quote:
Op vrijdag 22 april 2005 11:07 schreef gewoon_een_kloon het volgende:Dat werkte perfect kan ik je zeggen.. Tussen sandra en mij ging het de laatste tijd super. Ze heeft haar msn relatie de wacht aangezet en belt hem niet meer. Dat zegt ze.. en ik vertrouw haar... waarom ook niet.
Ik kan me wel een zekere reden voorstellen, omdat _Jij_ namelijk tegen haar bent gaan liegen..
Het 'verzwijgen' van de sex met haar zus kan misschien duizend redenen hebben, maar niet te ontkennen valt dat het voor jou persoonlijk ook de 'makkelijkste' was, nu hoefde je je nl. voor haar daarvoor niet te verantwoorden, terwijl je haar wel laat zitten met een 'schuldgevoel' ...
Misschien is je makkelijke 'vertrouwen' wel gegrond in de realisatie dat je ook zelf helemaal geen grond meer hebt om haar van iets te beschuldigen, zonder daarbij zelf ook met de billen bloot te moeten.
quote:
Daarnet krijg ik hier op m'n werk een mailtje van Samantha.. of ik haar even kon bellen.. Heb ik gedaan. Ze is zwanger. Van mij.
En nu weet ik het even niet meer.
er zijn verschillende mogelijkheden:
a) abortus
b) kind houden
dat is een keuze die Samantha voornamelijk moet nemen, maar daarbij kan het best ook goed zijn als jij je daarbij niet geheel ontrekt, ook jij hebt hier een verantwoordelijkheid
c) Sandra alsnog ervan vertellen
d) Sandra ervan niks vertellen (ook mogelijk als dr zus het kind behoud, al dient ze dan een verdomd goede excuus-leugen op te houden, die misschien niet altijd blijft werken)
Bedenk je goed dat de 'leugen' een zuigende werking heeft, kies je voor de ene leugen, wordt het al snel noodzakelijk dat je steeds verder liegt en jezelf keihard begint vast te liegen ..
Mocht de leugen ooit uitkomen, ben je enorm de lul, hoe meer je gelogen hebt, hoe meer je dan ook uit te leggen hebt.
Overigens, het verhaal dat ze zwanger is komt bij mij ook een beetje over als een overdramatische wending, die het een beetje ongeloofwaardig maakt ...
Ik zou, als dit verhaal vanuit jouw kant werkelijk waar is, je ook afvragen of die zus misschien niet kon blijven liegen en toch haar mond voorbij heeft gepraat tegenover Sandra ...
Dan kan het zijn dat ze op deze manier jou willen 'testen', of je kiest voor de eerlijkheid, of voor 'verder liegen'.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25