ja je moet de schijn ophouden datje beter bentquote:Op woensdag 11 mei 2005 22:31 schreef Anthraxx het volgende:
Als je aan een klaslokaal of een collegezaal kan zien dat je Uni doet dan doe ik Universiteit terwijl ik op een HBO zitWazige gedachtes hier volgens sommige mensen.
kennelijk heb je het nog niet begrepenquote:Op woensdag 11 mei 2005 22:18 schreef Was het volgende:
begrijpen <> oefenen
studeren <> leren
belegging <> PL'etje
troll <> hap
hockey <> voetbal
denkers <> doeners
bonus <> salaris
student <> scholier
onderneminkje <> bijbaan
bier <> pils
vrienden <> papa/mama
sociëteit <> buurthuis
waterman <> parker
mijn taalgebruik <> me taal
collegezaal <> leslokaal
InHolland van de optielijst afstreeptquote:Op woensdag 11 mei 2005 23:30 schreef Jummy het volgende:
Hogeschool Inholland [...]
en de jongetjes gooien nog steeds propjes als de meester niet kijkt!
[...]
Dit topic moet gewoon op oneindig gesteld worden, op zeker dat je de 1000 reacties wel haaltquote:Op woensdag 11 mei 2005 23:27 schreef Drive-r het volgende:
Heerlijk, het is een HBO vs. WO + Alfa vs. Beta topic geworden!!! Haha, vecht het maar uit jongens!
Ik heb dus ongeveer hetzelfde als dat jij hebt. Ik heb havo gedaan, 1 jaar mbo en daarna havo 4/5.quote:Op woensdag 11 mei 2005 08:26 schreef tha_dus het volgende:
Ik denk dat 90% van nederland een HBO diploma kan halen als ze dat echt willen en er voorgaan.
Als ik mij niet vergis verschilt herseninhoud niet erg veel tussen mensen. Waarschijnlijker is het dat iemands hersenen beter zijn uitgerust voor de uitoefening van een bepaalde taak, maar ik denk dat het vooral te maken heeft met opvoeding en aanwezige kennis. Ik ben vroeger overladen met boeken over vanalles en met domme, kortgeschoren, voetballende jongetjes mocht ik (terecht) niet omgaan want die hadden een slechte invloed. Daardoor ontwikkel je gewoon een andere instelling, ookal kan een mongool nog beter hoofdrekenen dan ik, bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 12 mei 2005 00:20 schreef gekke_sandra het volgende:
[..]
Ik heb dus ongeveer hetzelfde als dat jij hebt. Ik heb havo gedaan, 1 jaar mbo en daarna havo 4/5.
Ik ben het niet helemaal eens met je uitspraak over dat 90% een hbo diploma kan halen als ze dat willen. Volgens mij overschat je de Nederlandse bevolking behoorlijk...Het is niet zo dat als je, je inzet je per definitie scoort. Er moeten ook nog enigzins wat hersencellen aanwezig zijn om te kunnen scoren.
er stond toch eerst iets met dom in?quote:Op donderdag 12 mei 2005 00:20 schreef gekke_sandra het volgende:
[..]
Ik heb dus ongeveer hetzelfde als dat jij hebt. Ik heb havo gedaan, 1 jaar mbo en daarna havo 4/5.
Ik ben het niet helemaal eens met je uitspraak over dat 90% een hbo diploma kan halen als ze dat willen. Volgens mij overschat je de Nederlandse bevolking behoorlijk...Het is niet zo dat als je, je inzet je per definitie scoort. Er moeten ook nog enigzins wat hersencellen aanwezig zijn om te kunnen scoren.
Inderdaad, wat een visie op de wereld krijg je danquote:
Mijn god.quote:Op donderdag 12 mei 2005 00:29 schreef Speth het volgende:
[..]
Als ik mij niet vergis verschilt herseninhoud niet erg veel tussen mensen. Waarschijnlijker is het dat iemands hersenen beter zijn uitgerust voor de uitoefening van een bepaalde taak, maar ik denk dat het vooral te maken heeft met opvoeding en aanwezige kennis. Ik ben vroeger overladen met boeken over vanalles en met domme, kortgeschoren, voetballende jongetjes mocht ik (terecht) niet omgaan want die hadden een slechte invloed. Daardoor ontwikkel je gewoon een andere instelling, ookal kan een mongool nog beter hoofdrekenen dan ik, bijvoorbeeld.
Dat niet per se.. het is ook deels erfelijk. Ik denk niet dat intelligentie alleen maar aan te leren is..quote:Op donderdag 12 mei 2005 00:29 schreef Speth het volgende:
Als ik mij niet vergis verschilt herseninhoud niet erg veel tussen mensen. Waarschijnlijker is het dat iemands hersenen beter zijn uitgerust voor de uitoefening van een bepaalde taak, maar ik denk dat het vooral te maken heeft met opvoeding en aanwezige kennis. Ik ben vroeger overladen met boeken over vanalles en met domme, kortgeschoren, voetballende jongetjes mocht ik (terecht) niet omgaan want die hadden een slechte invloed. Daardoor ontwikkel je gewoon een andere instelling, ookal kan een mongool nog beter hoofdrekenen dan ik, bijvoorbeeld.
Ik zeg niet dat ze dom zijn (mijn post weerspreekt dat hele idee zelfs), of onwelwillend of iets dergelijks, maar onder de kinderen die ik bedoel heerst gewoon een heel andere mentaliteit die mijn ouders liever niet bij mij zagen.quote:
En nu zit je gewoon late @ night te posten, terwijl morgen iedereen weer school heeft, of wakker wordt met een normaal ritme,quote:Op donderdag 12 mei 2005 00:39 schreef Speth het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat ze dom zijn (mijn post weerspreekt dat hele idee zelfs), of onwelwillend of iets dergelijks, maar onder de kinderen die ik bedoel heerst gewoon een heel andere mentaliteit die mijn ouders liever niet bij mij zagen.
Het ligt er ook heel erg aan waar je goed in bent. Beta-intelligentie valt vaak veel minder op dan alfa intelligentie bij kinderen. Een van nature welbespraakt kind (of persoon in het algemeen) kan veel intelligenter lijken en aan de hand daarvan opgevoed worden.quote:Op donderdag 12 mei 2005 00:37 schreef gekke_sandra het volgende:
[..]
Dat niet per se.. het is ook deels erfelijk. Ik denk niet dat intelligentie alleen maar aan te leren is..![]()
Dat lijkt zo.quote:Op donderdag 12 mei 2005 00:41 schreef Speth het volgende:
[..]
Het ligt er ook heel erg aan waar je goed in bent. Beta-intelligentie valt vaak veel minder op dan alfa intelligentie bij kinderen. Een van nature welbespraakt kind (of persoon in het algemeen) kan veel intelligenter lijken en aan de hand daarvan opgevoed worden.
uhm...als je ergens analytisch leert denken is het bij een taalstudie....(i know..hap...)quote:alfa-WO: uit-de-kop-stampers
Alsof Mbo-ers, vakmensen zoals jij ze noemt, daarom slimmer zijn dan Hbo-ers. Het is maar net wat je trekt en waar je meer respect voor opbrengt. Dat verschilt per persoon. Kijk ehm, Mbo is gewoon één en al praktijk met een beetje theorie. Mij trok het totaal niet, omdat ik liever met mijn neus in de boeken zit. Ik wil dmv kennis in mijn hoofd te stampen het gevoel hebben te leren en slimmer te worden. Ik voelde me op mbo op een gegeven moment écht hersendood, dat lag er gewoon aan dat ik er niet thuis hoorde. Alle leraren waren pro mbo, maar gelukkig was er één zo eerlijk om me de waarheid te vertellen. Ik voelde me ook steeds beter toen ik weer naar de havo ging. Echt dat ik thuis kwam met een voldaan gevoel als; wauw ik weet iets nieuws. Mbo was voor mij persoonlijk geen uitdaging.quote:Op donderdag 12 mei 2005 00:31 schreef mechatronics het volgende:
Het valt me wel op dat het HBO soms ietwat kinderachtiger is, maar dat ongeveer 1/3 tot de helft op het MBO echte vakmensen zijn. Zo van die mensen die gouden handen hebben.
Inderdaad, de andere helft fluit maar wat aan, en óf ze leren er geen hol en krijgen een diploma, óf ze kunnen het gewoon echt niet, maar omdat ze hun best doen halen ze het wel.
Het is gewoon zo dat als je meedoet, je een 5,5 haalt, en je het super kent, je een 9,0 haalt. Klaar.
Dat verlaagd wel een beetje de motivatie bij sommigen. Ik denk dan weer zo van, zit je op school om te leren, of zit je er om vrij te krijgen, zodat je kan bijklussen? Tijd is ook maar relatief.
Het is IMO dus , dit hele topic, appels met peren vergelijken eigenlijk. En de Uni is een paprika.
En dat de een het ene voedsel nou lekker vind, en de ander het andere, boeit mij vrij weinig.
Maar ik merk wel dat soms lessen op het HBO onrustiger zijn, dat de studenten niet eens een concentratievermogen van 40 minuten hebben, maar 15 ofzo.
En dat valt me gewoon op in andere college's waar ik voorbijloop, in mijn klas valt het wel mee, we hebben nl. niet veel college, en dat wat we hebben, hebben we hard nodig, maar das persoonlijk.
dat is zoquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |