? en die gast heeft bij Willem II en RBC gezeten?quote:'Maar ik heb áltijd geroepen dat ik ooit nog bij NAC wil werken.'
Je zou spontaan het wanbeleid van NAC mbt de trainerskwestie volgend seizoen met degradatie willen belonen.quote:Op donderdag 28 februari 2008 10:37 schreef Longmen het volgende:
niet te geloven dat Brands aan de kant wordt geschoven voor die incapabele Maaskant.
Dat zou een leuke ontwikkeling zijnquote:Op donderdag 28 februari 2008 19:04 schreef golfer het volgende:
Oké, na volgend seizoen speelt NAC dus in de Jupiler-league.
Wat boeit een CV als je Daphne Bunskoek hebt geneuktquote:Op donderdag 28 februari 2008 20:27 schreef Cyberia18 het volgende:
Whehe Maaskant ftw.
De man met een geslaagde CV![]()
Twee vliegen in één klap!quote:Op donderdag 28 februari 2008 20:23 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Dat zou een leuke ontwikkeling zijn
Serieus?quote:Op donderdag 28 februari 2008 20:34 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Wat boeit een CV als je Daphne Bunskoek hebt geneukt
De mazzelaar.quote:Ze is geweldig lekker! Ze schijnt sex te hebben gehad met die Rober Maaskant, dat is zo'n loser!! ik ben veel lekkerder dan die te gebruinde klojo
Nu weten we het zeker idd.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 13:23 schreef TerroRobbie het volgende:
Hmm gevonden ja:
[..]
De mazzelaar.
quote:Maaskant laat zich meteen horen
Door Patrick Leemans
Dinsdag, 01 juli 2008, 15:18
Dat was even wennen voor de spelers en supporters van NAC vanmorgen. Tijdens de eerste training van het nieuwe seizoen bulderde de stem van de nieuwe hoofdtrainer Robert Maaskant een paar keer hard over de velden van Sportpark De Wildert in Zundert. Iets wat de inmiddels vertrokken Ernie Brandts de afgelopen twee jaar nooit deed. ``Dat zal best, maar hij is er wel derde mee geworden’’, kaatste Maaskant de bal terug. ``Hoe de doelstelling nu luidt? Eerste of tweede worden, natuurlijk’’, grapte de Schiedammer.
Onder tropische omstandigheden werkten de selectiespelers van NAC een oefensessie van maar liefst tweeëneenhalf (!) uur af. Geen zwaar vermoeiende coopertest of duurloop, maar wel pittige pass- en trapvormen. Maaskant moet op korte termijn een balans in de belasting zien te vinden. ``Want over drie weken moeten wij al aan de bak’’, doelt de coach op het eerste duel in de Intertoto. ``We moeten dus snel alles op orde hebben. Dat is eigenlijk heel vervelend, omdat de voorbereiding zo moeilijk te plannen is. Én we moeten al vroeg in het seizoen pieken. Dat zal lastig worden met een Ellery Cairo die onmogelijk op tijd wedstrijdfit zal zijn, een Edwin de Graaf die geopereerd moet worden en een Patrick Zwaanswijk die herstellende is. Voordeel is dat de groep nagenoeg hetzelfde is als vorig jaar.’’
Op Rogier Molhoek, Victor Sikora, Edwin Zoetebier en Sander van Gessel na hebben er inderdaad geen verdere mutaties in de A-selectie plaatsgevonden. NAC heeft voor hen Jim van Fessem, Kees Kwakman en Cairo gehaald. En Robbert Schilder van Ajax is de volgende beoogde versterking. ``Hij zou een goede vervanger voor Molhoek zijn’’, aldus Maaskant. ``Die konden we overigens niet houden vanwege het beperkte budget. Met gebrek aan ambitie heeft het niets te maken’’, beet de trainer Molhoek toe. De middenvelder, die onlangs voor Vitesse koos, verweet NAC in Voetbal International een gebrek aan daadkracht. ``Wij konden hem gewoon niet betalen’’, aldus technisch directeur Earnest Stewart. ``En voor de rest wil ik er niet op reageren. Schilder? Is zeker een optie. Maar op dit moment liggen vraag en aanbod nog ver uit elkaar.’’ Ajax zou 400.000 euro willen hebben, terwijl NAC 3 ton wil betalen. De verachting is dat één van beide partijen zal zwichten naar mate de transferdeadline van 31 augustus steeds meer in zicht komt.
Rest de vraag wat de doelstelling voor komend seizoen is. ``Tussen de plaatsen zeven tot en met elf eindigen’’, aldus Maaskant. ``Het vorige seizoen evenaren of overtreffen is niet reëel. Wel hoop ik dat we als eerste Nederlandse club UEFA Cup-voetbal weten veilig te stellen’’, doelt de coach op de Intertoto-duels. ``Maar de nadruk ligt op de competitie.’’
De spelers weten na vanmorgen in ieder geval waar ze aan toe zijn onder hun nieuwe hoofdtrainer. Maaskant geeft fikse uitbranders als een bal niet goed gepasst wordt en schuwt luid stemgeluid niet. ``Wat zijn dat voor wijvenballen!’’ Zulke taal bezigde Ernie Brandts nooit hardop en/of ten overstaan van anderen. En dat is niet het enige verschil tussen Maaskant en zijn voorganger. Waar Brandts zich niet schroomde hoofdtaken af te staan aan zijn assistenten, zal Maaskant de touwtjes stevig in handen houden. ``Ik zal altijd het meest dominant aanwezig zijn. Bepaalde onderdelen van de trainingen besteed ik wel eens uit, maar ik heb mijn manier van leidinggeven."
Maaskant heeft dus liever 2 ja-knikkers als assistent-scheidsrechter die enkel voor buitenspel mogen vlaggen. Ik erger me er juist aan dat de assistenten vaak niet thuis geven terwijl ze de situatie beter kunnen overzien dan de scheidsrechter.quote:Maaskant haalt na nederlaag uit naar arbitrage
Robert Maaskant was na het verloren uitduel met Heracles Almelo (4-0) niet alleen boos op zijn speler, maar ook op de arbitrage. Scheidsrechter Ben Haverkort wilde laten doorspelen na een overtreding van Rob Penders op Bas Dost, maar legde de bal op aangeven van assistent Patrick Langkamp alsnog op de stip.
'Ik vind dit een kwalijke zaak', zei de NAC-trainer na afloop van het duel. 'De scheidsrechter heeft het voorval geconstateerd en liet daarna doorspelen. Het kan niet zo zijn dat hij daarna op aanwijzing op de grensrechter of de vierde man alsnog een strafschop geeft.'
'Of we laten de scheidsrechter beslissingen nemen of we moeten iedereen maar mee laten beslissen', vervolgde Maaskant, die met NAC de zevende plaats in de Eredivisie bezet. 'Dit is al de derde week op rij dat we op deze manier worden benadeeld.'
Overigens wil Maaskant benadrukken dat de nederlaag niet te wijten is aan het arbitrale kwartet. 'We hebben niet thuis gegeven. Het was schandalig hoe de voorhoedespelers verstoppertje speelden. Daardoor kwam de defensie onder druk te staan.'
Eén en al bazigheid deze manquote:Geheelonthouder Maaskant berispt door politiechef
16/05/2011 15:11
Robert Maaskant heeft zondag uitbundig het binnenhalen van de Poolse titel gevierd. De trainer van Wisla Kraków kwam tijdens de festiviteiten een belofte na. Als geheelonthouder dronk hij op de middenstip een glas wodka mee en zette hij bovendien een dikke sigaar aan zijn lippen.
'Het gaat er hier Zuid-Europees aan toe', stelt de oefenmeester na afloop van de met 1-0 gewonnen derby tegen Cracovia Kraków. Overigens werd de manier van vieren niet door iedereen gewaardeerd.
'In Polen is er een streng stadionbeleid', vertelt Maaskant aan het ANP. 'Ik had een grote doos Havana's voor de hele staf. Stonden we daar te roken, kwam er een telefoontje van de hoogste politiefunctionaris uit Warschau. Of we onze sigaren onmiddellijk wilden uitmaken.'
Het behaalde kampioenschap kreeg extra glans doordat de ploeg van Maaskant uitgerekend in de derby de titel veilig stelde. 'Die wedstrijd staat hier bekend als een 'heilige oorlog'. De rivaliteit is heftig. De supportersgroepen van de uitspelende ploeg zijn ook niet welkom. Cracovia strijdt bovendien tegen degradatie.'
Na het binnenhalen van het Poolse landskampioenschap lonkt voor Maaskant deelname aan de Champions League. De Nederlander hoopt dat zijn formatie te maken krijgt met een gunstige loting.
'Ze hebben vaak pech gehad met de loting; Real Madrid, Barcelona. Dat kan nu niet gebeuren. Ik geloof dat we in de derde ronde hooguit de kampioen van België kunnen treffen.'
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |