abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26512200
quote:
Op maandag 25 april 2005 19:24 schreef splendor het volgende:

[..]

Weet iemand hoe ver Butterfly effect/chaos theory echt gaat? Ik denk zelf dat het zo erg is dat wanneer ik besluit om niet naar de winkel te gaan die dag, maar een dag later te gaan, dat dat een redelijke kans heeft om de toekomst op wereld niveau te bepalen. Dit is heel erg moeilijk te berekenen, ook omdat je nooit kunt testen wat er eigenlijk zou zijn gebeurt als ik een andere keuze had gemaakt.
Maar om ontopic te blijven, ik denk dat een andere sportuitslag zoveel invloed heeft op zoveel mensen dat er een redelijke kans bestaat dat de toekomst helemaal anders loopt.
Kijk eens naar de film Sliding Doors; heeft geen ruk te maken met tijdreizen, maar is wel een leuke film
  dinsdag 26 april 2005 @ 09:29:16 #127
33189 RM-rf
1/998001
pi_26513399
quote:
Op maandag 25 april 2005 19:24 schreef splendor het volgende:

Weet iemand hoe ver Butterfly effect/chaos theory echt gaat? Ik denk zelf dat het zo erg is dat wanneer ik besluit om niet naar de winkel te gaan die dag, maar een dag later te gaan, dat dat een redelijke kans heeft om de toekomst op wereld niveau te bepalen. Dit is heel erg moeilijk te berekenen, ook omdat je nooit kunt testen wat er eigenlijk zou zijn gebeurt als ik een andere keuze had gemaakt.
Maar om ontopic te blijven, ik denk dat een andere sportuitslag zoveel invloed heeft op zoveel mensen dat er een redelijke kans bestaat dat de toekomst helemaal anders loopt.
Je moet het zo zien dat een gebeurtenis bepaald kan worden door miljoenen 'omstandigheden'..
het 'vlinder effect' is een term uit de metereologie, maar is bv ook bekend uit fractalberekeningen end e 'chaostheorie':
quote:
Lorenz: One meteorologist remarked that if the theory were correct, one flap of a seagull's wings would be enough to alter the course of the weather forever.
(die uitspraak noemt een 'meeuw', schijnbaar vond men de definitie van een vlinder wat 'poetischer', bovendien heeft de 'lorenz-curve' wel wat weg van een vlinder-vorm )

http://www.cmp.caltech.edu/~mcc/chaos_new/Lorenz.html

stel je voor dat jouw beslissing om naar de winkel te gaan niet een losstaand gegeven is, maar zelf ook op anderen invloed uitoefent ... het is vrijwel onmogelijk om de invloed van jouw 'naar de winkel gaan' te voorspellen, echter, als je niet zou gaan, of mogelijk naar een andere winkel zou gaan, kan dat een kettingreactie oproepen die na redelijk korte tijd wel betekent dat bepaalde dingen compleet anders verlopen, dan ze doen als je gewoon naar deze winkel gaat....

Daarom is het ook vrijwel onmogelijk het weer goed te voorspellen, langer dan een dag of 3 tot 4 verder, bepaalde onmeetbare invloeden kunnen zo'n invloed uitoefenen dat stromingen 'omklappen', warme lucht opeens een andere richting uitstroomt, en het gaat regenenen ipv droge warmte ....

Mensen hebben vaak de neiging heel erg definitief te denken, in 'grootste' voorbeelden, omdat dat veel houvast biedt ...., het verloop van tijd te beschrijven vanuit de visie van een atoom, si voor velen bijster oninterssant (alhoewel de chemische wetenschapper en literator Primo Levi dat wel eens gedaan heeft, en misschien ook welbewust chemische elementen, het periodieke systeem gebruikt als hij schrijft over zaken als 'noodlot' en de moeite die hij heeft met zijn geschiedenis, als auschwitz-overlevende)

[ Bericht 6% gewijzigd door RM-rf op 26-04-2005 09:51:02 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_26513572
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 02:35 schreef Tramhalte het volgende:
maar als tijdreizen mogelijk was er toch allang iemand uit de toekomst hierheen gekomen om dat geintje uit back to the future 2 uit te halen met dat sportboekje met uitslagen.
Is toch gebeurd ? Ze hebben in 2003 iemand in de US opgepakt die in 2 weken tijd van 800 dollar naar 350.000.000 dollar maakte
http://www.eastes.net/content/TimeTravellerBusted.asp
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_26513618
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 09:38 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Is toch gebeurd ? Ze hebben in 2003 iemand in de US opgepakt die in 2 weken tijd van 800 dollar naar 350.000.000 dollar maakte
http://www.eastes.net/content/TimeTravellerBusted.asp
Dat was toch al een hoax gebleken?
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
  dinsdag 26 april 2005 @ 09:50:18 #130
33189 RM-rf
1/998001
pi_26513788
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 09:40 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Dat was toch al een hoax gebleken?
Ja, maar zo veel mensen 'willen' dat verhaal geloven,
Al is de waarheid nóg zo snel, als de mensen liever de leugen willen geloven, blijft de waarheid doodleuk achter de leugen aanhobbelen ..
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  dinsdag 26 april 2005 @ 10:26:22 #131
114869 Bar-Le-Duc
drinkt nu Spa
pi_26514413
is het weer zover, worden de verhalen van john titor weer besproken? hoewel ik het zeer graag wilt geloven, geloof ik toch dat het 1 grote bullshit is.
  dinsdag 26 april 2005 @ 12:20:18 #132
77699 Neurotica
Nunc aut Nunquam
pi_26516746
heeft iemand nog de "voospelling van Titor" etjes gesorteerd kunnen vinden???
Ik kan ze niet netjes in 1 overzicht vinden in elk geval
...stamp mijn Bass nog ff aan, wil je?..
pi_26516889
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 09:50 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Ja, maar zo veel mensen 'willen' dat verhaal geloven,
Al is de waarheid nóg zo snel, als de mensen liever de leugen willen geloven, blijft de waarheid doodleuk achter de leugen aanhobbelen ..
Ik zou het ook wel willen geloven.
Maar of dit nou een hoax is of dat Titor nou een hoax is doet er niet zo heel veel toe.
Ik wil gewoon geloven in het idee van de mogelijkheid van reizen in de tijd. Naar toekomst en verleden. Misschien is er ergens een heel slim iemand die dat ook blijft hopen en die de mogelijkheid heeft om dat te realiseren. Hoop doet leven, he.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  dinsdag 26 april 2005 @ 12:59:17 #134
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_26517602
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 12:20 schreef Neurotica het volgende:
ik heb ze ooit eens achter elkaar gezet op chronologische volgorde in een documentje. Ben het documentje alleen kwijt kan alleen nog een ~ohn_titor.tmp vinden
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
  dinsdag 26 april 2005 @ 14:09:15 #135
77699 Neurotica
Nunc aut Nunquam
pi_26519270
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 12:59 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

ik heb ze ooit eens achter elkaar gezet op chronologische volgorde in een documentje. Ben het documentje alleen kwijt kan alleen nog een ~ohn_titor.tmp vinden
nét niet zeg maar.
...stamp mijn Bass nog ff aan, wil je?..
pi_26520482
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 12:20 schreef Neurotica het volgende:
Zijn voorspellingen zijn netjes chronologisch te vinden op www.johntitor.com
Bovenaan in de balk, 3e knop links naast "Home" en "Posts by date", genaamd "Predictions".

Wil je AL zijn officiele posts vinden, dan moet je op "Posts by date" klikken.
pi_26520786
Ben zijn voorspellingen en posts weer eens aan et lezen.
Er goed doordachte uitspraken maakt die man soms.

Bv dat de eerste timetravel prototypes steeds mysterieus verdwenen en een aantal kilometer verderop kompleet in puin werden teruggevonden.
Bleek dat de aarde onder de tijdsmachine wegschoot (doordat de aarde rond de zon draait en ook door het heelal schiet), zonder een gravitational fix op de aarde was het dus onveilig om te tijdreizen. Want je wilt niet van enkele kilometers hoogte omlaag vallen en ook nog eens een x aantal kilometers van je afgesproken locatie

Heel erg goed bedacht.

Edit:
En dan deze voorspelling:
quote:
Tell me anything like that and I will believe you forever.

(28) It is a mistake to give anyone your unwavering belief...but you will find that out yourself in 2005.
2005 gaat iets gebeuren dus.

Edit:
En dit...
quote:
(35) While you sit by and watch your Constitution being torn away from you, you willfully eat poisoned food, buy manufactured products no one needs and turn an uncaring eye away from millions of people suffering and dying all around you. Is this the "Universal Law" you subscribe to?

(36) Perhaps I should let you all in on a little secret. No one likes you in the future. This time period is looked at as being full of lazy, self-centered, civically ignorant sheep. Perhaps you should be less concerned about me and more concerned about that.
Ontzettend sterke uitspraken. En dan te bedenken dat dit VOOR 9/11 was gezegd. Hoeveel rechten hebben de Amerikanen al ingeleverd voor die actie alleen al?

[ Bericht 24% gewijzigd door Refragmental op 26-04-2005 15:21:53 ]
pi_26520998
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 12:26 schreef nokwanda het volgende:
Ik zou het ook wel willen geloven.
Maar of dit nou een hoax is of dat Titor nou een hoax is doet er niet zo heel veel toe.
Ik wil gewoon geloven in het idee van de mogelijkheid van reizen in de tijd. Naar toekomst en verleden. Misschien is er ergens een heel slim iemand die dat ook blijft hopen en die de mogelijkheid heeft om dat te realiseren. Hoop doet leven, he.
Naar waar zou je willen gaan Nokwanda ?
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_26521094
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 15:21 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Naar waar zou je willen gaan Nokwanda ?
verlanglijstje volgt later vandaag
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_26521246
Aha, heb gevonden wat er in 2005 zou gaan gebeuren.
quote:
How and why do the Arabs Jews become entangled in the civil war of the U.S.A?
(69) They are not directly involved but political situations are dependant on Western stability, which collapses in 2005.
De Westerse Stabiliteit gaat eraan.
pi_26521322
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 15:32 schreef Refragmental het volgende:
Aha, heb gevonden wat er in 2005 zou gaan gebeuren.
[..]

De Westerse Stabiliteit gaat eraan.
Zou het te maken hebben met de Europese Grondwet?
Of misschien wordt er een aanslag gepleegd hier in Europa.
pi_26521721
Zou kunnen dat het mislukken van de EU Grondwet (zowat iedereen lijkt tegen te zijn ) er een grote instabiliteit komt. Maar ik denk eerder dat het in de richting van de VS moet worden gezocht. Europa is altijd al "redelijk" verdeeld geweest. Tis niet zo dat we zonder EU Grondwet opeens massaal oorlog krijgen met elkaar e.d. Misschien wel een aanslag op het Europees parlament of wat dan ook, dat zou wel voor grote instabiliteit kunnen zorgen. Maar denk eerder dat er iets in de VS gebeurd. Wanneer er daar iets gebeurd namelijk staat het hele land op z'n achterse pootjes, er is daar geen verdeeldheid zoals in de EU.
pi_26521895
Westerse stabiliteit gaat eraan ?

Kan evengoed te maken hebben met Peak Oil ...

Dat wordt ook het einde van "life as we know it" ...

Daarom dat er nu minder sprake is van oorlog maar meer van grip krijgen op de laatste olievoorraden.
Recent nog gelezen dat er nu weer spanningen zijn tussen US en Venezuela, dat momenteel nog serieuse olievoorraden bezit ...
pi_26523286
Okay dan.... Het tijdreisverlanglijstje:

Lesotho: ca.1830, midden in het tijdperk van Moshoeshoe (Moshweshwe)

Salisbury: ca. 100 n.chr voor de intrede van het Christendom

Schotse hooglanden voor de invasie van de Engelsen.

Great Zimbabwe voor de kolonisatie.

Wat nu in Zuid-Afrika de provincie Gauteng is voor de komst van de kolonisten, destijds land van de Barolong clan, en het gebied ten oosten daarvan.

Wat Aboriginals de Droomtijd noemen.

De oostelijke staten van de VS voor 1492.

The roaring twenties. Zou wel eens ouderwets de charleston willen dansen.

Sophiatown in de 40-eren 50-er jaren. Wil het ontstaan van de townshipjive en Kwela meemaken.

Dezelfde tijd in Baltimore. Wil Billie Holiday leren kennen.

De toekomst? Daar kom ik vanzelf wel, he. Als ik nou het meemaken van een oorlog zou kunnen vermijden door een tijdreis dan zou ik dat wel doen. Als dan zou blijken dat er geen aarde meer is en geen menselijk leven dan kan je constant terug gaan in het verleden en de evolutie opnieuw en opnieuw meemaken. Het zou wel handig zijn als de tijdreis omkeerbaar zou zijn. Net als in Kruistocht in Spijkerbroek.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  dinsdag 26 april 2005 @ 17:26:27 #145
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_26523463
quote:
There is a civil war in the United States that starts in 2005. That conflict flares up and down for 10 years. In 2015, Russia launches a nuclear strike against the major cities in the United States (which is the "other side" of the civil war from my perspective), China and Europe. The United States counter attacks. The US cities are destroyed along with the AFE (American Federal Empire)...thus we (in the country) won. The European Union and China were also destroyed. Russia is now our largest trading partner and the Capitol of the US was moved to Omaha Nebraska.
2005 dus inderdaad
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
  dinsdag 26 april 2005 @ 17:28:35 #146
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_26523504
en wat tips van onze titor ^_^
quote:
I tried to consolidate your questions into a basic list. I hope this helps.

1. Do not eat or use products from any animal that is fed and eats parts of its own dead.

2. Do not kiss or have intimate relations with anyone you do not know.

3. Learn basic sanitation and water purification.

4. Be comfortable around firearms. Learn to shoot and clean a gun.

5. Get a good first aid kit and learn to use it.

6. Find 5 people within 100 miles that you trust with your life and stay in contact with them.

7. Get a copy of the US Constitution and read it.

8. Eat less.

9. Get a bicycle and two sets of spare tires. Ride it 10 miles a week.

10. Consider what you would bring with you if you had to leave your home in 10 min. and never return.
pi_26523536
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 17:26 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

2005 dus inderdaad
Okay.... Lekker dan. En waar kunnen we heen vluchten.

En kom nou niet met dat k*tlied "vluchten kan niet meer".
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_26526010
Zeg, wacht eens even.......die kerel zei toch dattie uit 2036 kwam of niet?
  dinsdag 26 april 2005 @ 19:20:38 #149
93965 Leffe48
Blond dan wel te verstaan.
pi_26526082
Ja
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
pi_26526192
Dat wil dan zeggen dat, als dat zo is, hij nu ook al moet leven. Maar dan als jonkie.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')