Inderdaad, van hem is dan ook bekend dat hij uit puur egoistische berekendheid gehandeld heeft, hij wilde dat kind niet, zijn vrouw niet, hij had een andere dame, met wie hij verder wilde.quote:Op zaterdag 23 april 2005 18:19 schreef Toeps het volgende:
Scott Peterson vermoordde ook zijn zwangere vrouw, en liet de hond leven.
Nee en Hitler beging ook geen wanhoopsdaad.quote:Op zaterdag 23 april 2005 19:10 schreef MyMilkshake het volgende:
Hitler was ook dol op honden. Het een heeft niks met het ander te maken.
Waaromquote:Op zaterdag 23 april 2005 17:44 schreef milagro het volgende:
En in dat geval, aannemende dat we te maken hebben met een psychopaat, ga je je afvragen of dadelijk meneer niet een of ander hartverscheurend verhaal gaat ophangen waarin hij zichzelf ook vooral als slachtoffer ziet en zijn daad door het 'motief' een verzachtende lading krijgt
Vraag me af of er dan door zo'n verklaring heengeprikt wordt, ik mag toch hopen van wel, anders wordt het nog misselijker dan het allemaal al is
een seriemoordenaar doodt vreemden, niet zijn eigen kids.quote:Op zaterdag 23 april 2005 19:35 schreef MyMilkshake het volgende:
ik bedoel je kan een seriemoordenaar zijn (in feite is hij dat ook, meerdere moorden op zijn geweten deze meneer Harteveld) en toch met het lot van een dier begaan zijn of gek zijn met dieren.
quote:Opnieuw duistere achtergrond familiedrama
ZOETERMEER - Politie en justitie zijn in het weekeinde nog druk bezig met het onderzoek naar de moord op de 31-jarige Zoetermeerse vrouw en haar twee dochters van vijf en drie. Hun lichamen zijn, op aanwijzing van de aangehouden vader, teruggevonden op een bospaadje in recreatiegebied 't Zand in het Brabantse Alphen-Chaam.
Opnieuw een vader die zijn gezin om het leven brengt en opnieuw om vooralsnog onduidelijke motieven. In nog geen week tijd schokten twee familiedrama's iedere betrokkene. In Hilversum was zaterdag de begrafenis van het gezin van de agent van de KLPD die zijn vrouw en drie zoontjes een week eerder doodschoot, voordat hij zichzelf om het leven bracht. In Zoetermeer kwam de volle omvang aan het licht van het drama dat al op 6 april plaatsvond.
Opnieuw ook woede over de daad en onbegrip bij de nabestaanden, betrokkenen, buurtgenoten en andere verwanten. Al bijna negenhonderd mensen hadden zaterdag aan het begin van de avond het digitale condoleanceregister voor de Zoetermeerse onderwijzeres en haar twee dochters getekend. Velen wensen de dader het ergste toe. Voor het huis van de familie zijn bossen bloemen en knuffels neergelegd.
Op de katholieke basisschool De Spelevaert in Zoetermeer werd een bijeenkomst gehouden voor leerlingen die in de klas zaten bij een van de meisjes. Ook ouders van leerlingen en leerkrachten waren daarbij. "We zullen met elkaar stilstaan bij deze dramatische gebeurtenis", stond op de website van de school. Maandag worden alle kinderen van de school opgevangen door professionele hulpverleners.
De bezoekers en de directeur van de school willen na afloop geen reactie geven. Het is al de tweede maal dit jaar dat deze school een familiedrama moet verwerken. In januari van dit jaar bracht een moeder haar twee kinderen om waarna ze zelfmoord pleegde door voor de trein te springen. De kinderen waren, evenals de oudste dochter (5 jaar) van het recente gezinsdrama, leerlingen van De Spelevaert.
Moeder, de 31-jarige lerares Claudia, was onderwijzeres op de Rooms-Katholieke Maria Bernadetteschool in Leidschendam. "Ze kon ongelooflijk veel van kinderen hebben, maar kon ook grenzen stellen", zei haar directeur E. Klooster zaterdag.
De vrouw werkte er sinds 1997. "Ze was een uitermate goede en flexibele collega", aldus de directeur. "Ze was ICT-coördinator en zat een tijdje in het managementteam. Daar is ze uitgestapt toen ze parttime ging werken, toen ze kinderen kreeg."
Klooster is aangeslagen door het nieuws dat de echtgenoot van Claudia heeft bekend haar en hun twee kinderen te hebben omgebracht. De directeur kent de man, zij het oppervlakkig. "Hij heeft hier wel eens een handje meegeholpen, hij zat ook in de ICT. Hij was een wat stille, teruggetrokken man."
Bijna tweehonderd kinderen van de Hilversumse Montessorischool Zuid namen afscheid van hun schoolgenootjes van 3, 6 en 8 jaar oud. De rouwstoet stopte onderweg van de Emmauskerk naar de Rooms-Katholieke Begraafplaats St. Barbara voor het schoolplein. De kinderen lieten daar in stilte lichtblauwe ballonnen los.
Over het motief van de politieman is alleen bekend dat "sprake is geweest van een complex van factoren die zich in de persoonlijke levenssfeer afspeelden".
Zoals al heel vaak is gezegd, en zoals ook is bewezen...quote:Op zaterdag 23 april 2005 19:52 schreef Amando het volgende:
Ik ben er van overtuigd dat de media een rol speelt bij mensen die spelen met de gedachten om hun kinderen (en man / vrouw) te vermoorden.
Want ook die mensen lezen de krant en kijken het nieuws. Ze zien hoeveel aandacht zoiets krijgt. Ik denk dat dat er toe bij kan dragen om het delict ook daadwerkelijk te plegen.
Nogmaals, het blijft speculeren....
Het zou gewoon standaardprocedure moeten zijn... Maar kan me voorstellen dat dat moeilijk is aangezien er zo'n 16.000 vermissingen per jaar zijn... En daarvan blijken slechts een paar zaken serieus te zijn... Waar trek je dan de lijn, wanneer gaan de alarmbellen zodanig rinkelen dat een huiszoeking vereist is? Moeilijk... Omdat je gevoel zegt dat je alle zaken serieus moet nemen, maar de praktische uitvoerbaarheid ervan is een ander verhaal...quote:Op zaterdag 23 april 2005 20:34 schreef Roel_Jewel het volgende:
Hopelijk leert de politie hiervan en gaan ze niet eerst in de omgeving zoeken zonder het huis van de 'vermisten' volledig te hebben onderzocht (om ervan zeker te zijn dat daar geen sporen te vinden zijn).
Een gebied wat hij kent. Camping van zijn ouders heb ik gehoord....quote:Op zaterdag 23 april 2005 20:33 schreef Tokay het volgende:
De gemeente Alphen-Chaam is gelegen tussen Breda en Tilburg ten zuiden van de A58 en heeft de navolgende kernen: Alphen / Bavel AC / Chaam / Galder / Strijbeek en Ulvenhout AC
[afbeelding]
Waarom helemaal daar?
En daarna net doen of er niks gebeurt is, ik vind 't doodengquote:Op zaterdag 23 april 2005 20:40 schreef twentemeisje het volgende:
Ik zie elke keer voor me dat hij met die drie lichamen achterin de stationcar een tripje van 100 km gaat maken...
Ik troost me maar met de gedachte dat wij ons daar gelukkig niets bij voor kunnen stellen!quote:Op zaterdag 23 april 2005 20:45 schreef deedeetee het volgende:
[..]
En daarna net doen of er niks gebeurt is, ik vind 't doodeng![]()
Tering man, ben je nu nog steeds bezig??? Jij concludeert dat de politie heeft gefaald door de echtgetnoot niet als verdachte aan te merken, maar je zit totaal verkeerd. De man was als eerste verdacht. Hij is vervolgens verhoord, en op basis daarvan werd bepaald dat de man geen verdachte meer was. In de tijd die volgde werd dankzij meer informatie duidelijk dat de man tegenstrijdige informatie verstrekte. Toen kwam de man dus weer als mogelijk dader in beeld. Daar zit niks geen falen aan de kant van de politie bij. Ik snap werkelijk niet dat je als een klein jochie stug de eenzijdige kant van het verhaal wil blijven bekijken. Totaal niet realistisch zoals jij de zaak bekijkt, laat dat duidelijk zijn.quote:Op zaterdag 23 april 2005 20:34 schreef Roel_Jewel het volgende:
Hopelijk leert de politie hiervan en gaan ze niet eerst in de omgeving zoeken zonder het huis van de 'vermisten' volledig te hebben onderzocht (om ervan zeker te zijn dat daar geen sporen te vinden zijn).
Ja he, je kan toch niet roepen dat de politie in deze gefaald heeft? Je weet totaal niet wat voor verhaal de man heeft opgehangen, hoe hij bij de politie overkwam en wat de politie de eerste dagen nadat de man en vermissing van vrouw + kinderen heeft gedaan. Je weet totaal niks en toch roep jij dat je hoopt dat de politie hiervan geleerd heeft, alsof ze in deze gefaald heeft.quote:Op zaterdag 23 april 2005 21:22 schreef Roel_Jewel het volgende:
Ok, bedankt voor je uitleg.
Om de een of andere reden vind ik dit praatje meer passen bij bijvoorbeeld Volkert van der G., Mohammed B. of alle zinloos-geweld-moordenaars..quote:Op zaterdag 23 april 2005 21:55 schreef MyMilkshake het volgende:
laat deze man svp een fatsoenlijke straf krijgen
als je 1 politieman doodt krijg je 18 jaar
hopelijk krijgt hij ook zoiets of anders in ieder geval tbs zonder proefverlof.
Niks terugkeren in de maatschappij
niks geen kans op herhaling.
Zijn vrouw en kindjes is het kostbaarste wat ze bezaten afgenomen, namelijk hun leven, en ze zullen ook nooit meer terug kunnen keren in de maatschappij. Nooit meer geen herkansing krijgen.
Het enige wat die vrouw en kindjes rest is wegrotten in een kist die onder de grond gestopt wordt of een crematie. Vraag me af of hij bij de begrafenis aanwezig mag zijn
want ook dat gebeurt... een echtgenoot die zijn vrouw had vermoord en achter een container had verstopt dagenlang en deed alsof ze was weggelopen mocht ook bij de begrafenis aanwezig zijn en zelfs in de kist van zijn vrouw kijken.
Zo gaat dat in Nederland. Meer aandacht voor de dader als voor het slachtoffer.
Tja, als je zo redeneert, ik weet dat voor iedereen een fiets een voertuig met 2 wielen/banden is, maar een voertuig met 4 wielen/banden vind ik persoonlijk ook een fiets.quote:Op zaterdag 23 april 2005 19:45 schreef MyMilkshake het volgende:
ik weet dat de definitie van een seriemoordenaar niet op hem van toepassing is
maar voor mij persoonlijk wel. Als je meerdere moorden kan plegen (ongeacht of het familie is of niet), en dan hoeft er voor mij geen dag tussen te zitten dan ben je in mijn ogen een seriemoordenaar. Ik weet dat het niet zo gezien wordt.
Ja, dat verwacht ik ook, ook gezien de melding van een buurvrouw dat een onbekende vrouw de auto aan het soppen was een paar dagen na de verdwijning.quote:Op zondag 24 april 2005 05:08 schreef Cosma-Shiva het volgende:
Ik vraag me af wanneer bekend wordt gemaakt dat de dader hulp heeft gehad van een persoon van buitenaf mbt zijn alibi.
De politie heeft gisteren toegegeven dat ze RH tot woensdag daadwerkelijk niet verdachten.
Hij werd dus niet verdacht óndanks dat niemand de moeder en kinderen reeds 5 dagen niet meer hadden gezien, óndanks dat hij hen alle drie de week tevoor heeft ziekgemeld, óndanks dat hij hen voor het laatst (thuis) zou hebben gezien, óndanks dat hij normaliter hoofdverdachte nr 1 zou zijn.
Het kan imo dan bijna niet anders dat RH iemand had bereid voor hem te liegen.
Ik kan het mis hebben (en wil niet te langdradig mijn gedachten uiteenzetten) maar ik verwacht een dergelijke vermelding komende week.
Dan zou die psychose al begonnen zijn met het ziekmelden en dus niet met de moord.quote:Op zondag 24 april 2005 07:02 schreef MeneerMuis het volgende:
Ik heb net de Telegraaf bezorgt en las een stukje over de vind-plek e.d.
Ik kan gewoon niet begrijpen dat diegene die het verhaal schrijft dingen plaatst als: "Het teruggaan naar zo'n plek kan uit liefde zijn, want hij hield vermoedelijk wel veel van zijn kinderen" en "Hij is gaan geloven in zijn eigen leugen" en "Hij heeft vermoedelijk zijn gezin bij mekaar willen houden in het hiernamaals" en "we houden er rekening mee dat hij in een zware psychose is geraakt".
Dit kan ik echt voor 0.0% begrijpen. Deze man vermoord gewoon 3 mensen, en hij weet verdomde goed wat hij doet. Voor mij komt het er echt niet in dat meneer in een psychose is geraakt en eventjes zijn gezin vermoord en vervolgens iedereen voorliegt, flyers uitdeeld etc etc.
Zoiets doe je gewoon niet, je eigen gezin vermoorden is gewoon zo onmogelijk als je hersens hebt gehad..
Net als het verhaal over 'in zijn eigen leugen geloven'. Ik kan zo zwaar pissig worden als ik zoiets lees, gewoon zo'n bullshit!
Leefden wij maar in een land waar de doodstraf is ingevoerd.
Ik bid gewoon dat deze man zolang de bak in moet, maar heb zo het vermoeden dat het 'psychose' verhaal wordt gebruikt in de rechtzaal en hij flinke strafvermindering krijgt... Ik bedoel, we leven niet voor niks in NEDERLAND..........
Het is allemaal de schuld van zijn oudersd want die hebben hem niet goed opgevoedquote:Op zondag 24 april 2005 10:42 schreef schatje het volgende:
Ik ben ook wel bang dat ie er mee weg komt door één of ander verhaal over zijn oh zo zielige en moeilijke jeugd op te hangen.
Juist niet dus.quote:Op zondag 24 april 2005 10:53 schreef deedeetee het volgende:
Ik ben net weer een user tegen gekomen die denkt dat de mens alleen uit opvoeding bestaat , griezelige kortzichtige mensen vind ik dat.
Op die manier zou je dus de hele verantwoording voor je gedrag bij * Adam en Eva* kunnen neerleggen![]()
Ach je kan dat ook thuis laten om zo een scenario van een weggelopen verwarde vrouw aannemelijker te maken natuurlijk.quote:Op zondag 24 april 2005 10:56 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Wat ik dus niet snap is waarom hij niet ook de bankpas en de GSM van de moeder heeft meebegraven. Eerst met de auto naar Brussel of een ander gehucht aan een spoorlijn, daar geld pinnen, dan de boel bij elkaar en begraven. Dan had je grote kans gehad dat men in het verdwijn-verhaal getrapt was. Hij was de treurende vader/echtgenoot blijven spelen, was na een paar jaar met zijn leven verdergegaan en had zijn vriendin binnengehaald. Ergens zit er dus minder kille berekening in dan op het eerste gezicht lijkt. Er verdwijnen per jaar honderden mensen spoorloos.
Ja, dit speelt ook steeds door mijn hoofd. Zijn minnares misschien?quote:Op zaterdag 23 april 2005 20:30 schreef twentemeisje het volgende:
Die vrouw die, gewapend met sopje en stofzuiger, zijn auto aan het 'ontsmetten' was de dag voordat hij aangifte deed spookt telkens door mijn hoofd...
als het klopt, moet dat wel haast, maar 't zou wel erg dom zijn om je als minnares dan overdag in die omgeving vh huis te vertonen, maar goed.quote:Op zondag 24 april 2005 11:09 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, dit speelt ook steeds door mijn hoofd. Zijn minnares misschien?
ieuw als dat in alle onschuld gebeurt is al die zich nu wel knap rot voelenquote:Op zondag 24 april 2005 09:22 schreef Toeps het volgende:
Ja, dat verwacht ik ook, ook gezien de melding van een buurvrouw dat een onbekende vrouw de auto aan het soppen was een paar dagen na de verdwijning.
Inderdaad... Trouwens wel iets waar je direct aan denkt als je vrouw en kinderen vermist zijn: "onbekende vrouw, wilt u misschien mijn auto soppen?"... Misschien mag ik het niet zeggen omdat we niet weten of het daadwerkelijk zo is, maar ik vind het vreselijk verdacht... Het "in alle onschuld"-scenario gaat er bij mij ook niet zo in, je laat je auto in dit geval toch niet door een ander schoonmaken als jij de enige bent die weet wat voor afschuwelijke vracht er in die kofferbak heeft gelegen...quote:Op zondag 24 april 2005 11:22 schreef deedeetee het volgende:
[..]
ieuw als dat in alle onschuld gebeurt is al die zich nu wel knap rot voelen![]()
en in 't andere geval is ze er nu hopenlijk gloeiend bij![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |