Anti-Plofquote:Op dinsdag 26 april 2005 23:33 schreef Brutus2k het volgende:
in de oorlog reden ze gewoon met houten banden is dat niet wat?
Dat denk ik zowiezo, als je je band op vult met wat dan ook.quote:Op dinsdag 26 april 2005 23:35 schreef Captain_Chaos het volgende:
[..]
Anti-Plof
Gaat wel ten koste van het comfort natuurlijk.
Waarom moet het onder druk staan? En vaste stof is vormvast dus het hoeft niet onder druk te staan.quote:Op dinsdag 26 april 2005 23:41 schreef Repeat het volgende:
Mjah ik ken die banden die niet lek kunnen
Heb nu vredestein, die ook niet lek zouden moeten kunnen, nou wel dus...
Met wat ik in mn hoofd heb weet je het iig zekerMaar ik vraag me af of je bv kit er op genoeg druk in krijgt? Of iets anders.
Behalve als de lucht in je banden onder atmosferische druk komt te staan.quote:Op dinsdag 26 april 2005 23:42 schreef Murray het volgende:
Lucht in je banden is gewoon het goedkoopst en het meest comfortabel...
klopt, maar het gaat ook lek, en daar gaat het me juist om, dat wil ik niet meer.quote:Op dinsdag 26 april 2005 23:42 schreef Murray het volgende:
Lucht in je banden is gewoon het goedkoopst en het meest comfortabel...
Waar fiets jij dan allemaal doorheen?quote:Op dinsdag 26 april 2005 23:44 schreef Repeat het volgende:
[..]
klopt, maar het gaat ook lek, en daar gaat het me juist om, dat wil ik niet meer.
Ik denk niet dat kit vloeibaarder wordt als je het verwarmd. De meeste kitten werken op basis van oplosmiddelen, zodra de oplosmiddelen verdampt zijn is de kit uitgedroogd en 'hard' geworden. Je zou een soort thermoplastische kunstof (een kunstof die zacht en vloeibaar wordt als je het verwarmd) moet hebben, maar ik heb geen idee wel spul je dan nodig hebt.quote:Op dinsdag 26 april 2005 23:43 schreef Repeat het volgende:
Naja als je bv kit verwarmt lijkt het me stropiger te worden? Waardoor je het in een gaatje in de band zou kunnen laten stromen oid. Als het dan afkoelt/uithardt zou het volgens mij hard genoeg moeten worden om erop te kunnen fietsen en dan heb je toch nog een beetje comfort
Maar er zijn ook rubberachtige thermoplasten.quote:Op dinsdag 26 april 2005 23:52 schreef Repeat het volgende:
Tja zon termoplast wordt gewoon weer hard als hij afkoelt en dat moet ik dus niet hebben, dan heb ik weer het tweede wereldoorlog effect.
daar heb ik ook wel s aan zitten denken, toen ik weer s de band van kinderwagen aan t plakken wasquote:Op dinsdag 26 april 2005 23:31 schreef Repeat het volgende:
Een fietsband gevuld met lucht rij je snel lek. Das dus pure armoede als je een stuk van huis bent en dan dat hele gore stuk naar huis moet lopen.
Is het daarom niet handig om mn hele fietsband met siliconenkit vol te spuiten oidDat veert toch nog wel een beetje maar dat kan je iig niet lekrijden. Of iets anders, een of ander dik vloeibaar rubber?
Ik dacht eerst aan gras oid, maar dat krijg je nooit onder zo'n druk in de band zodat je er op kunt fietsen.
Iemand hier een ideetje voor?
erm?quote:Op donderdag 28 april 2005 12:06 schreef Ultimora het volgende:
ik plak mijn banden nooit.. ga niet schrikken, maar ik gooi er koffiemelk in, dan pomp ik dr wat lucht in, slinger ik hem goed hard rond, en dan doe ik er nog een keer koffie melk in.. werkt zonder grappen perfect! heb al jaren geen band meer geplakt.
ga met de autoquote:Op dinsdag 26 april 2005 23:49 schreef Repeat het volgende:
mjah heb nu 2 lekke banden in 2 dagen ofzo
En daarvoor was het idd een lange tijd geleden, maar het is gewoon irritant en als ik mn band toch moet plakken kan ik net zo goed zoiets een keer proberen, mits ik een goed plan heb, want er gaan toch wel flink wat spuiten kit in denk ik
jawel, voor mij en mij vrienden wel, we rijden namelijk te vaak door glas hier in de stad. bijna niet te voorkomen, of het nou wel of niet aan ons zou kunnen liggen, we hebben liever een band die gewoon echt niet lek kan. en tja comfort? in hoeverre? rubber kan wel een beetje meeveren, en bovendien heb ik op mijn mountainbike achter en voorvering, dus die vangen ook klappen op.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 09:32 schreef MikeyMan het volgende:
Comfort dus...
Rijdt voor geen meter...
Daarnaast is het dus niet nodig...
Ook niet... Heel de stad hier ligt vol glas, en ik heb nooit een lekke band...quote:Op vrijdag 15 juni 2007 10:06 schreef Apekoek het volgende:
[..]
jawel, voor mij en mij vrienden wel, we rijden namelijk te vaak door glas hier in de stad. bijna niet te voorkomen, of het nou wel of niet aan ons zou kunnen liggen, we hebben liever een band die gewoon echt niet lek kan. en tja comfort? in hoeverre? rubber kan wel een beetje meeveren, en bovendien heb ik op mijn mountainbike achter en voorvering, dus die vangen ook klappen op.
Ik zou zeggen, prik een gat in je band en spuit er een partij pur of kit in!quote:Op vrijdag 15 juni 2007 10:06 schreef Apekoek het volgende:
[..]
jawel, voor mij en mij vrienden wel, we rijden namelijk te vaak door glas hier in de stad. bijna niet te voorkomen, of het nou wel of niet aan ons zou kunnen liggen, we hebben liever een band die gewoon echt niet lek kan. en tja comfort? in hoeverre? rubber kan wel een beetje meeveren, en bovendien heb ik op mijn mountainbike achter en voorvering, dus die vangen ook klappen op.
Dat kan ook makkelijk kapot hoor. Kijk maar eens naar een gemiddelde heftruck.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 09:31 schreef Apekoek het volgende:
Mijn vraag is dan ook, waarom worden er nog steeds geen fietsen of banden op de markt gebracht die geheel massief van rubber zijn? wat is daar nou op tegen?
Lijkt me erg hard zo'n ding.quote:Op donderdag 14 juni 2007 23:51 schreef MikeyMan het volgende:
Als je een fatsoenlijke band normaal monteert en goed op druk houdt, is lekrijden vrijwel uitgesloten...
Tenzij je op een spijker rijdt natuurlijk...
nou je hebt dan geen klapband meer, dus wat kan er nog meer gebeuren? niets toch.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 12:45 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Dat kan ook makkelijk kapot hoor. Kijk maar eens naar een gemiddelde heftruck.
Ja, want y = ij...quote:Op vrijdag 15 juni 2007 12:48 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Lijkt me erg hard zo'n ding.
[afbeelding]
quote:Op vrijdag 15 juni 2007 13:28 schreef Apekoek het volgende:
[..]
nou je hebt dan geen klapband meer, dus wat kan er nog meer gebeuren? niets toch.
De naam van de "schrijver" ook he....quote:Jan Wielemaker:
Mijn vriendin heeft het eens geprobeerd. Amsterdam centrum, dus korte afstanden, veel slechte wegen en veel glas. De band is nooit lek gegaan. Dat was dan ook het enige positieve nieuws. Het is zeer lastig zo'n band erop, laat staan eraf (kapotte spaken, nippeltjes stuk) te krijgen. Het rijdt verschrikkelijk: veel zwaarder dan luchtbanden. Verder heb je in de bocht het gevoel dat de band `eraf rolt'. Dit is overigens nooit gebeurd.
wat maakt een band met water nou dat deze niet meer lek kan worden?quote:Op vrijdag 15 juni 2007 16:32 schreef Turquaz52 het volgende:ik rijd op water.. lucht dr uit laten lopen en de waterslang aansluiten op de ventiel.. kraan aanzetten en wachten tot dat ie hard word..
Confort zeg je? Perfect!! Echt je voelt helemaal niks meer!
Bochten neem je als een Formule 1..
Enige probleem is dat je dan eerder moe wordt
gaan jouw banden op de fiets 8000 km mee op je mtb? ik heb nu een dikke 3000 km gewoon gereden en de achterband is gewoon echt kaal. en dan niet onnodig op het wegdek slippen, puur de weerstand.quote:Op donderdag 14 juni 2007 22:56 schreef RemcoDelft het volgende:
Mijn Vredestein Spider (wel goed zoeken!) MTB-band heb ik 8000 km niet lek gereden... Wel af en toe wat glas er uit peuteren, maar lek gaat-ie niet
weet niet.. maar als ie lek gaat dan weetje teminste meteen waar het lek isquote:Op vrijdag 15 juni 2007 16:36 schreef Apekoek het volgende:
[..]
wat maakt een band met water nou dat deze niet meer lek kan worden?
heb et opgenomen toen ik em dr uit liet stromen.. Als ik die video vind.. dan show ik hem je wel..ok?quote:Op vrijdag 15 juni 2007 16:45 schreef MikeyMan het volgende:
Geloof er geen reet van... Waterslang aansluiten op ventiel... right...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |