Wat een slechte docu!! Maarja, had ook niet veel andes verwacht van SBSquote:Op zondag 22 mei 2005 17:03 schreef sp3c het volgende:
vanavond op sbs om 22.50 een docu over de treinkaping bij de punt
Hahaha, geweldig, ik had jou post nog niet eens gelezen!quote:Op zondag 22 mei 2005 23:59 schreef sp3c het volgende:
damn dat was ook belabberd zeg
bijna nix klopte, de voertuigen klopte niet, de wapens klopte niet, alle dode terroristen zouden van buitenaf gedood zijn (door de sluipschutters) en dat klopt niet, er werd gedaan alsof het de bedoeling was dat die pantservoertuigen bij die school door de muur zijn gereden en dat klopte niet etc. etc.
verder was het nogal saai allemaal, die hele documantaire hadden ze ook in 20 minuten kunnen doen volgens mij
Zeker weten!! Ik hoopte alleen dat ze meer van dat soort beelden zouden laten zien.quote:Op maandag 23 mei 2005 15:32 schreef sp3c het volgende:
het beste stuk van die hele docu was toen je op het allerlaatst zwart wit beelden zag van yp408'en die het spoor oprijden
0wja ik zag nog een fractie van een seconde een shot van een f104 in die docu ... en ze hadden het over 6 toestellen?quote:Op maandag 23 mei 2005 22:12 schreef RonaldV het volgende:
Ik heb maar een heel klein stukje gezien, en dat was idd bagger. Een paar jaar geleden heeft Discovery een serie gedaan over special forces waar de BBE ook in voorkwam, met treinkaping, en dat zag er een stuk beter uit. Die hadden ze beter kunnen uitzenden. Daar zaten tenminste de F-104s nog bij
8 M-fregatten zijn er toch? Dat is meer dan genoeg. Daar kunnen er makkelijk 2 vanaf en dan een paar korvetten d'r bij vind ik.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 18:59 schreef sp3c het volgende:
ik vind het wel een goed idee, maar ik zie toch liever dat de M-fregatten blijven, het zijn er nu al te weinig
De Hr.Ms. Abraham Van Der Hulst en de Hr.Ms. Tjerk Hiddes zijn verkocht aan Chili. We hebben er dus nog maar 6.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 21:17 schreef M5 het volgende:
[..]
8 M-fregatten zijn er toch? Dat is meer dan genoeg. Daar kunnen er makkelijk 2 vanaf en dan een paar korvetten d'r bij vind ik.
Eensch... onze Zuijderzee-vloot is zwaar achtergebleven de afgelopen decennia.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 23:38 schreef HarigeKerel het volgende:
Zelf zie ik er liever wat meer onderzeebootjes bij komen, dan kunnen die ook het ijselmeer in de gaten houden want die Volendamse palingvissers daar vertrouw ik voor geen cent!![]()
quote:Op woensdag 25 mei 2005 15:19 schreef RonaldV het volgende:
Jammer alleen dat dit de EH-101 is.De RAF heeft namelijk geen NH-90s besteld, maar wel Merlins
Ik heb het nog nergens bevestigd gezien. Ik wist wel dat de fransen met de Eurocopter momenteel bezig zijn een poging te wagen. Tot nu toe mislukt het steeds. Het huidige record is in handen van India met een hoogte van 7621 meter. Niet op de Mt. Everest trouwens, maar in Ladakh, een deel van Kashmir, wat overigens een relatief veilig deel is.quote:Op woensdag 25 mei 2005 15:57 schreef ToXiCitY het volgende:
Ik ving vandaag iets op over een legerhelikopter die op de Mount Everest geland zou zijn, weet iemand daar meer van?
Die zijn te zwaar. Waarom denk je dat er TWEE rotors op zitten?quote:Op woensdag 25 mei 2005 16:31 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
de lucht is daar toch veelste te ijl voor een helicopter
als ik het zou proberen zou ik het met een chinook of een andre tandem rotor doen
Bron: http://www.eurocopter.com/publications/FO/scripts/newsFO_accueil.php?arbo=1&noeu_id=42&lang=EN#quote:Op woensdag 25 mei 2005 16:17 schreef Lone_Gunman het volgende:
[..]
Ik heb het nog nergens bevestigd gezien. Ik wist wel dat de fransen met de Eurocopter momenteel bezig zijn een poging te wagen. Tot nu toe mislukt het steeds. Het huidige record is in handen van India met een hoogte van 7621 meter. Niet op de Mt. Everest trouwens, maar in Ladakh, een deel van Kashmir, wat overigens een relatief veilig deel is.
Zal hij niet over nagedacht hebben denk ikquote:Op woensdag 25 mei 2005 16:05 schreef sp3c het volgende:
(passen die eigenlijk op kamp zijn korvetten?)
Ik ben benieuwd of het echt gelukt is. Ik gun het hen van harte maar nog echt bevestigd is het helemaal niet volgens mij.quote:Op woensdag 25 mei 2005 16:41 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Bron: http://www.eurocopter.com/publications/FO/scripts/newsFO_accueil.php?arbo=1&noeu_id=42&lang=EN#
Uhm, als je even verder leest onder die link (1e regel van het bericht aanklikken) dan zie je dat het toch echt gelukt is.quote:Op woensdag 25 mei 2005 20:52 schreef Lone_Gunman het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd of het echt gelukt is. Ik gun het hen van harte maar nog echt bevestigd is het helemaal niet volgens mij.
quote:On May 14th, 2005 at 7h08 (local time), a serial Ecureuil/AStar AS 350 B3 piloted by the EUROCOPTER X-test pilot Didier Delsalle, landed at 8,850 meters (29,035ft) on the top of the Mount Everest (Kingdom of Nepal).
This tremendous achievement breaks the World Record for the highest altitude landing and take-off ever, which sets an ultimate milestone in the History of Aviation.
Fabrice Brégier, President and CEO of the EUROCOPTER Group, world leading helicopter manufacturer, immediately congratulated the pilot and his team for this extraordinary feat.
After taking off from its base camp Lukla on May 14th, 2005 at 2,866 meters (9,403ft) Didier Delsalle onboard his Ecureuil AS350B3 reached the top of Mount Everest.
As required by the Fédération Aéronautique Internationale (FAI - International Aeronautical Federation), the aircraft remained landed on ground more than 2 minutes on the top of the world before flying back to Lukla.
This feat was renewed the day after.
Stepping out of his helicopter, Didier Delsalle commented: « To reach this mythical summit definitively seemed to be a dream; despite the obvious difficulties of the target to be reached, the aircraft demonstrated its capability to cope with the situation (…), sublimated by the magic of the place”.
Ik zette er dan ook een smiley bij.quote:Op woensdag 25 mei 2005 19:17 schreef M5 het volgende:
en een chinook heeft 2 rotors voor de payload, niet het eigengewicht. (en het zorgt er ook nog eens voor dat je geen enorme staartrotor nodig hebt a la M/CH-53) overigens zegt dat niet dat het ding niet op de everst zou kunnen landen. als je het maar genoeg vermogen geeft lukt dat wel.
rifled is nauwkeuriger als je een normale shell gebruikt. schiet je met munitie die stabilisatie vinnen hebben, dan heb je genoeg aan een gladde loop.quote:Op donderdag 26 mei 2005 11:51 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
waarom hebben de britten trouwens als enige nog een rifled loop en de rest van de westerse tanks niet
rifled is nauwkeuriger toch
Het schijnt lastig te zijn een HEAT projectiel te maken dat het ook doet als het heel hard rondtolt.quote:Op donderdag 26 mei 2005 11:51 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
waarom hebben de britten trouwens als enige nog een rifled loop en de rest van de westerse tanks niet
rifled is nauwkeuriger toch
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |