Stali

Ik maak mijn lasagne op de volgende manier (recept voor 4 personen)
Ingrediënten- 500 gram gehakt
- geraspte kaas
- 4 blikjes tomatenpuree
- 3 of 4 uien
- 25 gram boter
-30 gram bloem (2 zeer volle eetlepels)
- circa 3 deciliter melk
- pak kant en klare lasagnebladen
Rode lasagnesaus:Snijd de uien en fruit ze in de koekenpan. Kruid het gehakt en bak dat mooi rul in dezelfde pan als de uien. Gooi de blikjes tomatenpuree erbij en een evenredige hoeveelheid water. Laten inkoken en eventueel kruiden naar smaak.
Bechamelsaus:Smelt de boter in een steelpan en roer de bloem er door, laat de bloem niet bruin worden.Roer er, op laag tot matig vuur, beetje bij beetje melk door maar roer het mengsel steeds eerst glad met een garde voordat er nieuwe melk toegevoegd wordt.
Breng, als circa 2/3 deel van de melk op is, de saus aan de kook en laat de saus even al roerend zachtjes doorkoken. Breng de saus op dikte met nog zoveel melk als nodig is, kook nog even kort door en breng de saus op smaak met zout.
Houd de saus tot gebruik warm, pas op voor aanbranden. roer er vaak in.
Dan een ovenschaal invetten, en een laagje rode saus erin gieten. Dan afdekken met lasagnebladen, dan bechamelsaus erover en dan weer rode saus en dan weer lasagnebladen. Ga zo door totdat de schaal vol is en eindig met een laag rode saus. Strooi er een laagje geraspte kaas over en een half uur de oven in

Soms gooi ik er paprika bij, of gril ik eerst courgettes die ik er dan bij doe. Ook erg lekker!
[b]Op
dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!