweet niet of die een standje heeft gehad, maar hij was flink pissig.......
Fietsen zonder licht btw
Ik vond jouw argumenten niet zo bijster sterk.quote:Op woensdag 27 april 2005 17:25 schreef Obnx het volgende:
[..]
Haha, "Had je om tegenargumenten gevraagd dan?"
Dat is echt zo groep 8 antwoord. Dus: ja lijkt me logisch.
En je hebt het over schelden? Met loser bedoelde ik dat je geen zinnig antwoord kon geven en dus de discussie van ons had verloren.
Dit is ook complete onzin..quote:Op woensdag 27 april 2005 15:47 schreef longinus het volgende:
Je moet ook beginnen met "ik vind jou een ......" we hebben immers vrijheid van meningsuiting. en gewoon protest aantekenen, laat ze maar werken voor hun geld.
Houd dan ook gewoon je mond! Of wist je het weer beter?quote:Op woensdag 27 april 2005 17:56 schreef MeneerMuis het volgende:
Ik krijg een boete voor mijn 'brutale' opmerking. En omdat ik op zijn asociale opmerkingen nog wat zeg, krijg ik er een bonnetje bij.
Haj'em wel zitten!quote:Op woensdag 27 april 2005 18:00 schreef kevin85 het volgende:
Er staat op je PV aangegeven waarvoor je bekeurd bent..
Een 'brutale opmerking' is namelijk geen overtreding in de zin van het wetboek van strafrecht.
In mijn ogen is dit gewoon een belediging van een ambtenaar in functie, ik zou je gewoon hebben aangehouden waarna je voorgeleid wordt aan de HovJ.
Vervolgens zou de officier van justitie je een schikkingsvoorstel hebben gedaan die je minimaal 200 euro gaat kosten..
Ps.
Deze schikking krijg je pas binnen enkele weken binnen, eerder weet je de hoogte van de boete dus ook niet..
Probleem is, als ik dat als man doe/zeg bij een mannelijke (die zie je toch wel het meeste) agent, dan heb je er waarschijnlijk juist een extra boete bijquote:Op woensdag 27 april 2005 16:25 schreef SHE het volgende:
Iets leuks zeggen over zijn mooie blauwe ogen , na 180 waar je 100 mag :
Niet eens een boete, laat staan intrekken van rijbewijs.![]()
En nee, het is geen slijmen, het is meewerken........met een grote bek verlies je
een agent in burger moet zijn id ongevraagd laten zienquote:Op woensdag 27 april 2005 16:25 schreef rayteon het volgende:
Voor 50 euro had ik het er zelf misschien ook nog wel voor overgehad om een agent eens flink de waarheid te vertellen...alleen wel op een wat meer onderbouwde manier dan dat jij nu doet.
Je stommiteit was alleen erg vermakelijk en ik heb me rot gelachen....alleen realiseer je wel dat jij gewoon fout zit omdat een agent in outfit geen ID hoeft te tonen...een agent in burger wel.
en als je nou tegen die agent zegt "vind jij jezelf nou niet een hele grote dikke vette van de pot gerukte homosexueele van je moeder afgetrokken cabaretlul ?? " volgens mij is dat ook niet echt een belediging hequote:
Tot op een bepaalde hoogte.quote:Op woensdag 27 april 2005 19:29 schreef MeneerMuis het volgende:
Je mening geven was toch toegestaan?!?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |