abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26514667
en wat vond ik gister in de dierenwinkel...

een kitty kong

helaas hadden ze niet de bijbehorende kittykongmuisjes
die naar kattegras ruiken maar verder gewoon speeltjes zijn

dus niet meegenomen
maar het zag er wel leuk uit
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
  † In Memoriam † dinsdag 26 april 2005 @ 10:40:25 #102
43556 miss_dynastie
pi_26514700
In de dierenwinkel? Ik dacht dat die dingen alleen via internet werden verkocht
Nou ja, de mijne is er sowieso eind deze week
pi_26514989
mja ik heb hem dus niet meegenomen
zonder miusjes heb j erweinig aan
aangezien het gat ruim te groot is voor snoepjes

maar gewoon in de dierenwinkel ja
al moet ik bekennen.. dat ze wel vaker rare/leuke dingen hebben

ze hadden er ook een kattenfontein
die moet ik ook nog eens hebben.. poes is gek op water.. die fontein doet het dan vast goed
jobensaskia.nl
  dinsdag 26 april 2005 @ 11:07:07 #104
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_26515281
Je kunt toch slagroom of worst/smeerkaas in de kitty-kong doen? Iets dat blijft plakken.

Even een kwisje tussendoor?

Situatie:
Onze buurman heeft in zijn tuin een eik staan. Daarin hangt een vogelhuisje. Nu heeft de buurman vorige week gaas om de boomstam gedaan zodat katten niet meer in die boom kunnen klimmen om het vogelhuisje leeg te roven.

Vraag:
Zou deze methode werken en inderdaad katten uit de boom houden?

Antwoorden:
1) Ja natuurlijk is dat dé oplossing
2) Nee, dat is niet dé oplossing
Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
  † In Memoriam † dinsdag 26 april 2005 @ 11:08:44 #105
43556 miss_dynastie
pi_26515319
Ik had em goed
  Moderator dinsdag 26 april 2005 @ 11:45:36 #106
5428 crew  miss_sly
pi_26515968
Ik had het ook goed
Alsof een kat zich met zoiets simpels laat werhouden
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_26516034
Ik had hem ook goed (uiteraard)

Zeg Spin, ik ben nu ook begonnen met de clicker. Werkt goed zeg!

Maar ik vraag me af (sorry niet boos worden) hoe jij dat toch allemaal doet met 2 honden en een clicker en 1 hand. Ik loop al te tobben met 1 hond en 2 handen. En snoepjes geven ook nog he.
  dinsdag 26 april 2005 @ 11:53:45 #108
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_26516151
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 11:48 schreef Tinkerbell het volgende:

Maar ik vraag me af (sorry niet boos worden) hoe jij dat toch allemaal doet met 2 honden en een clicker en 1 hand.
Niet Ik heb met 1 hand al grote moeite om ze allebei dezelfde richting uit te krijgen, laat staan dat ik daarbij kan clickeren

Clickertraining heeft een poosje stilgelegen. Nu ik wat vaker met de honden apart wegkan komt ook de clicker zo zoetjesaan weer tevoorschijn. Dan gaat de hond aan de korte riem (die kan ik met stomp vasthouden) en klik ik met mijn hand. Voordeel van de clicker is ook dat je het snoepje even kan uitstellen zodat ik die op mijn gemak uit mijn jaszak kan uitgraven.
pi_26516213
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 11:53 schreef Spindizzy het volgende:

[..]

Niet Ik heb met 1 hand al grote moeite om ze allebei dezelfde richting uit te krijgen, laat staan dat ik daarbij kan clickeren

Clickertraining heeft een poosje stilgelegen. Nu ik wat vaker met de honden apart wegkan komt ook de clicker zo zoetjesaan weer tevoorschijn. Dan gaat de hond aan de korte riem (die kan ik met stomp vasthouden) en klik ik met mijn hand. Voordeel van de clicker is ook dat je het snoepje even kan uitstellen zodat ik die op mijn gemak uit mijn jaszak kan uitgraven.
Oooh ok! Wel fijn dat je ze nu af en toe apart kan meenemen!

Sorry ik vroeg het me af. Dat opgraven van die snoepjes is al telkens een prestatie op zich vind ik en ondertussen staat dat beest verlangend naar je jaszak te staren
  dinsdag 26 april 2005 @ 12:00:06 #110
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_26516305
Hou 's op met dat ge-sorry

Gister waren Taak en een vriendin van ons even mee de honden uitlaten. Taak moest de rolstoel van vriendin duwen dus ik liep met allebei de honden. Taak zag nu voor het eerst hoe ingewikkeld het is voor me om ze uit te laten... En maar lachen he, die rotzak

Geloof dat hij nu ook doorheeft waarom ik tegenwoordig liever zo vroeg en zo laat mogelijk de honden uitlaat. Nu ik ook nog een Smekje in toom moet houden vermijd ik het liefst zoveel mogelijk eventuele stress en angstsituaties voor Casper.
  Moderator dinsdag 26 april 2005 @ 12:03:01 #111
5428 crew  miss_sly
pi_26516368
Het lijkt me inderdaad nogal lastig! Zoals Tink ook zegt: ik heb soms ook al genoeg moeite met alleen Misuen 2 handen. Je moet zoveel tegelijk doen; als je niet op tijd dat snoepje tevoorschijn haalt, is de aandacht alweer afgeleid bij Misu! Hij vindt zijn snoepjes erg lekker, maar al te lang erop wachten is ook niet de bedoeling. Maar als ik hem niet goed en op tijd beloon, vertikt ie het de volgende keer om te doen wat ik wil
Hoezo eigenwijs
pi_26516384
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 12:00 schreef Spindizzy het volgende:
Hou 's op met dat ge-sorry

Gister waren Taak en een vriendin van ons even mee de honden uitlaten. Taak moest de rolstoel van vriendin duwen dus ik liep met allebei de honden. Taak zag nu voor het eerst hoe ingewikkeld het is voor me om ze uit te laten... En maar lachen he, die rotzak

Geloof dat hij nu ook doorheeft waarom ik tegenwoordig liever zo vroeg en zo laat mogelijk de honden uitlaat. Nu ik ook nog een Smekje in toom moet houden vermijd ik het liefst zoveel mogelijk eventuele stress en angstsituaties voor Casper.
Ja dat heb ik met Ayla ook wel, zo vroeg en/of zo laat mogelijk. Zeker nu ze loops is natuurlijk, maar normaal ook wel. Alhoewel ze minder angstig is en beter met andere honden kan omgaan, blijven er soms situaties waarin ze raar kan reageren. Ik vermijd dat liever ook (ook een beetje voor mezelf, ik heb een lichte terugval met meer pijn en dan kost het soms moeite om de lijn vast te houden. Vandaar dat ik nu zo train met d'r dat ze wat er ook gebeurt naar me luistert, zeker na dat gevalletje 'pittbull').
  dinsdag 26 april 2005 @ 12:04:59 #113
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_26516404
Hier weten ze ondertussen dat het snoepje er echt aankomt en gaan ze gewoon al likkebaardend erbij zitten om te wachten op hun beloning
  Moderator dinsdag 26 april 2005 @ 12:06:33 #114
5428 crew  miss_sly
pi_26516438
Dat moet Misu nog leren denk ik

Zo, ik ga weer een paar uurtjes oppassen op Jens!
  dinsdag 26 april 2005 @ 12:10:05 #115
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_26516523
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 12:03 schreef Tinkerbell het volgende:
Ik vermijd dat liever ook
Ja, snap ik helemaal.
Taak zegt dat ik dat eigenlijk niet moet doen. Dat Casper anders nooit zal leren zich rustig te gedragen met veel mensen om zich heen maar ik ben ondertussen wel zover dat dat voor mij ook helemaal niet meer hoeft. Dan maar de gemakkelijke weg. Beest heeft recht op een angstvrij leven en als dat inhoudt dat ik nog wat meer aan huis gebonden ben dan moet dat maar...

Hoe pak jij het aan met Ayla dat ze beter gaat luisteren naar "hierkomen"? Kan wel wat hulp gebruiken daarbij
  dinsdag 26 april 2005 @ 12:10:24 #116
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_26516533
Veel plezier Miss Sly! Gaat Misu mee?
pi_26516724
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 11:07 schreef Spindizzy het volgende:
Je kunt toch slagroom of worst/smeerkaas in de kitty-kong doen? Iets dat blijft plakken.

Even een kwisje tussendoor?

Situatie:
Onze buurman heeft in zijn tuin een eik staan. Daarin hangt een vogelhuisje. Nu heeft de buurman vorige week gaas om de boomstam gedaan zodat katten niet meer in die boom kunnen klimmen om het vogelhuisje leeg te roven.

Vraag:
Zou deze methode werken en inderdaad katten uit de boom houden?

Antwoorden:
1) Ja natuurlijk is dat dé oplossing
2) Nee, dat is niet dé oplossing
Jaaaaa ik had hem goed
Heb daarna ook wel ff op die andere geklikt

Bommel wat een lief bekkie
pi_26516820
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 12:10 schreef Spindizzy het volgende:

[..]

Ja, snap ik helemaal.
Taak zegt dat ik dat eigenlijk niet moet doen. Dat Casper anders nooit zal leren zich rustig te gedragen met veel mensen om zich heen maar ik ben ondertussen wel zover dat dat voor mij ook helemaal niet meer hoeft. Dan maar de gemakkelijke weg. Beest heeft recht op een angstvrij leven en als dat inhoudt dat ik nog wat meer aan huis gebonden ben dan moet dat maar...

Hoe pak jij het aan met Ayla dat ze beter gaat luisteren naar "hierkomen"? Kan wel wat hulp gebruiken daarbij
Taak heeft wel een beetje gelijk, maar jij hebt ook een punt inderdaad. Ik probeer in elk geval voor mezelf te zorgen dat ik Ayla niet expres weg hou van andere honden, zeker niet nu het zo goed met d'r gaat. Alleen zijn er situaties waarmee ikzelf, denk ik, moet omgaan en het maar een beetje moet laten gaan gewoon. Meer mijn probleem dan dat van Ayla

In gewone, normale, niet stressvolle situaties luistert Ayla heel goed naar 'hierkomen'. Ze is enorm gefocust op ons allebei, neemt pertinent geen commando's van vreemde mensen aan, wil alles wel voor ons doen. Ik denk dat het heel erg te maken heeft met een basisvertrouwen tussen je hond en jou, dat moet opgebouwd worden en dat gaat niet van de één of andere dag, zeker niet als je hond al wat ouder is en later bij jou komen is komen wonen.

Momenteel denk ik dat de vertrouwensband tussen Ayla en ons goed is (na 7 maanden). Tijdens gewoon uitlaten (dus zonder stresssituatie) roep ik haar vaak bij me en beloon dat vervolgens ook. Van de dingen die ik haar wil leren maak ik een spelletje (ze wil zo ontzettend graag werken en leren) en doe dat gewoon tijdens normaal uitgaan of in de tuin. Ben nu aan het trainen om weer goed 'naast' te lopen aan de lijn (los doet ze dat vanzelf al goed), want in sommige gevallen moet dat gewoon. Maar alles spelenderwijs met veel beloning. Maar dat doe je al geloof ik he?
  dinsdag 26 april 2005 @ 12:41:56 #119
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_26517195
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 12:23 schreef Tinkerbell het volgende:
Maar alles spelenderwijs met veel beloning. Maar dat doe je al geloof ik he?
Ja

Veel aandacht voor ons heeft Casper buiten niet. Die neus gaat op de grond en daar blijft die meestal tot we weer thuis zijn. Dat is op zich nooit een probleem geweest wat mij betreft tot vanochtend toen hij opeens iets heel opwindends rook en er dus vandoor ging

Smek houdt ons als hij losloopt echt de hele tijd in de gaten... Die is constant aan het opletten of er wat lekkers te verdienen valt. Hij gaat een paar keer per dag ook nog eens bij de boom voor de deur plassen en dan wil hij nog wel eens Oost-Indisch doof zijn voor ons geroep maar dat schijnt nu ook een beetje bij de leeftijd te horen en vanzelf weer over te gaan.
pi_26518283
volgens mij maakt ie het alleen maar makkelijke rvoor die katten met gaas

anyway..die kittykong ja ik kan er op zich ook smeerkaas of iets in stoppen inderdaad
vervelende is ook dat ze er maar 1tje hebben.. en ik 2 katten heb
weet niet of dat fijn is

voorlopig ben ik verliefd op de fontein.. maar eerst maar eens zorgen dat ik wat meer geld over heb
verhuzien is duur
jobensaskia.nl
pi_26538184
Moussy fijn om te lezen dat het beter gaat met Rene en een bijzonder leuke hamsterkooi is dat

Ik weet niet wie het melde, maar ik heb de Kong's ook gewoon in de dierenwinkel gekocht Deze had zelfs diversen varianten!

Met Bas gaat het super goehoed De etensbakken kunnen we weer vullen zonder dat hij als een gek vreten gaat
Hoera!! voor Bas

Ik ben trots op mijn hondje Morgen bas en Joop spam, want dan is Bas naar de kapper geweest
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
  † In Memoriam † woensdag 27 april 2005 @ 09:29:03 #122
43556 miss_dynastie
pi_26538224
Bas
Fijn dat het weer goed gaat zeg
  woensdag 27 april 2005 @ 09:29:38 #123
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_26538238
Bas!

Stoere vent
  Moderator woensdag 27 april 2005 @ 09:30:33 #124
5428 crew  miss_sly
pi_26538256
Wat fijn dat het goed gaat met Bas
Ben benieuwd naar zijn foto's
pi_26538264
Goed zo
  woensdag 27 april 2005 @ 09:37:27 #126
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_26538396
Eventjes een keer een poezenspam

Mijn Ukkepuk: nu 12 jaar oud en eigenlijk zijn hele leven wat aan het sukkelen geweest met zijn gezondheid. Is nu echt een dagje ouder aan het worden, hij slaapt wat meer en wat langer. Hij sjokt iets meer. Zijn vacht wordt wat voddiger. Taak en ik hebben altijd gedacht dat het geen kat is die de 18 -20 jaar zou halen en de laatste tijd zijn we daar wat meer van overtuigd helaas. Maar wat ben ik blij dat hij de laatste jaren lekker buiten door kan brengen ipv op een flatje of bovenwoning zoals hij de eerste jaren van zijn leven deed. Hij heeft het zo naar zijn zin in het zonnetje (ook al zou je dat niet zeggen aan de hand van dat boze koppie

Mijn oude mopperkont
  Moderator woensdag 27 april 2005 @ 09:41:15 #127
5428 crew  miss_sly
pi_26538472
Wat een geweldig koppie heeft ie
  † In Memoriam † woensdag 27 april 2005 @ 09:42:52 #128
37843 lady-wrb
kortaf
pi_26538507
quote:
Op woensdag 27 april 2005 09:37 schreef Spindizzy het volgende:
Eventjes een keer een poezenspam

Mijn Ukkepuk: nu 12 jaar oud en eigenlijk zijn hele leven wat aan het sukkelen geweest met zijn gezondheid. Is nu echt een dagje ouder aan het worden, hij slaapt wat meer en wat langer. Hij sjokt iets meer. Zijn vacht wordt wat voddiger. Taak en ik hebben altijd gedacht dat het geen kat is die de 18 -20 jaar zou halen en de laatste tijd zijn we daar wat meer van overtuigd helaas. Maar wat ben ik blij dat hij de laatste jaren lekker buiten door kan brengen ipv op een flatje of bovenwoning zoals hij de eerste jaren van zijn leven deed. Hij heeft het zo naar zijn zin in het zonnetje (ook al zou je dat niet zeggen aan de hand van dat boze koppie

[afbeelding]

[afbeelding]

Mijn oude mopperkont
oud???????k

volgend doerak is hij nog niet droog achter zijn oren en komt hij net kijken

nog twee maandjes en mevroi is achttien (kan ze eindelijk dr rijbewijs gaan halen )
pi_26538601
Hij is zekers mooi

Waarom heet hij eigenlijk ukkepuk?
  woensdag 27 april 2005 @ 09:50:19 #130
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_26538646
quote:
Op woensdag 27 april 2005 09:47 schreef Tinkerbell het volgende:
Waarom heet hij eigenlijk ukkepuk?
Toen we hem als kitten kregen hadden we wel een echte naam voor hem maar het bleef zo'n klein en mager scharminkeltje dat we hem als straf Ukkie zijn gaan noemen. Had het maar een lekkere dikzak moeten worden zoals dat hoort bij rooie katten
pi_26538726
quote:
Op woensdag 27 april 2005 09:50 schreef Spindizzy het volgende:

[..]

Toen we hem als kitten kregen hadden we wel een echte naam voor hem maar het bleef zo'n klein en mager scharminkeltje dat we hem als straf Ukkie zijn gaan noemen. Had het maar een lekkere dikzak moeten worden zoals dat hoort bij rooie katten
Hahaha, tis een wonder dat Casper nog Casper heet bij jullie

Piper noemen we vaak Piep, Pieperd of Piepje. Ayla heet Aylala meestal. Als Tardis iets doet wat niet mag roep ik 'Tar, ik dis je'. Lotje heeft meestal Lottekind of Lottepot. Solo meestal knul.
  woensdag 27 april 2005 @ 09:55:55 #132
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_26538757
quote:
Op woensdag 27 april 2005 09:54 schreef Tinkerbell het volgende:
'Tar, ik dis je'
pi_26538849
Haha die kop van Ukkie, hij kijkt zo
Xena heet ook meestal Xien, Xientje, Sientje, poepie, poepekind, xienapoepie
pi_26538907
Die kan boos kijken Spin Gelukkig weet jij wel beter en is het alleen maar bluf

Is er al bekend wanneer en waar de meet plaats gaat vinden??
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_26539039
Is het niet 25 mei of ergens in dat pinksterweekend?
Waar is nog niet bekend?
  Moderator woensdag 27 april 2005 @ 10:13:03 #136
5428 crew  miss_sly
pi_26539078
Volgens mij was zondag 15 mei geoppperd, maar dan kon jij niet Beaker?
Over de lokatie zijn we het nog niet eens
pi_26539080
We dachten idd aan één van de dagen van het Pinksterweekend. De precieze datum hebben we nog niet en de lokatie ook niet
  Moderator woensdag 27 april 2005 @ 10:13:53 #138
5428 crew  miss_sly
pi_26539090
Pinksterweekend klopt, maar Pinksteren is het weekend van 14-15-16 mei
  Moderator woensdag 27 april 2005 @ 10:14:27 #139
5428 crew  miss_sly
pi_26539103
De 25e ben ik op vakantie.
En misschien ben ik nog een keer binnenkort op vakantie; ik heb gisteren denk ik een reis naar New York gewonnen bij YoinFM
  † In Memoriam † woensdag 27 april 2005 @ 10:15:08 #140
43556 miss_dynastie
pi_26539116
quote:
Op woensdag 27 april 2005 10:14 schreef miss_sly het volgende:
De 25e ben ik op vakantie.
En misschien ben ik nog een keer binnenkort op vakantie; ik heb gisteren denk ik een reis naar New York gewonnen bij YoinFM
Denk je ??
Vertel!!
pi_26539135
pi_26539192
denk je??

de 15de kan ik inderdaad niet, maar laat je daar door niet weerhouden om het dan te plannen hoor!!
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
  Moderator woensdag 27 april 2005 @ 10:22:30 #143
5428 crew  miss_sly
pi_26539260
Nou ja, ze hebben bij Yorin deze week crime-week omdat CSI afgelopen maandag de 100e aflevering had. Dus als je een sms-je stuurde met CSI kon je teruggebeld worden. Als je de crime-code wist (die had ik toevallig gehoord), en je werd tussen 17-18 uur teruggebeld, dan kon je een reis naar New York winnen gisteren. En ik dacht: ach, ik gooi er een sms-je tegenaan, dat kan nooit kwaad. En toen werd ik teruggebeld

Ik heb meteen daarna T gebeld (was 17.15 dus hij zou zo naar huis gaan) en het verteld. Toen hij thuiskwam vertelde hij dat hij het in de auto nog had gehoord, dus het moet wel echt zijn geweest, toch?

Ik heb alleen nog geen info verder, dus ik weet niet wanneer, hoe lang, enz, en dus geloof ik het ook nog niet helemaal
pi_26539294
Lucky you!!! Heb je al oppas voor Misu
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
  Moderator woensdag 27 april 2005 @ 10:25:02 #145
5428 crew  miss_sly
pi_26539311
Nee, nog geen oppas. Ik had niet eens gedacht dat ik zou winnen, dus ik heb niet eens verder nagedacht

Maar ik ga pas iets regelen als ik meer weet hoor
pi_26539318
quote:
Op woensdag 27 april 2005 10:24 schreef Beaker het volgende:
Lucky you!!! Heb je al oppas voor Misu
Jaaaaaaaaaaaa Misu komt logeren

Jeetje joh, wat leuk, wat zeiden ze aan de telefoon dan?
  † In Memoriam † woensdag 27 april 2005 @ 10:25:33 #147
43556 miss_dynastie
pi_26539322
Whaaaaaaaaaaaaaaaaa... wat gaaf!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
pi_26539363
U ziet Misu is bij iedereen welkom
Gaan jullie nou maar lekker veel op vakantie
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
  Moderator woensdag 27 april 2005 @ 10:30:52 #149
5428 crew  miss_sly
pi_26539407
hahaha
Jullie zouden toch raar staan te kijken als ik inderdaad Misu bij iemand van jullie wil laten logeren, denk ik

Nou, aan de telefoon had ik Frank (die deze week jensen in de middag presenteert) en die zei me even een mailtje met mijn gegevens naar yorin te sturen (ij gaf me het juiste e-mailadres) en dat heb ik natuurlijk meteen gedaan toen ik thuis was
Nou, en sindsdien wacht ik op een mooi mailtje van hun...
pi_26539431
ik ben erg jaloers!! Mocht je geen zin hebben denk dan ff aan mij.........
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')