abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26490040
quote:
Ik heb me daar vanaf de eerste berichtgeving over verbaasd, er zijn vaak vermissingen maar dan wordt dat er nooit expliciet bij vermeld.
ms daarom dus dat het ms een taktiek was, omdat het heel ongebruikelijk is om dat zo meteen te melden, meteen de dag erna eigenlijk al.
maar goed, daar worden we het niet over eens, dus ik ga voor de discussie met jou mee

stel dat iemand hen zondagavond nog samen gezien zegt te hebben dan kan het nog steeds dat RH hen de nacht van zondag op maandag wat aangedaan heeft.

dus alleen een getuige voor de maandag, na 07.30 zou hem boven iedere verdenking hebben gesteld.
dat zou nl betekenen dat RH een alibi had, namelijk zijn werk die dag, hij kon dus niets met de verdwijning te maken hebben, na ma 07.30.

de week ervoor was die maandagavond ws niet meteen belangrijk, RH had de vermissing gemeld, pas die maandagavond en gezegd dat ze 's ochtends samen ontbeten hadden en hij naar werk was gegaan, later naar huis gebeld had én toen hij geen gehoor kreeg de buurvrouw, die dat dus ook bevestigde.

de politie heeft eerst familie ondervraagd daarna vrienden, kennissen, buren en werk en school.
ik neem aan dat RH zelf verteld heeft dat ze de week ervoor ziek waren, immers hij kon weten dat ze daar binnen no time achter zouden komen.
dus tot zover blijkbaar geen tegenstrijdigheden.

dus al zou iemand gemeld hebben Claudia gezien of gesproken te hebben zondagavond nog, dan pleit dat RH helemaal niet vrij, een getuige verklaring voor de maandag na 07.30 uur doet dat wel en zo alleen kan hij vrijwel direct na de melding boven iedere verdenking verheven zijn verklaard.

in de pers stond echter te lezen dat niemand iets van haar vernomen had die maandagmorgen, dus wat pleitte hem dan meteen vrij, zo direct na de melding?

ms toch verkeerde aannames en raar blind vertrouwen van de politie?
het niet stellen vd juiste vragen aan de juiste personen?
zou ook kunnen natuurlijk, dat zijn verhaal zo aannemelijk klonk , zijn houding idem dito, dat men puur afging op wat hij vertelde...lijkt onwaarschijnlijk, maar het komt voor (zie de arts die zijn vrouw vermoordde en daar bijna mee wegkwam, de politie heeft toen ook verzuimd navraag te doen bij de Indonesische instanties, die hen meteen hadden kunnen vertellen dat de vrouw nooit in Indonesie is aangekomen, iets wat de arts wel beweerde, hij zou haar immers daar ontmoet hebben op zijn zoektocht naar haar).

[ Bericht 0% gewijzigd door milagro op 25-04-2005 03:42:39 ]
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_26490334
never mind.

[ Bericht 35% gewijzigd door Cosma-Shiva op 25-04-2005 19:03:17 ]
Vanwaar komen wij dan, dat wij ergens heen willen?
pi_26491093
quote:
Op maandag 25 april 2005 02:00 schreef Cosma-Shiva het volgende:
Voor mij eigenlijk nogmaals een bevestiging dat RH iemand had bereid voor hem te liegen;
Hoe zit dat met die vrouw die een zelfde auto aan het schoonmaken was?
pi_26491112
http://www.skoz.nl/spelevaert/
website van de school
pi_26492066
Wat pinnen sommigen hier zich vreselijk vast op wat de politie zei...

De politie gebruikt vele tactieken en geeft soms wel eens een "valse" persvoorlichting om de moordenaar een vals veilig gevoel te geven...

Ook na die tijd nog wel als zaken nog niet stroken...
Ga eens naar www.thehungersite.com en klik elke dag een keer.
pi_26492794
quote:
Op maandag 25 april 2005 10:00 schreef vdo28 het volgende:
Wat pinnen sommigen hier zich vreselijk vast op wat de politie zei...

De politie gebruikt vele tactieken en geeft soms wel eens een "valse" persvoorlichting om de moordenaar een vals veilig gevoel te geven...

Ook na die tijd nog wel als zaken nog niet stroken...
dat denk ik dus ook.
  maandag 25 april 2005 @ 10:49:53 #232
4681 kasper
Pecunia non olet
pi_26492942
quote:
Op maandag 25 april 2005 10:42 schreef milagro het volgende:
dat denk ik dus ook.
Idd.

Zelfs wanneer iemand de moeder en/of kinderen zondagavond/maandagochtend nog gezien heeft én RH had een sluitend alibi, dan nog zou hij niet boven elke verdenking verheven kunnen zijn.
Hij had immers anderen opdracht gegeven kunnen hebben zijn gezin te ontvoeren/vermoorden.
Zwarte Piet, wie kent 'm niet?
pi_26493093
quote:
Op maandag 25 april 2005 10:49 schreef kasper het volgende:

[..]

Idd.

Zelfs wanneer iemand de moeder en/of kinderen zondagavond/maandagochtend nog gezien heeft én RH had een sluitend alibi, dan nog zou hij niet boven elke verdenking verheven kunnen zijn.
Hij had immers anderen opdracht gegeven kunnen hebben zijn gezin te ontvoeren/vermoorden.
Ook dat had nog gekund.
Ik ben echt benieuwd wat zijn alibi was, zijn niet geldig gebleken alibi.
Is dat een verhaal van hemzelf geweest, wat niet bleek te kloppen of een verhaal van een ander, dat hem dus in 1e instantie vrijpleitte.
Maar zoals ik hier boven en jij nu hier zegt, alleen een teken van leven van de 3 op maandag zou hem vrij gepleit hebben.
  maandag 25 april 2005 @ 11:10:35 #234
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_26493410
Damn... ik ben ook nog steeds zo vreselijk benieuwd naar de ware toedracht...
  maandag 25 april 2005 @ 11:10:38 #235
3542 Gia
User under construction
pi_26493411
Is het motief eigenlijk al duidelijk? Of was hij gewoon doorgedraaid?
  maandag 25 april 2005 @ 11:21:17 #236
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_26493635
quote:
Op maandag 25 april 2005 11:10 schreef Gia het volgende:
Is het motief eigenlijk al duidelijk? Of was hij gewoon doorgedraaid?
Ik heb Milagro net privé gemailed met jou vraag, helaas nog niks gehoord. Ik denk zelf dat die gozer in een Psychose is beland, en dat kan echt nare gevolgen hebben (voor de nabijen)

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_26493700
Je hebt milagro prive gemaild?? Waarom dat?
pi_26493911
quote:
Op maandag 25 april 2005 11:24 schreef TheMassive het volgende:
dat zegt-ie omdat het een vervelende troll is, daarom.
niet op reageren dus.

ja ik denk dat iedereen benieuwd is naar zijn motief,
maar tegelijkertijd, hij kan een motief verzinnen nu natuurlijk, wat hem in een iets minder kwaad daglicht stelt, zover dat mogelijk is dam
pi_26494028
quote:
Op maandag 25 april 2005 11:35 schreef milagro het volgende:
niet op reageren dus.
Wat een kneus.
pi_26494713
quote:
Op maandag 25 april 2005 11:35 schreef milagro het volgende:

[..]

niet op reageren dus.

ja ik denk dat iedereen benieuwd is naar zijn motief,
maar tegelijkertijd, hij kan een motief verzinnen nu natuurlijk, wat hem in een iets minder kwaad daglicht stelt, zover dat mogelijk is dam
Dat sommige mensen hem nog serieus nemen
pi_26494729
Misschien is dit mosterd na de maaltijd.

Maar hoe zijn ze eigenlijk vermoord?
pi_26494769
quote:
Op maandag 25 april 2005 12:19 schreef vdo28 het volgende:
Misschien is dit mosterd na de maaltijd.

Maar hoe zijn ze eigenlijk vermoord?
ik las in (ik dacht) het AD dat de bloedsporen in bed gevonden waren (of in de slaapkamers iig) , en aangezien er bloed is gevonden, ga ik uit van een mes als moordwapen.

edit : AD quote
quote:
De 31-jarige vrouw en de meisjes zijn in hun slaapkamers vermoord. De politie heeft daar bloedsporen gevonden. Er lag ook bloed in de kofferbak van de auto van H. en in de parkeergarage waar de auto stond.
pi_26494798
quote:
Vader begroef gezin in bossen bij Chaam

De lichamen van de vermoorde Claudia Harteveld en haar dochtertjes Marieke en Charlotte zijn vrijdagmiddag opgegraven in een bos bij het Brabantse gemeente Alphen-Chaam. Ze lagen in een ondiep graf, op enige tientallen meters afstand van een zandpad, en waren afgedekt met wat aarde en bladeren.

Het Openbaar Ministerie (OM) kon zondag niet zeggen of het gezin er wel eens met vakantie ging en de verdachte, de 33-jarige echtgenoot/vader, daardoor bekend was met de omgeving. Op de nabijgelegen camping 'Buitenlust' zou het gezin Harteveld niet bekend zijn. Het OM deelde vrijdagavond mee dat de lichamen, op aanwijzing van de verdachte, waren gevonden. De plek werd echter nog geheim gehouden, omdat het onderzoek ter plaatse nog niet was afgerond.

De stoffelijke overschotten zijn overgebracht naar het Nederlands Forensisch Instituut (NFI) in Rijswijk. Zaterdag is daar sectie verricht, om zowel de doodsoorzaak als het tijdstip van overlijden te kunnen vaststellen. Over het resultaat hiervan wil het OM nog niets zeggen.
De verdachte heeft verklaard dat hij de moorden op de late avond van woensdag 6 april pleegde in zijn woning aan de Haverakker in Zoetermeer. Hij vervoerde de slachtoffers nog dezelfde nacht in zijn donkerblauwe Opel Astra stationcar naar de bossen bij Alphen-Chaam, dichtbij de grens met België. Op maandagavond 11 april (en niet op de ochtend van die dag, zoals de politie vrijdag per vergissing liet weten) deed hij aangifte van vermissing.
Volgens persofficier van justitie mr. Astrid Rijsdorp moet de Zoetermeerder vanmiddag weer voor de rechter-commissaris (RC) verschijnen. De RC bepaalt dan of de verdachte, die sinds donderdagavond in verzekering zat, in voorlopige hechtenis blijft.
Het OM wilde gisteren nog geen mededelingen doen over het motief. De Haagse raadsvrouw van de man was nog niet bereikbaar voor commentaar. De verhoren van de verdachte zijn dit weekeinde gewoon doorgegaan.

Basisschool De Spelevaert, waar de 5-jarige Marieke op zat, hield zaterdag voor uitsluitend ouders en scholieren een bijeenkomst. De verslagenheid onder ouders, kinderen en leerkrachten was groot. Het is de tweede keer dit jaar dat de school met kindermoord te maken krijgt. In januari bracht een wanhopige moeder haar 3-jarige zoontje Ivan en 6-jarige dochtertje Esmée om het leven en pleegde daarna zelfmoord. Ook Esmée was leerling van De Spelevaert. Ivan en de 3-jarige Charlotte zaten beiden op de peuteropvang 't Zwanennest, op de hoek Gaardedreef-Appelgaarde. 't Zwanennest heeft voor zover bekend dit weekeinde geen bijeenkomst voor ouders gehouden.

Op de Leidschendamse basisschool Maria Bernadette, waar Claudia Harteveld leerkracht was, werd evenmin iets voor de ouders gedaan. Bij sommige ouders is dat niet goed gevallen. De Hogere Hotelschool, waar de verdachte in de automatisering werkte, verspreidde een kort persbericht. Daarin wordt melding gemaakt van grote verslagenheid. Voor 'direct betrokkenen' is hulp geregeld.
haagsecourant
pi_26494828
quote:
Op maandag 25 april 2005 12:21 schreef milagro het volgende:

[..]

ik las in (ik dacht) het AD dat de bloedsporen in bed gevonden waren (of in de slaapkamers iig) , en aangezien er bloed is gevonden, ga ik uit van een mes als moordwapen.
Toevallig heb ik het AD in huis, eens ff lezen dan.

Of was het de AD van zaterdag? (Dat zal wel dan!)
pi_26494904
quote:
Op maandag 25 april 2005 12:24 schreef vdo28 het volgende:

[..]

Toevallig heb ik het AD in huis, eens ff lezen dan.

Of was het de AD van zaterdag? (Dat zal wel dan!)
ik heb het hierboven al gequote, in een edit.

http://www.ad.nl/artikelen/Nieuws/1114147081462.html voor het hele artikel
pi_26494963
Tja daar moet je lid voor zijn, eens ff zoeken "hierboven" dan...
pi_26495124
quote:
Op maandag 25 april 2005 12:31 schreef vdo28 het volgende:
Tja daar moet je lid voor zijn, eens ff zoeken "hierboven" dan...
je moet je even gratis registreren dan

ik heb het hierboven al kort gequote maar hier het hele artikel nog eens dan
quote:
Echtgenoot begraaft vrouw Claudia en twee kinderen op andere plek

Vader vermoordt vrouw en dochtertjes
Van onze verslaggevers

Claudia H. uit Zoetermeer en haar dochtertjes Marieke (5) en Charlotte (3) zijn al meer dan twee weken dood. Vader Richard vermoordde hen in de nacht van 6 op 7 april.

Dat heeft hij gisternacht bekend. De 31-jarige vrouw en de meisjes zijn in hun slaapkamers vermoord. De politie heeft daar bloedsporen gevonden. Er lag ook bloed in de kofferbak van de auto van H. en in de parkeergarage waar de auto stond.

Rechercheurs hebben de lichamen gistermiddag gevonden op de plaats die Richard H. had aangewezen. Justitie wil niet zeggen waar ze precies waren begraven. Het is ergens in Nederland, buiten Zoetermeer.

De vader deed pas op maandag 11 april, vier dagen na de moord, aangifte van de vermissing van zijn vrouw en kinderen. Hij had hen die ochtend voor het laatst gezien, vertelde hij de politie. Toen hij van zijn werk thuiskwam aan de Haverakker in de wijk Seghwaert, waren ze verdwenen.

Justitie wil niet zeggen hoe de drie om het leven zijn gebracht. Ook geeft ze geen informatie over het motief voor de misdaad. De 33-jarige Richard H. werkt als automatiseringsdeskundige bij de Hotelschool in Den Haag en was niet bekend bij de politie, die spreekt van 'een heel gewoon gezin'. De vrouw was leerkracht op een basisschool in Leidschendam.

Woensdag begon de politie te vermoeden dat de ict'er iets met de moorden te maken kon hebben. Zijn alibi en verklaringen uit een eerder, uitgebreid verhoor bleken niet te kloppen. Donderdag vond de recherche de bloedsporen en werd H. gearresteerd.

Buurtbewoners kregen het nieuws gisteravond te horen op een bijeenkomst op het hoofdbureau van politie in Zoetermeer. De 50 aanwezigen reageerden emotioneel. Ook burgemeester Waaijer was aangedaan.

Geschokte omwonenden hebben zich gisteravond met hun kinderen verzameld in de speeltuin achter de woning van het gezin H. Bij de verzegelde voordeur werden bloemen, knuffels en brandende theelichtjes geplaatst. Kinderen plukten in een aangrenzend parkje paardebloemen, die ook bij het huis werden neergelegd. Sommige aanwezigen zochten huilend steun bij elkaar.
  maandag 25 april 2005 @ 13:13:51 #248
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_26495896
quote:
Op maandag 25 april 2005 11:24 schreef TheMassive het volgende:
Zij heeft dit de laatste dagen goed gevolgd had ik de indruk

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_26495904
quote:
Op maandag 25 april 2005 13:13 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Zij heeft dit de laatste dagen goed gevolgd had ik de indruk

Je bent een eikel man.
pi_26496685
Hmmz interessant artikel.

Toch vraag ik me af hoe hij ze nou vermoord heeft...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')