quote:Op dinsdag 26 april 2005 11:18 schreef Kleffe_Dop het volgende:
De persvoorlichter van AC Milan hoopt dat PSV wint
waar kan ik tekenen?quote:Op dinsdag 26 april 2005 11:21 schreef WeirdMicky het volgende:
Ik ga voor een 1-1 stuntjeWat denken jullie?
quote:
quote:26-04-2005
Milanese perschef hoopt dat PSV wint
Door Renate Verhoofstad
Er bestond altijd al een hechte band tussen Nederland en voetbalclub AC Milan. Vooral sinds aan het einde van de jaren 80 het supertrio Gullit, Rijkaard en Van Basten er furore maakte.
Nog altijd heeft de Milanese club drie Nederlandse spelers op de loonlijst staan (Seedorf, Stam en Esajas). En een half-Nederlandse perschef bovendien. Anthony Sogus (foto, 34) heeft een Nederlandse moeder en een Italiaanse vader en werkt sinds 2000 op de afdeling persvoorlichting van AC Milan.
Hoe ben bij AC Milan belandt?
Sogus: ,,Nadat ik mijn studie politicologie aan de Universiteit van Milaan had afgerond, heb ik een master communicatie gevolgd. Voor mijn stage belandde ik in 2000 op de persafdeling van AC Milan, precies in een periode dat er wat problemen waren in de verstandhouding tussen Milan en Ajax. Het kwam onze president Adriano Galliani goed uit dat ik Nederlands verstond. Ik heb toen veel contact gehad met David Endt van Ajax. Daarna ben ik blijven hangen. Die Nederlandse achtergrond kwam wel vaker van pas. Toen Milan een paar jaar geleden tegen Roda JC speelde voor de UEFA Cup, was ik de enige bij de club die de spelers van Roda kende. Daar keken ze wel van op natuurlijk.''
Wat is je familie-achtergrond?
,,Mijn vader en moeder hebben elkaar 40 jaar geleden leren kennen in Arnhem. Mijn vader was voor zijn werk als diamantslijper in Nederland. Het was liefde op het eerste gezicht. Ik heb 12 jaar van mijn leven in Nederland gewoond. Ik heb veel Nederlandse vrienden en familie en ga regelmatig terug om iedereen op te zoeken. De laatste keer was een maand geleden. Ik ben ook nog langebaan-schaatser geweest. Toch ook een tamelijk Nederlandse sport. Aan het einde van de jaren 90 heb ik zelfs nog aan World Cups meegedaan. Ik ben goed bevriend met Roberto Sighel en ken Falko Zandstra en Rintje Ritsma persoonlijk.''
Heb je als halve Nederlander veel contact met Stam en Seedorf? ,,
Helemaal niet. Misschien zelfs het tegenovergestelde. Ik vind dat je als perschef sowieso zoveel mogelijk afstand moet houden tot de spelers. Maar als ik dan toch een speler moet noemen met wie ik af en toe ook privé om ga, dan is het met de Deen Thomas Helveg (voormalig Milan-speler, nu actief bij Norwich City, red.), een bijzonder aardige en bescheiden jongen.''
Zet je alles opzij voor het voetbal?
,,Nee hoor. Ik ben niet zó bezig met voetbal. Dat klinkt misschien gek voor iemand die bij een club als Milan werkt, maar ik wil vooral mijn werk goed doen. In vriendjes worden met spelers ben ik niet geïnteresseerd.''
Wie moet er winnen vanavond?
,,PSV.''
Bizar. Wel geinig.quote:
Op een bierviltje onder het vaasje die je me trakteert voor de wedstrijd?quote:
dealquote:Op dinsdag 26 april 2005 11:48 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
Op een bierviltje onder het vaasje die je me trakteert voor de wedstrijd?
Zeker voor psv: 'Famous for not traveling'quote:Op dinsdag 26 april 2005 11:38 schreef Xenomaniac het volgende:
Heb ik nou goed gehoord dat er 7000 supporters meereizen?
Da's een flink aantal.
Meen je dat nou echt? Ik dacht dat je in 't andere topic een geintje maaktequote:Op dinsdag 26 april 2005 14:42 schreef SCH het volgende:
Jammer van Van Bommel
Ga je dat in elk PSV-topic zeggen?quote:Op dinsdag 26 april 2005 14:42 schreef SCH het volgende:
Jammer van Van Bommel
* SCH is nooit grappigquote:Op dinsdag 26 april 2005 14:43 schreef cultheld het volgende:
[..]
Meen je dat nou echt? Ik dacht dat je in 't andere topic een geintje maakte
Ik hoop een dikke afslachting voor Milanquote:
2-0 inderdaadquote:Op dinsdag 26 april 2005 16:03 schreef Cart_man het volgende:
Weet zeker dat psv verliest.
quote:Op dinsdag 26 april 2005 16:03 schreef Cart_man het volgende:
hey de altijd gezellige Cart_manquote:Op dinsdag 26 april 2005 16:03 schreef Cart_man het volgende:
Dat dacht men ook toen we tegen Monaco en Olympique moestenquote:Op dinsdag 26 april 2005 16:03 schreef Cart_man het volgende:
Alleen is Milan wereldtop en die andere 2 nietquote:Op dinsdag 26 april 2005 16:42 schreef Djekko het volgende:
[..]
Dat dacht men ook toen we tegen Monaco en Olympique moesten
Punt voor jou.quote:Op dinsdag 26 april 2005 16:46 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
Alleen is Milan wereldtop en die andere 2 niet
Ik mag toch best een mening geven, ken je het niet hebben ofzo.quote:Op dinsdag 26 april 2005 16:40 schreef appelsientje het volgende:
[..]
hey de altijd gezellige Cart_man
Van der Sar zit vast voor de buis vanavondquote:De Italianen verbeteren zelfs een Champions League-record als ze tegen PSV 'de nul houden'. Milan heeft dan zeven CL-wedstrijden op rij geen tegendoelpunt geïncasseerd. De ploeg deelt het record momenteel met Ajax en Panathinaikos, die beiden in het seizoen 1995/1996 zes CL-duels achter elkaar het doel schoonhielden.
In totaal zijn Milan-doelman Dida en tweede keeper Christian Abbiati 524 minuten niet gepasseerd in Europees verband. Edwin van der Sar is recordhouder. De Nederlander liet namens Ajax in het seizoen 1995/1996, waarin de CL-finale verloren ging tegen Juventus, 658 minuten geen bal door.
Dat record kan er dan vanavond toch nog niet aan gaan?quote:Op dinsdag 26 april 2005 16:56 schreef okee6 het volgende:
PSV wil uiteraard scoren vanavond, maar wat hiervan te denken ...
[..]
Van der Sar zit vast voor de buis vanavond
Qua aantal wedstrijden welquote:Op dinsdag 26 april 2005 17:01 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Dat record kan er dan vanavond toch nog niet aan gaan?
Nou maar hopen dat het niveau van deze scheids hoger is. Hoorde dat hij nogal snel met de kaarten wappert.quote:Op dinsdag 26 april 2005 12:41 schreef DIGGER het volgende:
Vanmorgen op het journaal in Italie: Stam en Pirlo zijn speelklaar.
In de media wordt rond deze wedstrijd ook voortdurend Italie - Korea weer aangehaald, met Hiddink als coach toen en een draak van een amateuristische thuisfluiter als scheids.
Waren Rosenborg en AS Monaco ook niet zoveel duels achter elkaar ongeslagen ? Wie zegt dat er vanavond geen einde aan deze reeks van ongeslagen halve finales. (ik hoop het in ieder geval, maar ik ben eerlijk gezegd ook blij met een 1-1)quote:Op dinsdag 26 april 2005 12:41 schreef DIGGER het volgende:
Milan heeft overigens in 15 halve finale duels om de CL/EC1 (ook even de 'uitwedstrijd' tegen Inter 2 jaar gelee meegerekend) nog nooit verloren, slechts 2 keer gelijkgespeeld (1-1) en de overige 13 allemaal gewonnen.
En gelijkspel voor PSV, al is het een (linke) 0-0, zou dus al een wereldprestatie zijn.
Dit is de CL toch..quote:Op dinsdag 26 april 2005 10:47 schreef Chadi het volgende:
Milan kan wel degelijk jagend spelen hoor. Kijk maar naar wedstrijden waarin ze moeten scoren. Dan hangen ze niet achterover zoals bij een voorsprong of in de CL waarin ze niet hoeven te scoren in de 90 minuten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |