Wel lezen...quote:Op zaterdag 23 april 2005 21:04 schreef MrBadGuy het volgende:
Als het homohuwlijk er is mogen hetero's niet meer trouwen![]()
nee hoor, zij houden gewoon hun huwelijk, enige verschil is dat er nu ook een aantal anderen er gebruik van kunnen maken.quote:Op zaterdag 23 april 2005 21:24 schreef Monus het volgende:
[..]
Wel lezen...
Maar de heteros worden wel gedwongen om afstand te doen van hun huwelijk.
Het doel van trouwen is een gezin stichten met een vaste partner.quote:Op zaterdag 23 april 2005 21:37 schreef wonderer het volgende:
Aha... het heterohuwelijk wordt minder waard als die ranzige homo's er ook gebruik van mogen maken, is dat wat je wil zeggen?
Heterokoppels die geen kinderen kunnen of willen krijgen mogen dus ook niet trouwen?quote:Op zaterdag 23 april 2005 21:42 schreef Amando het volgende:
[..]
Het doel van trouwen is een gezin stichten met een vaste partner.
Dat staat ergens in de wet ofzo ?quote:Op zaterdag 23 april 2005 21:42 schreef Amando het volgende:
[..]
Homo's die willen trouwen willen de echtscheidingsprocedures waar een heleboel getrouwde hetero's uiteindelijk toe komen ook zelf ervaren, nou goed...quote:Op zaterdag 23 april 2005 21:42 schreef Amando het volgende:
Het doel van de homo's ontgaat mij in deze ff![]()
Of willen ze bij de normale mensen horen![]()
Dus ik mag ook niet trouwen? Ik moet er niet aan denken om kinderen te krijgen zeg. Ik wil gewoon de belastingvoordelen, het erfrecht, het recht om mijn man te bezoeken als hij in het ziekenhuis ligt... waarom zouden homo's dat niet mogen?quote:Op zaterdag 23 april 2005 21:42 schreef Amando het volgende:
[..]
Het doel van de homo's ontgaat mij in deze ff![]()
Of willen ze bij de normale mensen horen![]()
Nee,... maar er word wel een (heilig) gebruik van duizenden jaren helemaal overhoop gegooid omdat een erg kleine groep dat wil zo graag wil zonder rekening met de heteros te houden. Die ranzige homos zullen er meenstal geen gebruik van maken.quote:Op zaterdag 23 april 2005 21:37 schreef wonderer het volgende:
Aha... het heterohuwelijk wordt minder waard als die ranzige homo's er ook gebruik van mogen maken, is dat wat je wil zeggen?
Wat dacht je van heterokoppels die al kinderen hadden vóórdat ze gingen trouwen (ken er genoeg), shame on them!quote:Op zaterdag 23 april 2005 21:45 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Heterokoppels die geen kinderen kunnen of willen krijgen mogen dus ook niet trouwen?
Om de echte echtscheidingsprocedures te willen ervaren moeten homos eerst kinderen kunnen krijgen.quote:Op zaterdag 23 april 2005 21:47 schreef MasterPeace het volgende:
[..]
Homo's die willen trouwen willen de echtscheidingsprocedures waar een heleboel getrouwde hetero's uiteindelijk toe komen ook zelf ervaren, nou goed...
wat een viespeukenquote:Op zaterdag 23 april 2005 21:52 schreef MasterPeace het volgende:
[..]
Wat dacht je van heterokoppels die al kinderen hadden vóórdat ze gingen trouwen (ken er genoeg), shame on them!
Eens, homo's moeten ook kinderen kunnen adopterenquote:Op zaterdag 23 april 2005 21:53 schreef Monus het volgende:
[..]
Om de echte echtscheidingsprocedures te willen ervaren moeten homos eerst kinderen kunnen krijgen.
Daar zijn ze nu toch me bezig, om dat te vergemakkelijken?quote:Op zaterdag 23 april 2005 21:55 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Eens, homo's moeten ook kinderen kunnen adopteren![]()
Uiteraard, want hetero koppels scheiden ook alleen wanneer er kinderen zijnquote:Op zaterdag 23 april 2005 21:53 schreef Monus het volgende:
[..]
Om de echte echtscheidingsprocedures te willen ervaren moeten homos eerst kinderen kunnen krijgen.
In Spanje gaat dat gelijk met het homohuwlijk, in Nederland wordt het volgensmij idd ook makkelijker gemaaktquote:Op zaterdag 23 april 2005 21:56 schreef wonderer het volgende:
[..]
Daar zijn ze nu toch me bezig, om dat te vergemakkelijken?
Aha, dus de kinderen zijn de oorzaak van het scheidden bij de vleet onder hetero's, dacht altijd eerder dat men juist 'voor de kinderen' dwangmatig bij elkaar bleef of zo lang mogelijk bij elkaar probeerden te blijven...quote:Op zaterdag 23 april 2005 21:53 schreef Monus het volgende:
[..]
Het wetboek van Strafvordering en het wetboek van Strafrecht geven uitoefening aan die rechten. Ik ken geen wetten die het tegen staan, jij wel?quote:Op zaterdag 23 april 2005 21:18 schreef Monus het volgende:
[..]
Daar zijn ze in nederland niet erg goed in. De meenst belangrijke fundamentele rechten word elke nederlander ontzegt. Veiligheid en bescherming...
Volwassen die niet handelingsbekwaam zijn worden onder bewind of curatele gesteld.quote:Veel volwassenen zijn ook niet handelingsbekwaam, dat is dus niet een reden.
Naar mijn mening is dat een inbreuk op fundamentele rechten, vooral omdat de basis er voor niet echt meer geldig is.quote:Dus dat een homo geen bloeddonor mag zijn is dus een inbreuk op fundamentele rechten?
EVRM artikel 12 beschrijft dit recht. Het EVRM is onderdeel van de basis voor Nederlandse wetgeving. Artikel 12 laat de implementatie echter over aan nationale wetgeving. In combinatie met artikel 1 van de Nederlandse grondwet, die eveneens de basis vormt voor Nederlandse wetgeving, is het recht ook voor homo's dus aardig fundamenteel te noemen.quote:Zo fundamenteel recht is dat recht op trouwen niet.
Er wordt hen een recht ontzegd. Op basis van artikel 1 van de grondwet geldt dat als onrecht.quote:Jij probeert met die normen en waarden een bepaalde bevolkingsgroep een recht te verschaffen terwijl er geen onrecht werd aangedaan.
De wetgever denkt daar anders over.quote:Maar er was wel een wet dat homos niet mochten trouwen. En trouwen is geen fundamenteel recht.
Blijkbaar ken je de wet erg goed... dan weet je ook dat de overheid voor de veiligheid en bescherming moet zorgen.quote:Op zaterdag 23 april 2005 22:05 schreef Alicey het volgende:
Het wetboek van Strafvordering en het wetboek van Strafrecht geven uitoefening aan die rechten. Ik ken geen wetten die het tegen staan, jij wel?
Maar kinderen word al gelijk handelingsonbekwaam verklaart, terwijl dat natuurlijk niet zo is.quote:Volwassen die niet handelingsbekwaam zijn worden onder bewind of curatele gesteld.
Dat daar vele duizenden doden door aids bij gaan vallen maakt jou niet uit natuurlijk, iedereen moet het recht hebben om bloed te geven. Ik moet wel zeggen dat ik dat behoorlijk ziek vind.quote:Naar mijn mening is dat een inbreuk op fundamentele rechten, vooral omdat de basis er voor niet echt meer geldig is.
Die Artikel 1 is juist dat artikel die jij wil veranderen omdat het jou goed uitkomt. Op de manier die jij uitlegt wil je dat iedereen de zelfde rechten heeft. Jij bent zeker ook voorstander van dat iedereen die in nederland is een nederlands paspoort moet krijgen.quote:EVRM artikel 12 beschrijft dit recht. Het EVRM is onderdeel van de basis voor Nederlandse wetgeving. Artikel 12 laat de implementatie echter over aan nationale wetgeving. In combinatie met artikel 1 van de Nederlandse grondwet, die eveneens de basis vormt voor Nederlandse wetgeving, is het recht ook voor homo's dus aardig fundamenteel te noemen.
Er wordt hen een recht ontzegd. Op basis van artikel 1 van de grondwet geldt dat als onrecht.
Tja, de nederlandse wetgever is behoorlijk ziek.quote:De wetgever denkt daar anders over.
Hetgeen dus o.a. in die wetten geregeld is. Ik zie dus niet in wat jouw probleem is.quote:Op zaterdag 23 april 2005 22:47 schreef Monus het volgende:
[..]
Blijkbaar ken je de wet erg goed... dan weet je ook dat de overheid voor de veiligheid en bescherming moet zorgen.
Kinderen worden geacht handelingsonbekwaam te zijn voor de meeste rechtshandelingen. Vanaf 16-jarige leeftijd kunnen kinderen de kantonrechter verzoeken om hen handelingsbekwaam te verklaren. Vanaf 18-jarige leeftijd worden kinderen van rechtswege handelingsbekwaam.quote:Maar kinderen word al gelijk handelingsonbekwaam verklaart, terwijl dat natuurlijk niet zo is.
Alle homo's hebben AIDS en geen enkele hetero heeft AIDS, dat is waar ook.quote:Dat daar vele duizenden doden door aids bij gaan vallen maakt jou niet uit natuurlijk, iedereen moet het recht hebben om bloed te geven. Ik moet wel zeggen dat ik dat behoorlijk ziek vind.
quote:Die Artikel 1 is juist dat artikel die jij wil veranderen omdat het jou goed uitkomt.
Sterker nog, dat is wat het artikel beoogt.quote:Op de manier die jij uitlegt wil je dat iedereen de zelfde rechten heeft.
Ik kan mij vinden in de manier zoals het Nederlanderschap door de Grondwet wordt geregeld.quote:Jij bent zeker ook voorstander van dat iedereen die in nederland is een nederlands paspoort moet krijgen.
Emigreren is mijn advies in dat geval.quote:Tja, de nederlandse wetgever is behoorlijk ziek.
De spaanse ook wel eens, maar iets minder.
Dat die wetten niet uitgevoert worden. Maar dat is natuurlijk geen probleem voor jou.quote:Op zaterdag 23 april 2005 22:53 schreef Alicey het volgende:
Hetgeen dus o.a. in die wetten geregeld is. Ik zie dus niet in wat jouw probleem is.
Wat wil je hier mee zeggen? Dat is toch wat ik zeg. Tot je 18de ben handelingsonbekwaam.quote:Kinderen worden geacht handelingsonbekwaam te zijn voor de meeste rechtshandelingen. Vanaf 16-jarige leeftijd kunnen kinderen de kantonrechter verzoeken om hen handelingsbekwaam te verklaren. Vanaf 18-jarige leeftijd worden kinderen van rechtswege handelingsbekwaam.
Dat de homos altijd al een groot risico groep zijn geweest is een feit dat de meenste mensen wel weten. Kom maar met bronnen dat homos geen groot gevaar meer zijn voor de volks gezondheid en bloed moeten kunnen geven. Tot die tijd zie ik je als een ziek persoon die over lijken gaatquote:Alle homo's hebben AIDS en geen enkele hetero heeft AIDS, dat is waar ook.
Weet je werkelijk niet eens wat de artikel is? Of wil je het niet weten omdat het niet goed uitkomt.quote:Sterker nog, dat is wat het artikel beoogt.
Waarom dan wel, en niet waneeer het homos betreft. Waarom wel gelijke wetten voor nederlanders en niet voor buitenlanders?quote:Ik kan mij vinden in de manier zoals het Nederlanderschap door de Grondwet wordt geregeld.
Dat heb ik allang gedaan, maar ik hoor jou alleen maar over wetten praten. Bestaat voor jou ook iets anders dan de wet, of ben je iemand die het leven alleen kan zien door de ogen van de wet. Ik heb echt geen zin in nog een discusie over hoe jij de wet ziet.quote:Emigreren is mijn advies in dat geval.
Over wetjes hebben en ze dan ook nog selectief uitleggen is ook geen spelletje waar ik trek in heb. Een discusie aangaan met iemand die een recht op bloed geven belangrijker vind dan de volksgezondheid en de vele slachtoffers die dat met zich mee zou brengen is ook nog onmogelijk.quote:Op zaterdag 23 april 2005 23:22 schreef Alicey het volgende:
Onzuiver lezen en/of mij woorden in de mond leggen is een spelletje waar ik geen trek in heb.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |