abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26440706
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 20:37 schreef watchers het volgende:

[..]

Natuurlijk. En dat is op zich al wel verdacht als hij dat geweigerd heeft. Alleen is het forensisch onderzoek waar het hier om gaat (zoeken op kleine bloeddruppeltjes en andere miniscule spoortjes), diepgaander dan bij een verdwijning plaatsvindt. Dus waarschijnlijk vindt je niets extra's op zo'n moment.
klopt natuurlijk, en niet zelden duikt zo'n vrouw met kids een dag later weer ergens op.

maar toch, als er kids bij betrokken zijn, kan je niet zorgvuldig genoeg zijn.
als na zijn verhaal en verhoor vd omgeving en familie niets de verdwijning kan verklaren dan keer je toch meteen terug naar de plek waar ze als laatst gezien is en gooit de boel om?
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_26440741
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 20:38 schreef Taurus het volgende:
Volgens mij valt dat mee hoor.. Dit jaar heb ik alleen deze twee familiedrama's gehoord, toevallig kort achter elkaar. Wat is de trend dan? Psychisch gestoorde vaders?

Ok, het zou kunnen dat de stress onder de bevolking groeit.. maar nog steeds komt daarvan niet 'n bepaald percentage op deze manier om 't leven.

Ik vind 't echt incidenten. Het lijkt gewoon alsof 't een en al rot is nu, door dat geval in Hilversum.
Het is een signaal dat er iets mis aan het gaan is met deze samenleving.
Waar de wortels van dit probleem zitten weet ik ook niet precies. Maar dit soort drama's zijn toch duidelijk iets van de laatste jaren.
Daar zou eens onderzoek naar moeten worden gedaan.
  vrijdag 22 april 2005 @ 20:43:10 #128
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_26440746
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 20:38 schreef Sanne het volgende:

Ik begrijp het echt niet.
Héél soms vind ik de reden nog wel plausibel. Als je bijvoorbeeld in een psychose zit, of door depressie totaal geen uitweg meer ziet voor je problemen, en geen toekomst voor je kinderen..Het nare van psychiatrische aandoeningen is dat het heel moeilijk is om misschien een lichtpuntje te zien. Rationeel denken is er niet meer bij. Ik kan wel begrijpen dat mensen uit pure wanhoop hun kinderen vermoorden. Iets wat een eventuele zelfmoord daarna ook heel begrijpelijk maakt.
Wat ik niet begrijp is dat je je kinderen vermoord en daarna weer vrolijk je leven oppikt alsof er niks is gebeurd. Dan is iemand denk ik een psychopaat.
pi_26440775
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 20:38 schreef Sanne het volgende:
Misschien was er een andere vrouw in het spel, en wilde hij van zijn gezin af. Misschien haatte hij zijn vrouw wel inmiddels, we zullen het waarschijnlijk nooit weten. Misschien heeft hij gedacht ik vermoord dat wijf. Kan ik nog een heel eind in meegaan.

Maar hoe kun je in godsnaam je eigen kinderen vermoorden?
Heeft ie ze in de ogen gekeken toen hij het deed?

Het moet geweldadig zijn, bij een vergiftiging vind je geen bloedsporen.

Ik begrijp het echt niet.
als je niet van je kinderen houdt en ze enkel als blok aan je been beschouwt, het vaderschap voor jou een lange aaneenschakeling van verplichtingen was, ze een sta in de weg zijn voor een nieuwe start, een schone lei, dan kunnen sommigen dat.
  vrijdag 22 april 2005 @ 20:44:45 #130
13260 Draaitafeltje
Whoopy fuckin' doo!
pi_26440781
quote:
Ik kan wel begrijpen dat mensen uit pure wanhoop hun kinderen vermoorden.
Nou ik niet
Zet die kinderen dan ergens af bij kenissen maar vermoord ze niet... die kinderen zijn godverdomme onschuldig! Mijn bloed kookt van dit nieuws.... laffe tering lijer
We're on an express elevator to hell, going down!
pi_26440803
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 20:42 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Het is een signaal dat er iets mis aan het gaan is met deze samenleving.
Waar de wortels van dit probleem zitten weet ik ook niet precies. Maar dit soort drama's zijn toch duidelijk iets van de laatste jaren.
Daar zou eens onderzoek naar moeten worden gedaan.
Een te hoge werkdruk, wellicht. Te veel stress. Iets anders zou ik er niet voor kunnen verzinnen als het dan werkelijk om een bepaalde trend gaat. Wat ik nog steeds betwijfel overigens, ik heb die lijst in de metro niet gelezen, maar waarom horen we 't dan niet zo vaak?
Lijkt me dat familiedrama's altijd wel de krant halen toch? En is het niet zo dat de laatste tijd meer moorden opgelost kunnen worden, afgelopen jaren? Misschien heeft dat er iets mee te maken..
Afgaande op wat ik de afgelopen jaren in 't nieuws heb gehoord, zie ik geen neergaande trend om me zorgen over te maken eerlijk gezegd.
pi_26440808
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 20:13 schreef milagro het volgende:

Uh nee, want de man zorgde voor hen en zij dat alles onder controle was, en dat oma ook hielp.
Had de man zich ook ziek gemeld?
quote:
Ik heb ook maar 2 vriendinnen en voor de rest vooral kennissen, als ik ziek ben voor een dag of 2 komt er ook echt niemand langs, hoor, behalve mijn moeder dan
Misschien komen ze niet langs, maar als én jij en je 2 kleine kinderen ziek thuis zijn zullen ze misschien bellen of ze iets kunnen doen? (collega's, vriendinnen, zus, moeders van vriendinnetjes van je kids, buren etc.)
quote:
Hij heeft hen woensdagavond vermoord, dus donderdag én vrijdag waren ze ziek thuis , daarna is het weekend, en dan is praktisch ieder gezin met kids vooral druk met elkaar.
Maar ze waren toch al de hele week ziek thuis, dus woe do en vrij heeft niemand blijkbaar contact gezocht, evenmin in het weekend en maandag, en áls er wel iemand belde kregen ze alleen de vent aan de lijn, desondanks was hij vanaf den beginne boven elke verdenking verheven (daarin speelt ook de omgeving (familie) een rol lijkt me).
quote:
Ik vind het helemaal niet zo vreemd, als je het weekend niet meerekent, zijn ze 2 dagen niet op school, werk en winkels in de buurt geweest, dus valt wel mee met eenzaam bestaan en weinig interesse vd omgeving.
Ze waren maandag ook niet op school, werk, winkels cq in de buurt, dan kun je het weekend wel meerekenen qua niemand die expliciet contact heeft gezocht gedurende 5-6 dagen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Cosma-Shiva op 22-04-2005 20:54:16 ]
Vanwaar komen wij dan, dat wij ergens heen willen?
pi_26440818
Vreselijk.

In de berichten eerder stond niet dat ze al een week niet verschenen is op de school waar ze lesgeeft. Hij zal haar hebben ziekgemeldt? Op zich ook opmerkelijk dat dat niet in het nieuws is geweest.
pi_26440853
Als ik een week niks van een vriendin hoor denk ik eerder dat ze boos op me is, dan dat ze vermoord is. En zo had waarschijnlijk iedereen wel het gevoel dat er 'iets' niet lekker zat, maar je denkt niet meteen aan zo iets.
pi_26440861
Op maandag was die vrouw altijd vrij....
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_26440868
de foto van hem bij de openingspost vind ik wel opvallend..
Ik zie geen gelijkenis tussen de grote portretfoto en de trouwfoto..

jullie wel?
  vrijdag 22 april 2005 @ 20:48:14 #137
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_26440874
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 20:43 schreef Aventura het volgende:

[..]

Héél soms vind ik de reden nog wel plausibel. Als je bijvoorbeeld in een psychose zit, of door depressie totaal geen uitweg meer ziet voor je problemen, en geen toekomst voor je kinderen
Als je in een depressie zit en totaal geen uitweg meer ziet pleeg je zelfmoord.
Dat had hij beter kunnen doen.

Heb eens een film gezien over een moeder die het echt niet meer zag zitten en haar twee kinderen meenam de dood in omdat ze geen uitweg meer zag. Maar dat deed ze dan wel met medicijnen in hun warme chocolademelk, en ze gingen samen in bed liggen. Die film is volgens mij 20 jaar geleden op tv geweest, of het was een stukje, maar heeft zoveel indruk gemaakt dat ik het nog weet.

Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_26440891
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 20:47 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Op maandag was die vrouw altijd vrij....
Van woensdag zes tot en met maandag elf april heeft haar man gezwegen.
pi_26440899
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 20:45 schreef Taurus het volgende:
Een te hoge werkdruk, wellicht. Te veel stress. Iets anders zou ik er niet voor kunnen verzinnen als het dan werkelijk om een bepaalde trend gaat. Wat ik nog steeds betwijfel overigens, ik heb die lijst in de metro niet gelezen, maar waarom horen we 't dan niet zo vaak?
Lijkt me dat familiedrama's altijd wel de krant halen toch? En is het niet zo dat de laatste tijd meer moorden opgelost kunnen worden, afgelopen jaren? Misschien heeft dat er iets mee te maken..
Afgaande op wat ik de afgelopen jaren in 't nieuws heb gehoord, zie ik geen neergaande trend om me zorgen over te maken eerlijk gezegd.
Het gaat niet alleen om gezinsdrama's, dat is een onderdeel van de algehele verhardingen en geweldsstijging in dit land.
De cijfers daarover spreken voor zich.
Ik zou wel eens grondig onderzoek willen zien naar de oorzaken van deze geweldsspiraal
pi_26440925
toch denk ik : had de politie deze zaak niet eerder kunnen oprollen? Alles wees richting vaders.
Dan hadden de ontzielde lichamen niet zo veel dagen nog in die koude grond hoeven te liggen.
Dit is niet voor het eerst dat zoiets voorkomt.
Ok ze schenen nog gezien te zijn... maar welke moeder verdwijnt in het niets ongezien en ook nog zonder papieren mee genomen te hebben.
it's better than yours
pi_26440965
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 20:49 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Het gaat niet alleen om gezinsdrama's, dat is een onderdeel van de algehele verhardingen en geweldsstijging in dit land.
De cijfers daarover spreken voor zich.
Ik zou wel eens grondig onderzoek willen zien naar de oorzaken van deze geweldsspiraal
Ah. Als het om het geweld op zich gaat, vind ik familiedrama's een heel andere categorie. Totaal niet vergelijkbaar met Theo van Gogh, Hans van Wieren etc, als je daar op doelt.

En ik vind 't ook moeilijk om te zoeken naar de oorzaken van die 'geweldsspiraal'. Ik kom niet verder dan dat er te veel geweld op tv te zien is..
pi_26440967
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 20:43 schreef Aventura het volgende:

[..]

Héél soms vind ik de reden nog wel plausibel. Als je bijvoorbeeld in een psychose zit, of door depressie totaal geen uitweg meer ziet voor je problemen, en geen toekomst voor je kinderen..Het nare van psychiatrische aandoeningen is dat het heel moeilijk is om misschien een lichtpuntje te zien. Rationeel denken is er niet meer bij. Ik kan wel begrijpen dat mensen uit pure wanhoop hun kinderen vermoorden.
Zoals die joodse vrouwen in het riool van Tsjechië die daar verstopt zaten voor de nazi's. Eentje was zwanger, kreeg in het riool op een gegeven moment een zoontje en heeft dit na een dag moeten smoren. Het gehuil zou de groep verraden....
quote:
Iets wat een eventuele zelfmoord daarna ook heel begrijpelijk maakt.
Wat ik niet begrijp is dat je je kinderen vermoord en daarna weer vrolijk je leven oppikt alsof er niks is gebeurd. Dan is iemand denk ik een psychopaat.
Dan denk ik ook. Maar dan denk ik: waarom neemt een psychopaat überhaupt kinderen? Ze zijn niet praktisch, en dat beseft zo'n kerel toch?
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  vrijdag 22 april 2005 @ 20:52:07 #143
12302 Principessa
zoekt haar kikker
pi_26440991
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 20:40 schreef Draaitafeltje het volgende:

[..]

Helaas zijn er mensen die dat kunnen
Medea deed het om Iason de straffen. Misschien wilde hij iemand 'terug pakken'?
En ze leefden nog lang en gelukkig
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 22 april 2005 @ 20:52:31 #144
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_26441009
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 20:44 schreef milagro het volgende:

[..]

als je niet van je kinderen houdt en ze enkel als blok aan je been beschouwt, het vaderschap voor jou een lange aaneenschakeling van verplichtingen was, ze een sta in de weg zijn voor een nieuwe start, een schone lei, dan kunnen sommigen dat.
Dan begrijp ik niet hoe je aan TWEE kinderen komt
pi_26441015
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 20:45 schreef Cosma-Shiva het volgende:

[..]

Had de man zich ook ziek gemeld?
[..]

Misschien komen ze niet langs, maar als én jij en je 2 kleine kinderen ziek thuis zijn zullen ze misschien bellen of ze iets kunnen doen? (collega's, vriendinnen, zus, moeders van vriendinnetjes van je kids, buren etc.)
[..]

Maar ze waren toch al de hele week ziek thuis, dus woe do en vrij heeft niemand blijkbaar contact gezocht, evenmin in het weekend en maandag, en áls er wel iemand belde kregen ze alleen de vent aan de lijn, desondanks was hij vanaf den beginne boven elke verdenking verheven (daarin speelt ook de omgeving (familie) een rol lijkt me, weet je ik heb een klein beetje het gevoel dat er nog veel meer speelt in dit drama (jouw vermoeden).
[..]

Ze waren maandag ook niet op school, werk, winkels cq in de buurt, dan kun je het weekend wel meerekenen qua niemand die expliciet contact heeft gezocht gedurende 5-6 dagen.
Cosma, ik weet niet of ze de hele week al ziek thuis waren, ze waren iig de week ervoor al ziek gemeld.
En nee mijn vriendinnen bel ik niet dagelijks en zij mij niet, dus ik kan zo een dag of 2, 3 ziek thuis zijn zonder dat zij dat weten, dan bellen ze toevallig de 4e dag op en dan pas horen ze dat ik ziek ben of was

De man kan aan verschillende mensen heel aannemelijke verhalen hebben opgehangen, verhalen die ik nu zo 1,2,3 niet kan verzinnen, maar die zelfs JIJ heel aannemelijk zou vinden

Het weekend is ieder gezin toch vaak met elkaar bezig, uit of thuis.
En de maandag gaat iedereen weer naar werk, school en wordt er pas 's middags weer gebeld voor een praatje poep...

Als mijn kids 2 dagen niet op straat spelen, zal ook niet iedereen meteen van alles denken, hooguit vraagt een buuv iets als het mooi weer is (moeten ze niet lekker naar buiten?) , en dan zeg ik bv dat ze bij pa of oma zijn en dat klopt dus , hè
pi_26441018
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 20:35 schreef cpcpb het volgende:

[..]

Dat kan nog wel eens een enorme impact hebben op de kinderen/ouders van die school.
Want als dit een keer gebeurt is het natuurlijk dramatisch.. maar twee x in dezelfde leeftijdscategorie..

pfff ik moet er niet aan denken dat het bij mijn kinderen in de klas zou gebeuren..
Bij mijn zoon in de klas zijn in een paar maanden tijd 2 moeders overleden (natuurlijke dood) en dat hakte er al in bij de kinderen. Laat staan hoe het voor de kinderen moet zijn om 2 x in korte tijd school/klasgenootjes te verliezen door MOORD.
pi_26441023
Ik heb er wel meer gehoord, maar die waren alleen op het regionale nieuws.
Ik snap nooit waarom het ene wel zoveel aandacht krijgt en het andere niet.
Maar het gebeurt vaker dan je denkt helaas
pi_26441026
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 20:47 schreef Toeps het volgende:
Als ik een week niks van een vriendin hoor denk ik eerder dat ze boos op me is, dan dat ze vermoord is. En zo had waarschijnlijk iedereen wel het gevoel dat er 'iets' niet lekker zat, maar je denkt niet meteen aan zo iets.
Ik vraag me af wat zijn motief is geweest en ik denk toch aan een psychopaat. Hij heeft niet 'slechts' zijn vrouw vermoord maar ook zijn kinderen en dit gebeurt bij doodslag uit woede niet. Dit is echt niet gezond. Ben benieuwd of er nog een toedracht naar buiten komt.

Enge is dat de jongen op de foto toch weer eens een doodnormale burgerjongen lijkt, het zegt inderdaad geen sodemieter.
  vrijdag 22 april 2005 @ 20:53:09 #149
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_26441029
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 20:00 schreef milagro het volgende:

[..]

ik blijf bij een andere vrouw en van zijn gezin afwillen.
Ms is hij nooit erg enthousiast geweest over de 2 kindertjes.
Ms viel het allemaal tegen
Kom je toch niet mee weg vermoorden en nieuwe start.
Volgens jou woorden was hij niet enthousiast,dat zal moeders ook wel gemerkt hebben.
Zij zeikt hem af in de slaapkamer,hij wordt boos.
Vermoorden valt heel niet mee door het gegil en bloedgerochel komen de kinderen naar beneden.
Getuigen moet je nou eenmaal uit de weg ruimen dus die gaan er ook aan.
Ga uit van een emotionele daad als hij ze van de aardbodem had willen laten verdwijnen had hij er niet zo'n bende van gemaakt.
Dan gebruik je gif /gas of verdrinkt ze geeft minder rotzooi.
Klaar?
Ik niet!
pi_26441032
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 20:49 schreef MyMilkshake het volgende:
toch denk ik : had de politie deze zaak niet eerder kunnen oprollen? Alles wees richting vaders.
Dan hadden de ontzielde lichamen niet zo veel dagen nog in die koude grond hoeven te liggen.
Dit is niet voor het eerst dat zoiets voorkomt.
Ok ze schenen nog gezien te zijn... maar welke moeder verdwijnt in het niets ongezien en ook nog zonder papieren mee genomen te hebben.
Ik denk dat de politie dit nog behoorlijk snel heeft opgelost..
Een dag of 11 later, de lichamen zijn gevonden, de man heeft bekend..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')