Die zijn draadloos, voor zover ik heb begrepen..quote:Op maandag 25 april 2005 10:00 schreef Klonk het volgende:
en zijn we al uit het raadsel van de controlers ?
ik las megapoolquote:Op maandag 25 april 2005 10:36 schreef DinoPK het volgende:
Tis wel een kleur die megapopulair is bij de TV's van tegenwoordig, en dus uitermate goed past in een home cinema setup itt een gamecube bijvoorbeeld (al past die panasonic cube er wel weer mooi bij).
Dankje!quote:Op maandag 25 april 2005 09:45 schreef Dr.Daggla het volgende:
Vorige deel, met mooie OP.
En ìk ga er vanuit dat ze gewoon een draadje hebben.quote:Op maandag 25 april 2005 10:04 schreef Dr.Daggla het volgende:
Die zijn draadloos, voor zover ik heb begrepen..
waar zie jij op t plaatje controller ports dan?quote:Op maandag 25 april 2005 10:53 schreef P-Style het volgende:
[..]
En ìk ga er vanuit dat ze gewoon een draadje hebben.
Hmm, ik geloof dat het al redelijk "officieel" was. Maar we zullen het de 12de wel zien..quote:Op maandag 25 april 2005 10:53 schreef P-Style het volgende:
[..]
En ìk ga er vanuit dat ze gewoon een draadje hebben.
Jij gelooft dat dit een officiëel plaatje is?quote:Op maandag 25 april 2005 10:55 schreef Ruis het volgende:
waar zie jij op t plaatje controller ports dan?
Inderdaad!quote:Op maandag 25 april 2005 10:56 schreef Dr.Daggla het volgende:
... Maar we zullen het de 12de wel zien..
dat past niet in mijn kamerquote:Op maandag 25 april 2005 12:47 schreef twi het volgende:
Hij ziet er wel uit als een projector, dus misschien kan je als je een cirkelvormige bol met een diameter van een paar meter bij krijgt geleverd wel 3D holografische IMAX-effecten creeeren
Waarom... er staat al Deel 3, of speknek is vervelendquote:Op maandag 25 april 2005 13:01 schreef Dr.Daggla het volgende:
Kan iemand ff dl.3 aan de TT toevoegen?.
quote:Op maandag 25 april 2005 13:17 schreef Ruis het volgende:ik kwam toevallig net langs, en dacht..
[afbeelding]
"it never hurts to help"
Aanvulling, plaats gewoon niets of plaats iets zinnigs als je het perse in MYAT wil hebbenquote:Op maandag 25 april 2005 14:29 schreef DinoPK het volgende:
Zeg, kijk voor de lol eens naast de topictitel, daar staat een mooi plaatje, kijk deze: [afbeelding]
En kijk eens rechtsonderaan de pagina, naast my active topics...
Scheelt toch weer zo'n onzinnige tvp niet?
Hmm, wie weet is ie echt zo vet als op dit plaatje.quote:Xbox 360 Memory Card Revealed
Following the past weekend’s leaked Xbox 360 pictures, a new image from OurColony.net, the ilovebees-like viral campaign site, has been released revealing for the first time the memory card as well as its storage size.
The original image, as found in OurColony.net, is actually turned upside down but for the sake of this article we decided to put in a more user-friendly format. As you can read in the front of the memory card, a 64 is followed by a shape that resembles an M, of MB (Megabytes). This is also a strong indication that memory card might come in different sizes, or if not, what would be the purpose of indicating the size of the card if there’s only one model?
It is also obvious that the memory card seen above fits into one of the two slots first exposed in the front image of the Xbox 360:
Microsoft games is wel wat jong om retro te gaan heh?quote:
quote:Op maandag 25 april 2005 17:10 schreef speknek het volgende:
[..]
Microsoft games is wel wat jong om retro te gaan heh?.
[afbeelding].
Volgens mij is dat plaatje heel erg nep, op het officiele plaatje staat memory unit toch zonder hoofdletter, en dat knopje zit ook nog verkeerd. Ik vertrouw hem voor geen meterquote:Op maandag 25 april 2005 16:55 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Hmm, wie weet is ie echt zo vet als op dit plaatje..
Is het al bewezen dat de PS3 krachtiger is?quote:Op maandag 25 april 2005 17:12 schreef Xrenity het volgende:
Mijn bekrompen visie op de Xbox 360:
De Xbox staat bekend om z'n kracht. Hoe je het ook wend of keert, veel mensen nemen een Xbox om z'n grafische kracht. Wat heeft deze Xbox 360 te bieden wanneer de PS3 krachtiger zal zijn?
Xbox Live, zullen een aantal mensen zeggen. Echter, maar 13% van de Xboxers heeft dit, als ik het goed heb, dus ook dit is niet echt waar microsoft het van moet hebben. Third party/multiplatform games zullen mooier/beter zijn op de PS3, dus daar hoef je ook niet voor aan de Xbox. Wat bied deze Xbox 360 dan wel?
Een naam, heel simpel. Xbox heeft zich nu naast grafische kracht gemanifesteerd als cool alternatief van de PS. Een hoop kopers zullen zich dus aangetrokken voelen door de brand en de associatie met xbox 1. Ik vraag me trouwens zelf ook af of dat genoeg is.quote:Op maandag 25 april 2005 17:12 schreef Xrenity het volgende:
Wat bied deze Xbox 360 dan wel?
Maakt dat uit? Zolang het gerucht maar gaatquote:Op maandag 25 april 2005 17:28 schreef Fliepke het volgende:
Is het al bewezen dat de PS3 krachtiger is?
Dat was de schuld van SEGA, die een extreem slechte marketing had.quote:Op maandag 25 april 2005 17:28 schreef speknek het volgende:
[..]
Een naam, heel simpel. Xbox heeft zich nu naast grafische kracht gemanifesteerd als cool alternatief van de PS. Een hoop kopers zullen zich dus aangetrokken voelen door de brand en de associatie met xbox 1. Ik vraag me trouwens zelf ook af of dat genoeg is.
Je zou ook de voorsprong nog kunnen toevoegen, maar volgens mij heeft DreamCast ook wel gedeeltelijk aangetoond dat de gemiddelde koper wel rustig afwacht tot er wat alternatieven zijn.
Ik vind de memorycard er anders heel normaal uitzienquote:Op maandag 25 april 2005 17:49 schreef Thomper het volgende:
Ik vind de memorycard er inderdaad wat apart uitzien, niet echt iets dat in een gat moet.
Nee!quote:Op maandag 25 april 2005 17:28 schreef Fliepke het volgende:
[..]
Is het al bewezen dat de PS3 krachtiger is?
Precies mijn puntquote:Op maandag 25 april 2005 17:56 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Nee!
En al zou die dat zijn, de PS staat nou niet echt bekend om z'n makkelijk te maken games.
XBOX 2 zal veel met XNA werken, en het schijnt erg simpel te zijn om daar dingen mee te maken..
Nee, maar stel hehquote:Op maandag 25 april 2005 17:28 schreef Fliepke het volgende:
[..]
Is het al bewezen dat de PS3 krachtiger is?
Wat een domme redenatie!quote:As you can read in the front of the memory card, a 64 is followed by a shape that resembles an M, of MB (Megabytes). This is also a strong indication that memory card might come in different sizes, or if not, what would be the purpose of indicating the size of the card if there’s only one model?
Als m'n oma wieltjes had gehad dan had ik haar als skateboard kunnen gebruiken...quote:Op maandag 25 april 2005 18:07 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Nee, maar stel heh
Natuurlijk zullen ze voortbouwen op de naam. Maar na PGR en RARE met zijn games is er weinig exclusiefs... En als het gerucht klopt dat een aantal devs zijn overgestapt naar de PS3 nadat ze de kracht van de PS3 hadden gezien, dan wordt het allemaal nog erg zwaar voor de Xbox 360.
Welnee, ze kiezen voor de grootste userbase. De PS2 was ook niet echt de programmeerhemel, maar heeft verreweg de meeste spellen.quote:Op maandag 25 april 2005 18:21 schreef Dr.Daggla het volgende:
Het lijkt mij eerder dat devvers kiezen voor een makkelijke manier van programmeren ipv zich blind te staren op kracht die de eerste 2 jaar niet benut zal worden..
Klopt... maar de generatie dáárvoor was het juist de PS1 die weer erg gemakkelijk was om voor te programmeren. Een stuk makkelijker dan de Saturn van Sega bijvoorbeeld en ook makkelijker dan de N64 in de zin van dat programmeurs veel meer vrijheid hadden met de opslagruimte van cd-roms t.o.v. cartridges.quote:Op maandag 25 april 2005 18:32 schreef speknek het volgende:
Welnee, ze kiezen voor de grootste userbase. De PS2 was ook niet echt de programmeerhemel, maar heeft verreweg de meeste spellen.
Wat dit met de Xbox te maken heeft vat ik niet helemaalquote:Op maandag 25 april 2005 18:19 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Als m'n oma wieltjes had gehad dan had ik haar als skateboard kunnen gebruiken....
Ik bedoel natuurlijk echte toppers. Want een grabbed by the goulies wordt ik niet warm of koud van, een Legend of Zelda wel.quote:En hoe weet jij dat er weinig exclusiefs is? Dat dachten ze van de XBOX ook en uiteindelijk had ie iets minder exclusives dan de PS2, die dik een jaar ouder is..
De 360 wordt een ongekend succes, mark my words. Sowieso is MS te slim om dit te laten floppen..
Die was dan ook een jaar eerder uit.. Of nog langer zelfs.quote:Op maandag 25 april 2005 18:32 schreef speknek het volgende:
[..]
Welnee, ze kiezen voor de grootste userbase. De PS2 was ook niet echt de programmeerhemel, maar heeft verreweg de meeste spellen.
quote:Op maandag 25 april 2005 18:42 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Wat dit met de Xbox te maken heeft vat ik niet helemaal
Inderdaad, de tijd zal het leren..quote:Ik bedoel natuurlijk echte toppers. Want een grabbed by the goulies wordt ik niet warm of koud van, een Legend of Zelda wel.
Je hebt overigens een behoorlijk vertrouwen in de Xbox zeg'Een ongekend succes'. Ik vraag het me af. Wanneer ze eind dit jaar releasen zijn ze veel eerder dan de rest. Maar zal de consument nu juist gelijk het apparaat kopen of wachten op de rest...? Ik ken een aantal mensen met een Xbox maar de meesten zeggen me 'geen trek te hebben' in de tweede. Maarja, time will tell heh
dat was idd vrijwel gelijkquote:Op maandag 25 april 2005 18:49 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Die was dan ook een jaar eerder uit.. Of nog langer zelfs.
Laatst had iemand een linkje met het aantal exclusives en totaal aantal games. Maar ik weet niet in welk topic dat stond. Het verschil was iig kleiner dan ik dacht.
Ik voorspel dat er nog meer kleurenvarianten gaan komen, zelf wil ik hem OF zwart, OF ik demonteer hem en maak hem roestkleurig met bruin, rood en oranje...quote:
Ik ken heel veel mensen die nooooit aan Xbox 1 zouden beginnen zelfs en toch....quote:Op maandag 25 april 2005 18:42 schreef Xrenity het volgende:
Ik ken een aantal mensen met een Xbox maar de meesten zeggen me 'geen trek te hebben' in de tweede. Maarja, time will tell heh
Eh, dude, 2005? als je een beamer koopt dan weeg je voor en nadelen af, je zoekt oplossingen en een beamer is nou niet bepaald een uitgave die je dagelijks maakt. Bigger sometimes IS better, iig mbt tot films die ik kijk en zeker mbt tot bepaalde spellen, ook hoger dan 800X600 is redelijk betaalbaar te krijgen hoor (Sanyo Z1, een DLP bakkie met aardig wat mooie specs en goede reviews kost bijvoorbeeld nog geen 900 euro. Maar dan moet je er wel van houden)quote:Op maandag 25 april 2005 23:44 schreef Heintje het volgende:
Beamers zijn niet super voor consoles hoor. Een TV heeft een veel duidelijker beeld. Het contrast van beamer is nooit echt hoog. Daar is wel mee te leven als je beamer de enige licht bron is. Maar veel huizen hebben tegenwoordig ramen. En lang niet al die ramen beschikken over verduisterings gordijnen of zo.
Daarbij heb je voor een beamer toch zeker een meter of 4 nodig. Nog niet geproken over het muur oppervlak (al moet je er wel een scherm voor hangen om het iets beter er uit te lanten zien.
Nog een groot nadeel is dat betaalbere beamers op houden bij 800 X 600.
Maar als je genoeg geld en ruimte hebt dan lijkt het me wel super om met een beamer te gamen. Nou ja, alleen bij race spellen eigenlijk. En voor films is het ook wel leuk.
Persoonlijk zou ik dan toch gaan voor een HD-TV. Is ook niet goedkoop maar wel een betere kwaliteit. En ik heb toch niet genoeg vrienden dat we er met z'n 15 teglijk willen kijken.
Niet waarschijnlijk.quote:Op maandag 25 april 2005 22:06 schreef Skull-splitter het volgende:
...en waarschijnlijk ook HD-DVD support...
dat was ikquote:Op maandag 25 april 2005 18:49 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Die was dan ook een jaar eerder uit.. Of nog langer zelfs.
Laatst had iemand een linkje met het aantal exclusives en totaal aantal games. Maar ik weet niet in welk topic dat stond. Het verschil was iig kleiner dan ik dacht.
Dat was jij ja... en dit was de link. Nu staat de teller op 80 tegen 97 in het voordeel van de PS2, maar let op! Games die alleen in Japan gereleased zijn worden niet meegenomen in deze lijst. Als die worden meegeteld, dan heeft de PS2 véél meer exclusives.quote:Op dinsdag 26 april 2005 01:08 schreef kepler het volgende:
dat was ik
en het was iets van 69 tegen 74 in het voordeel van de PS2
Ja... en treinsimulators en hengelspellen en vliegenmep-spelletjes en andere onzin... daarom worden ze ook niet buiten Japan verkocht. Maar Japan is èrg belangrijk voor de gaming-industrie, dus als je het hebt over exclusives moet je Japan ook meerekenen.quote:Op dinsdag 26 april 2005 01:41 schreef twi het volgende:
Ja, maar daar zitten ook spelletjes a la Raptor bij, een topside vliegtuigspelletje met graphics uit 1992.
Als ik mag kiezen tussen tussen Ikaruga of Border down en Splinter cell 3 dan is het een van de eerste 2.quote:Op dinsdag 26 april 2005 01:41 schreef twi het volgende:
Ja, maar daar zitten ook spelletjes a la Raptor bij, een topside vliegtuigspelletje met graphics uit 1992.
Ach... wat boeit het ook eigenlijk hoeveel exclusives het zijn? Zolang het maar goéie exclusives zijn!quote:Op dinsdag 26 april 2005 01:58 schreef Heintje het volgende:
Net ff naar die exclusieve gekeken. Maar daar staan ook sommige spellen dubbel bij. Alleen dan de platinum of classic uitvoering.
Verder viel het me ook op dat de GTA reeks bij de PS2 staat. Die toch niet echt exclusief voor de PS2. Alleen wel een half jaar eerder. En zo staan er nog wel meer van dat soort titels bij. Ook bij de Xbox lijst trouwens.
WMV 9 bevat leuke compressietechnieken die net aangenomen zijn door diverse filmmaatschappijen... Leek mij dus gewoon logisch...quote:Op dinsdag 26 april 2005 00:58 schreef P-Style het volgende:
[..]
Niet waarschijnlijk.Zeer ònwaarschijnlijk zelfs!
En jij gaat mij vertellen dat Splinter cell geen gameplay heeft? Grapjasquote:Op dinsdag 26 april 2005 01:51 schreef piet_pelle het volgende:
[..]
Als ik mag kiezen tussen tussen Ikaruga of Border down en Splinter cell 3 dan is het een van de eerste 2.
Beetje tekenend voor de gemiddelde xbox bezitter dat het per se mooie graphics moeten zijn, vooral bij zo'n spel gaat het puur om de gameplay.
quote:Xbox 360 Graphics Chip Patent?
Today we bring you a new patent that was was approved on March 29th by the United States Patent and Trademark Office, in which ATI, Microsoft's graphics chip partner for the Xbox 360, is patenting a “method and apparatus for supporting anti-aliasing oversampling in a video graphics system that utilizes a custom memory for storage of the frame buffer.” In layman terms, that is embedded video RAM for the GPU to use it as a frame buffer.
In a world exclusive, TeamXbox was the first publication to reveal the existence of the embedded video RAM back in February, 2004. What a track record, eh? First we revealed the IBM-Microsoft deal, then this
The patent, filed in August 2, 2000, exposes a custom memory used by the graphic chip for storage of the frame buffer.
This custom memory has been created mostly to perform anti-aliasing operations and help overcometoday's biggest problem in graphics chips: memory bandwidth.
Generally, the present invention provides method and apparatus for supporting anti-aliasing oversampling in a video graphics system that utilizes a custom memory for storage of the frame buffer. The custom memory includes a memory array that stores the frame buffer as well as a data path that performs at least a portion of the blending operations associated with pixel fragments generated by a graphics procesor. The fragments produced by a graphics procesor are oversampled fragments such that each fragment may include a plurality of samples. If the sample set for a particular pixel location can be compressed, the compressed sample set is stored within the frame buffer of the custom memory circuit. However, if such compression is not possible, pointer information is stored within the frame buffer on the custom memory, and a sample memory controller included on the graphics procesor maintains a complete sample set for the pixel location within a sample memory. When the sample memory controller maintains a complete sample set for a pixel location, the frame buffer stores a pointer corresponding to the location of the sample set.
The invention can be better understood when viewing the following image:
The figure illustrates a block diagram of a “graphics processing system” that supports oversampling anti-aliasing. The system includes a graphics processor (GPU), a sample memory (the standard memory on today's video cards) and a custom memory module (the embedded RAM). The graphics processor, the sample memory, and the custom memory may each be individual integrated circuits.
Embedded DRAM is expensive, because it’s very similar to microprocessors cache memory, so that is why the patent explains that in order to keep costs low, the amount of additional logic included on this custom memory may be minimized. Therefore, although some of the circuitry always found within the video graphics system has been moved onto this new custom memory invention, some functions still remain within the graphics processor in order to keep the production costs low for the custom memory.
So what does all this mumbo jumbo mean? It means we’ll get games running at 720p HDTV resolution, that is 1280x720, with full screen anti-aliasing and almost no impact on framerate. Imagine Project Gotham Racing 3 or those badass Unreal Engine 3-powered games running at some 60 FPS, with full screen anti-aliasing and anisotropic filtering taken to the max!
It's a hardcore gamer’s dream come true!
quote:While the source of this image is questionable there are a number of factors contributing to its legitimacy. The image corroborates the design ideas we've heard about, with the system looking more like a PC or a TiVo than a gaming console. The system is rumored to have a single button and be able to be placed on its side like the PS2. Previously leaked information states that the system will be a metallic-silver color.
As we've been told the face shows two memory units slots, no controller ports, and a concave profile. Instead of the multiple green swirls shown in previous Microsoft ads, a large green circle appears on the right-hand side. A round-edged sliding disc tray appears above the memory units.
Niks logisch aan. De "xbox 360" gaat dit jaar nog in de winkels komen en Sony en Toshiba gaan nèt rond de tafel zitten om HD-DVD en Blu-Ray samen te laten smelten tot 1 formaat. Dat is natuurlijk nooit optijd klaar om nog in de "xbox 360" te implementeren.quote:Op dinsdag 26 april 2005 08:19 schreef Skull-splitter het volgende:
WMV 9 bevat leuke compressietechnieken die net aangenomen zijn door diverse filmmaatschappijen... Leek mij dus gewoon logisch...
Daar ga ik ook vanuit.quote:Op dinsdag 26 april 2005 10:51 schreef Ruis het volgende:
ik neem toch aan dat de XBOX360, PS3 en Ninty Rev allemaal een HDMI aansluiting zullen hebben.
Dus zó lost MS de bw-compatibility kwestie op!quote:Op dinsdag 26 april 2005 13:21 schreef Heintje het volgende:
Hopelijk past de bolling van de Xbox 1 percies in de holling van nummer 360. Dan zouden ze netjes op elkaar kunnen staan.
Er zijn al schijfjes met WMV 9 HD-DVD filmsquote:Op dinsdag 26 april 2005 13:44 schreef P-Style het volgende:
[..]
Niks logisch aan. De "xbox 360" gaat dit jaar nog in de winkels komen en Sony en Toshiba gaan nèt rond de tafel zitten om HD-DVD en Blu-Ray samen te laten smelten tot 1 formaat. Dat is natuurlijk nooit optijd klaar om nog in de "xbox 360" te implementeren.
[..]
Daar ga ik ook vanuit.Dat, náást de ouwe custom AV-aansluiting voor alle niet-HDTV's.
[..]
Dus zó lost MS de bw-compatibility kwestie op!Slim.
Prototypes ja! En dat WMV 9 één van de videocompressies gaat worden die geïmplementeerd kan worden bij HD-DVD is allang bekend. Maar nogmaals... het formaat is nog niet rond en binnenkort kunnen we een samensmelting verwachten van HD-DVD en Blu-Ray, dus dan duurt het nog wat langer. Dàt plus de vele bronnen die al lang hebben aangegeven dat de "xbox 360" gewoon dvd's gaat gebruiken. HD-DVD in de "xbox 360" kun je dus vergeten.quote:Op dinsdag 26 april 2005 13:53 schreef Skull-splitter het volgende:
Er zijn al schijfjes met WMV 9 HD-DVD films
Je weet dat er 2 versies moeten komen, toch?quote:Op dinsdag 26 april 2005 15:50 schreef Roi het volgende:
http://img70.echo.cx/my.php?image=xbox3603kv.jpg
Goed, jij mag van mij gewoon even Terminator 2: Ultimate Edition halen, is gewoon te koop, zit een extra schijfje met die compressie bij. Commerciele prototypes volgens jou dus. Magoed, die standaard ligt in het midden nu, met een simpele ingreep kan het aangepast worden.quote:Op dinsdag 26 april 2005 13:57 schreef P-Style het volgende:
[..]
Prototypes ja! En dat WMV 9 één van de videocompressies gaat worden die geïmplementeerd kan worden bij HD-DVD is allang bekend. Maar nogmaals... het formaat is nog niet rond en binnenkort kunnen we een samensmelting verwachten van HD-DVD en Blu-Ray, dus dan duurt het nog wat langer. Dàt plus de vele bronnen die al lang hebben aangegeven dat de "xbox 360" gewoon dvd's gaat gebruiken. HD-DVD in de "xbox 360" kun je dus vergeten.
Neequote:Op dinsdag 26 april 2005 16:16 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Je weet dat er 2 versies moeten komen, toch?
Dat klopt en die staat niet op een HD-DVD (die zijn immers nog niet verkrijgbaar), maar op een gewone DVD. Niks simpele ingreep. Het ontwerp van de "xbox 360" staat al vast. Maar als jij nog steeds denkt dat er HD-DVD in de "xbox 360" gaat komen, dan denk je dat toch... 12 mei kom je erachter dat het toch niet zo is.quote:Op dinsdag 26 april 2005 16:20 schreef Skull-splitter het volgende:
Goed, jij mag van mij gewoon even Terminator 2: Ultimate Edition halen, is gewoon te koop, zit een extra schijfje met die compressie bij. Commerciele prototypes volgens jou dus. Magoed, die standaard ligt in het midden nu, met een simpele ingreep kan het aangepast worden.
Leuk hè? Wat nog grappiger is, is dat ik het tweede deel in deze topic-reeks heb geopend!quote:Magoed, leuk icoontje voor een Xbox topic denk ik dan...
Iets minder vijandig nmag ook wel hoor, opgefokte fanboy.quote:Op dinsdag 26 april 2005 16:43 schreef P-Style het volgende:
[..]
Dat klopt en die staat niet op een HD-DVD (die zijn immers nog niet verkrijgbaar), maar op een gewone DVD. Niks simpele ingreep. Het ontwerp van de "xbox 360" staat al vast. Maar als jij nog steeds denkt dat er HD-DVD in de "xbox 360" gaat komen, dan denk je dat toch... 12 mei kom je erachter dat het toch niet zo is.
[..]
Leuk hè? Wat nog grappiger is, is dat ik het tweede deel in deze topic-reeks heb geopend!
Is je leuter nou zo lang of sta je gewoon laag bij de grond?quote:Op dinsdag 26 april 2005 16:43 schreef P-Style het volgende:
Dat klopt en die staat niet op een HD-DVD (die zijn immers nog niet verkrijgbaar), maar op een gewone DVD. Niks simpele ingreep. Het ontwerp van de "xbox 360" staat al vast. Maar als jij nog steeds denkt dat er HD-DVD in de "xbox 360" gaat komen, dan denk je dat toch... 12 mei kom je erachter dat het toch niet zo is.
Het eerste.quote:Op dinsdag 26 april 2005 16:48 schreef Skull-splitter het volgende:
Is je leuter nou zo lang of sta je gewoon laag bij de grond?
Ik heb onze discussie nog even herlezen en je hebt het toch iedere keer weer over HD-DVD hoor.quote:Ik HAD het niet eens over HD-DVD als standaard, maar ik had het over de kwaliteit. Ik weet dat er een gewone laser in de nieuwe kruisdoos zit, maar ook daarop kun je WMV zetten, zoals die editie al heeft. En slechts DAT was mijn discussiepunt, wat door een misvatting compleet uit zijn voegen gerukt wordt.
hmmm het patent is al in 2000 aangevraagd. Betekent dit dat ze dus al 5 jaar bezig zijn met de Xbox 2?quote:
kheb zo'n idee dat dit plaatje niet klopt. De DVD-drive van de Xbox 2 lijkt mij veel te groot nu (in verhouding). Volgens mij wordt de Xbox2 redelijk klein. Iig kleiner dan de Xbox en het plaatje van nuquote:
Nee, dit betekent dat ATI al sinds 2000 bezig is met deze techniek. Ik denk niet dat MS in 2000 al van plan was ATI's hulp in te schakelen voor hun tweede console, aangezien ze toen nog met Nvidia bezig waren.quote:Op dinsdag 26 april 2005 18:21 schreef kepler het volgende:
hmmm het patent is al in 2000 aangevraagd. Betekent dit dat ze dus al 5 jaar bezig zijn met de Xbox 2?
Ik heb sowieso al m'n twijfels bij dat zogenaamde "concept plaatje" en deze afmetingen lijken me al helemaal verzonnen. Verder kun je er wel vanuit gaan dat de 360 kleiner wordt dan de xbox nu is.quote:Op dinsdag 26 april 2005 18:23 schreef kepler het volgende:
kheb zo'n idee dat dit plaatje niet klopt. De DVD-drive van de Xbox 2 lijkt mij veel te groot nu (in verhouding). Volgens mij wordt de Xbox2 redelijk klein. Iig kleiner dan de Xbox en het plaatje van nu
ahaquote:Op dinsdag 26 april 2005 18:30 schreef P-Style het volgende:
[..]
Nee, dit betekent dat ATI al sinds 2000 bezig is met deze techniek. Ik denk niet dat MS in 2000 al van plan was ATI's hulp in te schakelen voor hun tweede console, aangezien ze toen nog met Nvidia bezig waren.
[..]
en die aan en uitknop is helemaal vreemd. Maar verder vind ik hem er wel prima uit zienquote:Ik heb sowieso al m'n twijfels bij dat zogenaamde "concept plaatje" en deze afmetingen lijken me al helemaal verzonnen. Verder kun je er wel vanuit gaan dat de 360 kleiner wordt dan de xbox nu is.
http://www.tweakers.net/nieuws/37090?t=1114538245quote:NEC gaat een chip met embedded DRAM (eDRAM) aan Microsoft leveren, die gebruikt zal worden in de nieuwe Xbox-console. Het wordt onderdeel van de grafische chipset in de Xbox 360, de verwachte naam van het apparaat. De chip zal gebruikt worden door de grafische processor in de console, waarvoor ATi verantwoordelijk is. De hoge snelheid van het geheugen maakt het geschikt als frame buffer voor de gpu. Hoeveel geheugen de chips van NEC in de Xbox 360 zullen bevatten is niet bekendgemaakt. In eerdere mogelijk uitgelekte specificaties was sprake van een 10MB-module waarbinnen anti-aliasing en alpha-blending werden afgehandeld.
Meer nieuws is er te melden over de titels die tijdens de introductie van de nieuwe Xbox beschikbaar zullen zijn. Volgens The Inquirer gaat het om een totaal van twintig spellen, waaronder Burnout Revenge, Project Gotham Racing 2 en Need For Speed Underground 3. Binnen een maand na lancering zou dit aantal moeten zijn verdubbeld tot veertig. De harde schijf in de console zou een capaciteit van 40GB krijgen, in ieder geval voor de versie waarin een harde schijf een standaard onderdeel is. Een opgewaardeerde versie van Halo 2 zou dan voorgeïnstalleerd zijn op het systeem.
Ik denk haast dat dit betekent dat de min of meer (maar nog niet officiëel) aangekondige 256MB of 512MB RAM dan weer dezelfde rol gaat spelen als in de ouwe xbox. Dat dit dus gebruikt gaat worden voor zowel het systeem zelf als de voor de graphics, maar dat de GPU zelf dus ook nog die (waarschijnlijk) 10MB embedded RAM gaat gebuiken als framebuffer.quote:Op dinsdag 26 april 2005 20:02 schreef Skull-splitter het volgende:
http://www.tweakers.net/nieuws/37090?t=1114538245
En DAT is de kracht van den Xbox
Microsoft zal zeker geen winst maken op z'n consoles. In ieder geval niet in de eerste paar maanden (jaren?) na de release. Hetzelfde geldt voor Sony en Nintendo. Het verkopen van consoles onder de kostprijs gebeurt al jaren en alle fabrikanten doen dit. Een manier om de kosten te drukken is dus door een afgeslankte versie van je console (zonder hdd bijvoorbeeld) op de markt te brengen, wat waarschijnlijk dus ook gaat gebeuren bij de "xbox 360".quote:Op dinsdag 26 april 2005 20:13 schreef DinoPK het volgende:
Ik moet het allemaal nog maar zien. Zoals er op het moment technische verwachtingen zijn van de nieuwste consoles, kan het niet anders dat mensen heel erg teleurgesteld gaan zijn. Allemaal leuk en aardig hoor 3 processoren, vet snel geheugen, wifi, rf joypads (en de communicator dan?), maar het lijkt wel alsof niemand naar het kosten plaatje kijkt.
Ik neem aan dat MS dit keer wel winst wil maken op het verkopen van hun console, en om al die technologie zometeen voor een nieuwprijs van 500 euro te kunnen kopen? Ik zie het nog niet gebeuren. Overigens heb ik ook mijn twijfels over het succes van de console qua verkoopscijfers. De mogelijkheid tot het ombouwen van de xbox heeft denk ik een grotere impact gehad op de verkopen dan overal te lezen is.
Kijk, het nadeel wat Microsoft heeft (en Nintendo ook in zekere mate), waar Sony véél minder last van heeft, is dat Microsoft geen hardwareproducent is. Oké het onwerpt van de xbox en de xbox 360 zijn natuurlijk van Microsoft zelf, maar ze moeten alle hardware uitbesteden aan andere fabrikanten. Hier heeft Sony een gróót voordeel, omdat Sony (bijna) alles zelf ontwerpt èn produceert! Het overgrote deel van de chips die in de PS3 gaan komen, worden geproduceert in fabrieken van Sony. Bijna alle hardware die erin gaat is ontworpen door Sony zelf, welliswaar met steeds meer hulp van andere bedrijven zoals Toshiba, IBM en Nvidia, maar Sony blijft er een grote rol in spelen en zet zelf de fabrieken op waarin alles geproduceerd gaat worden. En met de Cell hebben ze het helemaal slim aangepakt, want die gaat in ieder geval vele toepassingen krijgen (HDTV's en Homeservers zijn al officiëel aangekondigd).quote:Op dinsdag 26 april 2005 21:43 schreef twi het volgende:
Ik zie echter een harde schijf van 40 gig niet voor de grootste kosten zorgen in dit ding, wat dus ook zeg maar 't punt van DinoPK is, lijkt me. Het lijkt mij nou niet technologie die in de komende 2 jaar voor een aantrekkelijke prijs te koop zou zijn. Bovendien is dat op de langere termijn ook nog niet zo zeker, waar de Cell processor (als 'ie daadwerkelijk zo aanslaat en gebruikt gaat worden als ervan wordt verwacht) natuurlijk op gigantische schaal geproduceerd zal gaan worden. Bevat de PS3 eigenlijk een harddisk?
eRAM gaf de gamecube in elk spel zijn stabiele framerate van 60, dus dat betreft...quote:Op dinsdag 26 april 2005 20:56 schreef P-Style het volgende:
[..]
Ik denk haast dat dit betekent dat de min of meer (maar nog niet officiëel) aangekondige 256MB of 512MB RAM dan weer dezelfde rol gaat spelen als in de ouwe xbox. Dat dit dus gebruikt gaat worden voor zowel het systeem zelf als de voor de graphics, maar dat de GPU zelf dus ook nog die (waarschijnlijk) 10MB embedded RAM gaat gebuiken als framebuffer.
Wat typisch is aan dit hele gebeuren is dat de PS2 met z'n 4MB VRAM eingenlijk rond ditzelfde princiepe ontworpen was! Niet dat de PS2 GPU anti-aliasing en alpha-blending kan uitvoeren, maar wel dat z'n 4MB VRAM als framebuffer gebruikt wordt en dat de rest (textures en dergelijke) uit het gewone RAM kan komen (waar de ene developper beter gebruik van wist te maken dan de andere).
Ik wil dat patent van ATI wel eens wat beter omscheven zien staan, want het lijkt alsof het steeds makkelijker wordt om patenten aan te vragen.Neemt niet weg dat het een veelbelovende techniek is van ATI. Ik ben benieuwd!
ATI maakt dus wel meer gebruik van eRAM. Wat ik me afvraag of dat patent zich nou uit in het gebruik van eRAM, of het gebruik van eRAM voor het afhandelen van anti-aliasing en alpha-blending. Ik denk het laatste. Zou wel een vreemd patent zijn, aan de andere kant zal het wel voor het eerst zijn dat deze specifieke toepassing voor eRAM is geïmplementeerd en dat dáár het patent op rust. Maar ik geloof dat het in Amerika sowieso gemakkelijk is om patenten aan te vragen èn te krijgen!quote:Op dinsdag 26 april 2005 22:26 schreef Skull-splitter het volgende:
eRAM gaf de gamecube in elk spel zijn stabiele framerate van 60, dus dat betreft...
Volgens mij was Microsoft de eerste die dit deed met de Xbox.quote:Op dinsdag 26 april 2005 21:00 schreef P-Style het volgende:
Microsoft zal zeker geen winst maken op z'n consoles. In ieder geval niet in de eerste paar maanden (jaren?) na de release. Hetzelfde geldt voor Sony en Nintendo. Het verkopen van consoles onder de kostprijs gebeurt al jaren en alle fabrikanten doen dit.
Nou goed... ik wéét in ieder geval dat Sony de PS2 ook onder de kostprijs verkocht toen 'ie net gelanceerd was en dat nog een hele tijd deed en ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat de GameCube vlak na z'n release meteen winstgevend was.quote:Op dinsdag 26 april 2005 22:50 schreef chibibo het volgende:
Volgens mij was Microsoft de eerste die dit deed met de Xbox.
Gamecube had iets van 4 MB, puur en allee voor de buffer geloof ik, echter kan de rest nu gebruikt zijn voor AA en AF (alphablending zit er immers al sinds jaar voodoo-blok inquote:Op dinsdag 26 april 2005 22:39 schreef P-Style het volgende:
[..]
ATI maakt dus wel meer gebruik van eRAM. Wat ik me afvraag of dat patent zich nou uit in het gebruik van eRAM, of het gebruik van eRAM voor het afhandelen van anti-aliasing en alpha-blending. Ik denk het laatste. Zou wel een vreemd patent zijn, aan de andere kant zal het wel voor het eerst zijn dat deze specifieke toepassing voor eRAM is geïmplementeerd en dat dáár het patent op rust. Maar ik geloof dat het in Amerika sowieso gemakkelijk is om patenten aan te vragen èn te krijgen!
Think again, absoluut niet waar. Microsoft maakt alleen meer verlies dan bv Nintendo omdat M'soft veel meer investeert in hun console.quote:Op dinsdag 26 april 2005 22:50 schreef chibibo het volgende:
[..]
Volgens mij was Microsoft de eerste die dit deed met de Xbox.
Elke ontwikkelaar heeft kosten tot en met, en het is maar de vraag of zich dat terugbetaald puur en alleen op hardware. Bij MS hebben ze echter de prijs zo laag gedrukt dat ze wel meer units verkochten, onder het mom van klantenbinding.quote:Op dinsdag 26 april 2005 22:50 schreef chibibo het volgende:
[..]
Volgens mij was Microsoft de eerste die dit deed met de Xbox.
Ik zeg niet dat Microsoft de enige is, maar wel dat ze de eerste waren. Bij de introductie van de Xbox was het namelijk 'hot news' dat deze met verlies verkocht zou worden. De marges zullen altijd wel laag of zelfs nihil zijn geweest, maar volgens mij werd op de oudere consoles (8-, 16-, 32- en 64-bit) echt geen verlies geleden.quote:Op dinsdag 26 april 2005 23:13 schreef piet_pelle het volgende:
Think again, absoluut niet waar. Microsoft maakt alleen meer verlies dan bv Nintendo omdat M'soft veel meer investeert in hun console.
Ze zijn toch pas een tijdje geleden winst gaan maken (op jaar basis dan) volgens mij is de Xbox in zijn geheel nog steeds niet winstgevend hoor. En als ik dit zo allemaal lees zal hij dat verlopig ook nog niet zijn ook.quote:Op dinsdag 26 april 2005 23:13 schreef piet_pelle het volgende:
[..]
Think again, absoluut niet waar. Microsoft maakt alleen meer verlies dan bv Nintendo omdat M'soft veel meer investeert in hun console.
Wat veel mensen niet weten is dat M'soft de console industrie inging met het plan om halverwege de xbox 2 winst te gaan maken.
Inmiddels heeft M'soft hun break even point al bereikt enkele maanden geleden, het gaat dus beter dan verwacht.
Ja... maar zoals ik al zei, was de PS2 dus de eerste console die flink onder de kostprijs werd verkocht. Hoe het zat met de oudere consoles weet ik echter niet. Maar ik denk dat het toen wel meeviel.quote:Op dinsdag 26 april 2005 23:29 schreef chibibo het volgende:
Ik zeg niet dat Microsoft de enige is, maar wel dat ze de eerste waren. Bij de introductie van de Xbox was het namelijk 'hot news' dat deze met verlies verkocht zou worden. De marges zullen altijd wel laag of zelfs nihil zijn geweest, maar volgens mij werd op de oudere consoles (8-, 16-, 32- en 64-bit) echt geen verlies geleden.
Hmm... gebeurde dit niet pas nadat de Xbox te koop was, omdat deze werd gelanceerd tegen een veel lagere prijs dan die van de PS2?quote:Op dinsdag 26 april 2005 23:38 schreef P-Style het volgende:
Ja... maar zoals ik al zei, was de PS2 dus de eerste console die flink onder de kostprijs werd verkocht.
Nee, de xbox werd namelijk voor dezelfde prijs gelanceerd. En de PSX, Saturn en N-64 werden ook al onder kostprijs verkocht.quote:Op dinsdag 26 april 2005 23:55 schreef chibibo het volgende:
[..]
Hmm... gebeurde dit niet pas nadat de Xbox te koop was, omdat deze werd gelanceerd tegen een veel lagere prijs dan die van de PS2?
Ik gok dat de Europese prijs van de 360 hooguit ¤499,- en op z'n minst ¤399,- zal zijn. In de VS zal 'ie misschien maar $399,- Hier in Europa betalen we sowieso idioot veel meer dan aan de overkant van de oceaan als het neerkomt op consoles of games (of eigenlijk alle electronica).quote:Op woensdag 27 april 2005 00:02 schreef twi het volgende:
De PS2 werd gelanceerd voor 1149 gulden, de Xbox voor 479 euro. Da's dus niet zo gek veel minder voor een op zich minder geavanceerde console (immers zijn 't aangepaste PC componenten).
huh? volgens mij is deze post komen omhoog drijven uit een heel oud topic....quote:Op woensdag 27 april 2005 08:45 schreef Notorious_Roy het volgende:
Xbox? Dat kan toch nooit wat worden joh, een console van Microsoft![]()
zekers, ik koop hem ook wel gelijkquote:Op woensdag 27 april 2005 08:10 schreef Dr.Daggla het volgende:
Ik denk dat ie tussen de 500 en 650 gaat zitten.
Hoe dan ook, ik koop um bij de release..
ik denk dat dat ook wel de release-prijs gaat worden, maar net als de rest zijn dit gewoon geruchtenquote:Op woensdag 27 april 2005 11:27 schreef donald_dick het volgende:
nee, sorry, ik koop hem wel voor 399
Nee, hijs van Noot, das die homoquote:Op woensdag 27 april 2005 10:01 schreef Fliepke het volgende:
[..]
huh? volgens mij is deze post komen omhoog drijven uit een heel oud topic....
Mjah, ach, voor mij heeft het allemaal geen haast, ik game graag, maar wel met golven, ik denk dat ik hem na een half jaar ook nog prima kan vinden, plus dat het aanbod dan groter isquote:Op woensdag 27 april 2005 08:10 schreef Dr.Daggla het volgende:
Hoe dan ook, ik koop um bij de release..
Wat denk je? 360 natuurlijk. Koop een 360 voor 360. En straks Sony met een PS3 voor 3.quote:Op woensdag 27 april 2005 11:44 schreef kepler het volgende:
[..]
ik denk dat dat ook wel de release-prijs gaat worden, maar net als de rest zijn dit gewoon geruchten
meer is tie ook niet waardquote:Op woensdag 27 april 2005 15:44 schreef Thomper het volgende:
[..]
En straks Sony met een PS3 voor 3.
Sure,quote:Op donderdag 28 april 2005 09:28 schreef MMaRsu het volgende:
Ik ook niet, zeker als je weet dat het grafisch ook de minste van de 3 word.
We zitten nu ook wel op een punt dat we eventjes vooruit kunnen qua graphics, als je ziet wat de Xbox 1 er af en toe nog uitperst met Doom 3, Ninja Gaiden enzo dan lijkt me dat ze qua graphics met de Xbox 2 heel veel kunnen doen. Het grote verschil met een nog betere videokaart in een console zal echt in de kleine details gaan zitten en de hoeveelheid bewegende dingen in 1 schermquote:Op donderdag 28 april 2005 09:33 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Sure,.
Wat een onzin zeg, dat is allerminst zeker. Sowieso is er nada bekend over welke beter is.
Dat ie eerder komt wil niet zeggen dat ie het minst sterk is, of kom iig met een bron.
Sowieso moet ik nog maar zien of de andere een betere kaart zullen hebben. De XBOX 2 heeft een ATi kaart die nu nog niet eens op de markt is. Beetje voorbarig om dan al als zekerheidje aan te nemen dat de X2 het zwakst is.quote:Op donderdag 28 april 2005 09:43 schreef Tain het volgende:
[..]
We zitten nu ook wel op een punt dat we eventjes vooruit kunnen qua graphics, als je ziet wat de Xbox 1 er af en toe nog uitperst met Doom 3, Ninja Gaiden enzo dan lijkt me dat ze qua graphics met de Xbox 2 heel veel kunnen doen. Het grote verschil met een nog betere videokaart in een console zal echt in de kleine details gaan zitten en de hoeveelheid bewegende dingen in 1 scherm
was jij niet ooit een nintendo fanboy?quote:Op donderdag 28 april 2005 09:46 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Sowieso moet ik nog maar zien of de andere een betere kaart zullen hebben. De XBOX 2 heeft een ATi kaart die nu nog niet eens op de markt is. Beetje voorbarig om dan al als zekerheidje aan te nemen dat de X2 het zwakst is.
Typisch fanboygedrag wat we ook zagen bij de release van de XBOX,.
Ikke?quote:Op donderdag 28 april 2005 09:48 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
was jij niet ooit een nintendo fanboy?
Maar over graphics kunnen we indd nog weinig zeggen.
Je weet dat ik je haat he?quote:Op donderdag 28 april 2005 09:51 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ikke?,
,
!
Integendeel, ben altijd een hardcore SEGA-fanboy geweest in m'n jeugdjaren..
Nu heb ik alle drie de next gens, echter geniet ik van m'n XBOX het meest. Gevolgd door de PS2 en daar ver achter de GC...
ahhhhhh, ok.quote:
Ik zie niemand zeuren over graphics, ik zie één iemand een opmerking maken dat hij verwacht dat de 360 minder krachtig wordt dan de PS3.quote:Op donderdag 28 april 2005 10:23 schreef twi het volgende:
Daarbij is wat Tain zegt ook waar, het is meer afhankelijk van wat de programmeurs ervan kunnen maken. 't Is wel typisch alleen dat een grote Nintendo fanboy hier nu komt zeuren over graphics, terwijl ze 4 jaar lang hebben volgehouden dat het niet om graphics maar gameplay gaat.
toch nog Backwards Compatible?quote:So far one of the biggest unanswered questions about the Xbox 360 is whether or not it’s going to be backwards compatible with games for the original Xbox. Other the past year or so we’ve gotten plenty of conflicting reports about backwards compatibility—it’s no secret that there are some emulation “issues” involved—but the Inq seems to think that Microsoft might have figured this one out. Their evidence? It’s not exactly much to go on, so don’t come crying to us when the Xbox 360 comes out and you can’t play your copy of Halo 2 on it, but they’re pointing to an online questionaire about Xbox Live which mentions that:
Xbox Live is an online gaming service that works across both the current Xbox system and the future Xbox 2. You will be able to play online and compete against others across both consoles. If you are playing an Xbox game on Live you will be able to compete against people playing that same game on Xbox 2.
The catch is that this doesn’t necessarily imply backwards compatiblity. It’s possible that this could mean that they’re simply going to rerelease Xbox 360 versions of current Xbox titles, sort of like how everyone bought Led Zeppelin IV all over again when it came out on CD. But to be honest, we won’t know for sure until the reveal all the gory details for the new console next month.
Hij verwacht het niet, hij zegt dat het zo is.quote:Op donderdag 28 april 2005 10:27 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Ik zie niemand zeuren over graphics, ik zie één iemand een opmerking maken dat hij verwacht dat de 360 minder krachtig wordt dan de PS3.
Ik vraag me tevens af waarom je nu ook weer begint over "Grote Nintendo fanboy" en "ze". Dat generaliseren siert je niet
Inderdaad, ik vroeg me ook al af hoe je er bij komt dat ie het slechts is (qua graphics)..quote:Op donderdag 28 april 2005 10:53 schreef twi het volgende:
Ok, my bad. Maar dan vraag ik me nog af waar dat contrast van posts tussen twee stukken hardware die qua specs vrijwel identiek zullen zijn vandaan komt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |