abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 11 mei 2005 @ 16:48:56 #141
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_26918353
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 15:40 schreef -Vaduz- het volgende:
Ziet er goed uit dat stuk uit de VI! Straks even lezen.

Dat stuk in de Voetbaltrainer ben ik ook wel benieuwd naar.
Als je er echt niet aan kan komen, zal ik eens kijken of ik het kan inscannen. Het ging over het feit dat Exc. een ster voor de jeugdopleiding heeft gekregen, als eerste niet-BVO. Voor de technische aspecten 4 punten, voor de school-voetbal combi slechts 1, hier willen ze dus ook aan gaan werken door middel van een samenwerkingsverband met scholen.
pi_26919665
Ja, ik weet hoe ze bezig zijn, ik zal eens kijken of ik het blad kan bemachtigen. In 'De Bal' van de KNVB stond hier ook al een stukje over in.
That's all folks!
  woensdag 11 mei 2005 @ 17:34:53 #143
67174 Dos37
Come on Twente
pi_26919700
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 17:30 schreef pfaf het volgende:
Trommels zie ik bijna wekelijks, met een spandoekje hier en daar.
Als ik fakkels bij het amateurvoetbal zie is het vaak bij derby's, beslissingsduels en nacompetities, niet bij normale comp.duels.
Bij ons hebben ze ook Trommels van die kleine ventje
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_26920823
Volgende week 4 pagina's over Excelsior in de VI!
That's all folks!
  woensdag 11 mei 2005 @ 18:37:48 #145
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_26921565
Kan iemand dat stukje over Schijndel/SBA Euro inscannen voor me?
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_26922755
Ook Excelsior dus! Geinig!

Stukje klopte, alleen Jordi Boogers stond niet bij spelers met een profverleden. Heeft toch 2 duels voor Dordrecht in de GGD gespeeld. En Xander van der Veeke en Zwolle wist ik niet.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  woensdag 11 mei 2005 @ 20:42:04 #148
67174 Dos37
Come on Twente
pi_26925181
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 18:13 schreef -Vaduz- het volgende:
Volgende week 4 pagina's over Excelsior in de VI!
Leuk zal me benieuwen wat ze erover te melden hebben
pi_26925540
Vast wel wat dingen die ook in de OP staan.
That's all folks!
pi_26945025
Sjors Brugge voor 3 jaar naar de Eagles, Vaduz. Die speelt dus zijn laatste 4 (of 6) duels.

Interview met Vogels-goalie Sander Duindam op VoZ:
quote:
De strijd om het zaterdagkampioenschap is inmiddels in alle hevigheid losgebarsten. ASWH heeft de eerste slag gewonnen door IJsselmeervogels met 3-0 naar huis te sturen. Nadat de aanvoerder van ASWH, Johan Sturrus, vorige week het spits heeft afgebeten, volgt nu de visie van Sander Duindam, doelman en aanvoerder van IJsselmeervogels.

Na een vijftal magere jaren, waarbij ook twee seizoenen tegen degradatie geknokt moest worden, heeft IJsselmeervogels deze jaargang weer eens een afdelingstitel behaald. En dat in de klasse die vooraf door menig kenner als de zwaarste werd beschouwd. Toch verliep de competitie voor de Spakenburgers met de nodige pieken en dalen. Sander Duindam daarover: "We wisten van te voren dat het een zware competitie zou worden. Tot en met de wedstrijd tegen Spakenburg op 23 oktober ging het heel goed, daarna kwam de klad erin. En na de winterstop zijn we eigenlijk niet meer in ons ritme geweest. Pas toen het er ècht weer om ging, stonden we er weer."

De eerste helft van de competitie, met veertien wedstrijden, ervoer Duindam als zwaar. De winterstop kwam als geroepen, hoewel die periode niet veel gelegenheid bood om lichamelijk uit te rusten, want er stond een trainingskamp in Portugal op het programma. "Maar je kunt wel mentaal uitrusten. Kijk, je moet wel arbeid blijven verrichten, want na tweeënhalve week moet je weer aan de bak. Wij zijn in het buitenland geweest. Daar heb je namelijk de zekerheid dat de velden goed zijn, plus dat het groepsgebeuren aangesterkt wordt. En daarnaast heb je daar even de druk niet, die hier elke dag heerst. Na zo'n trainingskamp moet je weer klaar zijn voor de rest van het seizoen. Ik vind de periode na de winterstop te vergelijken met het begin van de competitie. Alle ploegen zijn weer fris en gaan er vol tegen aan."

Vooral de race met Quick Boys was opmerkelijk. Het gat bedroeg op enig moment dertien punten in het voordeel van IJsselmeervogels. Maar na de verloren uitwedstrijd tegen Sparta Nijkerk (2-1) stonden de Katwijkers virtueel vijf punten voor. Maar weinigen gaven toen nog een cent voor de 'Vogels'. "Het enige dat je dan kunt doen is punten pakken", zegt Duindam, "en de druk erop houden. Door wat voor oorzaak dan ook is er bij Quick Boys de klad in gekomen. Maar dat we vervolgens binnen twee weken weer gelijk zouden staan had natuurlijk niemand durven dromen. Als je de rust bewaart, kom je een heel eind."

Uiteindelijk kwam het op de laatste wedstrijd aan, uitgerekend tegen concurrent Quick Boys. "We wonnen dit seizoen twee keer van Spakenburg, wat voor de club een enorme boost was, we pakten een record door 681 minuten de nul te houden en niet onbelangrijk: mijn dochtertje is geboren, dat is ook fantastisch natuurlijk. En last but not least mochten we in de laatste wedstrijd tegen Quick Boys om het kampioenschap gaan. Toen we een jaar geleden het programma zagen, hadden we al zoiets van: 'het zal toch niet in de laatste wedstrijd beslist worden…' Dan gebeurt het ook nog en dan win je die pot voor 7000 mensen. En dan de botter, daar had iedereen het altijd over: dat moet je meemaken. Kippenvel! Daarvoor ga je bij IJsselmeervogels voetballen."

Na het kampioensfeest volgde de hinderlijke onderbreking van Koninginnedag. "Klopt. Het liefst ga je gewoon door. Het afdelingskampioenschap was een bepaalde climax, waarna we ons weer moesten opladen. We waren daar mentaal, zo bleek dus, nog niet aan toe. Misschien ligt dat aan de vreemde week of die vervelende tussenpauze, maar het zat vooral bij ons in het hoofd. We waren niet superscherp. Het lijkt er wel op dat we pas beginnen te voetballen als het twee voor twaalf is. Maar we moeten reëel blijven, in de komende drie duels kunnen we ons geen misstappen meer veroorloven. Als we zaterdag gelijkspelen, dan is het over. Dan zijn we veel te afhankelijk van wat ASWH en Excelsior tegen elkaar doen. We moeten naar ons zelf kijken en gewoon winnen, want anders hebben we op dit podium niets te zoeken."

Zoals elke zichzelf respecterende club doet, wordt de komende tegenstander uitgebreid gescout, bij IJsselmeervogels gebeurt dat al vele jaren. "Van ASWH wisten we dat het een goed voetballende, georganiseerd spelende en geroutineerde ploeg is. Dat is ook wel gebleken. Maar als je kijkt hoe de doelpunten vielen, dan ging er steeds een grote fout van ons aan vooraf. Van Excelsior '31 weten we dat ze er flink op gaan. Ze hebben natuurlijk in de persoon van Erwin Looms een sterke, balvaste en scorende spits. Maar op dit moment zijn we meer bezig met onszelf. We weten dat we goed kunnen voetballen, maar het komt niet vanzelf. We moeten er ook op gaan en dan komt het goede spel vanzelf."

Is het grote IJsselmeervogels nu de underdog? "Gezien de ranglijst wel," zegt Duindam met een zuur lachje. "Maar als je thuis speelt, met zoveel publiek, dan zal niemand zeggen dat Excelsior '31 de favoriet is."
www.thuisuiteten.nl
  donderdag 12 mei 2005 @ 15:22:48 #151
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_26946650
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 14:16 schreef methodmich het volgende:
ASWH staat in de VI!!! Dat wordt dan wel een bewaar-exemplaar.
Eigenlijk is ASWH helemaal niet zo'n grote club, niet extreem veel leden / teams, geen damestak en een kleine tribune. Maakt de prestaties van de afgelopen jaren natuurlijk alleen maar knapper.
Zijn er nog veel meer clubs in H.I.A. trouwens?
pi_26946785
Alleen IFC, dat zowel een zaterdag als een zondagtak heeft. In zondag 1 spelen veel jongens die bij ASWH het 1e of 2e niet haalden, ook waar ik mee heb gevoetbald nog. Zaterdag 1 spelen tegenwoordig ook veel gasten waar ik mee heb gespeeld, is een beetje half ASWH 4 van enige jaren terug. IFC zaterdag is vierde klasse ofzo, laag iig.

ASWH heeft wel damesteams gehad, die zelfs best aardig presteerden, maar het is toen ineens opgehouden. Nu willen ze weer met jongere meiden gaan beginnen geloof ik. Een zo'n meisje speelde destijds nog in vertegenwoordigende KNVB-teams trouwens.

Maar echt groot is ASWH inderdaad niet. Een topklasse / promotie is dan ook niks. Logisch ook, als je ziet hoeveel moeite Dordrecht '90 in deze regio al heeft om te overleven.

Verder een degelijk artikel, waar zelfs voor mij nog een nieuw ding in stond, namelijk dat ook Xander van der Veeke een profverleden heeft. Nooit geweten.
www.thuisuiteten.nl
pi_26947175
Waarom hebben de clubs in die regio moeite om te overleven?

Excelsior heeft op het moment ook geen damestak, volgend seizoen wel weer.
That's all folks!
pi_26947322
Geld, achterban, sponsors, Feyenoord in de buurt....
www.thuisuiteten.nl
  donderdag 12 mei 2005 @ 16:37:38 #155
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_26949077
quote:
Op donderdag 12 mei 2005 15:39 schreef -Vaduz- het volgende:

Hmm ook vreemd, spelen die bij SC en RV of voetballen vrouwen in Rijssen niet? Bij ons is 1 op 6 à 7 leden een vrouw.
  Redactie Frontpage / Weblog donderdag 12 mei 2005 @ 16:46:43 #156
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_26949408
ik was afgelopen Zaterdag ook in Hendrik-Ido-Ambacht maar om te filmen voor RTV Utrecht, misschien heb je me wel gezien methodmich, ik stond boven bij de bestuurskamer op het balkon
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_26951969
quote:
Op donderdag 12 mei 2005 16:37 schreef pfaf het volgende:

[..]

Hmm ook vreemd, spelen die bij SC en RV of voetballen vrouwen in Rijssen niet? Bij ons is 1 op 6 à 7 leden een vrouw.
SC Rijssen heeft een grote vrouwentak, met vooral veel jeugdleden. RKSV heeft ook een dameselftal.
That's all folks!
  donderdag 12 mei 2005 @ 18:21:27 #158
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
  donderdag 12 mei 2005 @ 18:55:08 #159
67174 Dos37
Come on Twente
pi_26952900
quote:
Op donderdag 12 mei 2005 15:39 schreef -Vaduz- het volgende:

Bij ons krijgen we nou het ultieme wat we nooit hadden gedacht in vriezenveen een combinatie tussen deto en dos DDC hoe verzinnen ze het
  donderdag 12 mei 2005 @ 19:18:16 #160
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')