quote:
Voelde best spannend!
![]()
We moesten met 50 man een zaal in, in de Melkweg. Zitten. Toen kregen we van die losgeldfilmpjes te zien. En na een paar minuten kwamen een redelijk agressieve man en vrouw de zaal in. Moesten we allemaal opstaan en meekomen, de zaal uit, door de keuken en kleedkamers naar een achteruitgang. Daar stond een andere man vragen te stellen, bv huwelijkse status, fav muziek, brilsterkte etc. daarop werd je geselecteerd voor "boven" of "onder". Vervolgens moest je de straat op (in de regen!) en een geblindeerde bus in, een dubbeldekker. Daar werd je dus boven of onder geplaatst.
Ik werd al meteen gescheiden van pupje
![]()
maar gelukkig zat ik niet alleen boven, m/n ex ook. Eenmaal boven in de bus moesten we gaan zitten op aangewezen plaatsen. "Zitten!! Daar! En mond houden!". Er kwam een vreemd meisje naast me zitten en we zeiden hoi. "Geen menselijk contact! Stil jij!" Vervolgens startte de bus en begon deze te rijden. De bus was volledig geblindeerd dus niemand wist waar we heen gingen. Een aantal passagiers stonden op samen met de leiders en deden maskers op. Damn, ze zaten in het complot. We waren gegijzeld
![]()
Na 10 minuten rijden stopten we ergens en werden we ingedeeld in 5 groepen: buddhisten, joden, christenen, moslims en hindu's. Eerst moesten alle joden de bus uit, toen de christenen, etc etc. Ik was een Hindu, net als mijn ex (gelukkig). We werden een kazerne ingeloodsd en vervolgens met alle Hindu's in een hok gstopt van 2,5 bij 2,5. Klik. Op slot. Pikkedonker. En daar begon een toneelstukje.
Daarna steeds van hot naar her gecommandeerd en steeds een nieuw iets. Kunst, dans, monologen, toneelstukken. Allemaal korte stukjes opvoeringen met als thema Conflict. Erg gaaf gedaan in zo'n oude vervallen kazerne.