abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 28 april 2005 @ 09:18:58 #51
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26562642
quote:
Op donderdag 28 april 2005 09:17 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Het zijn bouwstoffen, geen medicijnen waar je gewenning oid bij krijgt.
Het lijkt mij wel dat je lichaam zich instelt op wat je binnen krijgt. Wanneer je stopt met supplementen, acht ik de kans toch vrij groot dat dat merkbare effecten heeft.
quote:
En het waarom (mijn pers. redenen) zeg ik net. We krijgen er te weinig van binnen en staan ondertussen veel bloot aan verontreiniging.
Je vindt dat je er zelf te weinig van binnen krijgt is iets genuanceerder.
  † In Memoriam † donderdag 28 april 2005 @ 09:26:33 #52
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_26562755
quote:
Op donderdag 28 april 2005 09:18 schreef Alicey het volgende:

[..]

Het lijkt mij wel dat je lichaam zich instelt op wat je binnen krijgt. Wanneer je stopt met supplementen, acht ik de kans toch vrij groot dat dat merkbare effecten heeft.
[..]

Je vindt dat je er zelf te weinig van binnen krijgt is iets genuanceerder.
Die argumentatie over 'gewenning' of dat het lichaam zich erop instelt heb ik nog nooit gehoord. Kinkt ook niet logisch imo.

Naast dat ik vind dat ik zelf te weinig binnenkrijg ben ik van oordeel dat minimaal 80% van de bevolking te weinig binnenkrijgt. Sterker, ik denk dat er een gedeelte zelfs met een chronisch gebrek rondloopt.
  donderdag 28 april 2005 @ 11:06:39 #53
37508 dunc
Serve Extra Cold
pi_26564917
quote:
Op donderdag 28 april 2005 07:38 schreef Hanneke1983 het volgende:
ik gebruik supradyn complex forte

niet dat ik er fysiek wat van merk, maar het zal wel wat doen neem ik aan. ik neem deze gewoon uit voorzorg, ik kom qua etenswaren niet aan alle vitamine toe die mijn lichaam moet hebben

[afbeelding]
Ik gebruik dezelfde, maar dan ik grotere verpakking
Het zijn maar vitamine's, baadt het niet dan schaadt het niet.
Het leek zo'n goed idee...
  donderdag 28 april 2005 @ 11:19:30 #54
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26565232
quote:
Op donderdag 28 april 2005 09:26 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Die argumentatie over 'gewenning' of dat het lichaam zich erop instelt heb ik nog nooit gehoord. Kinkt ook niet logisch imo.

Naast dat ik vind dat ik zelf te weinig binnenkrijg ben ik van oordeel dat minimaal 80% van de bevolking te weinig binnenkrijgt. Sterker, ik denk dat er een gedeelte zelfs met een chronisch gebrek rondloopt.
Ik weet het zelf neit. Ik heb niet de indruk dat ik zelf ook maar iets tekort kom, en hoewel ik gevarieerd eet en ook best veel, balanceer ik verder niet bewust uit.. Het lijkt mij dat ik toch geen uitzonderlijk geval ben dat toevallig goed gaat.
pi_26565319
quote:
Op donderdag 28 april 2005 07:40 schreef Alicey het volgende:

[..]

Voor Vitamine C schijnt dat niet echt te gelden. Een Vitamine C-vergifting is praktisch onmogelijk naar ik meen..
Er zijn wel zeker limieten vast gesteld. Het ligt er maar net aan op welke literatuur je je baseert.

Degene die met hoge doseringen vitamine C kwam, is Linus Pauling, maar dat zijn oude studies volgens mij. Het is naar mijn mening gewoon simpel weg te vroeg om zomaar te zeggen dat er geen limiet is. Sommige literatuur heeft al een maximale limiet bij 2 a 3gr ofzo.
  donderdag 28 april 2005 @ 11:29:13 #56
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26565471
quote:
Op donderdag 28 april 2005 11:23 schreef mwuhaha het volgende:

[..]

Er zijn wel zeker limieten vast gesteld. Het ligt er maar net aan op welke literatuur je je baseert.

Degene die met hoge doseringen vitamine C kwam, is Linus Pauling, maar dat zijn oude studies volgens mij. Het is naar mijn mening gewoon simpel weg te vroeg om zomaar te zeggen dat er geen limiet is. Sommige literatuur heeft al een maximale limiet bij 2 a 3gr ofzo.
Ik zeg niet dat er geen limieten zijn vastgesteld, maar dat het praktisch gezien niet mogelijk is om die te overschrijden.
  donderdag 28 april 2005 @ 12:48:25 #57
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_26567554
[quote]Op dinsdag 26 april 2005 12:49 schreef Angel20 het volgende:
wie van jullie slikt er extra vitaminen pillen??
Zo ja, welke? ik heb net die van het kruidvat gekocht...goedkoopste..

maar vraag me af of je weerstand ook echt verbeterd?
of zit het tussen je oren...?
[/quote

Mijn lijstje.

Benodigd per dag:

Choline : 500 a 1000 mg
Glucosamine : 1000 a 2000 mg
Inositol : 100 a 200 mg
Magnesium : 400 a 500 mg
Vitamine C : 400mg
Vitamine B (allemaal) : 50-100mg
Zink : 50 mg

Hoe verdeeld per dag:

Ochtend : 2x Vitamine C, 1x Magnesium
Middag : 2x Vitamine C, 1x Magnesium, 1x Vitamine B, 1x Choline,
1x Glucosamine
Avond : 2x Vitamine C, 1x Magnesium, 1x Vitamine B, 1x Choline,
1x Glucosamine, 1x Multi Vitamine
Voor slapen : 2x Vitamine C, 2x Zink
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_26569028
quote:
Op donderdag 28 april 2005 11:29 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat er geen limieten zijn vastgesteld, maar dat het praktisch gezien niet mogelijk is om die te overschrijden.
Wat versta je onder praktisch gezien? Want praktisch gezien ontstaan er wel bijwerkingen.

http://www.nutraingredients.com/news/ng.asp?id=57214
quote:
But while the UK supplement industry recommends an upper safe level of 2000mg vitamin C, or 3000mg for short term usage, a report last year from experts commissioned by the Food Standards Agency recommended that the upper level should be limited to 1000mg based on potential side effects like stomach cramps, diarrhoea and flatulence.
  donderdag 28 april 2005 @ 14:09:36 #59
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26569705
quote:
Op donderdag 28 april 2005 13:43 schreef mwuhaha het volgende:

[..]

Wat versta je onder praktisch gezien? Want praktisch gezien ontstaan er wel bijwerkingen.

[..]
Aan de andere kant wordt er in hetzelfde artikel ook weer door een prof. beweerd dat er geen vergiftigingsverschijnselen bekend zijn.... Wat moet je dan geloven.

Ik gebruik zelf geen supplementen, misschien moet niemand dat dan maar doen.
pi_26569805
quote:
Op donderdag 28 april 2005 13:43 schreef mwuhaha het volgende:

[..]

[..]
Je haalt hier de "darm intolerantie" bijwerkingen erbij. En dat zijn geen ernstige schadelijke bijwerkingen. darm intolerantie krijg je vooral doordat je te gevoelige darmen hebt. Niet doordat vitamine C schadelijk is.
Zodra deze intoleratie optreed weet je gewoon dat je ietwat minder moet innemen. Maar je zou als je wilt zelfs het dubbele in kunnen nemen zonder schadelijke gevolgen.
pi_26570167
quote:
Op donderdag 28 april 2005 14:13 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Je haalt hier de "darm intolerantie" bijwerkingen erbij. En dat zijn geen ernstige schadelijke bijwerkingen.
Misschien niet ernstig, maar gezond zal het niet zijn als je chronisch aan de blubber bent... Om over onwenselijk nog maar niet te spreken.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_26585511
pff ik wordt elke ochtend volgestouwd met vitamine c (1000mg) 3x visolie, multivitamine en vitamine E volgends mij (waar die laatste voor dient weet ik ook niet)

en bijna elke avond melatonine
  vrijdag 29 april 2005 @ 00:02:11 #63
79638 Davidboaz
I want more.
pi_26585615
ik slik behalve een multivitamine een aantal dingen waar ik wat minder goed aan toe kom; visolie (omega 3 en 6), beta caroteen, vitamine B, C en extra foliumzuur. Allemaal van de Etos.
How could it hurt you when it looks so good...
pi_26592178
Maar als het zo is dat een normaal gezond eetpatroon niet genoeg is, waarom ben ik dan toch nooit ziek?

Toen ik ongezond at, veel dronk & weinig sliep slikte ik wel Supradyn, niet dagelijks, maar wel als ik een verkoudheid oid aan voelde komen. Nu heb ik al tijden geen vitaminepil meer aangeraakt, maar zorg ik dat fatsoenlijk eet & slaap. Heb ik mazzel met mijn gestel, of is het onzin dat "gewoon gezond eten" niet genoeg zou zijn?
pi_26593708
Ik slik:

-Vitamine C 1000 mg
-Vitamine B12
-Centrum Multivitamine
-Calcium + Magnesieum

Ik merk zeker dat ik minder ziek wordt en sneller herstel van blauwe plekken + spierpijn

[ Bericht 3% gewijzigd door Setambre op 29-04-2005 12:16:30 ]
"The more you know who you are, and what you want, the less you let things upset you."
  donderdag 2 juni 2005 @ 17:57:30 #66
97868 Krullehoofd
Knap, intelligent en eerlijk.
pi_27584099
extra eiwitten
Een frigide vrouw beminnen is als een lekke fietsband oppompen....
  vrijdag 3 juni 2005 @ 04:06:52 #67
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_27596805
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 11:13 schreef thaleia het volgende:
Maar als het zo is dat een normaal gezond eetpatroon niet genoeg is, waarom ben ik dan toch nooit ziek?

Toen ik ongezond at, veel dronk & weinig sliep slikte ik wel Supradyn, niet dagelijks, maar wel als ik een verkoudheid oid aan voelde komen. Nu heb ik al tijden geen vitaminepil meer aangeraakt, maar zorg ik dat fatsoenlijk eet & slaap. Heb ik mazzel met mijn gestel, of is het onzin dat "gewoon gezond eten" niet genoeg zou zijn?
gewoon gezond eten is genoeg ja, maar ik eet niet gewoon altijd gezond, vaak niet zelfs, dus vul ik mijn vitamine aan met pillen, gezonder eten dan nu ga ik toch niet doen, dus beter met vitamine pillen dan zonder.
pi_27597473
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 04:06 schreef Apekoek het volgende:

[..]

gewoon gezond eten is genoeg ja, [...]
Nee, niet voor iedereen.

Lees dit bijv. eens.
http://www.wb-online.nl/index.php?/krant/artikel.php?id=1765
quote:
Eén op de tien, en misschien wel één op de vijf ouderen, heeft een tekort aan de vitamine B12, en daardoor een verhoogde kans op cognitieve achteruitgang en depressie. Het tekort ondervangen door extra op de voeding te letten is praktisch onmogelijk, suggereert een Wagenings onderzoek. Alleen fors gedoseerde supplementen bieden uitkomst.
pi_55154010
Even omhoog. Nog meer informatie over de multi's is altijd handig!
The secret of getting ahead is getting started
pi_55172995
Laatst kreeg ik nog een reclame foldertje van www.vitaminstore.nl. Als je het assortiment op de site bekijkt dan raak je toch wel even zoek. Het gevolg is dat mensen massaal pilletjes slikken zonder eigenlijk te weten hoeveel ze met hun dagelijkse voeding binnen krijgen. Let wel, de inhoud van zo'n pilletje bestaat voor 99% uit vulmiddel. Niet dat ik meteen wil zeggen dat dit slecht voor je is, maar wees wel consequent.
Overigens slik ik zo af en toe een B50 complex van een goed merk en een aantal Roter 30 mg Vitamine C'tjes. Het liefste eet ik gewoon veel fruit
pi_55173242
El Mare Vrouw (Omega 3-6-9 visoliecapsules) en een B-vitamine supplement

Mams is drogist dus vitaminepilletjes in overvloed hier thuis , maar die visolie-capsules zijn eigenlijk het enige wat ik echt gebruik en waar ik ook echt baat bij heb
I long to see you in the morning light
I long to reach for you in the night
Stay, lady, stay, stay while the night is still ahead
pi_55173784
quote:
Op maandag 10 december 2007 18:06 schreef MissGolightly het volgende:
El Mare Vrouw (Omega 3-6-9 visoliecapsules) en een B-vitamine supplement

Mams is drogist dus vitaminepilletjes in overvloed hier thuis , maar die visolie-capsules zijn eigenlijk het enige wat ik echt gebruik en waar ik ook echt baat bij heb
Hoe heb je er baat bij dan?
pi_55179309
Ik heb een tijdje Visoliecapsules geslikt, voelde me echt goed Maar de hele dag boeren laten enzo, en dat stinkt
Laatst Vitamine B gekocht, omdat ik last had van gescheurde mondhoeken (weg nu ) , maar daar werd ik helemaal energiek van. Een beetje té, kon niet meer stil zitten Dus die neem ik niet meer
pi_55241718
quote:
Op maandag 10 december 2007 22:13 schreef HeaRt_woRm het volgende:
maar daar werd ik helemaal energiek van. Een beetje té, kon niet meer stil zitten Dus die neem ik niet meer
Altijd grappig dit soort reacties.
  donderdag 13 december 2007 @ 15:05:55 #75
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_55245644
ik slik:
Davitamon Compleet Weerstand multivitaminen
Vitamine C, 1000 mg
Zingiber [gember capsules]

laatste twee zijn voor mn reuma
an urge to help mankind overcomes me
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo