abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † vrijdag 29 april 2005 @ 08:58:03 #251
81992 Githa
pi_26589195
ANWB test
ANWB test

Ohw gelukkig Knorretje...schrok wel ff hoor
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 29 april 2005 @ 08:58:27 #252
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_26589201
gaat het om deze stoel?
Graco Junior Plus 90 # # ++ + ++ + + 3,8 0344165 10)

http://www.premsela.org/p(...)autokinderzitjes.pdf onderzoeksresultaten staan op pagina 5
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_26589226
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 08:57 schreef No Nick het volgende:
Deze Knor?
yep het gaat idd om die autostoel (maar daarin komt helaas niet echt goed naar voren dat hij ronduit schade kan aanbrengen. De kb wil zijn gebrokensleutelbeen evt wel toekennen aan de gordel, maar de ribben niet. (terwijl bij de terugslag dat naar ons idee wel zou kunnen. Denk aan het piepschuimen plaatje met rand in de stoel....)

Ik print deze in elk geval uit. Hij komt niet als goed uit de test dus das al weer een pluspunt.
pi_26589267
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 08:58 schreef Githa het volgende:
ANWB test
ANWB test

Ohw gelukkig Knorretje...schrok wel ff hoor
voor mijn gevoel is het bijna net zo erg, gaat om neefje van ons dus, waarvan de moeder dus al 8 weken in zhuis ligt, hummie word verzorgt door oma en word dus nu met de nek aangekeken. We waren te samen zwanger destijds, wonen bij elkaar in de straat en zit maar een krappe 3 maand tussen, dus behoorlijk begaan met.

de printer maakt overuren op dit moment. Geweldig!!!
  vrijdag 29 april 2005 @ 09:06:01 #255
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_26589297
Knor er is laatst bij een tv-programma ook wat over geweest. Ik dacht dat het programma Autowereld heet. Weet niet of ze het ook over dat stoeltje hebben gehad maar je kan wellicht even kijken. Heb geen tijd om voor je te zoeken. Succes!
  vrijdag 29 april 2005 @ 09:06:41 #256
2873 No Nick
Unieker dan uniek
pi_26589311
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 08:59 schreef Knorretje het volgende:

[..]

yep het gaat idd om die autostoel (maar daarin komt helaas niet echt goed naar voren dat hij ronduit schade kan aanbrengen. De kb wil zijn gebrokensleutelbeen evt wel toekennen aan de gordel, maar de ribben niet. (terwijl bij de terugslag dat naar ons idee wel zou kunnen. Denk aan het piepschuimen plaatje met rand in de stoel....)

Ik print deze in elk geval uit. Hij komt niet als goed uit de test dus das al weer een pluspunt.
Hier wel...

Ziet er echt uit als een betrouwbaar merk...
Fok!hokker... en NietKlieker.
pi_26589372
NO NICK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ik kan je wel zoenen

la sik alicia straks heb weggebracht en alles uitgeprint is gaan ik gelijk met dit langs bij oa de kb.
  vrijdag 29 april 2005 @ 09:14:15 #258
2873 No Nick
Unieker dan uniek
pi_26589428
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 09:10 schreef Knorretje het volgende:
NO NICK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ik kan je wel zoenen

la sik alicia straks heb weggebracht en alles uitgeprint is gaan ik gelijk met dit langs bij oa de kb.

Graag gedaan hoor, onveilgheid bij kinderen en dan zeker door ondeugdelijke zooi daar kan ik behoorlijk boos om worden.
Ik hoop echt dat dit helpt!

HIER staat hetzelfde artikel.
Fok!hokker... en NietKlieker.
  † In Memoriam † vrijdag 29 april 2005 @ 09:17:40 #259
81992 Githa
pi_26589492
jeetje, wat een verhaal knor...ook een beetje naïef van die arts hoor dat een kind pebaalde letsels niet kan oplopen in een autostoel...
zo hoeft er maar een tut of rammelaar tussen het gordeltje van de stoel te zitten.
pi_26589563
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 09:17 schreef Githa het volgende:
jeetje, wat een verhaal knor...ook een beetje naïef van die arts hoor dat een kind pebaalde letsels niet kan oplopen in een autostoel...
zo hoeft er maar een tut of rammelaar tussen het gordeltje van de stoel te zitten.
yep, maar als reactie krijg je dan: we kunnen niet voorzichtig genoeg zijn tegenwoordig. Ze hebben aangegeven geen uiterlijke vertoningen van mishandeling te kunnen vinden hoor, dus daar doen ze verder niets mee. Maar de kb (kinderbescherming dus) geeft het kind niet eerder vrij als het niet aantoonbaar is hoe het gekomen is. maw we hadden beter kunnen zeggen dat het gevallen was dan was ie nu thuis geweest. Het bewuste stoeltje hebben ze nu daargehouden en gaan ze met de tijd testen met een dummie, maar dat konnog wel eventjes duren
  † In Memoriam † vrijdag 29 april 2005 @ 09:24:00 #261
7074 moussy
kuttekop
pi_26589607
nou ja zeg, het zal je maar gebeuren daar moet je toch niet aan denken.. wat verschrikkelijk dit
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_26589666
Jeetje zeg, het zal je verdorie maar gebeuren
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_26589740
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 09:24 schreef moussy het volgende:
nou ja zeg, het zal je maar gebeuren daar moet je toch niet aan denken.. wat verschrikkelijk dit
nope, het is zo enorm, allesomvattend kut. Het is nog niet eens mijn kind maar ik zie toch echt de hele werld ff om ze heen instorten. het ging natuurlijk al niet lekker vanwege de moeder die erg slecht lag en de situatie die was ontstaan daardoor, kindlief bij oma. Maar dan ook nog eens dit erboven op. Wil dan ook koste wat kost dit proberen recht te zetten en ze te helpen.

Dit is gewoon een belachelijke regeling, om uit voorzorg dit soort kindjes dan maar niet meer naar huis te doen. Ik snap best dat ze voorzichtig moeten zijn en dat er tegenwoordig meer gebeurt. Maar er is toch echt een grens aan die terughoudendheid/voorzichtigheid.

bah stomme regeltjes allemaal.
  vrijdag 29 april 2005 @ 09:45:27 #264
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_26589999
Ik snap je verontwaardiging heel goed Knor en ik hoop dat het artikel over Graco uitkomst biedt en het kindje weer lekker terug naar huis kan, maar toch vind ik dit soort discussies altijd moeilijk. Waar leg je namelijk die grens?
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_26590061
Knor, als ik jullie/de ouders was zou ik dit melden bij de Telegraaf, zodra de baby weer thuis is (of evt eerder). Je kunt t ook melden bij Geenstijl.nl ofzo maar de Telegraaf is denk ik beter.. kun je misschien ook anoniem blijven in een artikel.
  † In Memoriam † vrijdag 29 april 2005 @ 09:54:47 #266
7074 moussy
kuttekop
pi_26590189
Ik snap de kb in deze niet hoor Alsof je kind geen gebroken ribben kan krijgen van een aanrijding
  † In Memoriam † vrijdag 29 april 2005 @ 09:56:58 #267
43556 miss_dynastie
pi_26590243
Jemig, wat vreselijk
En wat moussy zegt, gebroken ribben bij een aanrijding lijkt me niet zo heel gek
Zou er misschien al eerder een (anonieme) melding gedaan zijn? Dat ze daarom zo voorzichtig zijn of zo
  † In Memoriam † vrijdag 29 april 2005 @ 10:00:25 #268
7074 moussy
kuttekop
pi_26590313
Is er geen test-centrum van autostoeltjes die je kan bellen om na te vragen óf het mogelijk is, gebrokken ribbetjes door de gordel? Via de anwb misschien? Die zetten ook altijd alles graag op papier en in dat blad van ze.

Het enige wat ik zou kunnen bedenken is dat de gordeltjes niet strak genoeg hebben gezeten en dat het dan de klap is geweest op de rug, als ze daar gebroken zijn. En aan de voorkant zou je denken dat het toch echt door de gordels komt

Als je lid moet zijn om de anwb te bellen met een vraag en je bent niet lid wil ik wel even bellen voor je!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 29 april 2005 @ 10:12:26 #269
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_26590567
[redelijk on/off topic] als je bedenkt dat ik een rib gekneusd heb met het omdraaien in bed... kun je zekers een rib breken met een ongeluk... heb zelfs al eens vernomen dat iemand een rib gebroken heeft door hard te niesen...[/redelijk on/off topic]
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  † In Memoriam † vrijdag 29 april 2005 @ 10:14:43 #270
81992 Githa
pi_26590624
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 09:56 schreef miss_dynastie het volgende:
Jemig, wat vreselijk
En wat moussy zegt, gebroken ribben bij een aanrijding lijkt me niet zo heel gek
Zou er misschien al eerder een (anonieme) melding gedaan zijn? Dat ze daarom zo voorzichtig zijn of zo
de KB is voorzichtig omdat ze zo onder de loep worden genomen de laatste tijd.... geweldig goed dat ze alles beter willen onderzoeken maar ik geloof dat ze het nog steeds niet helemaal snappen
Ronduit belachelijk dat je beter kan zeggen dat ze van de trap af zijn gevallen, omdat die verwondingen dan mogelijk zijn terwijl een niet deskundige op het gebied van autozitjes verklaard dat ze het niet hebben gekregen van het ongeluk.... ik denk dat de KB gewoon bang is weer een fatale fout te maken en ondertussen heel veel kinderen een onnodig trauma bezorgen.
  vrijdag 29 april 2005 @ 10:22:24 #271
26341 Mariposa
Telt af...
pi_26590833
[N.a.v. vraag van knorretje]

Misschien bij TNO in Delft navragen. Ik weet dat ze daar ook botsproeven doen met auto's. Misschien hebben ze dit al eerder mee gemaakt. Verder zou je kunnen kijken of dit stoeltje ook ergens anders in Europa aangeboden wordt. Ik geloof namelijk dat in Duitsland wel wel van dit soort proeven en testen gedaan worden.

Heel veel sterkte voor moeder en kind , triest dat dit zo moet gebeuren
"No hay mal que por bien no venga" Geen ongeluk zo groot, of er is altijd nog wel een geluk bij
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 29 april 2005 @ 10:24:47 #272
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_26590891
Heb even zitten kijken, in Duitsland komt ie 'ausreichend' uit de test. Da's een magere voldoende (net als bij de ANWB dus). Erg veel info stond er niet bij, moet je namelijk voor betalen.

Kl*** situatie Knor Een deskundige vinden zou inderdaad een mogelijke oplossing zijn.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  vrijdag 29 april 2005 @ 10:25:48 #273
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_26590923
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 10:14 schreef Githa het volgende:

[..]

de KB is voorzichtig omdat ze zo onder de loep worden genomen de laatste tijd.... geweldig goed dat ze alles beter willen onderzoeken maar ik geloof dat ze het nog steeds niet helemaal snappen
Ronduit belachelijk dat je beter kan zeggen dat ze van de trap af zijn gevallen, omdat die verwondingen dan mogelijk zijn terwijl een niet deskundige op het gebied van autozitjes verklaard dat ze het niet hebben gekregen van het ongeluk.... ik denk dat de KB gewoon bang is weer een fatale fout te maken en ondertussen heel veel kinderen een onnodig trauma bezorgen.
Ja tuurlijk en wij hadden allemaal wel de juiste beslissing genomen.
Ze maken nou eenmaal fouten, het is toch hartstikke moeilijk om een juiste inschatting te maken en alles is kwetsbaar. Zeker als het zulke kleine kinderen betreft.
Maar hoe ze ook ingrijpen, het is nooit goed. Dit keer grijpen ze te snel in, misschien iets aan de hand maar is niet zeker. Tja....het gaat om een kind. Wat moet je dan doen? Ingrijpen en de verkeerde keuze maken en het jochie houdt er misschien een trauma aan over? Of meegeven aan oma (en niks slechts over deze oma hoor!!!) die misschien toch niet bleek te zijn wat ze dachten. En over twee dagen geconfronteerd worden met het feit dat half demente bezopen oma van 70 kind van het balkon slingert?

Ik ben echt geen fan van kinderbescherming en jeugdzorg, ik ben zelf uit huis geplaatst waarbij ik nu nog twijfel of dat een juiste keuze was. Maar het is zo makkelijk afgeven op deze mensen, zeker door mensen die 'de clienten' kennen of het verhaal via via gehoord hebben.
  vrijdag 29 april 2005 @ 10:28:38 #274
3142 m@x
pi_26591002
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 10:25 schreef Luchtbel het volgende:

[..]

Ja tuurlijk en wij hadden allemaal wel de juiste beslissing genomen.
Ze maken nou eenmaal fouten, het is toch hartstikke moeilijk om een juiste inschatting te maken en alles is kwetsbaar. Zeker als het zulke kleine kinderen betreft.
Maar hoe ze ook ingrijpen, het is nooit goed. Dit keer grijpen ze te snel in, misschien iets aan de hand maar is niet zeker. Tja....het gaat om een kind. Wat moet je dan doen? Ingrijpen en de verkeerde keuze maken en het jochie houdt er misschien een trauma aan over? Of meegeven aan oma (en niks slechts over deze oma hoor!!!) die misschien toch niet bleek te zijn wat ze dachten. En over twee dagen geconfronteerd worden met het feit dat half demente bezopen oma van 70 kind van het balkon slingert?

Ik ben echt geen fan van kinderbescherming en jeugdzorg, ik ben zelf uit huis geplaatst waarbij ik nu nog twijfel of dat een juiste keuze was. Maar het is zo makkelijk afgeven op deze mensen, zeker door mensen die 'de clienten' kennen of het verhaal via via gehoord hebben.
Dat is dus precies wat ik bedoelde, kon alleen de woorden niet vinden.
  vrijdag 29 april 2005 @ 10:30:32 #275
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_26591042
Wist ik wel dus ik heb even voor je geschreven

Oh nee, ik liet me ff meeslepen
  vrijdag 29 april 2005 @ 10:48:05 #276
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_26591496
zoals sommige weten hebben we een lekkage aan onze nieuwe verbouwde badkamer, vandaag gingen ze het repareren.
Nu zit ik beneden en hoor ineens iets vallen, ga kijken en ja hoor, een stuk plaffon is naar beneden gekomen.
Waarom ook niet he ?

Dus nu zitten we niet alleen met lekkage, vocht in de gang, een verpeste vloer in de gang maar ook nog eens met een gat in het plaffon en een scheur in de muur.

En verwachten mensen nou echt dat ik hierin kan gaan bevallen en genieten van mijn kraambed?

Echt waar, heb net zitten janken en lachen tegelijk.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  vrijdag 29 april 2005 @ 10:48:47 #277
3142 m@x
pi_26591516
Dank je wel!

Ik heb zelf bij een organisatie gewerkt die net als de kinderbescherming en jeugdzorg niet altijd even positief in het nieuws is. Op gegeven moment ben ik maar gestopt met vertellen waar ik werkte want er kwam altijd commentaar (vaak van mensen die ergens een half verhaal hadden gehoord en daar hun conclusie uit hadden getrokken).
  † In Memoriam † vrijdag 29 april 2005 @ 10:50:57 #278
7074 moussy
kuttekop
pi_26591581
Je hoeft toch niet met je bed in de badkamer te staan Ik zou me daar dus echt niet druk om maken, genieten doe je toch wel
  vrijdag 29 april 2005 @ 10:55:26 #279
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_26591702
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 10:48 schreef snakelady het volgende:
Echt waar, heb net zitten janken en lachen tegelijk.
Joh, op de eerste verjaardag van je kleine lach je erom. Verstand op nul. blik op oneindig en net doen of er niks aan het handje is.
Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
  vrijdag 29 april 2005 @ 10:55:45 #280
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_26591710
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 10:50 schreef moussy het volgende:
Je hoeft toch niet met je bed in de badkamer te staan Ik zou me daar dus echt niet druk om maken, genieten doe je toch wel
nee, ik hoef er alleen maar de kleine te wassen, onzelf en de was doen.
en dat kan nu dus niet.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  vrijdag 29 april 2005 @ 10:57:19 #281
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_26591736
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 10:55 schreef Spindizzy het volgende:

[..]

Joh, op de eerste verjaardag van je kleine lach je erom. Verstand op nul. blik op oneindig en net doen of er niks aan het handje is.
Ik hoop het, ik moet zeggen dat ik nu echt ook de grens heb bereikt waarvan ik zeg, fuck alles en alleen de kleine is belangrijk.
  † In Memoriam † vrijdag 29 april 2005 @ 11:04:22 #282
43556 miss_dynastie
pi_26591928
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 10:55 schreef snakelady het volgende:

[..]

nee, ik hoef er alleen maar de kleine te wassen, onzelf en de was doen.
en dat kan nu dus niet.
In de kraamweek? Welnee, dan moet je voor jezelf laten zorgen. Manlief, ouders, vrienden, kennissen, ze lossen het maar op voor je
  vrijdag 29 april 2005 @ 11:06:24 #283
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_26591985
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 11:04 schreef miss_dynastie het volgende:
Manlief, ouders, vrienden, kennissen, ze lossen het maar op voor je
Precies. Je hoeft alleen maar mooi liggen te zijn met een baby naast je. Lekker belangrijk wat er in de rest van het (instortende ) huis aan het gebeuren is.

Taart en Sjampie voor iedereen want vandaag is mijn 12de trouwdag
Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
  vrijdag 29 april 2005 @ 11:06:39 #284
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_26591994
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 11:04 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

In de kraamweek? Welnee, dan moet je voor jezelf laten zorgen. Manlief, ouders, vrienden, kennissen, ze lossen het maar op voor je
Dat is een heel strak plan van je.
  vrijdag 29 april 2005 @ 11:07:16 #285
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_26592007
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 11:06 schreef Spindizzy het volgende:

[..]

Precies. Je hoeft alleen maar mooi liggen te zijn met een baby naast je. Lekker belangrijk wat er in de rest van het (instortende ) huis aan het gebeuren is.

Van harte gefeliciteerdm
pi_26592038
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 11:06 schreef Spindizzy het volgende:

[..]

Spin gefeliciteerd
  vrijdag 29 april 2005 @ 11:09:34 #287
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_26592069
M@x als je het van de andere kant bekeken hebt schijn je er ook alleen maar over te mogen klagen. Maar juist als je hebt gezien wat het OOK kan betekenen hoeft dit natuurlijk niet maar dat schijnt nooit te kunnen. Je bent altijd slachtoffer van jeugdzorg blablabla

Snake, ik vind dat je zelfs mag eisen dat het na een week opgeknapt is
  † In Memoriam † vrijdag 29 april 2005 @ 11:10:05 #288
43556 miss_dynastie
pi_26592082
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 11:06 schreef snakelady het volgende:

[..]

Dat is een heel strak plan van je.
Maar zo gaat het ook gewoon. Let maar op
pi_26592145
Ik sluit me bij de andere meiden aan Snake!

Spin! Gefeliciteerd!
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
  vrijdag 29 april 2005 @ 11:31:52 #290
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_26592699
Gefeliciteerd, Spindizzy!

Knor, succes met je missie! En sterkte.

Ik vind dit een leuke site, die ik jullie niet wil onthouden: Tweedehands-vintage-kleertjes
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_26593085
Spin, van harte
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  † In Memoriam † vrijdag 29 april 2005 @ 11:46:02 #292
7074 moussy
kuttekop
pi_26593105
Gefeliciteerd Spin!!

vrijdag 29 april 2005 @ 11:54:13 #293
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_26593312
Wat een vies plaatje, Mous! Of ligt dit aan mij?
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  † In Memoriam † vrijdag 29 april 2005 @ 11:56:37 #294
7074 moussy
kuttekop
pi_26593388
kom jij wat te kort of zo
  † In Memoriam † vrijdag 29 april 2005 @ 12:01:09 #295
81992 Githa
pi_26593518
Spin, al 12 jaar getrouwd ....gefeliciteerd hoor

snake, jemig wat een gedoe! Kan me goed voorstellen dat je het even helemaal niet meer zag zitten maar kop hoor ! komt allemaal goeeeee
en anders mag de persoon verantwoordelijk voor dit alles met een teiltje en een wasbordje jullie was toch komen doen
Nee hoor meid, stuur die hormoontjes weer naar hun plaats en laat het allemaal maar gebeuren...jij hoeft alleen te genieten van je kleine meid straks
  vrijdag 29 april 2005 @ 12:06:24 #296
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_26593681
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 11:56 schreef moussy het volgende:
kom jij wat te kort of zo
Wat weet jij?
pi_26593903
Gefeliciteerd Spin en Taak!
pi_26594014
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 11:31 schreef Sugar het volgende:
Gefeliciteerd, Spindizzy!

Knor, succes met je missie! En sterkte.

Ik vind dit een leuke site, die ik jullie niet wil onthouden: Tweedehands-vintage-kleertjes
ken je deze al...

http://www.flobberdewotsky.nl/
  vrijdag 29 april 2005 @ 12:20:48 #299
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_26594042
Knor, nee! Nu wel! Leuk!!!!!
pi_26594365
Spin gefeliciteerd
Schenk mij maar een glaasje in, ben ik wel aan toe
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')