abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 23 april 2005 @ 21:24:38 #76
73259 Monus
ĄViva Espaņa, coņo!
pi_26461117
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 21:04 schreef MrBadGuy het volgende:

Als het homohuwlijk er is mogen hetero's niet meer trouwen
Wel lezen...
Maar de heteros worden wel gedwongen om afstand te doen van hun huwelijk.
pi_26461365
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 21:24 schreef Monus het volgende:

[..]

Wel lezen...
Maar de heteros worden wel gedwongen om afstand te doen van hun huwelijk.
nee hoor, zij houden gewoon hun huwelijk, enige verschil is dat er nu ook een aantal anderen er gebruik van kunnen maken.
  zaterdag 23 april 2005 @ 21:37:07 #78
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_26461375
Aha... het heterohuwelijk wordt minder waard als die ranzige homo's er ook gebruik van mogen maken, is dat wat je wil zeggen?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_26461411
Wat natuurlijk wel erg is, is dat man en vrouw niet samen een homohuwlijk kunnen sluiten
  zaterdag 23 april 2005 @ 21:42:50 #80
91072 Amando
Ik zweer trouw aan de Nederlan
pi_26461480
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 21:37 schreef wonderer het volgende:
Aha... het heterohuwelijk wordt minder waard als die ranzige homo's er ook gebruik van mogen maken, is dat wat je wil zeggen?
Het doel van trouwen is een gezin stichten met een vaste partner.
Het doel van de homo's ontgaat mij in deze ff
Of willen ze bij de normale mensen horen
pi_26461538
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 21:42 schreef Amando het volgende:

[..]

Heterokoppels die geen kinderen kunnen of willen krijgen mogen dus ook niet trouwen?
pi_26461556
quote:

[..]

Dat staat ergens in de wet ofzo ?
  zaterdag 23 april 2005 @ 21:47:37 #83
53149 MasterPeace
Venus in Steenbok
pi_26461583
quote:

Homo's die willen trouwen willen de echtscheidingsprocedures waar een heleboel getrouwde hetero's uiteindelijk toe komen ook zelf ervaren, nou goed...
"Veel naoorlogse Nederlandse architecten moeten ervan overtuigd zijn
dat iemands levensgeluk evenredig toeneemt met de omvang van zijn ramen."
Benno Barnard
  zaterdag 23 april 2005 @ 21:49:26 #84
71919 wonderer
pi_26461620
quote:

[..]

Dus ik mag ook niet trouwen? Ik moet er niet aan denken om kinderen te krijgen zeg. Ik wil gewoon de belastingvoordelen, het erfrecht, het recht om mijn man te bezoeken als hij in het ziekenhuis ligt... waarom zouden homo's dat niet mogen?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
  zaterdag 23 april 2005 @ 21:50:03 #85
73259 Monus
ĄViva Espaņa, coņo!
pi_26461637
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 21:37 schreef wonderer het volgende:
Nee,... maar er word wel een (heilig) gebruik van duizenden jaren helemaal overhoop gegooid omdat een erg kleine groep dat wil zo graag wil zonder rekening met de heteros te houden. Die ranzige homos zullen er meenstal geen gebruik van maken.

Maar gisteren hadden we onze eerste homo huwelijk in het centum van malaga. Met de nodige pers en cameras erbij.
  zaterdag 23 april 2005 @ 21:52:17 #86
53149 MasterPeace
Venus in Steenbok
pi_26461698
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 21:45 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Heterokoppels die geen kinderen kunnen of willen krijgen mogen dus ook niet trouwen?
Wat dacht je van heterokoppels die al kinderen hadden vóórdat ze gingen trouwen (ken er genoeg), shame on them!
Benno Barnard
  zaterdag 23 april 2005 @ 21:53:28 #87
73259 Monus
ĄViva Espaņa, coņo!
pi_26461733
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 21:47 schreef MasterPeace het volgende:

[..]

Homo's die willen trouwen willen de echtscheidingsprocedures waar een heleboel getrouwde hetero's uiteindelijk toe komen ook zelf ervaren, nou goed...
Om de echte echtscheidingsprocedures te willen ervaren moeten homos eerst kinderen kunnen krijgen.
pi_26461772
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 21:52 schreef MasterPeace het volgende:

[..]

Wat dacht je van heterokoppels die al kinderen hadden vóórdat ze gingen trouwen (ken er genoeg), shame on them!
wat een viespeuken
pi_26461794
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 21:53 schreef Monus het volgende:

[..]

Om de echte echtscheidingsprocedures te willen ervaren moeten homos eerst kinderen kunnen krijgen.
Eens, homo's moeten ook kinderen kunnen adopteren
  zaterdag 23 april 2005 @ 21:56:28 #90
71919 wonderer
pi_26461805
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 21:55 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Eens, homo's moeten ook kinderen kunnen adopteren
Daar zijn ze nu toch me bezig, om dat te vergemakkelijken?
pi_26461875
quote:

[..]

Uiteraard, want hetero koppels scheiden ook alleen wanneer er kinderen zijn
pi_26461884
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 21:56 schreef wonderer het volgende:

[..]

Daar zijn ze nu toch me bezig, om dat te vergemakkelijken?
In Spanje gaat dat gelijk met het homohuwlijk, in Nederland wordt het volgensmij idd ook makkelijker gemaakt
  zaterdag 23 april 2005 @ 21:59:13 #93
53149 MasterPeace
Venus in Steenbok
pi_26461887
quote:

[..]

Aha, dus de kinderen zijn de oorzaak van het scheidden bij de vleet onder hetero's, dacht altijd eerder dat men juist 'voor de kinderen' dwangmatig bij elkaar bleef of zo lang mogelijk bij elkaar probeerden te blijven...
Benno Barnard
  zaterdag 23 april 2005 @ 22:05:23 #94
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26462030
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 21:18 schreef Monus het volgende:

[..]

Daar zijn ze in nederland niet erg goed in. De meenst belangrijke fundamentele rechten word elke nederlander ontzegt. Veiligheid en bescherming...
Het wetboek van Strafvordering en het wetboek van Strafrecht geven uitoefening aan die rechten. Ik ken geen wetten die het tegen staan, jij wel?
quote:
Veel volwassenen zijn ook niet handelingsbekwaam, dat is dus niet een reden.
Volwassen die niet handelingsbekwaam zijn worden onder bewind of curatele gesteld.
quote:
Dus dat een homo geen bloeddonor mag zijn is dus een inbreuk op fundamentele rechten?
Naar mijn mening is dat een inbreuk op fundamentele rechten, vooral omdat de basis er voor niet echt meer geldig is.
quote:
Zo fundamenteel recht is dat recht op trouwen niet.
EVRM artikel 12 beschrijft dit recht. Het EVRM is onderdeel van de basis voor Nederlandse wetgeving. Artikel 12 laat de implementatie echter over aan nationale wetgeving. In combinatie met artikel 1 van de Nederlandse grondwet, die eveneens de basis vormt voor Nederlandse wetgeving, is het recht ook voor homo's dus aardig fundamenteel te noemen.
quote:
Jij probeert met die normen en waarden een bepaalde bevolkingsgroep een recht te verschaffen terwijl er geen onrecht werd aangedaan.
Er wordt hen een recht ontzegd. Op basis van artikel 1 van de grondwet geldt dat als onrecht.
quote:
Maar er was wel een wet dat homos niet mochten trouwen. En trouwen is geen fundamenteel recht.
De wetgever denkt daar anders over.
  zaterdag 23 april 2005 @ 22:24:47 #95
53149 MasterPeace
Venus in Steenbok
pi_26462431

[ Bericht 58% gewijzigd door MasterPeace op 23-04-2005 22:43:48 ]
Benno Barnard
  zaterdag 23 april 2005 @ 22:47:30 #96
73259 Monus
ĄViva Espaņa, coņo!
pi_26462832
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 22:05 schreef Alicey het volgende:

Het wetboek van Strafvordering en het wetboek van Strafrecht geven uitoefening aan die rechten. Ik ken geen wetten die het tegen staan, jij wel?
Blijkbaar ken je de wet erg goed... dan weet je ook dat de overheid voor de veiligheid en bescherming moet zorgen.
quote:
Volwassen die niet handelingsbekwaam zijn worden onder bewind of curatele gesteld.
Maar kinderen word al gelijk handelingsonbekwaam verklaart, terwijl dat natuurlijk niet zo is.
quote:
Naar mijn mening is dat een inbreuk op fundamentele rechten, vooral omdat de basis er voor niet echt meer geldig is.
Dat daar vele duizenden doden door aids bij gaan vallen maakt jou niet uit natuurlijk, iedereen moet het recht hebben om bloed te geven. Ik moet wel zeggen dat ik dat behoorlijk ziek vind.
quote:
EVRM artikel 12 beschrijft dit recht. Het EVRM is onderdeel van de basis voor Nederlandse wetgeving. Artikel 12 laat de implementatie echter over aan nationale wetgeving. In combinatie met artikel 1 van de Nederlandse grondwet, die eveneens de basis vormt voor Nederlandse wetgeving, is het recht ook voor homo's dus aardig fundamenteel te noemen.

Er wordt hen een recht ontzegd. Op basis van artikel 1 van de grondwet geldt dat als onrecht.
Die Artikel 1 is juist dat artikel die jij wil veranderen omdat het jou goed uitkomt. Op de manier die jij uitlegt wil je dat iedereen de zelfde rechten heeft. Jij bent zeker ook voorstander van dat iedereen die in nederland is een nederlands paspoort moet krijgen.
quote:
De wetgever denkt daar anders over.
Tja, de nederlandse wetgever is behoorlijk ziek.
De spaanse ook wel eens, maar iets minder.
  zaterdag 23 april 2005 @ 22:53:50 #97
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26462934
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 22:47 schreef Monus het volgende:

[..]

Blijkbaar ken je de wet erg goed... dan weet je ook dat de overheid voor de veiligheid en bescherming moet zorgen.
Hetgeen dus o.a. in die wetten geregeld is. Ik zie dus niet in wat jouw probleem is.
quote:
Maar kinderen word al gelijk handelingsonbekwaam verklaart, terwijl dat natuurlijk niet zo is.
Kinderen worden geacht handelingsonbekwaam te zijn voor de meeste rechtshandelingen. Vanaf 16-jarige leeftijd kunnen kinderen de kantonrechter verzoeken om hen handelingsbekwaam te verklaren. Vanaf 18-jarige leeftijd worden kinderen van rechtswege handelingsbekwaam.
quote:
Dat daar vele duizenden doden door aids bij gaan vallen maakt jou niet uit natuurlijk, iedereen moet het recht hebben om bloed te geven. Ik moet wel zeggen dat ik dat behoorlijk ziek vind.
Alle homo's hebben AIDS en geen enkele hetero heeft AIDS, dat is waar ook.
quote:
Die Artikel 1 is juist dat artikel die jij wil veranderen omdat het jou goed uitkomt.
quote:
Op de manier die jij uitlegt wil je dat iedereen de zelfde rechten heeft.
Sterker nog, dat is wat het artikel beoogt.
quote:
Jij bent zeker ook voorstander van dat iedereen die in nederland is een nederlands paspoort moet krijgen.
Ik kan mij vinden in de manier zoals het Nederlanderschap door de Grondwet wordt geregeld.
quote:
Tja, de nederlandse wetgever is behoorlijk ziek.
De spaanse ook wel eens, maar iets minder.
Emigreren is mijn advies in dat geval.
  zaterdag 23 april 2005 @ 23:19:08 #98
73259 Monus
ĄViva Espaņa, coņo!
pi_26463452
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 22:53 schreef Alicey het volgende:

Hetgeen dus o.a. in die wetten geregeld is. Ik zie dus niet in wat jouw probleem is.
Dat die wetten niet uitgevoert worden. Maar dat is natuurlijk geen probleem voor jou.
quote:
Kinderen worden geacht handelingsonbekwaam te zijn voor de meeste rechtshandelingen. Vanaf 16-jarige leeftijd kunnen kinderen de kantonrechter verzoeken om hen handelingsbekwaam te verklaren. Vanaf 18-jarige leeftijd worden kinderen van rechtswege handelingsbekwaam.
Wat wil je hier mee zeggen? Dat is toch wat ik zeg. Tot je 18de ben handelingsonbekwaam.
Ik jouw ogen moet dat niet kunnen. Hun rechten worden ontzegt omdat ze jonger/anders zijn.
quote:
Alle homo's hebben AIDS en geen enkele hetero heeft AIDS, dat is waar ook.
Dat de homos altijd al een groot risico groep zijn geweest is een feit dat de meenste mensen wel weten. Kom maar met bronnen dat homos geen groot gevaar meer zijn voor de volks gezondheid en bloed moeten kunnen geven. Tot die tijd zie ik je als een ziek persoon die over lijken gaat
quote:
Sterker nog, dat is wat het artikel beoogt.
Weet je werkelijk niet eens wat de artikel is? Of wil je het niet weten omdat het niet goed uitkomt.
quote:
Ik kan mij vinden in de manier zoals het Nederlanderschap door de Grondwet wordt geregeld.
Waarom dan wel, en niet waneeer het homos betreft. Waarom wel gelijke wetten voor nederlanders en niet voor buitenlanders?
quote:
Emigreren is mijn advies in dat geval.
Dat heb ik allang gedaan, maar ik hoor jou alleen maar over wetten praten. Bestaat voor jou ook iets anders dan de wet, of ben je iemand die het leven alleen kan zien door de ogen van de wet. Ik heb echt geen zin in nog een discusie over hoe jij de wet ziet.
  zaterdag 23 april 2005 @ 23:22:55 #99
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26463541
Onzuiver lezen en/of mij woorden in de mond leggen is een spelletje waar ik geen trek in heb.
  zaterdag 23 april 2005 @ 23:31:10 #100
73259 Monus
ĄViva Espaņa, coņo!
pi_26463725
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 23:22 schreef Alicey het volgende:
Onzuiver lezen en/of mij woorden in de mond leggen is een spelletje waar ik geen trek in heb.
Over wetjes hebben en ze dan ook nog selectief uitleggen is ook geen spelletje waar ik trek in heb. Een discusie aangaan met iemand die een recht op bloed geven belangrijker vind dan de volksgezondheid en de vele slachtoffers die dat met zich mee zou brengen is ook nog onmogelijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')