abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26530618
Ook al ben je vóór, stem dan alsnog tegen.
Dat geeft de NL regering namelijk méér wisselgeld bij evt. nieuwe onderhandelingen.
pi_26530781
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 22:06 schreef DennisMoore het volgende:
Ook al ben je vóór, stem dan alsnog tegen.
Dat geeft de NL regering namelijk méér wisselgeld bij evt. nieuwe onderhandelingen.
Mwa... als je echt overtuigd voor bent... dan mag je ook wel voor stemmen, vind ik. En als heel Europe het per se wil, dan is het zo. Ik denk toch niet dat hij er komt want ik heb opeens een grenzenloos vertrouwen in Frankrijk gekregen door een briljant optreden van haar President.

Van mij hoeft er ook niet opnieuw onderhandeld te worden, wat mij betreft wordt alles geregeld in een verdrag als dat per se moet, en komt er dus nooit een Europese Grondwet.
Waarom ken ik jou niet ergens van?
  dinsdag 26 april 2005 @ 22:13:41 #203
59608 Blubberzwijn
appelboomwijngaarden
pi_26530827
of gewoon níet stemmen..

[/luiheidsmode]
you are too late to save the child, now you will join him.. in hell
pi_26530932
nog steeds over stemmen??

@ Andyvie: journalisten zouden niet "mogen" stemmen ivm objectief blijven.

Ik weet het niet.... aan de ene kant scheelt het een hoop gedoe qua regeltjes, aan de andere kant wordt Ned. wel heel erg aanhangsel-ván. Ik slaap er nog wat nachtjes over
pi_26530956
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 22:13 schreef Blubberzwijn het volgende:
of gewoon níet stemmen..

[/luiheidsmode]
Kijk, dat vind ik dus dan weer wel dom! Hebben we eindelijk een referendum, ga je niet stemmen.

Van mij mogen er juist voor dit soort ingrijpende beslissingen altijd referanda gehouden worden. Was die Euro er nooit geweest en hadden we een hele anders draaiende economie gehad. En die draaide dan niet slechter! Maar het lijkt wel alsof politici in Europa zo gauw mogelijk een zo'n groot mogelijk land willen besturen a la Amerika.
pi_26530974
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 22:17 schreef Waxxer het volgende:

Ik weet het niet.... aan de ene kant scheelt het een hoop gedoe qua regeltjes, aan de andere kant wordt Ned. wel heel erg aanhangsel-ván. Ik slaap er nog wat nachtjes over
Ach, geen enkele journalist is helemaal objectief, dus wat dat betreft...
  dinsdag 26 april 2005 @ 22:19:20 #207
42151 LuQas
Dum spiro spero
pi_26530987
Ik snap niet waarom er zo veel mensen zijn die niet (willen) inzien dat die Grondwet een enorme vooruitgang is vergeleken met de huidige situatie. Het is een begin, maar een goed begin naar een sterker, verenigder, schoner, doorzichtigder, slagvaardiger en eerlijker Europa. En de communis opinio moet ook eens af van dat zwaarder-maken-dan-het-is. We worden geen United States of Europe of iets dergelijks, het blijft allemaal vrolijk Eenheid in Verscheidenheid.
Afrika Paprika
  dinsdag 26 april 2005 @ 22:19:33 #208
59608 Blubberzwijn
appelboomwijngaarden
pi_26530996
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 22:18 schreef Parleur het volgende:

[..]

Kijk, dat vind ik dus dan weer wel dom! Hebben we eindelijk een referendum, ga je niet stemmen.

Van mij mogen er juist voor dit soort ingrijpende beslissingen altijd referanda gehouden worden. Was die Euro er nooit geweest en hadden we een hele anders draaiende economie gehad. En die draaide dan niet slechter! Maar het lijkt wel alsof politici in Europa zo gauw mogelijk een zo'n groot mogelijk land willen besturen a la Amerika.
haha ik ben wel tegen hoor.. maar waarschijnlijk te lui om te stemmen..
  dinsdag 26 april 2005 @ 22:22:11 #209
42151 LuQas
Dum spiro spero
pi_26531063
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 22:17 schreef Waxxer het volgende:

NEDERLAND WORDT NIET AANHANGSEL VAN!!! Ik ga die tekst denk ik op een T-shirt plakken en er tot aan het referendum mee rondlopen.
Afrika Paprika
pi_26531125
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 22:19 schreef LuQas het volgende:
Ik snap niet waarom er zo veel mensen zijn die niet (willen) inzien dat die Grondwet een enorme vooruitgang is vergeleken met de huidige situatie. Het is een begin, maar een goed begin naar een sterker, verenigder, schoner, doorzichtigder, slagvaardiger en eerlijker Europa. En de communis opinio moet ook eens af van dat zwaarder-maken-dan-het-is. We worden geen United States of Europe of iets dergelijks, het blijft allemaal vrolijk Eenheid in Verscheidenheid.
Mja, ik zie eerlijk gezegd niet in waarom het een vooruitgang is met de huidige situatie. Om eerlijk te zijn vind ik het prima zo. Het wordt wel geen US of E, maar het begint er wel verdacht veel op te lijken.
Waar ik bang voor ben is dat, en dat heb ik al eerder gezegd, dat de stem van Nederland in Europa compleet zal verdwijnen en ik kan niet uit de grondwet halen dat dat niet zo is.
  dinsdag 26 april 2005 @ 22:25:16 #211
16874 creno
born this way
pi_26531142
en daar komt creno weer voorbij gevlogen !
<a href="http://www.pantsman.nl" rel="nofollow" target="_blank">www.pantsman.nl</a>
fanserie voor en door fans van WIDM
pi_26531174
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 22:22 schreef LuQas het volgende:

[..]

NEDERLAND WORDT NIET AANHANGSEL VAN!!! Ik ga die tekst denk ik op een T-shirt plakken en er tot aan het referendum mee rondlopen.
Nou, ik ben geen Wilders-figuur maar ik vind het een beetje eng als grotere landen meer zeggenschap hebben over regelgevingen die voor elk land gelden.
  dinsdag 26 april 2005 @ 22:26:48 #213
59608 Blubberzwijn
appelboomwijngaarden
pi_26531192
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 22:25 schreef creno het volgende:
en daar komt creno weer voorbij gevlogen !
nog steeds op je wolk? net als ik
pi_26531199
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 22:22 schreef LuQas het volgende:

[..]

Laat die politici dan maar eens haarfijn uitleggen wat het dan wel doet. Desnoods zetten ze de complete tekst in kindertaal op een website, zodat iedereen het snapt.
Ik vind dat er veel te weinig uitleg over wordt gegeven.
  dinsdag 26 april 2005 @ 22:28:21 #215
16874 creno
born this way
pi_26531238
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 22:26 schreef Blubberzwijn het volgende:

[..]

nog steeds op je wolk? net als ik
<a href="http://www.pantsman.nl" rel="nofollow" target="_blank">www.pantsman.nl</a>
fanserie voor en door fans van WIDM
pi_26531240
quote:

een sterker, verenigder, schoner, doorzichtigder, slagvaardiger en eerlijker Europa
Holle woorden die zo uit het propagandavoorlichtings-foldertje lijken te komen.
pi_26531283
quote:
OBJECTION!

Het begin van het einde. Want het oorspronkelijke begin, dat is er al! Ik weet niet of je de Grondwet hebt gezien, je hebt hem vast niet gelezen. Het beslaat 250 pagina's! Ter illustratie.. de Nederlandse nog geen 20. Hoe zie jij dat 'doorzichtiger' precies?

Dat het ons meer (of minder) verenigd maakt, wijs ik categorisch van de hand. Er hoeven maar een paar mensen, of een land, zich te willen afsplitsen of zich niet conformeren aan een besluit dat door een meerderheid is genomen en dus doorgevoerd moet worden, en dan kan de pleuris uitbreken. Ik wijs even naar Joegeslavië of de ETA in Spanje.

Of het schoner wordt, weet ik niet. Ik bekijk dit vanuit het gebied waarvan ik denk verstand te hebben, en dat is economie.
  dinsdag 26 april 2005 @ 22:33:39 #218
42151 LuQas
Dum spiro spero
pi_26531378
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 22:24 schreef Andyvie het volgende:

[..]

Mja, ik zie eerlijk gezegd niet in waarom het een vooruitgang is met de huidige situatie. Om eerlijk te zijn vind ik het prima zo. Het wordt wel geen US of E, maar het begint er wel verdacht veel op te lijken.
Waar ik bang voor ben is dat, en dat heb ik al eerder gezegd, dat de stem van Nederland in Europa compleet zal verdwijnen en ik kan niet uit de grondwet halen dat dat niet zo is.
Artikel III-271 voorziet in een nationale ‘noodrem’ bij Europese strafwetten. Een lidstaat die vindt dat een Europees wetsvoorstel “afbreuk zou doen aan fundamentele aspecten van zijn strafrechtstelsel” kan de wetgevingsprocedure opschorten. Als er geen overeenstemming wordt bereikt over aanpassing van de wet hoeft de lidstaat deze niet om te zetten in zijn eigen strafrecht. Hij kan echter niet verhinderen dat andere lidstaten de wet wel overnemen.

Even gekopieerd van de groenlinks-site.
Afrika Paprika
  dinsdag 26 april 2005 @ 22:36:26 #219
20297 Cybart
FRISBEE FUCKER
pi_26531465
het is gewoon niet eerlijk....
  dinsdag 26 april 2005 @ 22:36:48 #220
42151 LuQas
Dum spiro spero
pi_26531477
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 22:28 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Holle woorden die zo uit het propagandavoorlichtings-foldertje lijken te komen.
Zegt degene die mij net een link geeft naar een site met een uiterst corrupte referendumwijzer waar vrijwel altijd het advies 'stem-tegen' uitkomt.
Afrika Paprika
pi_26531505
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 22:33 schreef LuQas het volgende:

[..]

Artikel III-271 voorziet in een nationale ‘noodrem’ bij Europese strafwetten. Een lidstaat die vindt dat een Europees wetsvoorstel “afbreuk zou doen aan fundamentele aspecten van zijn strafrechtstelsel” kan de wetgevingsprocedure opschorten. Als er geen overeenstemming wordt bereikt over aanpassing van de wet hoeft de lidstaat deze niet om te zetten in zijn eigen strafrecht. Hij kan echter niet verhinderen dat andere lidstaten de wet wel overnemen.

Oftewel: overlegcultuur en uiteindelijk wordt er alleen maar meer gediscussieerd en kan ieder land op veel punten alsnog een eigen weg kiezen Dat vind ik niet bepaald een revolutionaire vooruitgang
pi_26531512
Ja, zo'n symbolische ontsnappingsclausule, zwaar geformuleerd.
Een zoethoudertje.
pi_26531547
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 22:33 schreef LuQas het volgende:

[..]

Rechten, weet ik ook wel iets van.

Bij mijn weten is het hoogste... en als ik zeg hoogste.. bedoel ik ALLERhoogste rechtsorgaan dat we hebben niet de Hoge Raad maar het Europese Hof van Justitie in Luxemburg is. Dat impliceert dus dat als je hier in Nederland je recht niet haalt omdat Nederland heeft besloten het niet op te nemen in haar strafrecht, dat je dan gewoon naar Luxemburg moet rijden. En het daar aanhangig maken. Het zou in strijd zijn met het gelijkheidsbeginsel als een Fransman iets niet mag wat een Nederlander wel mag in het strafrecht.
pi_26531700
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 22:36 schreef LuQas het volgende:

Zegt degene die mij net een link geeft naar een site met een uiterst corrupte referendumwijzer waar vrijwel altijd het advies 'stem-tegen' uitkomt.
Ochja, die site is zeker niet perfect, maar snijdt wel duidelijk even een paar punten aan.
'k Heb je overigens een lijstje met meerdere sites gegeven.

Maar wanneer jij uit luiheid (?) een site op één testje wil afschieten, dan zegt dat meer over jouw (gebrek aan) argumenten. .

Geef je hiermee trouwens toe dat jouw woorden, en die uit het propaganda-foldertje hol zijn?
pi_26531768
Overigens, ook de SP is tegen: http://www.europa.sp.nl/dossiers/grondwet/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')