Mwa... als je echt overtuigd voor bent... dan mag je ook wel voor stemmen, vind ik. En als heel Europe het per se wil, dan is het zo. Ik denk toch niet dat hij er komt want ik heb opeens een grenzenloos vertrouwen in Frankrijk gekregen door een briljant optreden van haar President.quote:Op dinsdag 26 april 2005 22:06 schreef DennisMoore het volgende:
Ook al ben je vóór, stem dan alsnog tegen.
Dat geeft de NL regering namelijk méér wisselgeld bij evt. nieuwe onderhandelingen.
Kijk, dat vind ik dus dan weer wel dom! Hebben we eindelijk een referendum, ga je niet stemmen.quote:Op dinsdag 26 april 2005 22:13 schreef Blubberzwijn het volgende:
of gewoon níet stemmen..
[/luiheidsmode]
Ach, geen enkele journalist is helemaal objectief, dus wat dat betreft...quote:Op dinsdag 26 april 2005 22:17 schreef Waxxer het volgende:nog steeds over stemmen??
@ Andyvie: journalisten zouden niet "mogen" stemmen ivm objectief blijven.
Ik weet het niet.... aan de ene kant scheelt het een hoop gedoe qua regeltjes, aan de andere kant wordt Ned. wel heel erg aanhangsel-ván. Ik slaap er nog wat nachtjes over
haha ik ben wel tegen hoor.. maar waarschijnlijk te lui om te stemmen..quote:Op dinsdag 26 april 2005 22:18 schreef Parleur het volgende:
[..]
Kijk, dat vind ik dus dan weer wel dom! Hebben we eindelijk een referendum, ga je niet stemmen.
Van mij mogen er juist voor dit soort ingrijpende beslissingen altijd referanda gehouden worden. Was die Euro er nooit geweest en hadden we een hele anders draaiende economie gehad. En die draaide dan niet slechter! Maar het lijkt wel alsof politici in Europa zo gauw mogelijk een zo'n groot mogelijk land willen besturen a la Amerika.
NEDERLAND WORDT NIET AANHANGSEL VAN!!! Ik ga die tekst denk ik op een T-shirt plakken en er tot aan het referendum mee rondlopen.quote:Op dinsdag 26 april 2005 22:17 schreef Waxxer het volgende:nog steeds over stemmen??
@ Andyvie: journalisten zouden niet "mogen" stemmen ivm objectief blijven.
Ik weet het niet.... aan de ene kant scheelt het een hoop gedoe qua regeltjes, aan de andere kant wordt Ned. wel heel erg aanhangsel-ván. Ik slaap er nog wat nachtjes over
Mja, ik zie eerlijk gezegd niet in waarom het een vooruitgang is met de huidige situatie. Om eerlijk te zijn vind ik het prima zo. Het wordt wel geen US of E, maar het begint er wel verdacht veel op te lijken.quote:Op dinsdag 26 april 2005 22:19 schreef LuQas het volgende:Ik snap niet waarom er zo veel mensen zijn die niet (willen) inzien dat die Grondwet een enorme vooruitgang is vergeleken met de huidige situatie. Het is een begin, maar een goed begin naar een sterker, verenigder, schoner, doorzichtigder, slagvaardiger en eerlijker Europa. En de communis opinio moet ook eens af van dat zwaarder-maken-dan-het-is. We worden geen United States of Europe of iets dergelijks, het blijft allemaal vrolijk Eenheid in Verscheidenheid.
Nou, ik ben geen Wilders-figuur maar ik vind het een beetje eng als grotere landen meer zeggenschap hebben over regelgevingen die voor elk land gelden.quote:Op dinsdag 26 april 2005 22:22 schreef LuQas het volgende:
[..]
NEDERLAND WORDT NIET AANHANGSEL VAN!!! Ik ga die tekst denk ik op een T-shirt plakken en er tot aan het referendum mee rondlopen.
nog steeds op je wolk?quote:Op dinsdag 26 april 2005 22:25 schreef creno het volgende:
en daar komt creno weer voorbij gevlogen !
Laat die politici dan maar eens haarfijn uitleggen wat het dan wel doet. Desnoods zetten ze de complete tekst in kindertaal op een website, zodat iedereen het snapt.quote:Op dinsdag 26 april 2005 22:22 schreef LuQas het volgende:
[..]
NEDERLAND WORDT NIET AANHANGSEL VAN!!! Ik ga die tekst denk ik op een T-shirt plakken en er tot aan het referendum mee rondlopen.
quote:Op dinsdag 26 april 2005 22:26 schreef Blubberzwijn het volgende:
[..]
nog steeds op je wolk?net als ik
![]()
Holle woorden die zo uit het propagandavoorlichtings-foldertje lijken te komen.quote:Op dinsdag 26 april 2005 22:19 schreef LuQas het volgende:
een sterker, verenigder, schoner, doorzichtigder, slagvaardiger en eerlijker Europa
OBJECTION!quote:Op dinsdag 26 april 2005 22:19 schreef LuQas het volgende:Ik snap niet waarom er zo veel mensen zijn die niet (willen) inzien dat die Grondwet een enorme vooruitgang is vergeleken met de huidige situatie. Het is een begin, maar een goed begin naar een sterker, verenigder, schoner, doorzichtigder, slagvaardiger en eerlijker Europa. En de communis opinio moet ook eens af van dat zwaarder-maken-dan-het-is. We worden geen United States of Europe of iets dergelijks, het blijft allemaal vrolijk Eenheid in Verscheidenheid.
Artikel III-271 voorziet in een nationale ‘noodrem’ bij Europese strafwetten. Een lidstaat die vindt dat een Europees wetsvoorstel “afbreuk zou doen aan fundamentele aspecten van zijn strafrechtstelsel” kan de wetgevingsprocedure opschorten. Als er geen overeenstemming wordt bereikt over aanpassing van de wet hoeft de lidstaat deze niet om te zetten in zijn eigen strafrecht. Hij kan echter niet verhinderen dat andere lidstaten de wet wel overnemen.quote:Op dinsdag 26 april 2005 22:24 schreef Andyvie het volgende:
[..]
Mja, ik zie eerlijk gezegd niet in waarom het een vooruitgang is met de huidige situatie. Om eerlijk te zijn vind ik het prima zo. Het wordt wel geen US of E, maar het begint er wel verdacht veel op te lijken.
Waar ik bang voor ben is dat, en dat heb ik al eerder gezegd, dat de stem van Nederland in Europa compleet zal verdwijnen en ik kan niet uit de grondwet halen dat dat niet zo is.
Zegt degene die mij net een link geeft naar een site met een uiterst corrupte referendumwijzer waar vrijwel altijd het advies 'stem-tegen' uitkomt.quote:Op dinsdag 26 april 2005 22:28 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Holle woorden die zo uit het propagandavoorlichtings-foldertje lijken te komen.
Oftewel: overlegcultuur en uiteindelijk wordt er alleen maar meer gediscussieerd en kan ieder land op veel punten alsnog een eigen weg kiezenquote:Op dinsdag 26 april 2005 22:33 schreef LuQas het volgende:
[..]
Artikel III-271 voorziet in een nationale ‘noodrem’ bij Europese strafwetten. Een lidstaat die vindt dat een Europees wetsvoorstel “afbreuk zou doen aan fundamentele aspecten van zijn strafrechtstelsel” kan de wetgevingsprocedure opschorten. Als er geen overeenstemming wordt bereikt over aanpassing van de wet hoeft de lidstaat deze niet om te zetten in zijn eigen strafrecht. Hij kan echter niet verhinderen dat andere lidstaten de wet wel overnemen.
Even gekopieerd van de groenlinks-site.
Rechten, weet ik ook wel iets van.quote:Op dinsdag 26 april 2005 22:33 schreef LuQas het volgende:
[..]
Artikel III-271 voorziet in een nationale ‘noodrem’ bij Europese strafwetten. Een lidstaat die vindt dat een Europees wetsvoorstel “afbreuk zou doen aan fundamentele aspecten van zijn strafrechtstelsel” kan de wetgevingsprocedure opschorten. Als er geen overeenstemming wordt bereikt over aanpassing van de wet hoeft de lidstaat deze niet om te zetten in zijn eigen strafrecht. Hij kan echter niet verhinderen dat andere lidstaten de wet wel overnemen.
Even gekopieerd van de groenlinks-site.
Ochja, die site is zeker niet perfect, maar snijdt wel duidelijk even een paar punten aan.quote:Op dinsdag 26 april 2005 22:36 schreef LuQas het volgende:
Zegt degene die mij net een link geeft naar een site met een uiterst corrupte referendumwijzer waar vrijwel altijd het advies 'stem-tegen' uitkomt.![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |