abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29283874
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 04:57 schreef PandorasBox het volgende:
Japanse release date:

Niet schrikken...

Ik had je gewaarschuwd...

Final Fantasy 12 - 2006.03.16

Officieel bevstigd.
Hèhè... Ach... niet echt een verrassing. Máár als dit geen wereldwijde release wordt, dan krijgen wij 'm echt pas nádat de PS3 is gereleased in Europa!
  zondag 31 juli 2005 @ 02:00:44 #202
96614 PandorasBox
Open me....
pi_29284373
Kingdom Hearts II komt in december dit jaar nog in Japan uit.

Het schijnt dat Square Enix de twee spellen niet met elkaar wilden laten concurreren...daarom hebben ze FFXII maar verschoven naar volgend jaar. Beide spellen zijn overigens al klaar, schijnt het...
...and you shall see.
pi_29284523
quote:
Op zondag 31 juli 2005 02:00 schreef PandorasBox het volgende:
Beide spellen zijn overigens al klaar, schijnt het...
Nog niet helemaal hoor.

Klik hier voor een verslagje van IGN over FFXII. Klinkt erg goed allemaal en ik krijg er erg veel zin in! Vooral omdat ze beweren dat het zo anders is dan de andere FF's!
  zondag 31 juli 2005 @ 02:32:39 #204
96614 PandorasBox
Open me....
pi_29284911
Hmm..klopt. Script van FFXII is wel klaar.

Ik wil ook wel een andere FF. Ik ben benieuwd. Het zal wel een topper worden, dat weet ik vrijwel zeker.
...and you shall see.
pi_29287373
quote:
Op zondag 31 juli 2005 02:32 schreef PandorasBox het volgende:
Ik ben benieuwd. Het zal wel een topper worden, dat weet ik vrijwel zeker.
Dit spel wordt massaal! In alle opzichten!
pi_29316951
En hoe staat het inmiddels met Advent Children, weet iemand dat?
pi_29326726
Ja, Japanse versie komt op 14 september 2005 uit.
...and you shall see.
pi_29327973
Ah mooi, dan mijn Japans een beetje bijschaven en dan kan ik er naartoe (naja, in principe kan het, ga in Japan studeren, ben alleen bang dat ik er weinig van versta)

Maar ben ook heel benieuwd naar FFXII zeg, geweldig spel lijkt me!
  maandag 1 augustus 2005 @ 22:08:11 #209
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_29339582
FFXII Dat betekent dat die kleine PS2 nog actief blijft meedraaien tot eind 2006
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_29348796
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 22:08 schreef Notorious_Roy het volgende:
FFXII Dat betekent dat die kleine PS2 nog actief blijft meedraaien tot eind 2006
Maar natuurlijk! De PS2 is heer en meester!
pi_29348919
Uit de nieuwe EGM:

Spellen die voor de PS3 in ontwikkeling zijn...
quote:
No need to panic about the PS3,” says Tecmo’s Dead or Alive mastermind Tomonobu Itagaki. “I plan to say something about it once the machine becomes real.” A look at the more interresting games so far shows hit franchises alongside new properties....

Notable PS3 Games

Final Fantasy XIII—The unstoppable RPG franchise stays on a Sony system

Grand Theft Auto—Rockstar says its criminal-minded cash cow will go to PS3

I-8—Ratchet developer Insomniac’s first PS3 game is a first-person shooter

Killzone—The slickest demo at E3, but if the game looks this good, we’ll eat it

Metal Gear Solid 4—Series creator Hideo Kojima sets this sequel after part

Sonic Next-gen—We bet the supersonic rodent is coming to PS3

Vision GT—And you thought the Gran Turismo games looked good on PS2

Warhawk—The fan-favorite PS1 flight-combat shooter takes to the skies again
http://www.findarticles.c(...)08/ai_n14681558/pg_2

Niet echt verrassend, maar wel leuk!

[ Bericht 6% gewijzigd door PandorasBox op 02-08-2005 03:19:11 ]
...and you shall see.
  woensdag 3 augustus 2005 @ 00:44:12 #212
120199 Echtwelkloon
Wat had je dan?
pi_29379067
Ben nog steeds met FFX bezig, ben nu bij dat pad onder het Guado dorp, met al die bliksems...

Ik heb pas 1 potje blitzball gespeeld bij die save-points, en gewonnen, maar er leek geen EXP bij te komen, bij mijn team stats.. Klopt dit?

En ik heb één iemand ontmoet die ook blitzball speelt, en die met het vierkantje aangesproken.. Ik kreeg toen haar stats te zien, en ik dacht dat ze dan wel bij m'n team kon spelen.. Maar d'r naam zie ik niet staan..
-Edit: Opgelost. Alleen nog dat EXP probleem.

Is mij nog even onduidelijk dus. Vaak bij FF spellen, bij de eerste keer spelen.

Is dat hele blitzball sowieso wel nodig? Vind er geen ruk aan.

[ Bericht 8% gewijzigd door Echtwelkloon op 04-08-2005 00:38:58 ]
Ik heb mooie rooie kaplaarzen!
  woensdag 3 augustus 2005 @ 16:22:51 #213
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_29395624
Aangekomen op cd2 van FFVIII. Eerste indrukken zijn goed, al is het hele junction systeem wel apart. Ik denk dat ik Materia (FFVII) en Sphere Grid (FFX) fijner vind. Verder heb ik nog geen idee van het verhaal Maar dat moet ook niet natuurlijk.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
  donderdag 4 augustus 2005 @ 10:58:16 #214
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_29419523
quote:
Square Enix Hints at Multiplatform
Final Fantasy and Dragon Quest could go multiplatform in the next generation.
by Anoop Gantayat
August 3, 2005 - Are all the Final Fantasy and Dragon Quest fans out there ready to reserve that PlayStation 3? You may want to do a bit more scouting first. Recent comments from Square Enix president Yoichi Wada suggest that his company's two prized series could be taking a multiplatform route in the next generation.

Commenting to Japanese site Mainichi Interactive on August 3, Wada explained, "The market for next generation game machines will be split into 'high end' and 'low end' according to the type of user. Rather than one hardware dominating, the various machines will carve out their own share."
Final Fantasy is already known to be taking a multiplatform path, as the Crystal Chronicles and Final Fantasy XI offshoots will be appearing, respectively, on Nintendo's Revolution and Microsoft's Xbox 360. Square Enix has confirmed that the Final Fantasy series will come to PlayStation 3, although it hasn't gone into specifics.

Multiplatform development of Dragon Quest, on the other hand, would be a surprise. While Square Enix has brought offshoots of the Dragon Quest series to Nintendo's portable systems, with a DS version of Slime Mori Mori Dragon Quest due shortly, the series has stayed a PlayStation thing on home consoles since the original 32-bit PlayStation system.
pi_30036865
Ik ben met final fantasy x net bij de 2e cloisters of trial..

nadat ik 4 uur heb gespeeld.. het is ok de eerste keer dat ik een ff speel en ik vind het echt heel leuk.. maar ben ik al redelijk ver?

en hoe kom ik aan ability spheres.. die kom ik steeds tekort omdat ik ze namelijk nooit krijg van een gevecht... moet ik die kopen bij een winkeltje ofzo? en waar kan ik nieuwe potions en anikdotes enzo kopen?
pi_30037923
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 19:53 schreef Daxter-freak het volgende:
...maar ben ik al redelijk ver?
Je bent zo "ver" als je zelf wilt! Bij iedere FF (en zeker bij deel X) valt er nog veel meer te doen, behalve het verhaal "rondspelen".
pi_30040877
En hoe kom ik erachter dat ik aan een zij-opdracht kan beginnen? of wijst dat zich allemaal vanzelf?
pi_30040901
Toch maar hier gereageerd? Juist, wat ik in het vorige gesloten topic al zei. Probeer regelmatig te vechten zodat je een beetje kan level uppen en geld kan verzamelen (om dingen te kopen in vele winkeltjes, of soms ook verkopers die gewoon ergens staan, je zal mensen moeten aanspreken).

Daarnaast krijg je door wat te vechten ook wat meer ability spheres. Je hebt ook bv abilities die ability distil of zoiets heten (dit heb je ook voor mana etc.) Die kan je in gevechten gebruiken waardoor je vrijwel zeker een ability sphere krijg, gewoon de sphere grid kijken waar dat zit (in het midden ergens).

En inderdaad, je bent zover als je zelf wil, maar zelf als je alleen het verhaal uitspeelt en verder weinig er omheen, dan ben je nog niet zo ver hoor. Het is zo ontzettend uitgebreid. Maar in ieder geval heel erg veel succes en plezier!!!

Sidequesten spreken soms voor zich en kom je tegen, maar moet je vaak wel vinden, vaak een kwestie van geluk en/of iedereeeeen aanspreken, soms meerdere malen.
pi_30041587
Ik spreek ook iedereen aan dus het zal wel goed gaan maar het enige waar ik de Ability spheres kan krijgen is dus in een gevecht..? is het dan slim om in een bos waar ik nu ben (waar ik lord ochu heb verslagen) rond ga lopen zodat ik veel moet vechten?
pi_30041835
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 19:53 schreef Daxter-freak het volgende:
nadat ik 4 uur heb gespeeld.. het is ok de eerste keer dat ik een ff speel en ik vind het echt heel leuk.. maar ben ik al redelijk ver?
Ik heb al 100+ uur gespeeld (zonder continu in sidequests te zitten). Dus je kunt nog wel ff vooruit.
Don't hurry, be crappy!
pi_30041878
Even denken, volgens mij wel ja. Daar kan je denk ik het beste ability spheres door krijgen (ik weet zo ook niets anders nee). En in dat bos (Kilika Forest) kun je goed vechten ja, beetje sterker worden, geld verdienen, en items/spheres krijgen. In Kilika heb je ook winkeltjes of verkopers volgens mij hoor.

Maar reken qua tijd maar op, zonder sidequests als je snel bent, een uurtje of 80 denk ik maar je zit inderdaad al heel snel over de 100 uur.

Succes!
pi_30042533
Zijn die verkopers in kilika daar in de buurt van de tempel? of zijn ze aan het begin bij die steiger"? aan het begin heb ik wel een vrouw gevonden die verkocht wapens en schilden.. maar niemand die potions enz. verkoopt.
pi_30043011
Volgens mij... als ik me niet vergis hoor, het is al een tijd geleden, is de eerste itemshop die je tegenkomt op de boot pas te vinden(je komt uit Besaid met een boot, daar was er een bv.)

In Kilika zelf is denk ik alleen die weaponshop.

Maar ook door vechten kan je items verdienen hè.
pi_30043185
Ja dt weet ik..maar kan je ook terug naar besaid?
en is het slim om veel wapens te kopen in kilika (ik heb 2600 gil)

en ik heb een wapen voor tidus die als ability heeft: Waterstrike. wat betekend dan?? en wat kan ik met de ability Sensor?
pi_30043425
Ik ga niet alles verklappen hoor:) Of je wapens koopt moet je zelf beslissen, maar je kan volgens mij wel zien of ze beter zijn dan wat je al had. Anders moet je eerst kijken naar wat je hebt en vervolgens beslissen of je betere armor koopt.

Maar ik zal dit even uitleggen. De abilities van wapens kan je bekijken in het menuscherm trouwens(even zoeken). Waterstrike betekent dat Tidus aanvalt en de fysieke aanval een extra watereffect krijgt. Hierdoor doe je meer schade wanneer een vijand zwak is tegen water.

Met sensor kan je de eigenschappen van de vijand bekijken, dit kan je zien in het battlescherm. Bv zijn HP of zwaktes en sterkten. Staat volgens mij in het boekje (en dat is vast handiger dan wanneer ik het uitleg want tis alweer een tijdje geleden).
pi_30043540
Oke... maar kan ik ook terug naar besaid?
pi_30043724
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_30050243
FF 2 dingen:
Eerst een aanvulling op Xienix84 over die waterstrike. Pas op met wapens die een bijeffect in een van de elementen hebben (bv. water). Als je deze namelijk inzet tegen monsters die op dat element gebaseerd zijn, dan heal je ze ipv. ze te verwonden.

Dan je vraag of je terug kunt naar Besaid: ja, ooit...
Don't hurry, be crappy!
pi_30050432
Ik ga em vandaag ook weereens in mn PS2 slingeren denk ik Inderdaad goeie tip trouwens! Je kan ook wapens wisselen tijdens gevechten. Dus als je per ongeluk bovenstaande probleem hebt kan je een ander wapen pakken wat wel werkt. Je kan overigens later ook je eigen wapens remodellen.
pi_30050511
Hoe kan ik wapens wisselen dan...?? in een gevecht bedoel ik
pi_30050528
Als je met je character kan kiezen voor aanvallen,special etcetc. naar rechts duwen. Dan krijg je change weapon, change armor en escape dacht ik.

Overigens, ik vind het helemaal niet erg om te helpen of tips te geven hoor, maar ik denk nietecht dat dit topic daar helemaal voor is?

En veel dingen en nog veel meer informatie kan je vinden op www.gamefaqs.com. Al is het veel leuker en spannender om alles zelf uit te zoeken, kan je later altijd nog extra's zoeken öp internet.

[ Bericht 58% gewijzigd door xienix84 op 28-08-2005 10:58:39 ]
pi_30052032
oke.. ik heb alleen nog 1 probleem.. ik heb al de aanval haste en flee.. maar hoe kan ik die doen..? want in een gevecht staat er links onder: ATtack.. Special... Item. maar bij special staat alleen extract speed. hoe kan ik haste doen>?
pi_30052258
Hm.. dat weet ik zo niet. Er staat niet bij Tidus ook white magic bij... vreemd... Hier moet ik je het antwoord schuldig op blijven.
pi_30054493
Idd vreemd. Haste en Flee zijn volgens mij beide white-magic. Dat wordt thuis even nakijken...
Heb je al wel een of meerdere Aeons? (zoals Ifrit of Shiva)
Don't hurry, be crappy!
pi_30056783
Kben daar zelf nu weer aangekomen. Ik heb haste met Tidus en kan het meteen gebruiken hoor. Dus ik hoop dat het al is opgelost anders zou het erg vreemd zijn.
pi_30069436
Mja,twee jaar geleden ben ik extreem verslaafd geweest aan FFVIII, verschrikkelijk mooi spel met onnoemelijk veel plaatsen te zoeken,een verhaallijn die lang duurt,epische gevechten waar je tot het randje moest gaan,en erover..om te winnen. De negende final fantasy was een beetje een teleurstelling voor mij eigelijk,ik vond die wereld een stuk kleiner en de verhaallijn ook meer lineair in die zin dat ik meer het gevoel had een vaste lijn te volgen dan bij de achtste. Ook de kleinere karakters spraken me minder aan. In final fantasy acht kon ik me echt geweldig inleven,prachtig gewoon,ook de muziek was buitengewoon en geeft je het gevoel in een mythisch avontuur te zitten....

greetz

PS:Ik heb final fantasy afgezworen wegens te verslavend,gooide mijn hele leven overkop...
pi_30123981
quote:
Op zondag 28 augustus 2005 14:10 schreef RiDo78 het volgende:
Idd vreemd. Haste en Flee zijn volgens mij beide white-magic. Dat wordt thuis even nakijken...
Heb je al wel een of meerdere Aeons? (zoals Ifrit of Shiva)
het probleem is opgelost ja.. ik heb nu gevonden waar het stond.. idd bij white magic.
het prbleem van de abilityspheres if ook opgelost want ik heb voor auron een zwaard waramee ik AS krijg. en voor potions ben ik ook iemand tegen gekomen, dus allees is weer goed:P
en ja.. ik heb 2 Aeons. namelijk Valefor en Ifrit.
pi_30199078
Op IGN staat een nieuw artikeltje over FFVII: Dirge of Cerberus. Nou was ik nooit zo enthausiast over deze action-spinoff van FFVII, maar die online mode klinkt opzich best interessant!
pi_30199344
Laatst nog ffX uitgespeeld (grote afknapper op het eind maar ok) flee is een special (move) en haste is gewoon white magic.

Blijft frustrerend spel op punten minigames zijn wel ok, maar zijn verplicht wil je uber wapens krijgen
pi_30199549
Over FFX, jah de minigames zijn niet heel fijn nee. Zeker niet omdat ze als je een beetje leuk wil kunne vechten, moeten. Voor de eindbaas inderdaad niet nodig... Zo makkelijk zie je ze niet vaak.

Over FFVII: Dirge of Cerberus, dat is toch een spinoff met vincent? Leek me ook wel erg leuk. Ik ben ook heel benieuwd naar Advent Children.
pi_30199695
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 13:18 schreef xienix84 het volgende:
Over FFVII: Dirge of Cerberus, dat is toch een spinoff met vincent?
  woensdag 7 september 2005 @ 13:10:25 #242
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_30351533
Wat wil dit zeggen:
quote:

'World of Mana': Seiken Project für mehrere Plattformen

07.09.05 - Square Enix gibt bekannt, dass unter dem Arbeitstitel Seiken Project in Zukunft mehrere Spiele unterschiedlicher Genres auf mehreren Plattformen erscheinen aus der Seiken-Reihe sollen.

In der RPG-Serie wurden bereits Seiken Densetsu 3 (SNES, 30.09.95), Seiken Densetsu: Legend of Mana (PS, 15.07.99), u.a. veröffentlicht. Auf der Tokyo Game Show soll bereits ein erster Titel vorgestellt werden. Die Messe findet vom 16.09.05 - 18.09.05 in Japan statt.
??
pi_30351626
Volgens altavista betekent het dit:

World OF Mana ': Seiken Project for several platforms 07.09.05 - Square Enix communicates that under the work title Seiken Project appear in the future several plays of different categories on several platforms from the Seiken row are. In the RPG series Seiken Densetsu 3 (SNES, 30.09.95) became already, Seiken Densetsu: Putting OF Mana (HP, 15.07.99), among other things publishes. On the Tokyo Game show is to be already introduced a first title. The fair takes place of 16.09.05 - 18.09.05 in Japan.
If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
http://www.myspace.com/trakston
  woensdag 7 september 2005 @ 13:55:29 #244
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_30352849
Ja, ik had al gebabelfished, maar ik snap er nog steeds niets van
pi_30352905
quote:
Op woensdag 7 september 2005 13:55 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ja, ik had al gebabelfished, maar ik snap er nog steeds niets van
Heb ik ook altijd.
Wat ik er van begrijp is dat er op de TGS een nieuwe game in een bepaalde serie aangekondigd gaat worden.
If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
http://www.myspace.com/trakston
  woensdag 7 september 2005 @ 14:44:37 #246
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_30354138
Er komt een nieuwe Seiken aan, maar waarom worden 3 en 4 genoemd in het bericht is de vraag...
pi_30378800
quote:
Op woensdag 7 september 2005 14:44 schreef Notorious_Roy het volgende:
Er komt een nieuwe Seiken aan, maar waarom worden 3 en 4 genoemd in het bericht is de vraag...
Volgens mij worden ze slechts genoemd als eerdere delen uit de serie (en wordt er dus niet gehint naar remakes of iets dergelijks).
  donderdag 8 september 2005 @ 09:25:48 #248
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_30378841
Kut
pi_30383787
Mijn Duits zuigt, dus ik kan het mis hebben.

Ik zie trouwens liever dat ze eerst een remake van Secret of Mana maken, voordat ze eventueel aan Seiken Densetsu 3 of Legend of Mana beginnen.
pi_30530286
FFVII - Advent Children

Hij is er.

Zojuist de dvd-versie bekeken.
Fe-No-Me-Naal

Beamer, DTS, een paar maten & wat bier .
Heerlijke ervaring.

Vincent is de man.
I'm a BouJou! Boi.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')