quote:
quote:Legowelt is de dekmantel van Danny Wolfers uit Den Haag. Hoewel hij nog ontdekt moet worden door het 'gewone' poppubliek, wordt hij door liefhebbers van technomuziek al jaren op handen gedragen.
Legowelt is een internationaal, gevierd muzikant in het genre. Begin jaren negentig begint Legowelt muziek te maken, als hij geïnspireerd wordt door zijn helden uit Detroit en Chicago.
Inspiratiebron
Maar zijn grootste muzikale inspiratiebron is Den Haag, nota bene dezelfde stad waar hij woont. Legowelt maakt een mengvorm van electro-disco gecombineerd met soulvolle house, en obscure ghetto jazztechnofunk. Een hele mond vol. Zelf zegt Legowelt dat hij niet vast te pinnen is op één genre, maar dat zijn muziek je van meet af aan in een trance brengt. Met alweer een paar jaar actief te zijn in het muziekwereldje heeft hij meer dan tien projecten gedaan op verschillende formats. De meeste niet op cd, maar op het vertrouwde vinyl, uitgekomen op homebase Bunker Records.
Pionier
Een legendarisch en beroemd Haags label, dat een pionier is op het gebied van technomuziek. Soms ontwikkelt zijn muziek zich als een ware asteroïde en schiet rechtstreeks de hitlijsten in. Zo is dat ook gebeurd met Disco Rout, dat een vette hit wordt in Duitsland in 2002. Legowelt werkt veel met Orgue Electronique. Zij spelen samen ook veel live. De afgelopen jaren hebben zij een sterke reputatie opgebouwd als een van de gekste en origineelste live-acts in het genre.
OH! Toen Corbijn nog niet rijk & beroemd was bood de Focus galerie in de Utrechtsestraat hiervan prachtige 80*100cm vergrotingen aan, handgemaakt door A.C., voor maar fl.200,-. Ik was een armlastige puber en kon het me niet veroorloven. Daar baal ik nu al zo'n 20 jaar van.quote:
quote:Op zondag 1 mei 2005 13:33 schreef Beathoven het volgende:
[..]
ik zie welk nummer hij staat te spelen
Zo zie je maar weer wat een aanstellertje het toch is.quote:Op zaterdag 30 april 2005 23:43 schreef zodiakk het volgende:
Van:.
Naar:.
Keith Flint, dames en heren.
Mooie, debiele foto dit.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |