abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26841907
quote:
Op maandag 9 mei 2005 00:46 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Om te bewaren of ff iemand te bellen, toch niet om iemands priveberichten te lezen?
Als ik jou toestemming geef om even mijn computer te gebruiken ga je dan ook mijn mail zitten lezen of mijn harde schijf doorspitten?
In mijn vriendenkring is het normaal dat je elkaars foto's bekijkt/smsjes leest. Als je dat niet wilt dan geef je je telefoon toch niet. En dan heb ik het niet over bewaren of bellen.
  maandag 9 mei 2005 @ 00:50:15 #177
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_26841927
quote:
Op maandag 9 mei 2005 00:49 schreef MaRySe het volgende:

[..]

uitlenen = dat ik even smsjes ga lezen.
ok, als je er om vraagt dan kan het wel, maar dan nog vraag ik me wel af wat er boeiend is aan iemand anders' smsjes...
[KNE]-Mod
  maandag 9 mei 2005 @ 00:52:10 #178
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_26841959
Alleen als ik het nodig vind.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_26841969
quote:
Op maandag 9 mei 2005 00:50 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

ok, als je er om vraagt dan kan het wel, maar dan nog vraag ik me wel af wat er boeiend is aan iemand anders' smsjes...
Mja ik vind 't leuk. Ieder z'n ding.
Mijn motto is ook wel als je echt niet wilt dat iemand iets weet moet je het niet vertellen/opschrijven.
  maandag 9 mei 2005 @ 00:52:36 #180
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_26841973
Ok, op deze wil ik ook wel even reageren eigenlijk.
quote:
Op maandag 9 mei 2005 00:23 schreef MaRySe het volgende:

[..]

Die gene laat dan z'n telefoon slingeren en dan vraag ik 't even.
En dat vind jij serieus een normale vraag? Dat als iemand zijn telefoon op tafel ligt dat je dan vraagt of je ff lekker al zijn SMSjes en telefoonnummers mag doorkijken???
quote:
En m'n broertje heb ik alleen in z'n logs gelezen of ie een meisje leuk vond
Dus ik mag ook al jouw chatlogs gezellig lezen van jouw en je beste vriendin over hoe jij in bed bent en hoevaak je wel niet dit of dat???
quote:
Zijn computer staat aan + msn en ik weet z'n wachtwoord.
Is dat een excuus? Hier in huis weet ook iedereen mijn wachtwoord en mijn PC staat 24/7 aan. Maar betekend dat automatisch dat je dan maar alles mag lezen waar je zin in hebt???
quote:
Mja.. Ik vind het niet erg wat ik doe. Je geeft toch niet voor niks je wachtwoord of je telefoon?
Dat ligt er toch echt helemaal aan wat je ermee doet. Toevallig vandaag precies hetzelfde gehad, Iv moest ff inloggen op mijn PC aangezien ik naar de voetbal was. Ze gaat dan gewoon zitten internetten of whatever wat eik. Maar dan gaat ze toch ook niet alles doorspitten wat ik evt. ooit gezegd heb in mijn leven? Je geeft toch in vertrouwen je wachtwoord (eik is dat al fout maar goed ) of je telefoon. Je gaat ervanuit dat degene ermee doet wat ie moet doen, en voor de rest niets.
quote:
En het is alleen maar fijn om een beetje op de hoogte te zijn vind ik. Dan komt het niet als een schok dat iemand toch maar wel een vriendin heeft.
Dat diegene wel of niet een vriendin heeft is in de 1e instantie niet eens jouw probleem. Denk je serieus dat je daar niet achter komt? Dat vind ik wel de grootst mogelijke onzin eigenlijk. Zeker als je mekaar net kent. Stel dat hij nou gewoon met een vriendin of ze zussie of whatever wie gewoon af en toe iets sms't waar dingen inzitten als "khou van je" of "xxx"? Is dat niet gewoon gebruikelijk? Misschien niet voor jouw, maar wel voor hem. Jij weet tenslotte nog niet wat voor een type het is, je kent hem pas net of maar amper.

Nee ik blijf bij mijn eerste advies, pas echt op je tellen. Misschien dat een vriendje of een broertje dit allemaal niet zo'n probleem vind, maar denk je eens in wat er gebeurd als dit neurotisch gedrag wordt en je gaat dit ook uitvoeren op de werkvloer? Ik kan je verzekeren dat veel bazen hier niet van gediend zijn hoor!

[ Bericht 2% gewijzigd door thaduck op 09-05-2005 00:58:54 ]
tegenwoordig bekend als Tha_Duck
pi_26841996
Ik heb wel eens gehad dat een vriendje dezelfde dag dat ik het uitmaakte mijn inbox gehacked heeft.

Helemaal over de zeik gegaan omdat er een berichtje van een andere jongen instaat. Dan denk ik, als je dat leest moet je niet huilen als je iets tegenkomt.
  maandag 9 mei 2005 @ 00:54:07 #182
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_26842000
Mijn huidige SMSjes; +/- 10x "u heeft een voicemail", 2x "kom je een biertje drinken" , 1x "ik eet niet mee" en 3x "postbank: uw tancode is xxx". Als iemand dat allemaal wil gaan doorspitten
[KNE]-Mod
  maandag 9 mei 2005 @ 00:54:58 #183
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_26842014
quote:
Op maandag 9 mei 2005 00:48 schreef MaRySe het volgende:

[..]

Andere situatie:
we zitten op de bank. telefoon ligt op tafel. maryse zegt: ik lees even je smsjes ja. ik vind het ook echt geen probleem als iemand mijn smsjes leest
Ook DAN is het onacceptabel in mijn ogen. Je brengt het echt op een heel dringende manier. Iemand zal niet zo snel nee zeggen, die optie is namelijk al weggenomen door jouw opmerking. Je dwingt iemand eigenlijk om al zijn prive dingen bloot te leggen.

Als ik die situatie op 'ons' zou toepassen zoals jij hem schertst dan krijg je van mij om diverse redenen een dikke nee trouwens. Allereerst omdat de toon me niet aan zou staan en ten 2e heb ik een zakelijke telefoon en daarin staan ook dingen die jouw (of een ander) eigenlijk niet aangaan.
pi_26842043
quote:
Op maandag 9 mei 2005 00:52 schreef thaduck het volgende:
Ok, op deze wil ik ook wel even reageren eigenlijk.
[..]

En dat vind jij serieus een normale vraag? Dat als iemand zijn telefoon op tafel ligt dat je dan vraagt of je ff lekker al zijn SMSjes en telefoonnummers mag doorkijken???
[..]

Dus ik mag ook al jouw chatlogs gezellig lezen van jouw en je beste vriendin over hoe jij in bed bent en hoevaak je wel niet dit of dat???
[..]

Is dat een excuus? Hier in huis weet ook iedereen mijn wachtwoord en mijn PC staat 24/7 aan. Maar betekend dat automatisch dat je dan maar alles mag lezen waar je zin in hebt???

[..]

Dat ligt er toch echt helemaal aan wat je ermee doet. Toevallig vandaag precies hetzelfde gehad, Iv moest ff inloggen op mijn PC aangezien ik naar de voetbal was. Ze gaat dan gewoon zitten internetten of whatever wat eik. Maar dan gaat ze toch ook niet alles doorspitten wat ik evt. ooit gezegd heb in mijn leven? Je geeft toch in vertrouwen je wachtwoord (eik is dat al fout maar goed ) of je telefoon. Je gaat ervanuit dat degene ermee doet wat ie moet doen, en voor de rest niets.
[..]

Dat diegene wel of niet een vriendin heeft is in de 1e instantie niet eens jouw probleem. Denk je serieus dat je daar niet achter komt? Dat vind ik wel de grootst mogelijke onzin eigenlijk. Zeker als je mekaar net kent. Stel dat hij nou gewoon met een vriendin of ze zussie of whatever wie gewoon af en toe iets sms't waar dingen inzitten als "khou van je" of "xxx"? Is dat niet gewoon gebruikelijk? Misschien niet voor jouw, maar wel voor hem. Jij weet tenslotte nog niet wat voor een type het is, je kent hem pas net of maar amper.

Nee ik blijf bij mijn eerste advies, pas echt op je tellen. Misschien dat een vriendje of een broertje dit allemaal niet zo'n probleem vind, maar denk je eens in wat er gebeurd als dit neurotisch gedrag wordt en je gaat dit ook uitvoeren op de werkvloer? Ik kan je verzekeren dat veel bazen hier niet van gediend zijn hoor!
Ik heb bewust geen chatlogs
En wat overdrijven jullie nou echt hoor.
  maandag 9 mei 2005 @ 00:58:39 #185
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_26842081
Ik pak ze even samen
quote:
Op maandag 9 mei 2005 00:53 schreef MaRySe het volgende:
Ik heb wel eens gehad dat een vriendje dezelfde dag dat ik het uitmaakte mijn inbox gehacked heeft.

Helemaal over de zeik gegaan omdat er een berichtje van een andere jongen instaat. Dan denk ik, als je dat leest moet je niet huilen als je iets tegenkomt.
Maar nu praat je echt over iets heel anders. Hacken (voor zover dat hacken is en niet kwestie van iets raden) is zowiezo al strafbaar.
quote:
Op maandag 9 mei 2005 00:52 schreef MaRySe het volgende:

[..]

Mja ik vind 't leuk. Ieder z'n ding.
Mijn motto is ook wel als je echt niet wilt dat iemand iets weet moet je het niet vertellen/opschrijven.
Ofwel, jij zou bij mij op kantoor rustig mijn papieren gaan zitten doornemen? En als jij in dezelfde functie als mij zat (systeembeheerder) rustig alle informatie van de financieele afdeling en mails van de directeuren doornemen simpelweg omdat diegenen dat dan maar niet had moeten noteren?
Dit is echt een omgekeerde wereld hoor
quote:
Op maandag 9 mei 2005 00:49 schreef MaRySe het volgende:

[..]

In mijn vriendenkring is het normaal dat je elkaars foto's bekijkt/smsjes leest. Als je dat niet wilt dan geef je je telefoon toch niet. En dan heb ik het niet over bewaren of bellen.
Dat kan bij jouw zo zijn. Maar niet bij andere mensen. Bij ons is dat ook zo, daar niet van. Maar je gaat ervanuit dat iedereen die jouw vriendenkring binnentreed hiervan gediend is??
pi_26842094
quote:
Op maandag 9 mei 2005 00:54 schreef thaduck het volgende:

[..]

Ook DAN is het onacceptabel in mijn ogen. Je brengt het echt op een heel dringende manier. Iemand zal niet zo snel nee zeggen, die optie is namelijk al weggenomen door jouw opmerking. Je dwingt iemand eigenlijk om al zijn prive dingen bloot te leggen.

Als ik die situatie op 'ons' zou toepassen zoals jij hem schertst dan krijg je van mij om diverse redenen een dikke nee trouwens. Allereerst omdat de toon me niet aan zou staan en ten 2e heb ik een zakelijke telefoon en daarin staan ook dingen die jouw (of een ander) eigenlijk niet aangaan.
Huilie
  maandag 9 mei 2005 @ 00:59:55 #187
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_26842101
quote:
Op maandag 9 mei 2005 00:56 schreef MaRySe het volgende:

[..]

Ik heb bewust geen chatlogs
En wat overdrijven jullie nou echt hoor.
Dat mag jij vinden uiteraard

En ik bewaar juist bewust WEL mijn chatlogs. Heb alles vanaf 1999 hier op mijn PC staan (IRC/MSN/ICQ/Mail/etc.) simpelweg omdat ik graag dingen terugzoek
pi_26842126
quote:
Op maandag 9 mei 2005 00:58 schreef thaduck het volgende:
Ik pak ze even samen
[..]

Maar nu praat je echt over iets heel anders. Hacken (voor zover dat hacken is en niet kwestie van iets raden) is zowiezo al strafbaar.
[..]

Ofwel, jij zou bij mij op kantoor rustig mijn papieren gaan zitten doornemen? En als jij in dezelfde functie als mij zat (systeembeheerder) rustig alle informatie van de financieele afdeling en mails van de directeuren doornemen simpelweg omdat diegenen dat dan maar niet had moeten noteren?
Dit is echt een omgekeerde wereld hoor
[..]

Dat kan bij jouw zo zijn. Maar niet bij andere mensen. Bij ons is dat ook zo, daar niet van. Maar je gaat ervanuit dat iedereen die jouw vriendenkring binnentreed hiervan gediend is??
Zie jij het verschil niet tussen een kantoor en smsjes lezen in iemands telefoon? Bijv. even kijken wat ik ookalweer gestuurd had of zo
  maandag 9 mei 2005 @ 01:03:01 #189
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_26842170
quote:
Op maandag 9 mei 2005 01:01 schreef MaRySe het volgende:

[..]

Zie jij het verschil niet tussen een kantoor en smsjes lezen in iemands telefoon? Bijv. even kijken wat ik ookalweer gestuurd had of zo
quote:
Lees is wat je even daarvoor beweerde...
  maandag 9 mei 2005 @ 01:03:06 #190
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_26842176
Ik zou het zelf niet tolereren eigenlijk. Als mijn eventuele partner mijn sms-en, mail, of logs wil zien dan kan hij er om vragen. En dat mag hij dan natuurlijk ook van mij verlangen.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_26842226
quote:
Op maandag 9 mei 2005 01:03 schreef thaduck het volgende:

[..]

[..]

Lees is wat je even daarvoor beweerde...
Ik heb het over msn/chatlogs etc.

Dat jij je werk er nou bijhaalt
  maandag 9 mei 2005 @ 01:06:44 #192
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_26842250
quote:
Op maandag 9 mei 2005 01:05 schreef MaRySe het volgende:

[..]

Ik heb het over msn/chatlogs etc.

Dat jij je werk er nou bijhaalt
* thaduck accepteert je witte vlag.
Discussie gesloten wat mij betreft
pi_26842303
quote:
Op maandag 9 mei 2005 01:06 schreef thaduck het volgende:

[..]

* thaduck accepteert je witte vlag.
Discussie gesloten wat mij betreft
Okey. Maar ik ben nog in een pimpende fase
Leuk elkaars beltonen luisteren

Heeft daar vast mee te maken.

Maar goed. Volgens mij is iedereen wel eens nieuwsgierig
pi_26844246
Nee, ik schend de privacy van mijn vriend niet Als ik daar ben ga ik echt niet achter de pc zitten en in zijn chatlogs/mail zitten kijken al hij is ingelogd

Iedereen heeft recht op privacy en ik moet er ook niet aan denken dat hij in mijn chatlogs oid zou kijken ( niet dat ik die bewaar of dat ik wat te verbergen heb voor hem, maar als)
  maandag 9 mei 2005 @ 08:25:58 #195
116745 rocca
dammit
pi_26844316
Partner e-mail bekijken? Waarom zou ik hem moeten controleren? Waarom controleert ie mij niet..

Ik heb nl. helemaal geen lover, ik mazzel
niet zo vervelend doen, ja?
  maandag 9 mei 2005 @ 08:33:07 #196
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_26844378
De 10 geboden zijn destijds gedefinieerd om een samenleving vreedzaam bij elkaar te houden. Als ze nu gemaakt zouden zijn stond er vast in dat je met je tengels van elkaars smsjes/mailtjes af zou moeten blijven.

Neuzen is het beste recept voor oorlog
Vampire Romance O+
  maandag 9 mei 2005 @ 08:46:16 #197
82548 ch0c0
* extra nuts *
pi_26844473
Ik lees zijn mail wel eens. Maar hij heeft me zelf zijn wachtwoord gegeven. Ik vind het wel fijn dat ik die heb, hij krijgt soms nog mail van zijn ex, en aangezien hij het me niet altijd verteld of ze iets stuurt en wat dat dan is, ben ik blij dat ik af en toe zelf kan spieken.
Hij weet hier van, en het is niet omdat ik hem niet vertrouw, maar zijn ex is een sekreet, wat ons huis al eens leeg heeft geroofd en later nog een fiets uit de schuur heeft gejat. Ze komt onverwacht langs en ramt dan op deurbel, ramen en deuren tot iemand haar binnen laat, om vervolgens mij aan te vliegen en me voor alles uit te schelden wat lelijk is. Dus ja, die wil ik wel een beetje in de gaten houden.
Maar zoals ik al zei, hij weet er van. En hij weet ook van mijn registratie op het forum, ik log vaak niet uit, hij kan van alles over me vinden, en mijn mail mag ie ook zien. We delen mijn GSM dus ook daar kan ie gewoon in snuffelen als ie wil.
anyone who thinks sunshine is happiness has never danced in the rain
think for yourself - question authority
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')