Wedstrijdanalyse JFH.
PSV verliest van een Italiaanse club, op z'n Italiaans. Het verschil zit 'm echt heel simpel in doeltreffendheid.
PSV speelde een enorm sterke wedstrijd, vooral de tweede helft. Het middenveld van PSV en de aansluiting van de backs, plus beweeglijkheid van Parkie zetten Milan compleet onder druk. Ik denk dat Milan in het eigen San Siro zelden zo onder druk is gezet. Maar wat wil je bereiken zonder goaltjesdief in de spits? Ik denk dat ze Robért heel erg hebben gemist in deze wedstrijd. Ik zie in hem dè man om die balletjes net de juiste richting te geven. Parkie is niet geschikt voor operaties binnen de "16".
Beasley is moet persé met de rug van de goal af spelen, ik snapte niet dat Hiddink niet eerder ingreep. Ik vind hem in de aanname, met een man in z'n rug te fragiel en te schichtig. Te veel gefocussed op inkomende spelers, te weinig op de bal en het spel. Dan leid je balverlies en zo speel je een matige wedstrijd. Beasley is geen voetballer tegen fysieke tegenstanders, die terugzakken op eigen helft.
Bouma heeft een concentratieprobleem. Bij de eerste goal van Sheva, staat hij duidelijk te slapen. Als ik zijn spel, plus zijn slippertjes bekijk, heeft dat puur met concentratie te maken.
Let ook eens op de beweging van Crespo bij de eerste goal. Hoe belangrijk een loopactie is. Hij beweegt zich horizontaal op de buitenspellijn, om een gat te trekken waar vervolgens Sheva inloopt.
Tweede tegengoal had de verdediging moeten stappen op Tomasson. Zo dwing je Kaká zelf de actie te moeten maken. Is vrij moeilijk vanuit die hoek, dus je had de aanval kunnen smoren zo.
PSV ligt eruit. Maar mag met opgeheven hoofd het toernooi verlaten. Ze hebben laten zien over het allersterkste middenveld van de CL te beschikken. Zoveel pressie, coaching, aansluiting, aanvoer, tactische beslissingen kunnen nemen, geen domme overtredingen. Ik heb dat bij geen enkel middenveld gezien verder. Jammer, maar binnen de lijn der verwachtingen.
The gum you like, is coming back in style.