abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 26 april 2005 @ 07:43:13 #26
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_26512246
Het engste vind ik nog dat hij de dag na de gruwelheden gewoon Ms Office 2003 en andere software-installaties heeft gedaan op zijn werk (hij is ICT-er). Dan moet je echt een goede psycho zijn om 3 mensen te vermoorden en de volgende dag onder het genot van een bakkie koffie of latex 3 laptops opnieuw inricht

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_26512271
Telegraaf.nl
quote:
Zoetermeer verbijsterd: ’Vorige week hing hij nog posters op’

door Jenny van der Zijden

ZOETERMEER, dinsdag
De moord op moeder Claudia en haar dochtertjes Marieke en Charlotte door echtgenoot en vader Richard H. houdt de Zoetermeerse gemeenschap in een klemmende wurggreep.
De bloemenzee voor de deur van de moordwoning wordt steeds groter. Buurvrouw Marion Meijer: ,,Het loopt hier af en aan. Veel mensen leggen een bloemetje of een briefje neer. Anderen komen alleen maar even kijken. Gewoon, om even hier te zijn. Zelfs ’s nachts….”
Een van de vrouwen is de hele morgen al druk met het verzorgen van de bloemen en het aansteken van uitgewaaide kaarsjes. De vrouw is woest op buurman Richard. ,,Deze man is nog erger dan een beest. Hij heeft vorige week eigenhandig opsporingsposters opgehangen bij de supermarkt. Dat geloof je toch niet?” Buurtbewoners zijn inmiddels begonnen met geld in te zamelen voor een krans voor Claudia en haar kinderen.
Iedereen vraagt zich af wat Richard H. ertoe heeft gebracht om zijn vrouw en bloedeigen kinderen te vermoorden. Volgens geruchten op de Maria Bernadetteschool, waar Claudia als leerkracht in dienst was, zou Richard vreemd zijn gegaan. Toen zijn vrouw dit ontdekte wilde ze van hem weggaan waarop bij Richard de stoppen zijn doorgeslagen.

Op internet zijn inmiddels zo'n 3000 reacties binnengekomen op www.condoleance.nl. ,,Marieke zat bij mijn zoontje in de klas. Het heeft heel veel indruk op hem gemaakt;, schrijft Jannie. Een nichtje van Claudia reageert met: "Claudia, ik beloof je dat jouw vent zal boeten voor het doden van mijn nichtje en haar kleintjes. Ik zal hem opwachten bij de deur die hij het eerste uitkomt. Veel liefs. Volgens Daniëlle is Claudia de liefste juf die ze ooit heeft gehad. "Ze zou nooit iemand pijn doen. We mochten altijd alles en konden overal over praten"
Richard H. werd gisteren door de rechter-commissaris van de Haagse rechtbank in bewaring gesteld. Hij bekende donderdag dat hij zijn vrouw Claudia (31) en hun twee dochtertjes Marieke (5) en Charlotte (3) heeft vermoord.

[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  dinsdag 26 april 2005 @ 07:52:09 #28
13462 BansheeBoy
pi_26512295
quote:
"Hij heeft vorige week eigenhandig opsporingsposters opgehangen bij de supermarkt. Dat geloof je toch niet?”
Wat een psycho

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
  dinsdag 26 april 2005 @ 07:53:09 #29
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_26512302
BSB, kappen met die nietszeggende reacties.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  † In Memoriam † dinsdag 26 april 2005 @ 07:59:49 #30
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_26512341
quote:
'Ze zei: dinsdag ben ik er weer'

Gedode Claudia al langer niet op werk
Door Annelieke Dijkstra en Marc Kruyswijk

De vermoorde lerares Claudia H. uit Zoetermeer was al enige tijd niet op haar werk verschenen wegens ziekte.

Dit doet het vermoeden rijzen dat er al langer sprake was van spanningen in het gezin. De echtgenoot van Claudia, Richard H., heeft de moord op de vrouw en hun twee kinderen bekend.

Volgens directrice Marlies Klooster van de r.-k. basisschool Maria Bernadette in Leidschendam, waar Claudia twee dagen per week werkte, was ze juist weer van plan het werk op te pakken. ,,Ik sprak haar nog op woensdag 6 april, de laatste dag waarop ze in leven was. Ze had zich enige tijd daarvoor ziek gemeld met een keelontsteking. Ze klonk nog wel erg hees en op vrijdag zou ze nog afwezig zijn, maar ze had plannen de week erop weer naar school te komen. Ze zei: dinsdag ben ik er weer.'' Maar die avond, op woensdag 6 april - of de nacht die erop volgde -, werd de 31-jarige vrouw in haar eigen slaapkamer in Zoetermeer om het leven gebracht. Ook de dochtertjes Marieke en Charlotte stierven, waarna ze alle drie door Richard in een bos werden begraven. De politie vond de lijken afgelopen vrijdag.

Richard H. meldde de volgende ochtend zijn dochter Marieke (5) ziek bij basisschool De Spelevaert.

Richard H. moet ook zijn 3-jarige dochter Charlotte hebben ziekgemeld. Het meisje ging op maandag- en donderdagochtend naar peuterspeelzaal Het Zwanennest in Zoetermeer. Daar zijn ze zwaar aangeslagen door het drama. De peuterleidster van Charlottes groep is voorlopig niet aan het werk.

Net als voor de basisschool, is het ook voor het Zwanennest de tweede klap in korte tijd. Esmee (6), het meisje dat in januari met haar broertje Ivan (3) werd gedood door hun Zoetermeerse moeder, zat hier op de buitenschoolse opvang. ,,Het is allemaal nauwelijks te bevatten'', aldus een van de juffen. ,,Gelukkig zijn de kinderen hier nog jong, die beseffen het nog niet. Wij des te meer. Het is vreselijk.''

De week na het bekend worden van de dood van Claudia en haar dochtertjes, is de Maria Bernadette-school in Leidschendam gesloten wegens vakantie. Voor de verwerking is dat niet goed, zegt directrice Klooster. ,,Wij zijn een medewerker, een juffrouw en een vriendin kwijt.''

Ook de kinderen zitten met vragen en emoties. ,,En natuurlijk het onderwijzend personeel. Maar net nu is de school dicht. Voor de verwerking is dit niet goed. Als de school open was geweest, hadden we kunnen beginnen met het een plaats te geven.''

Vorig jaar gaf Claudia nog les aan groep acht. Vier oud-leerlingen s houden elkaar huilend vast. Een meisje zegt: ,,Ik kan gewoon niet geloven dat ik haar nooit meer zal zien.''
  dinsdag 26 april 2005 @ 08:06:29 #31
13462 BansheeBoy
pi_26512384
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 07:53 schreef Dagonet het volgende:
BSB, kappen met die nietszeggende reacties.
Geef toe dat het ziek is om posters op te hangen terwijl je weet dat je zelf de dader bent. Ik gebruik niet graag icoontjes maar de >>> <<< kwam nu wel erg goed van pas. Weet iemand trouwens hoe oud die gozer/dader is?

pi_26512397
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 08:06 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Geef toe dat het ziek is om posters op te hangen terwijl je weet dat je zelf de dader bent. Ik gebruik niet graag icoontjes maar de >>> <<< kwam nu wel erg goed van pas. Weet iemand trouwens hoe oud die gozer/dader is?

Als je de topics echt gelezen had, had je dat geweten, want het staat er een keer of 348 in.
  † In Memoriam † dinsdag 26 april 2005 @ 08:10:03 #33
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_26512405
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 08:06 schreef BansheeBoy het volgende:
. Weet iemand trouwens hoe oud die gozer/dader is?

Als je al geneens de moeite neemt om de OP te lezen kun je beter elders gaan kotsen BsB .
quote:
De 33-jarige Zoetermeerder Richard H
  dinsdag 26 april 2005 @ 08:11:13 #34
13462 BansheeBoy
pi_26512416
Ik geeft inderdaad toe de tekst wat vluchtig te hebben doorgelezen, maar toch bedankt mensen

pi_26512468
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 07:59 schreef Loedertje het volgende:

[..]
Hm.

Ze kan natuurlijk ook gewoon écht ziek zijn geweest, haar stem was blijkbaar nog niet de oude toen ze belde.
  dinsdag 26 april 2005 @ 08:21:58 #36
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_26512500
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 08:18 schreef milagro het volgende:

[..]

Hm.

Ze kan natuurlijk ook gewoon écht ziek zijn geweest, haar stem was blijkbaar nog niet de oude toen ze belde.
Als ze veel gehuild had of ze hadden een lekker avondje 'tegen elkaar schreeuwen' achter de rug, zou ze ook slecht bij stem zijn geweest.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  dinsdag 26 april 2005 @ 08:26:05 #37
13462 BansheeBoy
pi_26512532
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 08:18 schreef milagro het volgende:

[..]

Hm.

Ik heb zelf zo het gevoel dat haar stem niet hees was van het "ziek zijn" maar meer van het geschreeuw bij de ruzies die zij maakte met haar partner

pi_26512595
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 08:21 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Als ze veel gehuild had of ze hadden een lekker avondje 'tegen elkaar schreeuwen' achter de rug, zou ze ook slecht bij stem zijn geweest.
Tja, kan ook natuurlijk.
Ik zeg ook "ze kan natuurlijk ook echt ziek zijn geweest" oftewel is mogelijk, zou kunnen.

Ms dat hij toen zijn kans zag....

Maar goed, ruzie en dergelijk hard geschreeuw dat het je een hese keel oplevert, hadden de buren toch moeten horen, lijkt me?
En als dan je buurvrouw de week erop verdwijnt, is dat natuurlijk wel iets wat je je dan met terugwerkende kracht herinnert als verdacht.

Vergeet niet, ze zijn in hun slaap vermoord.
Als je 'slaande' ruzie hebt, wacht je dan tot zij slaapt om haar iets aan te doen, uit woede?
Dan wordt het toch wel weer een weloverwogen daad, ook als het nav een ruzie kort daarvoor nog bedacht is.
pi_26512806
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 00:21 schreef Cosma-Shiva het volgende:

[..]

Nee ik vind het (voor de zoveelste keer) opmerkelijk dat hij direct toen de vermissing bekend werd gemaakt werd aangemerkt als "boven elke verdenking verheven".
"boven elke verdenking verheven" Zijn dat jouw woorden, of werd dat ook zo gebruikt?
Maar net als je dit puntje aanstipt, er was ook iemand die dacht de vrouw + kinderen gezien te hebben. De kans dat de vrouw simpelweg weg gelopen was, was aanwezig. Dat we nu achteraf weten wat er allemaal gebeurd is, wisten we toen nog niet.
Ik snap nog steeds je punt niet. Je punt is dat de politie gefaald heeft?
pi_26512987
quote:
De vermoorde lerares Claudia H. uit Zoetermeer was al enige tijd niet op haar werk verschenen wegens ziekte.

Dit doet het vermoeden rijzen dat er al langer sprake was van spanningen in het gezin. De echtgenoot van Claudia, Richard H., heeft de moord op de vrouw en hun twee kinderen bekend.

Volgens directrice Marlies Klooster van de r.-k. basisschool Maria Bernadette in Leidschendam, waar Claudia twee dagen per week werkte, was ze juist weer van plan het werk op te pakken. ,,Ik sprak haar nog op woensdag 6 april, de laatste dag waarop ze in leven was. Ze had zich enige tijd daarvoor ziek gemeld met een keelontsteking. Ze klonk nog wel erg hees en op vrijdag zou ze nog afwezig zijn, maar ze had plannen de week erop weer naar school te komen. Ze zei: dinsdag ben ik er weer.'' Maar die avond, op woensdag 6 april - of de nacht die erop volgde -, werd de 31-jarige vrouw in haar eigen slaapkamer in Zoetermeer om het leven gebracht
Het is heel aannemelijk dat de man het gegooid heeft op het feit dat de vrouw vanwege ruzies binnen het gezin is weggelopen. Alles valt dan op z'n plaats, de vrouw was al enkele dagen ziek, de man en vrouw hadden al een poos ruzie, de vrouw + kinderen lopen weg. Dus het is helemaal niet raar dat de politie hem niet meer als verdachte zag.
pi_26513174
Cosma's punt is "waarom was hij zo snel boven iedere verdenking verheven"
Er moet dus naast een op 1e gezicht kloppende verklaring van de man zelf, een buitenstaander zijn geweest wiens verklaring die van RH deed bevestigen, aldus Cosma

Een vaag "ze is nog op Palenstein gezien" doet dat natuurlijk niet.

Cosma denkt dus dat er iemand gezegd moet hebben RH samen met zijn vrouw nog gezien te hebben die zondag of zo.

En ik zeg dan weer op mijn beurt j dat dat ook hem niet vrijgepleit kan hebben, omdat hij hen dan net zo goed de nacht van zondag op maandag iets aangedaan zou kunnen hebben.
Alleen een ooggetuigeverklaring van een levende Claudia en kids op maandag na 07.30 had hem vrijgepleit en dat was er dus niet.

Dat Claudia al eerder ziek gemeld is dan haar kids, kwam hem natuurlijk goed uit.
De politie heeft daarom niet te maken gehad met een ziekmelding van alle drie op 1 dag, hetgeen wel heel opvallend zou zijn.
Nu kon je nog denken dat de moeder de kids aangestoken heeft

Claudia was dus de hele week al ziek
De oudste is 2 dagen lang ziek gemeld geweest (do en vrij)
De jongste eigenlijk alleen voor die donderdag (ze zat 2 dagen per week op de creche) of ms wel helemaal niet, ze zat immers op een creche, dan kan je je kind ook gewoon thuis houden omdat jezelf thuis bent, dat deed ik ook vroeger.

Vrijdag past Opa op dan (denk ik) en ws heeft Richard dan gezegd tegen zijn vader, dat Claudia gewoon thuis was herstellende van die keelontsteking en gewoon zelf voor de kinderen zou zorgen en Opa dus niet hoefde te komen.
Opa hoeft dus helemaal niet geweten te hebben dat de kids ziek gemeld waren op dat moment.

De politie moet echter wél gedacht hebben dat het toevallig was dat zij een week voor de verdwijning ziek al ziek was (en de kids ook, aannemende dat de school dat allemaal direct gemeld heeft aan de politie) , en toch rekening gehouden hebben met mogelijk "onmin" .
Dan heeft RH verklaard aan de politie dat alles hunky dory was thuis en neem ik aan dat ze dus de buren gaan vragen of zij iets van ruzie gehoord hebben ms de laatste tijd.
Dus ze hebben ofwel stil ruzie gemaakt ofwel er is geen ruzie geweest , er was geen directe aanleiding, RH zag gewoon zijn kans schoon nu, iets waar hij al langer mee liep, al dan niet vanwege de kolder in zijn kop of vanwege een nieuw te beginnen leven.

Want vergeet niet , nogmaals, ze zijn niet in blinde woede vermoord, maar in bed.
Hoewel er natuurlijk ook een fikse ruzie in de slaapkamer geweest kan zijn en er daarom bloed gevonden is.
Maar juist 's avonds of 's nachts is een ruzie door de buren te horen, lijkt mij.
Zouden ws ook de kinderen wakker geworden zijn en uit bed gekomen, maar dat zegt op zich niet veel, hij kan ze weer in bed gestopt hebben natuurlijk om 'later toe te slaan'
  dinsdag 26 april 2005 @ 09:22:38 #42
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_26513286
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 08:53 schreef TheMassive het volgende:

[..]

Ik snap nog steeds je punt niet. Je punt is dat de politie gefaald heeft?
Werk jij bij de politie? Ik heb je nu al 30x deze zin zien posten... Je lijkt wel van het politieverdedigingsteam....
pi_26513327
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 09:16 schreef milagro het volgende:
Want vergeet niet , nogmaals, ze zijn niet in blinde woede vermoord, maar in bed.
Hoewel er natuurlijk ook een fikse ruzie in de slaapkamer geweest kan zijn en er daarom bloed gevonden is.
Ik denk dat je aan het begraven kunt zien dat het niet ver van te voren gepland is, lijkt mij. Het lijk mij, dat wanneer je zoiets planned, je het 'opruimen' beter aanpakt, en niet vlak naast een zandpad ondiep zoals hij heeft gedaan.
Verder vind ik vooral de foto van hem in openingspost waarop hij samen met die vrouw met dat witte vest staat heel erg raar, in de zin dat het zo'n normale setting lijkt en je zo iemand nooit zo in zou schatten. Eng gewoon.
pi_26513353
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 09:22 schreef twentemeisje het volgende:

[..]

Werk jij bij de politie? Ik heb je nu al 30x deze zin zien posten... Je lijkt wel van het politieverdedigingsteam....
Ik verdedig niks? Als je mij die zin al 30x hebt zien posten, heb je ongetwijfeld ook gezien dat er een vraagteken aan het eind van die zin staat, wat inhoudt dat ik iets vraag. Ik vraag me dus af wat hun punt is.
  dinsdag 26 april 2005 @ 09:27:05 #45
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_26513369
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 09:24 schreef TheMassive het volgende:

[..]

Verder vind ik vooral de foto van hem in openingspost waarop hij samen met die vrouw met dat witte vest staat heel erg raar, in de zin dat het zo'n normale setting lijkt en je zo iemand nooit zo in zou schatten. Eng gewoon.
Dat vind ik ook het engste aan deze zaak... Het zou zo je buurman kunnen zijn, of je beste vriend... Aan het uiterlijk is niets af te lezen, en blijkbaar ook niet aan zijn gedrag voorheen...
  dinsdag 26 april 2005 @ 09:28:32 #46
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_26513391
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 09:26 schreef TheMassive het volgende:

[..]

Ik verdedig niks? Als je mij die zin al 30x hebt zien posten, heb je ongetwijfeld ook gezien dat er een vraagteken aan het eind van die zin staat, wat inhoudt dat ik iets vraag. Ik vraag me dus af wat hun punt is.
Mijn excuses in dat geval... Ik had het idee dat je geirriteerd was doordat mensen de politie van evt falen betichtten... Dat heb ik dus verkeerd opgevat...
pi_26513462
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 09:28 schreef twentemeisje het volgende:

[..]

Mijn excuses in dat geval... Ik had het idee dat je geirriteerd was doordat mensen de politie van evt falen betichtten... Dat heb ik dus verkeerd opgevat...
Mwa, ik was wel geirriteerd, maar dan meer omdat bv roel_jewel het blijkbaar maar niet kan begrijpen waarom de politie de man op een gegeven moment niet meer als verdachte zagen.
  dinsdag 26 april 2005 @ 09:33:01 #48
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_26513485
quote:
Iedereen vraagt zich af wat Richard H. ertoe heeft gebracht om zijn vrouw en bloedeigen kinderen te vermoorden. Volgens geruchten op de Maria Bernadetteschool, waar Claudia als leerkracht in dienst was, zou Richard vreemd zijn gegaan. Toen zijn vrouw dit ontdekte wilde ze van hem weggaan waarop bij Richard de stoppen zijn doorgeslagen.
Wat een laster, typisch reactie van de ene vrouw die de andere verdedigt. Het zal eerder andersom geweest zijn: die vrouw ging vreemd en die kerel kon dat niet verkroppen.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_26513537
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 09:33 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Wat een laster, typisch reactie van de ene vrouw die de andere verdedigt. Het zal eerder andersom geweest zijn: die vrouw ging vreemd en die kerel kon dat niet verkroppen.
Ik ben eerder geneigd haar te geloven dan jou, simpelweg omdat jij hier op fok zit en die vrouw iets dichter bij het vuur staat. Rare reactie van je trouwens.
pi_26513538
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 09:33 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Misschien moeten we accepteren dat we het gewoon niet weten. Er zijn binnen 10 minuten 300 redenen te bedenken maar we weten het gewoon niet. Net als in HIlversum niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')