Dat was een inkoppertjequote:Op dinsdag 17 mei 2005 08:24 schreef pfaf het volgende:
[..]
Dat was inderdaad de meest gehoorde grap de eerste 5 minuten.
Aldus VoZquote:ASWH HEEFT NOG EEN HOOP KOPZORGEN
RIJSSEN - ASWH heeft in de strijd om de landstitel kostbare punten laten liggen tegen Excelsior '31. De Ambachters kwamen ondanks hun overwicht met een serie doelrijpe kansen niet verder dan 0-0.
Precies halverwege de kampioenscompetitie kan het nog alle kanten uit. ASWH leidt de dans, maar ook IJsselmeervogels en zelfs Excelsior '31 zijn nog niet uitgeschakeld. De ploeg van trainer Jack van den Berg bevindt zich in de gunstigste uitgangspositie, heeft alles nog volledig in eigen hand, maar verder gaande conclusies zijn niet mogelijk. Er zijn ook heel goed varianten denkbaar waarbij een van de twee andere clubs uiteindelijk aan het langste eind trekt. ASWH heeft daarbij het nadeel machteloos te moeten toezien bij de afsluitende wedstrijd tussen Excelsior '31 en IJsselmeervogels. Wil ASWH niet in die positie terecht komen dan zal er zaterdag aanstaande in ieder geval minimaal gelijk gespeeld moeten worden tegen Excelsior '31. Met een overwinning in Spakenburg valt dan ASWH de landstitel toe. Wint ASWH zaterdag van Excelsior '31, dan volstaat een puntendeling met IJsselmeervogels.
Juist deze rekenpartijen baren Van den Berg zorgen. De landstitel is voor hem nog helemaal geen vanzelfsprekende zaak. Zeker als ASWH zo slordig met de kansen blijft omspringen als gisteren in Rijssen. In verschillende stadia van de wedstrijd had ASWH de score kunnen openen en met name in de slotfase was zo 'n treffer ongetwijfeld van doorslaggevende aard geweest. ASWH speelde vanuit zijn eigen vertrouwde systeem met vier verdedigers, een ruit op het middenveld en twee frontstrijders. Van den Berg had alleen noodgedwongen personele verschuivingen doorgevoerd, omdat linksback Johan Sturrus en centrale verdediger Xander van der Veeke op de speellijst ontbraken. Sturrus ondervond nog te veel hinder van zijn liesblessure en Van der Veeke was geschorst. Middenvelder Ferry van Lare was gebombardeerd tot linksachter, Roël Gorré stond samen met Richard Lodder centraal achterin en Gorré's taak op de rechtervleugel was op de schouders gelegd bij Boudy Hoogendoorn, ook al van origine een middenvelder. Deze aangepaste achterste lijn deed het niet slecht, maar ook zeker niet perfect. Erwin Looms kreeg na ruim tien minuten op aangeven van Bert Montizaan een heel fraaie kans, maar de topscorer van Excelsior '31 wist keeper Jan Willem Barendregt niet te verschalken. Ook Hubert Dijk mocht even later en ook halverwege de eerste helft de ASWH-doelman testen op zijn betrouwbaarheid.
Met een beetje goede wil had Excelsior '31 voor de pauze het bal kunnen openen, maar dat gold in veel sterkere mate voor ASWH, dat in halve en hele kansen grossierde. ASWH zette al in heel vroeg stadium druk op de tegenstander waardoor Excelsior '31 vaak niet verder kwam dan de eigen helft. Nu is Excelsior '31 niet een ploeg die zich bij voorkeur ingraaft en juist in die drang naar voren gaf de thuisclub toch geregeld veel ruimte weg na balverlies. ASWH verscheen een aantal keer in een overtalsituatie voor het doel van Vicente Fernandez Hesselink, maar telkens weer volgde de verkeerde keuze. Met name Louis van Kleef blonk niet uit in slagvaardigheid. Pech was er een paar minuten voor het rustsignaal bij een inzet van Jordi Boogers die op de onderkant van de lat eindigde. Maar waarom op slag van thee drinken Alexander de Jong in plaats van een poeier een lullig rollertje afleverde na een vloeiende combinatie over de linkerflank zal wel altijd een raadsel blijven.
In het eerste deel van de tweede helft was er optisch meer evenwicht. "We waren onrustig", gaf Van den Berg toe. Excelsior '31, dat voor rust al een omzetting had doorgevoerd toen Nick Hoekstra geblesseerd was uitgevallen, bracht na de pauze Maarten Dangremond in het veld als vervanger van de onzichtbare Montizaan. De thuisclub won met de mutaties aan dynamiek en drong veel meer dan voor rust door op de helft van ASWH. Excelsior '31 liet zien ook redelijk veel kaas gegeten te hebben van combinatievoetbal. Heel veel uitgespeelde kansen leverde dat de Twentenaren echter niet op, maar met Looms in de buurt is er wel altijd sprake van dreiging. Halverwege de tweede helft verkeek Lodder zich op een loepzuivere voorzet van Peter Scheppink en menigeen telde het doelpunt al, maar opnieuw wierp keeper Barendregt zich in de baan van het schot van Looms. Een paar minuten later beproefde Looms nogmaals zijn geluk, maar weer strandde hij op de doelman.
Het laatste kwartier was weer geheel voor de bezoekers. ASWH ging in volle overtuiging voor de volle wist. Arjan Human opende het slotoffensief, maar zag zijn doorbraak gestuit door Scheppink. De claim voor een strafschop lag voor de hand, maar de soepel leidende scheidsrechter Van Beek zag echter geen kwade opzet in de verdedigende actie van de aanvoerder. Die situatie zou na afloop minder nadruk gekregen hebben als ASWH zijn mogelijkheden daarna op de juiste waarde had geschat. Human en invaller Sjoerd van der Waal werden het middelpunt van kansen in hoofdletters, maar doelman Hesselink ontpopte zich tot de Twentse held van de middag met een paar katachtige reacties. "We leven nog", concludeerde trainer Henri Golstein. "We hebben met risico gespeeld met achterin een op een. ASWH was soms de bovenliggende partij, maar wij hebben toch ook de gelegenheid gehad de wedstrijd naar ons toe te trekken. We zullen nu wel de volgende wedstrijd moeten winnen. Dan maken we nog kans."
tis gewoon een Windows media player bestandquote:Op woensdag 18 mei 2005 12:21 schreef -Vaduz- het volgende:
Ik krijg het bestand op de een of andere manier niet afgespeeld.
Dat is altijd zo als ergens heel erg op zit te wachtenquote:Op woensdag 18 mei 2005 13:06 schreef -Vaduz- het volgende:
Hier doet de postbode het erg rustig aan...
Inderdaad, ik concludeerde het zelfde.quote:Op woensdag 18 mei 2005 13:13 schreef pfaf het volgende:
Ik heb het filmpje ook even bekeken, het 2e doelpunt had 200% zeker afgekeurd moeten worden, volgens mij is er bij de eerste niets aan de hand.
quote:Op dat moment zitten de Excelsior'31 fan alweer in de bus, terug naar Rijssen en uitkijkend naar het thuisduel met ASWH op tweede pinksterdag. Maar eerst de zondag met z'n allen naar de kerk.
quote:Peter Scheppink hoopt op een stunt tegen ASWH
18 mei
Na de 0-0 op eigen veld tegen ASWH moet Excelsior '31 aanstaande zaterdag in Hendrik Ido Ambacht tegen datzelfde ASWH winnen om nog een kans te behouden op het winnen van het landskampioenschap.
Met aanvoerder Peter Scheppink, al drie seizoenen lang een ware rots in de branding bij de Tukkers, blikten we op Tweede Pinksterdag, na afloop van het duel op sportpark De Koerbelt, vooruit op deze wedstrijd.
De 25-jarige inwoner van Rijssen, metselaar van beroep, laat direct weten zich te kunnen vinden in de puntendeling die zijn ploeg zojuist heeft behaald tegen de formatie van trainer Jack van den Berg. "In mijn ogen is het resultaat terecht. We wilden natuurlijk graag winnen. De start was goed, alleen twee goede kansen gingen er helaas niet in. Als je tegen een ploeg met dergelijke kwaliteiten een punt pakt, is dat zeker geen slecht resultaat. Vergeet niet dat we achterin één tegen één speelden. In de tweede helft waren de beste kansen voor ASWH. Op een gegeven moment wil je iets gaan forceren en dan moet er ingecalculeerd worden dat er kansen worden weggegeven. Vooraf weet je dat je absoluut niet mag verliezen. Volgens mij kwam ASWH voor een punt. Het is een uiterst geslepen ploeg die zijn halfspelers steeds laat inzakken. De balvaste spitsen Arjan Human en Louis van Kleef zijn voortdurend gevaarlijk. Die Human loopt steeds weg in de breedte. Een verdediger van ons moet daar dan steeds op anticiperen. Als ploeg moet je je wapenen tegen deze foefjes. Dat hebben we zo goed mogelijk proberen te doen."
Als de aimabele Scheppink wordt gevraagd wat de grote kracht is van het doorgaans soepel combinerende elftal, hoeft hij niet lang na te denken: "In de competitie stond er voortdurend een echte eenheid. Als we een keer verloren, wonnen we de week erop gewoon weer. Er spelen geen vedetten bij ons. Voor de buitenwereld is Erwin Looms is dat misschien, maar voor ons is dit geen thema. Als je ziet hoe Erwin wordt aangespeeld, is het geen wonder dat hij zoveel scoort. De meeste supporters zijn al tevreden als hij er vijfentwintig maakt. Erwin weet als geen ander dat hij niet zonder zijn medespelers kan. Hij heeft natuurlijk enorm veel ervaring en weet door zijn periode bij HSC '21 - waar hij vier of vijf seizoenen om de zondag- en algemeen amateurtitel heeft gespeeld - dat je in dit soort duels maar een paar kansen krijgt. En die moeten er dan gewoon in. Vaak spelen ook de standaardsituaties een grote rol. Kijk, tegen de Vogels waren we in voetbaltechnisch opzicht beter, maar we konden helaas weinig tot niets afdwingen. Dat slechte veld was geen excuus, want daar heeft de tegenstander ook mee te maken."
Scheppink is overigens bepaald niet onder de indruk van IJsselmeervogels. "Ik had ze al een paar keer zien spelen. Voetballend straalt het team weinig uit. Dat is zaterdag wel gebleken. Maar matig voetballen en winnen is natuurlijk ook een kwaliteit. Al had dat tweede doelpunt nooit mogen worden goedgekeurd door scheidsrechter Pijpers. Ik vind het trouwens ongelooflijk dat de KNVB een dergelijke arbiter aanstelt voor zo'n belangrijke wedstrijd. Zijn collega Van Beek deed het op Tweede Pinksterdag een stuk beter. Wat een verademing in vergelijking met die Pijpers."
Het gerucht ging dat Scheppink zich in de belangstellling mocht verheugen van wat clubs uit de betaalde sector. De allrounder, die ook als spits zijn waarde dit seizoen diverse keren bewees voor de roodwitten (zo scoorde hij thuis tegen ONS Sneek drie keer) en in de competitie zeven keer raak schoot, is nuchter genoeg om zijn hoofd niet op hol te laten brengen: "Geen enkele club heeft tot nu toe contact met me opgenomen. Die geruchten neem ik dan ook met een korreltje zout. Er wordt hier veel gepraat. Aan de andere kant: ik heb een goed seizoen gedraaid en weet zeker dat ik het niveau van bijvoorbeeld een club als Heracles wel degelijk aan kan. Ik sta best open voor een nieuw avontuur in het betaalde voetbal, maar er moet natuurlijk wel wat tegenover staan, want ik heb het goed naar mijn zin bij Excelsior '31. Ik heb trouwens al eerder in Almelo gespeeld. Ik speelde in het tweede elftal kwam niet in aanmerking voor een contract. Vervolgens ben ik naar Go Ahead Eagles gegaan. Eerst kwam ik in de A1 terecht, waarvoor ik als spits een kleine vijftien goals maakte. Vervolgens heb ik een paar jaar in de A-selectie gezeten. Toen trainer Robert Maaskant kwam, moest ik weg. Al met al heb ik toch nog ongeveer vijfentwintig duels in de hoofdmacht meegedaan. Het was een mooie tijd. Je wordt er als speler alleen maar beter van. In het betaalde voetbal leer je dingen als: hoe neem ik een bal aan en hoe speel ik een medespeler in. Als ik in de spits speel, zeg ik altijd tegen de verdedigers: 'Gooi de ballen maar tussen de back en de centrale verdediger'. Daar lopen ze namelijk niet op en ik ben een jongen die niet snel opgeeft."
Tot slot: Hoe ziet Scheppink de kansen van zijn ploeg om alsnog de landstitel te pakken? "De grote vraag is of jongens als Hubert Dijk en Nick Hoekstra kunnen spelen. Martijn Beltman is geschorst en onze selectie is niet breed genoeg om drie man te vervangen. Als we gelijkspelen of verliezen, is het einde verhaal voor ons. Maar we leven nog. Als ASWH van ons wint, kan deze ploeg de titel eigenlijk niet meer ontgaan. Zo'n gelouterde ploeg geeft het dan echt niet meer weg tegen IJsselmeervogels. Maar misschien kunnen we voor een stunt zorgen in Hendrik Ido Ambacht, waarna we het thuis eventueel af zouden kunnen maken tegen IJsselmeervogels. Het is hartstikke krom, maar het kan allemaal."
Moah, 't is misschien wat voor de hand liggend, maar een artikel dat over Rijssen gaat zal het geloof er ook wel bij halen. Als ik het geschreven had, had ik het ook gedaan. Dat is het lot van het wonen in een zwarte-kousen-dorp.quote:Op woensdag 18 mei 2005 13:35 schreef -Vaduz- het volgende:
Ik vind het een mooi artikel, alles is erg mooi beschreven! Erg herkenbaar. Vooral het reportage stukje over de Rijssense fans in Spakenburg. Alleen vind ik het erg flauw en voor de hand liggend om het geloof er bij te halen. Vooral de eindzin vind ik erg ongepast en flauw. Dit heeft weinig met Excelsior van doen.
[..]
12 euro voor een retourtje H-I-A te duur? Beetje overdreven...quote:Op woensdag 18 mei 2005 15:38 schreef -Vaduz- het volgende:
Veel vinden 12 euro teveel voor de busreis, verder hebben veel leden toernooien met hun eigen elftal. Ik denk dat er 2 bussen gaan, maar dat is ook maar een wilde gok.
Het VI stuk is geschreven door David de Vries.
En een leuk artikel over Scheppink van VoZ.
Ben je een medewerker van de site die de samenvattingen host?quote:Op woensdag 18 mei 2005 22:35 schreef Sportze.nl het volgende:
Nu ben ik benieuwd wat hij schreef.quote:Op woensdag 18 mei 2005 22:56 schreef -Vaduz- het volgende:
[..]
Ben je een medewerker van de site die de samenvattingen host?
Vind ik ook wel, op de terugreis krijg je zelfs nog 2 blikjes Grolsch. Het kaartje is niet bij de prijs inbegrepen trouwens.quote:Op woensdag 18 mei 2005 21:51 schreef Doekes het volgende:
[..]
12 euro voor een retourtje H-I-A te duur? Beetje overdreven...
Over de grens.quote:Op donderdag 19 mei 2005 17:38 schreef methodmich het volgende:
Waar mag je in NL 130 rijden????
Wie is DaCruz? Ik zie een mooie zege, liefst vrij flink. 4-0 ofzo.quote:Op donderdag 19 mei 2005 22:08 schreef DaCruz het volgende:
Methodmich,
Sta je zaterdag weer naast de tribune aan de kant van het bruggetje naar veld 3? Ik zal er ook weer zijn. Zoals altijd, sta ik echter wel achter het doel waar ASWH gaat scoren. Alpeko komt trouwens ook op het fietsje uit Z'drecht om de trots van Ambacht te bekijken.
Ik voorspel overigens een mooie 2-0 overwinning voor ASWH met doelpunten van Human en Van der Waal. Wat denk jij mede ex-aswh-er?
Tot zaterdag!
Daniel DaCruz was zeker zijn bijnaam nog niet toen jij vroeger met hem voetbalde?quote:Op vrijdag 20 mei 2005 17:27 schreef methodmich het volgende:
[..]
Wie is DaCruz? Ik zie een mooie zege, liefst vrij flink. 4-0 ofzo.
Ik ga in eerste instantie Vaduz opzoeken en dan even kijken of ik in het Excelsior '31-gebied de match ga bekijken of me toch richting veilig "ASWH-deel" begeef en dan in de rust Vaduz weer even de groeten ga doen.
Hangt er ook vanaf hoe laat de Excelsior '31-aanhang voor de wedstrijd arriveert enzo.
Zijn Aikido-bijnaam ken ik niet.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 17:43 schreef methodmich het volgende:
Nee, toen deed ie meer aan aikido. Nu hadden wij sowieso weinig bijnamen in die tijd.
Schelden op de scheids? Dat doet ie anders nooit. Daar gaat zijn smetteloze imago.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 18:57 schreef methodmich het volgende:
Nee, ik ook niet. Ik weet wel dat ie erg ongehoorzaam was bij Kozakken Boys uit in de C2 en dat ik aanvoerder was. Schelden op de scheids enzo, toen moest ik hem de mond snoeren van de arbiter. Gekke zaken waren dat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |