abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26454472
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 15:24 schreef Amando het volgende:

[..]

Had je wel homo willen zijn dan?
Jij bent zeker zo iemand die in het weekend zijn korte rokje en hoge hakken uit de kast trekt
Dat is een stereotype. Niet iedereen is zo.
pi_26454703
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 15:24 schreef Amando het volgende:

[..]

Had je wel homo willen zijn dan?
Jij bent zeker zo iemand die in het weekend zijn korte rokje en hoge hakken uit de kast trekt
Je bent er wel erg mee bezig daarover te fantaseren, niet?

mij intresseerd het absoluut niet wat andere mensen in het weekend doen voor hun vermaak.
  zaterdag 23 april 2005 @ 17:24:57 #53
53149 MasterPeace
Venus in Steenbok
pi_26456542
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 14:57 schreef Amando het volgende:
Over een paar jaar is het normaal dat je een koe van achteren neemt... ik bedoel de grenzen vervagen.
Mens met dier (of volwassene met klein kind voordat je dat er ook bij haalt)zijn anders nogal extreem ongelijkwaardige verhoudingen is het niet? maar wat is de ongelijkwaardige verhouding precies tussen volwassen man met volwassen man of volwassen vrouw met volwassen vrouw volgens jou?

Jouw beste vrienden waarmee je lacht, praat, sport, zuipt, blowt, erop uitgaat, interesses mee deelt enz. zijn toch ook geen koeien of kleuters mag ik hopen...

[ Bericht 0% gewijzigd door MasterPeace op 23-04-2005 17:32:14 ]
"Veel naoorlogse Nederlandse architecten moeten ervan overtuigd zijn
dat iemands levensgeluk evenredig toeneemt met de omvang van zijn ramen."
Benno Barnard
pi_26457101
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 15:11 schreef Amando het volgende:

Ik niet .. ik heb godzijdank geen afwijking in mijn hoofd zoals pedo's en homo's.
Vandaar het homo-erotische icoontje
pi_26457928
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 14:57 schreef Amando het volgende:

[..]

Nee maar je kan het nog wel fout vinden.
Natuurlijk, maar waarom zou je jouw mening moeten opdringen aan anderen ? Waarom zou je, omdat jij het fout vindt, het homohuwelijk niet toestaan ? Kijk, ik heb er geen last van en als mensen er gelukkig van worden boeit het me verder geen hol. Er worden geen mensen mee geschaadt, behalve de bekrompen egootjes van een paar conservatieven.
  zaterdag 23 april 2005 @ 18:47:45 #56
91072 Amando
Ik zweer trouw aan de Nederlan
pi_26458050
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 18:40 schreef gelly het volgende:

[..]

Natuurlijk, maar waarom zou je jouw mening moeten opdringen aan anderen ? Waarom zou je, omdat jij het fout vindt, het homohuwelijk niet toestaan ? Kijk, ik heb er geen last van en als mensen er gelukkig van worden boeit het me verder geen hol. Er worden geen mensen mee geschaadt, behalve de bekrompen egootjes van een paar conservatieven.
Het heeft te maken met normen en waarden .. die worden steeds verder opgerekt.
  zaterdag 23 april 2005 @ 18:48:30 #57
91072 Amando
pi_26458065
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 17:54 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Vandaar het homo-erotische icoontje
  zaterdag 23 april 2005 @ 18:48:43 #58
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26458068
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 18:47 schreef Amando het volgende:

[..]

Normen en waarden zijn subjectief. Jij wordt niet verplicht om met een man te trouwen, en de mannen of vrouwen die met elkaar willen trouwen staan hier allen volledig achter.
pi_26458208
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 18:47 schreef Amando het volgende:

[..]

Normen en waarden zoals acceptatie van andersdenkenden en voelenden bedoel je ? Je maakt de fout door jouw (nogal beperkte) visie op normen en waarden als gangbaar te presenteren. Gelukkig zijn ze dat niet.
  zaterdag 23 april 2005 @ 19:16:08 #60
73259 Monus
ĄViva Espaņa, coņo!
pi_26458634
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 18:48 schreef Alicey het volgende:

Normen en waarden zijn subjectief.
Waarom zijn normen en waarden subjectief. Leg eens uit.
Zijn normen en waarden ook subjectief al het om een pedo gaat.
Zijn jouw normen en waarden dat homos mogen trouwen ook subjectief.
quote:
Jij wordt niet verplicht om met een man te trouwen
En wat wil je hier mee zeggen, leg eens uit.
quote:
en de mannen of vrouwen die met elkaar willen trouwen staan hier allen volledig achter.
Heb jij al die mensen gevraagd, mischien zijn ze er wel op tegen.
  zaterdag 23 april 2005 @ 19:18:51 #61
73259 Monus
ĄViva Espaņa, coņo!
pi_26458702
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 18:55 schreef gelly het volgende:

[..]

Normen en waarden zoals acceptatie van andersdenkenden en voelenden bedoel je ? Je maakt de fout door jouw (nogal beperkte) visie op normen en waarden als gangbaar te presenteren. Gelukkig zijn ze dat niet.
Laat mij eens raden, je praat tegen je zelf en over je zelf!
Of denk je de homo huwelijk gangbaar is in deze wereld?
pi_26458776
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 19:16 schreef Monus het volgende:
Allebei JA!

Het is namelijk een mening en normen en waarden verschillen ook erg per land en veranderen ook nog eens met de jaren. Zeer subjectief dus.
pi_26458785
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 19:18 schreef Monus het volgende:

[..]

Laat mij eens raden, je praat tegen je zelf en over je zelf!
Of denk je de homo huwelijk gangbaar is in deze wereld?
Ik dacht even dat we in een modern westers land leefden waar iedereen voor de wet gelijk is, ongeacht sexuele geaardheid. Nee, de wereld zit idd nog vol met conservatieve gelovigen waarbij het woord homo al een scheldwoord is. Helaas. Gelukkig dat Nederland een voorganger is op gebied van persoonlijke vrijheden zoals euthanasie, abortus, drugsbeleid en het homohuwelijk. Hoewel het wel bergafwaarts gaat met dit nogal onliberale kabinet.

P.s. Je hoeft niet zelf homo te zijn om voor het homohuwelijk te zijn, of er gewoon niet tegen. Klinkt misschien raar in je oren.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 23-04-2005 19:23:55 ]
  zaterdag 23 april 2005 @ 19:23:58 #64
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26458800
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 19:16 schreef Monus het volgende:

[..]

Waarom zijn normen en waarden subjectief. Leg eens uit.
Omdat iedereen er een andere basis voor gebruikt.
quote:
Ja.
quote:
Ja, het zit al in het feit dat het mijn normen en waarden zijn.
quote:
En wat wil je hier mee zeggen, leg eens uit.
Dat jij geen recht van spreken hebt daar jouw rechtspositie op geen enkele wijze aangetast wordt.
quote:
Heb jij al die mensen gevraagd, mischien zijn ze er wel op tegen.
Ik drukte me iets ongelukkig uit. Wat ik er mee bedoelde te zeggen is dat homoseksuelen (m/v) die trouwen hier volledig achter staan, en hier niet toe gedwongen worden.
  zaterdag 23 april 2005 @ 19:54:48 #65
91072 Amando
pi_26459450
Wat heeft het voor waarde dat homo's met elkaar trouwen, trouwen is toch een hetero-verbintenis.
Homo zijn en dan nog hetero-waarden overnemen ...
  zaterdag 23 april 2005 @ 20:06:37 #66
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_26459694
En dat is drie
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zaterdag 23 april 2005 @ 20:10:07 #67
91072 Amando
pi_26459773
Het legaliseren van een homo-huwelijk is slecht. Want daarmee bevestig je dat je een geestelijke afwijking accepteert.

Naar mijn mening moet je ziektes en afwijkingen niet accepteren , maar bestrijden.
  zaterdag 23 april 2005 @ 20:13:58 #68
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_26459852
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 20:10 schreef Amando het volgende:
Het legaliseren van een homo-huwelijk is slecht. Want daarmee bevestig je dat je een geestelijke afwijking accepteert.

Naar mijn mening moet je ziektes en afwijkingen niet accepteren , maar bestrijden.
Zullen we maar met jou beginnen dan?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zaterdag 23 april 2005 @ 20:30:34 #69
53149 MasterPeace
Venus in Steenbok
pi_26460166
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 19:54 schreef Amando het volgende:
trouwen is toch een hetero-verbintenis.
Straks kom je nog vertellen dat samen aan een tafel eten een exclusieve hetero bezigheid is, dat naast elkaar vooraan in een auto zitten een exclusieve hetero aangelegenheid is, dat op vakantie gaan alleen aan hetero's voorbehouden hoort te zijn, dat naast elkaar over straat lopen alleen aan hetero stellen voorbehouden hoort te zijn, dat samen naar een café gaan alleen aan hetero's voorbehouden hoort te zijn, dat werken een exclusieve hetero bezigheid is, dat tv kijken alleen iets voor hetero's hoort te zijn, dat het drinken van cola alleen iets voor hetero's hoort te zijn, of dat het nastreven van geluk alleen aan hetero's is voorbehouden of ademhalen...
Benno Barnard
  zaterdag 23 april 2005 @ 20:54:28 #70
73259 Monus
ĄViva Espaņa, coņo!
pi_26460552
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 19:23 schreef Alicey het volgende:

Omdat iedereen er een andere basis voor gebruikt.
Daarom is het ook zo'n puinhoop in nederland, als normen en waarden iets subjectief is blijft er weinig over.
quote:
Ja.
Dus een pedo die iets met een kind wil is bespeekbaar voor jou, omdat normen en waarden iets subjectief is. Incest is daarom ook subjectief en iets wat dus moet kunnen.
quote:
Ja, het zit al in het feit dat het mijn normen en waarden zijn.
Je verkondig ze of het de normen en waarden van iedereen moet zijn.
quote:
Dat jij geen recht van spreken hebt daar jouw rechtspositie op geen enkele wijze aangetast wordt.
Het is mijn recht om daarover te spreken, het huwelijk bestond als het recht voor de heteros. De rechtspositie van de homos worden niet aangetast als ze niet met elkaar mogen trouwen.
quote:
Ik drukte me iets ongelukkig uit. Wat ik er mee bedoelde te zeggen is dat homoseksuelen (m/v) die trouwen hier volledig achter staan, en hier niet toe gedwongen worden.
Maar de heteros worden wel gedwongen om afstand te doen van hun huwelijk.
  zaterdag 23 april 2005 @ 21:01:52 #71
73259 Monus
ĄViva Espaņa, coņo!
pi_26460672
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 19:22 schreef gelly het volgende:

[..]

Ik dacht even dat we in een modern westers land leefden waar iedereen voor de wet gelijk is, ongeacht sexuele geaardheid. Nee, de wereld zit idd nog vol met conservatieve gelovigen waarbij het woord homo al een scheldwoord is. Helaas. Gelukkig dat Nederland een voorganger is op gebied van persoonlijke vrijheden zoals euthanasie, abortus, drugsbeleid en het homohuwelijk. Hoewel het wel bergafwaarts gaat met dit nogal onliberale kabinet.

P.s. Je hoeft niet zelf homo te zijn om voor het homohuwelijk te zijn, of er gewoon niet tegen. Klinkt misschien raar in je oren.
Je leeft in een westers land waar iedereen voor de wet gelijk is, in gelijke gevallen. Maar zelf dat is in nederland een grote grap. Om er de sexuele geaardheid er bij te halen is wel zo simpel, en niet eens waar.
  zaterdag 23 april 2005 @ 21:01:53 #72
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26460674
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 20:54 schreef Monus het volgende:

[..]

Daarom is het ook zo'n puinhoop in nederland, als normen en waarden iets subjectief is blijft er weinig over.
Daarom wordt er een regering gekozen die tracht de taak van wetgeving uit te voeren met als handvest dat ieder mens een aantal fundamentele rechten heeft.
quote:
Dus een pedo die iets met een kind wil is bespeekbaar voor jou, omdat normen en waarden iets subjectief is. Incest is daarom ook subjectief en iets wat dus moet kunnen.
Nee dus, want een kind is niet handelingsbekwaam, en kan dus niet instemmen er mee.
quote:
Je verkondig ze of het de normen en waarden van iedereen moet zijn.
Deze normen en waarden maken geen inbreuk op fundamentele rechten, en effectueren het recht om in gelijke gevallen gelijk behandeld te worden. Het is in ieder geval in lijn met de richtlijn waar wetgeving in dit land zich naar schikt.

Jouw normen en waarden zijn duidelijk anders. Jij probeert met die normen en waarden een bepaalde bevolkingsgroep een fundamenteel recht te ontnemen.
quote:
Het is mijn recht om daarover te spreken, het huwelijk bestond als het recht voor de heteros. De rechtspositie van de homos worden niet aangetast als ze niet met elkaar mogen trouwen.
Het huwelijk bestond oorspronkelijk als eigendomsakte waarmee een vrouw eigendom werd van een man. Die oorsprong is echter eveneens achterhaald. De rechten van homo's worden aangetast wanneer zij geen huwelijk mogen sluiten, daar zij in dat geval anders behandeld worden dan hetero's, oftewel het recht op een gelijke behandeling wordt hen in dat geval ontnomen.
quote:
Ik heb in geen enkel wetsvoorstel gezien dat hetero's geen huwelijk meer mogen sluiten.
pi_26460716
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 20:54 schreef Monus het volgende:
Voor de meesten is dat niet bespreekbaar, voor mij ook niet. Maar voor anderen is zoiets wel bespreekbaar. Incest is niet subjectief, maar of het wel of niet zou mogen is wel subjectief. Subjectief is iets anders dan 'wel moeten kunnen', zoek het woord anders eens op in het woordenboek.
quote:
Als het homohuwlijk er is mogen hetero's niet meer trouwen
  zaterdag 23 april 2005 @ 21:14:34 #74
53149 MasterPeace
Venus in Steenbok
pi_26460915
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 21:04 schreef MrBadGuy het volgende:

Als het homohuwlijk er is mogen hetero's niet meer trouwen
Dat heet Monus logica...
Benno Barnard
  zaterdag 23 april 2005 @ 21:18:04 #75
73259 Monus
ĄViva Espaņa, coņo!
pi_26460985
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 21:01 schreef Alicey het volgende:

Daarom wordt er een regering gekozen die tracht de taak van wetgeving uit te voeren met als handvest dat ieder mens een aantal fundamentele rechten heeft.
Daar zijn ze in nederland niet erg goed in. De meenst belangrijke fundamentele rechten word elke nederlander ontzegt. Veiligheid en bescherming...
quote:
Nee dus, want een kind is niet handelingsbekwaam, en kan dus niet instemmen er mee.
Veel volwassenen zijn ook niet handelingsbekwaam, dat is dus niet een reden.
quote:
Deze normen en waarden maken geen inbreuk op fundamentele rechten, en effectueren het recht om in gelijke gevallen gelijk behandeld te worden. Het is in ieder geval in lijn met de richtlijn waar wetgeving in dit land zich naar schikt.
Dus dat een homo geen bloeddonor mag zijn is dus een inbreuk op fundamentele rechten?
quote:
Jouw normen en waarden zijn duidelijk anders. Jij probeert met die normen en waarden een bepaalde bevolkingsgroep een fundamenteel recht te ontnemen.
Zo fundamenteel recht is dat recht op trouwen niet. Jij probeert met die normen en waarden een bepaalde bevolkingsgroep een recht te verschaffen terwijl er geen onrecht werd aangedaan.
quote:
Het huwelijk bestond oorspronkelijk als eigendomsakte waarmee een vrouw eigendom werd van een man. Die oorsprong is echter eveneens achterhaald. De rechten van homo's worden aangetast wanneer zij geen huwelijk mogen sluiten, daar zij in dat geval anders behandeld worden dan hetero's, oftewel het recht op een gelijke behandeling wordt hen in dat geval ontnomen.
quote:
Ik heb in geen enkel wetsvoorstel gezien dat hetero's geen huwelijk meer mogen sluiten.
Maar er was wel een wet dat homos niet mochten trouwen. En trouwen is geen fundamenteel recht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')