Het lijkt mij wel dat je lichaam zich instelt op wat je binnen krijgt. Wanneer je stopt met supplementen, acht ik de kans toch vrij groot dat dat merkbare effecten heeft.quote:Op donderdag 28 april 2005 09:17 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Het zijn bouwstoffen, geen medicijnen waar je gewenning oid bij krijgt.
Je vindt dat je er zelf te weinig van binnen krijgt is iets genuanceerder.quote:En het waarom (mijn pers. redenen) zeg ik net. We krijgen er te weinig van binnen en staan ondertussen veel bloot aan verontreiniging.
Die argumentatie over 'gewenning' of dat het lichaam zich erop instelt heb ik nog nooit gehoord. Kinkt ook niet logisch imo.quote:Op donderdag 28 april 2005 09:18 schreef Alicey het volgende:
[..]
Het lijkt mij wel dat je lichaam zich instelt op wat je binnen krijgt. Wanneer je stopt met supplementen, acht ik de kans toch vrij groot dat dat merkbare effecten heeft.
[..]
Je vindt dat je er zelf te weinig van binnen krijgt is iets genuanceerder.
Ik gebruik dezelfde, maar dan ik grotere verpakkingquote:Op donderdag 28 april 2005 07:38 schreef Hanneke1983 het volgende:
ik gebruik supradyn complex forte
niet dat ik er fysiek wat van merk, maar het zal wel wat doen neem ik aan. ik neem deze gewoon uit voorzorg, ik kom qua etenswaren niet aan alle vitamine toe die mijn lichaam moet hebben
[afbeelding]
Ik weet het zelf neit. Ik heb niet de indruk dat ik zelf ook maar iets tekort kom, en hoewel ik gevarieerd eet en ook best veel, balanceer ik verder niet bewust uit.. Het lijkt mij dat ik toch geen uitzonderlijk geval ben dat toevallig goed gaat.quote:Op donderdag 28 april 2005 09:26 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Die argumentatie over 'gewenning' of dat het lichaam zich erop instelt heb ik nog nooit gehoord. Kinkt ook niet logisch imo.
Naast dat ik vind dat ik zelf te weinig binnenkrijg ben ik van oordeel dat minimaal 80% van de bevolking te weinig binnenkrijgt. Sterker, ik denk dat er een gedeelte zelfs met een chronisch gebrek rondloopt.![]()
Er zijn wel zeker limieten vast gesteld. Het ligt er maar net aan op welke literatuur je je baseert.quote:Op donderdag 28 april 2005 07:40 schreef Alicey het volgende:
[..]
Voor Vitamine C schijnt dat niet echt te gelden. Een Vitamine C-vergifting is praktisch onmogelijk naar ik meen..
Ik zeg niet dat er geen limieten zijn vastgesteld, maar dat het praktisch gezien niet mogelijk is om die te overschrijden.quote:Op donderdag 28 april 2005 11:23 schreef mwuhaha het volgende:
[..]
Er zijn wel zeker limieten vast gesteld. Het ligt er maar net aan op welke literatuur je je baseert.
Degene die met hoge doseringen vitamine C kwam, is Linus Pauling, maar dat zijn oude studies volgens mij. Het is naar mijn mening gewoon simpel weg te vroeg om zomaar te zeggen dat er geen limiet is. Sommige literatuur heeft al een maximale limiet bij 2 a 3gr ofzo.
Wat versta je onder praktisch gezien? Want praktisch gezien ontstaan er wel bijwerkingen.quote:Op donderdag 28 april 2005 11:29 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat er geen limieten zijn vastgesteld, maar dat het praktisch gezien niet mogelijk is om die te overschrijden.
quote:But while the UK supplement industry recommends an upper safe level of 2000mg vitamin C, or 3000mg for short term usage, a report last year from experts commissioned by the Food Standards Agency recommended that the upper level should be limited to 1000mg based on potential side effects like stomach cramps, diarrhoea and flatulence.
Aan de andere kant wordt er in hetzelfde artikel ook weer door een prof. beweerd dat er geen vergiftigingsverschijnselen bekend zijn.... Wat moet je dan geloven.quote:Op donderdag 28 april 2005 13:43 schreef mwuhaha het volgende:
[..]
Wat versta je onder praktisch gezien? Want praktisch gezien ontstaan er wel bijwerkingen.
http://www.nutraingredients.com/news/ng.asp?id=57214
[..]
Je haalt hier de "darm intolerantie" bijwerkingen erbij. En dat zijn geen ernstige schadelijke bijwerkingen. darm intolerantie krijg je vooral doordat je te gevoelige darmen hebt. Niet doordat vitamine C schadelijk is.quote:Op donderdag 28 april 2005 13:43 schreef mwuhaha het volgende:
[..]
Wat versta je onder praktisch gezien? Want praktisch gezien ontstaan er wel bijwerkingen.
http://www.nutraingredients.com/news/ng.asp?id=57214
[..]
Misschien niet ernstig, maar gezond zal het niet zijn als je chronisch aan de blubber bent... Om over onwenselijk nog maar niet te spreken.quote:Op donderdag 28 april 2005 14:13 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Je haalt hier de "darm intolerantie" bijwerkingen erbij. En dat zijn geen ernstige schadelijke bijwerkingen.
gewoon gezond eten is genoeg ja, maar ik eet niet gewoon altijd gezond, vaak niet zelfs, dus vul ik mijn vitamine aan met pillen, gezonder eten dan nu ga ik toch niet doen, dus beter met vitamine pillen dan zonder.quote:Op vrijdag 29 april 2005 11:13 schreef thaleia het volgende:
Maar als het zo is dat een normaal gezond eetpatroon niet genoeg is, waarom ben ik dan toch nooit ziek?
Toen ik ongezond at, veel dronk & weinig sliep slikte ik wel Supradyn, niet dagelijks, maar wel als ik een verkoudheid oid aan voelde komen. Nu heb ik al tijden geen vitaminepil meer aangeraakt, maar zorg ik dat fatsoenlijk eet & slaap. Heb ik mazzel met mijn gestel, of is het onzin dat "gewoon gezond eten" niet genoeg zou zijn?
Nee, niet voor iedereen.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 04:06 schreef Apekoek het volgende:
[..]
gewoon gezond eten is genoeg ja, [...]
quote:Eén op de tien, en misschien wel één op de vijf ouderen, heeft een tekort aan de vitamine B12, en daardoor een verhoogde kans op cognitieve achteruitgang en depressie. Het tekort ondervangen door extra op de voeding te letten is praktisch onmogelijk, suggereert een Wagenings onderzoek. Alleen fors gedoseerde supplementen bieden uitkomst.
Hoe heb je er baat bij dan?quote:Op maandag 10 december 2007 18:06 schreef MissGolightly het volgende:
El Mare Vrouw (Omega 3-6-9 visoliecapsules) en een B-vitamine supplement
Mams is drogist dus vitaminepilletjes in overvloed hier thuis, maar die visolie-capsules zijn eigenlijk het enige wat ik echt gebruik en waar ik ook echt baat bij heb
Altijd grappig dit soort reacties.quote:Op maandag 10 december 2007 22:13 schreef HeaRt_woRm het volgende:
maar daar werd ik helemaal energiek van. Een beetje té, kon niet meer stil zittenDus die neem ik niet meer
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |