zeker, en zo te zien ben ik niet alleen daarin.quote:Op zaterdag 23 april 2005 14:35 schreef mrSPLIFFY het volgende:
t houd je wel bezig he milagro....
of ze is de aanstichtster natuurlijkquote:Op zaterdag 23 april 2005 14:56 schreef milagro het volgende:
als er een andere vrouw is, en ze komt niet uit zichzelf naar voren, ga je denken dat ze er vanaf wist al.
nu ja, dan wist ze er ook vanaf natuurlijk... aanstichtster, medeplichtige in daad of wetenschap van de daad.quote:
Als dat 'm is natuurlijk.quote:Op zaterdag 23 april 2005 14:47 schreef Lennyman het volgende:
http://www.lachvandedag.com/2004/juli/b13.htm
Beetje typische humor die Richard..
ahh we gaan weer op heksenjachtquote:Op zaterdag 23 april 2005 15:02 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Als dat 'm is natuurlijk.
dit is ook een Richard Harteveld en dit ook. Maar geen idee of dat dé Richard H. is ...
Tjonge, de rillingen lopen over mijn lijfquote:Op vrijdag 22 april 2005 22:50 schreef Barcelona het volgende:
- verhaal -
Ted Bundy is idd het klassieke voorbeeld van de arrogante 'ik ben slimmer dan allemaal'-moordenaar. Ik heb hier meerdere boeken over hem liggen, waaronder 'Conversations with a killer', bestaande (politie-)interviews met hem toen hij allang op death row zat. Men hoopte namelijk alsnog uitsluitsel te krijgen over een aantal moorden/verdwijningen waarvan men dacht dat hij de dader was, maar waar hij nooit voor was veroordeeld. En hij hoopte door te doen alsof hij het ooit zou vertellen uitstel van executie te krijgen. In dat boek komt het 'ik-ben-slimmer-dan-jij' spelletje goed naar voren. En ook het totale gebrek aan berouw.quote:Op zaterdag 23 april 2005 14:49 schreef watchers het volgende:
[..]
Arrogantie vooral, denk ik. Een ik-lul-me-er-wel-uit-want-ik ben-toch-veel-slimmer-dan-hen-mentaliteit. Die arrogantie is trouwens ook vaak de valkuil voor dit soort criminelen.
Als je bedenkt dat seriemoordenaar Ted Bundy gewoon zijn eigen naam Ted gebruikte bij het aanspreken van zijn slachtoffers en dacht daarmee weg te kunnen komen. De politie geloofde dan ook lange tijd niet dat dat de echte naam van de gezochte seriemoordenaar zou zijn, dus kwam hij er inderdaad lange tijd mee weg.
Aan dit te zien niet:quote:Op zaterdag 23 april 2005 15:02 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Als dat 'm is natuurlijk.
dit is ook een Richard Harteveld en dit ook. Maar geen idee of dat dé Richard H. is ...
quote:Lichamen opgegraven in Alphen-Chaam
DEN HAAG - De lichamen van de vermoorde Zoetermeerse vrouw (31) en haar twee dochters van vijf en drie jaar oud, zijn vrijdagavond opgegraven in de Brabantse gemeente Alphen-Chaam. Dat maakte persofficier A. Rijsdorp van het Openbaar Ministerie in Den Haag zaterdag bekend.
Vrijdagavond hebben politiemensen de lichamen van de slachtoffers in een bos opgegraven en overgebracht naar het Nederlands Forensisch Instituut (NFI) in Rijswijk. Het NFI verricht zaterdag sectie. De politie kwam de lichamen op het spoor na aanwijzingen van de echtgenoot en vader van de slachtoffers. Hij werd donderdag aangehouden wegens betrokkenheid bij hun verdwijning en bekende dat hij zijn vrouw en kinderen had omgebracht.
De drie waren vermist sinds maandag 11 april. De echtgenoot deed aangifte van vermissing, waarop de politie een zoekactie begon. De man heeft verklaard dat hij zijn gezin al op woensdagavond 6 april heeft gedood. Over het motief van de man is nog niets bekendgemaakt.
Blijkbaar hebben ze de huiszoeking dan niet goed uitgevoerd. Ik bedoel: als ergens een een huiszoeking wordt uitgevoerd én er wordt iets gevonden, wordt die plek hermetisch afgesloten enz. Het is dan toch raar dat ze eventueel geconstateerde bloedsporen niet meteen zouden veiligstellen om die kerel de kans te geven ze alsnog te verwijderen? En dat alleen uit tactisch oogpunt? Dat geloof ik nietquote:Op zaterdag 23 april 2005 13:26 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Er is direct na de vermissing huiszoeking geweest.
En het zou natuurlijk best onderdeel van een tactiek van de politie kunnen zijn om te doen geloven dat de man niet de belangrijkste verdachte is. Uiteindelijk heeft men toch een bekentenis en het liefst ook de lichamen nodig om hem achter de tralies te krijgen.
Echt griezelig, wie weet hoeveel psychopaten er in ons midden ronlopen, of met wie we zelfs een relatie / vriendschap etc. hebbenquote:Op vrijdag 22 april 2005 23:44 schreef Aventura het volgende:
[..]
Psychopaten kunnen heel normaal functioneren, maar van binnen zijn ze volkomen emotieloos, kennen geen gevoeldens van spijt of medeleven, bijvoorbeeld. Zijn de perfecte toneelspelers.
Klopt. Had ik ook gelezen.quote:Op zaterdag 23 april 2005 15:08 schreef Zephyrus het volgende:
[..]
Aan dit te zien niet:
...."Hoewel hij niet meespeelde was het voorlopig de laatste keer dat Richard Harteveld in ons midden was. De Neuk gaat voor minstens een jaar naar Curaçao om daar te gaan werken en van het leven te genieten. Wij zullen hem missen, zowel binnen als buiten het veld".....
geschreven: 3 juli 2004 --> Dan zou ie er nog moeten zitten.
Er zullen wel meer schepsels rondlopen die leven onder de naam Richard Harteveld.
hij heeft natuurlijk wel 5 dagen de tijd gehad om alles voor het blote oog schoon te makenquote:Op zaterdag 23 april 2005 15:09 schreef Roel_Jewel het volgende:
Toch nog even terugkomen op deze post van Kozz:
[..]
Blijkbaar hebben ze de huiszoeking dan niet goed uitgevoerd. Ik bedoel: als ergens een een huiszoeking wordt uitgevoerd én er wordt iets gevonden, wordt die plek hermetisch afgesloten enz. Het is dan toch raar dat ze eventueel geconstateerde bloedsporen niet meteen zouden veiligstellen om die kerel de kans te geven ze alsnog te verwijderen? En dat alleen uit tactisch oogpunt? Dat geloof ik niet.
Het meest logische bij zoiets is dat je de plaats waar iemand voor het laatst is gezien minutieus onderzoekt. Er waren verder weinig aanwijzingen dus waarom zou je eerst in de rest van Nederland gaan zoeken? 't Lijkt allemaal erg raar te zijn verlopen ...
Ik vind eerlijk gezegd misselijkmakend om daar een punt over te maken. Gisteravond maakte iemand anders ook zo'n fout.quote:Op zaterdag 23 april 2005 15:07 schreef Amando het volgende:
Eerwraak komt volgens mij nog vaker voor bij Nederlanders dan bij allochtonen de laatste tijd![]()
Dat beangstigt mij ook.quote:Op zaterdag 23 april 2005 09:08 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
Wat ziek weer allemaal
Vraag me af wat zijn motief is geweest. Als ik het zo lees was hij niet ontoerekeningsvatbaar.
Maar ik ben bang dat ons prachtige Nederlandse rechtssysteem er wel voor zorgt dat die zieke vent over een jaar of 10 weer gewoon door kan gaan met zijn leven.
weer iemand die niet begrijpt wat eerwraak nu precies inhoudt, een veroordeling en vonnis door het familiegerechtshof namelijk, die vervolgens door 1 familielid voltrokken wordt, een door de familie goedgekeurde daad, de familie die de man ook niet zal aangeven of veroordelen, nee, ze veroordelen eerder juist een passieve houding en gebrek aan daadkracht, waardoor de man zich genoodzaakt zal voelen in te grijpen, op een radicale manier.quote:Op zaterdag 23 april 2005 15:07 schreef Amando het volgende:
Eerwraak komt volgens mij nog vaker voor bij Nederlanders dan bij allochtonen de laatste tijd![]()
Waarschijnlijk waren de geconstateerde bloedsporen met het blote oog niet te zien. De politie heeft geen uitvoerig onderzoek gedaan na de verdwijning, want ze gingen slechts uit van een verdwijning, dus dan zoeken ze in de eerste plaats naar spullen van de vermisten en niet naar bloedvlekken....etc.quote:Op zaterdag 23 april 2005 15:09 schreef Roel_Jewel het volgende:
Toch nog even terugkomen op deze post van Kozz:
[..]
Blijkbaar hebben ze de huiszoeking dan niet goed uitgevoerd. Ik bedoel: als ergens een een huiszoeking wordt uitgevoerd én er wordt iets gevonden, wordt die plek hermetisch afgesloten enz. Het is dan toch raar dat ze eventueel geconstateerde bloedsporen niet meteen zouden veiligstellen om die kerel de kans te geven ze alsnog te verwijderen? En dat alleen uit tactisch oogpunt? Dat geloof ik niet.
Het meest logische bij zoiets is dat je de plaats waar iemand voor het laatst is gezien minutieus onderzoekt. Er waren verder weinig aanwijzingen dus waarom zou je eerst in de rest van Nederland gaan zoeken? 't Lijkt allemaal erg raar te zijn verlopen ...
Niet iedereen komt tot zulke extreme daden, natuurlijk, maar trekjes als liegen zonder schuldgevoel of spijt, weinig medeleven kennen, denken dat je overal mee wegkomt enz. herken ik ook wel in sommige mensen hoor. Maar uiteraard is er een speciale mix van karaktereigenschappen en omstandigheden nodig om ooit tot iets als dit te komen.quote:Op zaterdag 23 april 2005 15:11 schreef Tante_Thea_Traal het volgende:
wie weet hoeveel psychopaten er in ons midden ronlopen, of met wie we zelfs een relatie / vriendschap etc. hebben![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |