abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29768285
nou, in België maken ze er geen probleem van (nouja, m'n chirurg had wel bloedsporen op z'n schoenen... en 'n slagersoutfitje... maar nogmaals, 'operatie' is vlot gegaan, ik was verdoofd!)
en eten was ook geen probleem hoor... k had nog genoeg tanden over!
maar 'n vriend had me verteld dat t in Ndl niet mogelijk was, vandaar m'n vraag...
The eye flees from ugliness until it finds a pillar of beauty to rest upon
pi_29769292
A.s. woensdag moet ik er voor de 2e keer (en ook laatste) aan geloven.
Mijn 1e verstandskies (rechts onder) is een half jaar (of jaar?) geleden verwijderd door de kaakchirurg.

De 2e verstandskies die links onder zit, ligd er alleen niet zo mooi voor als de vorige. Deze ligd iets wat schuin en is ook nog niet echt doorgekomen. De kies steekt aan 1 kant net wat m'n tandvlees uit.

De vorige "operatie" was mij eigenlijk al iets tegegevallen en na het lezen van dit topic heb ik er al helemaal geen zin in.

Dit weekend nog maar even goed genieten van drank en lekker eten.... het zit er voorlopig tenminste 1 a 2 weken niet echt in.
Creative, Advertising, Media and Communication Consultant Agency.
  zondag 21 augustus 2005 @ 10:19:56 #203
83139 Alessandro
Vivere ora dare
pi_29832728
Hoe lang duurt het herstel eigenlijk. Wanneer kun je weer alcohol zuipen en is je bek weer normaal open?? Mensen met ervaringen tell me/
Geloof in jezus. Dan zal hij je belonen
pi_29834039
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 10:19 schreef Alessandro het volgende:
Hoe lang duurt het herstel eigenlijk. Wanneer kun je weer alcohol zuipen en is je bek weer normaal open?? Mensen met ervaringen tell me/
Hmm, ik weet het niet zo goed meer. Het hangt uiteraard ook af van het feit of je je pijnstillers lang nodig hebt. Tenzij je dat niet als belemmering ziet om te drinken. Ik zou denk een weekendje rustig aan doen als ik jou was. Beter effe geen alcohol dan midden in een tent met een bek vol bloed, lijkt me.
pi_29834816
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 11:35 schreef rompompom het volgende:

[..]

Hmm, ik weet het niet zo goed meer. Het hangt uiteraard ook af van het feit of je je pijnstillers lang nodig hebt. Tenzij je dat niet als belemmering ziet om te drinken. Ik zou denk een weekendje rustig aan doen als ik jou was. Beter effe geen alcohol dan midden in een tent met een bek vol bloed, lijkt me.
Ja precies.
Daarom heb ik vrijdag en gisteren gezopen voor minimaal 2 a 3 weken!
A.s. woensdag moet ik!
pi_29902997
quote:
Op donderdag 18 augustus 2005 22:20 schreef BSJ het volgende:
wat ik eigenlijk nog wou vragen
is t in Ndl mogelijk om alle4 je verstandskiezen tegelijk te laten trekken?
Mogelijk wel, niet slim. Dan moet alles worden verdoofd en dan is dus ook je hele tong verdoofd, waardoor je deze in kunt slikken zonder dat je er controle over hebt en dus kunt stikken.
I had a signature once. It was awful.
  woensdag 24 augustus 2005 @ 00:29:30 #207
24329 KNAK
ff w88,......
pi_29907501

Een positief verhaal

Ik heb die van mij EINDELIJK laten trekken; 1 op de normale manier, 3 anderen waren lastig,horizontaal en moesten operatiief verwijdert worden omdat ze "embedded in tha bone' waren....... daarnaast ook gelijk tijdens deze sessie de 4 tanden,noodzakelijk voor beugel....dus had er 8 in 1x laten trekken

Allles ging onder Intravenous Sedation en heb dr helemaal niets van gevoeld
Kreeg een infuus in mn hand en werd na 30 seconden helemaal high en viel in slaap.

Tijdens deze slaap werd ik ook plaatselijk verdoofd en na ongeveer 60 minuutjes kwam ik een beetje bij en hop, kreeg ik weer wat in mn ader gespoten.
Van het hele gebeuren kan ik me 2 dingen herinneren ; die grote lamp die ik zag, en toen er 1 mn hoofd vast hield en de ander aan het trekken was....ik kwam dus 2x een beetje bij mn positieven wat misschien nog geen 5 seconden duurde

Wakker worden na een uurtje, met rolstoeltje naar buiten gebracht, in de taxi en dat was het hele gebeuren
Paar daagjes beetje dikke wangetjes, voorzichtig eten en klaar

Dat ik hier zo lang mee heb gewacht snap ik nog steeds niets
Had 3 verschillende strippen pijnstillers meegekregen maar, dit was absoluuuuuut niet nodig.

Ik zou het zo weer doen

[ Bericht 21% gewijzigd door KNAK op 24-08-2005 00:43:54 ]
Mai pben rai~!
  woensdag 24 augustus 2005 @ 00:34:46 #208
24329 KNAK
ff w88,......
pi_29907650
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 10:19 schreef Alessandro het volgende:
Ik ben na 3 dagen gestopt met antibiotica en ben toen met alcohol gestart (is geen advies om hetzelfde te doen )
Pijnstillers , had 3 flinke strippen, niets gebruikt
Alles was weer normaal na 5 dagen en alleen de hechtingen herinnerden me aan de operatie
Hechtingen gingen eruit op dag 6 of 7
Mai pben rai~!
pi_29907739
Volgens mij is dat iedere keer verschillend. De eerste keer was hij bij mij gewoon door de tandarts getrokken, dagen beroerd van geweest. De tweede keer brak hij af tijdens het trekken en moest ik naar de kaakchirurg. 's middags om 17.00 uur en om 19.30 uur zat ik aan de friet met sate en een borreltje.............
  woensdag 24 augustus 2005 @ 00:48:46 #210
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_29908047
Vrijdag is de complete rechterkant er uitgesloopt bij mij. Was niet helemaal goed verdoofd maar overleef het wel

Maar kan ik me nou morgen weer te pletter zuipen?

antibiotica heb ik trouwens nooit gehad
  woensdag 24 augustus 2005 @ 01:02:38 #211
24329 KNAK
ff w88,......
pi_29908374
Ik kreeg dus wel antibio en geen idee waarom, misschien omdat ik er 8 had laten trekken in 1x en moest 4 per dag jumbocapsules slikken maar aangezien het allemaal tijdens een 10 daagse ' vakantietje' gebeurde wilde ik dus zuipen en ben dr mee gestopt (niet echt slim maar goed)

Hoe langer je wacht met zuipen,hoe beter het is denk ik

Voor de mensen met angst : IV Sedation is DE oplossing

Ik had gewoon pijn in mn poepertje van angstschijt maar, ik zou zo weer gaan
Mai pben rai~!
  woensdag 24 augustus 2005 @ 10:47:27 #212
83139 Alessandro
Vivere ora dare
pi_29913356
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 01:02 schreef KNAK het volgende:
Ik kreeg dus wel antibio en geen idee waarom, misschien omdat ik er 8 had laten trekken in 1x en moest 4 per dag jumbocapsules slikken maar aangezien het allemaal tijdens een 10 daagse ' vakantietje' gebeurde wilde ik dus zuipen en ben dr mee gestopt (niet echt slim maar goed)

Hoe langer je wacht met zuipen,hoe beter het is denk ik

Voor de mensen met angst : IV Sedation is DE oplossing

Ik had gewoon pijn in mn poepertje van angstschijt maar, ik zou zo weer gaan
8 tanden?? Heb je nog wel tanden over dan En wat voor beugel krijg je eigenlijk>?
pi_29921393
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 12:05 schreef UFOtje het volgende:

[..]

Ja precies.
Daarom heb ik vrijdag en gisteren gezopen voor minimaal 2 a 3 weken!
A.s. woensdag moet ik!
Zo.... vanmorgen om 8 uur geholpen in het ziekenhuis.
De vorige keer was de kies er binnen een paar tellen uit.... helaas moest er nu wel aardig worden geboord... gezaagd..... en getrokken.

In het begin dacht ik al, van ik voel nog wel erg veel, van wat er gebeurd. Toen hij flink begon te boren, ging hij toch nog maar wat verdoving bijspuiten.
Daarna voelde ik nog meer dan normaal zou zijn.

Maargoed... ik leef nog.
Deze kies lag schuin en bleek 3 wortels te hebben (i.p.v. 2 wat vaker voor schijnt te komen.)
Ook de napijn is nu wel erger dan bij mn vorige operatie.

Maar gelukkig had ik maar 2 verstandskiezen!
pi_29933205
Ik moet in oktober linksonder en rechtsonder laten verwijderen. 1 ligt horizontaal, de ander staat maar een beetje schuin. De kaakchirurg wil allebei in 1 keer doen. Eten zal wel klote worden dan...
"I think greed is healthy. You can be greedy and still feel good about yourself" - Ivan Boesky.
'Only government can take perfectly good paper, cover it with perfectly good ink and make the combination worthless.' - Milton Friedman
pi_29967609
quote:
Op donderdag 18 augustus 2005 23:27 schreef BSJ het volgende:
nou, in België maken ze er geen probleem van (nouja, m'n chirurg had wel bloedsporen op z'n schoenen... en 'n slagersoutfitje... maar nogmaals, 'operatie' is vlot gegaan, ik was verdoofd!)
en eten was ook geen probleem hoor... k had nog genoeg tanden over!
maar 'n vriend had me verteld dat t in Ndl niet mogelijk was, vandaar m'n vraag...
Ik moest er ook vier laten trekken, ben maandag geweest.. maar ik mocht ze niet tegelijkertijd laten trekken...
pi_29967640
dus nu zijn er twee uit.. maandag gebeurd bij de kaakchirurg.. eindelijk is mijn hamsterwang bijna verdwenen.. alleen die hechtingen voelen rot aan.. maarja... ik hou het nog wel even vol..
  donderdag 25 augustus 2005 @ 23:27:37 #217
24329 KNAK
ff w88,......
pi_29977299
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 10:47 schreef Alessandro het volgende:

[..]

8 tanden?? Heb je nog wel tanden over dan En wat voor beugel krijg je eigenlijk>?
Deamon brackets ofzo, zonder Eh-Lah-stiekjes
moest iets van 1200 Eur lappen

verstandskiezen zijn er al 4
Dan nog de voorkant, premolars, ook 4
alles zit er verder gewoon nog steeds in
Mai pben rai~!
  zondag 28 augustus 2005 @ 19:18:37 #218
83139 Alessandro
Vivere ora dare
pi_30058420
Wanneer gaat zo'n gat dicht?? Links onder bedoel ik dan. Links boven is na anderhalf week al dicht. Onder was gehecht maar zit toch nog een opening. Duurt het lang tot die dichtgaat. Heb verder geen bloed of onstekingen daar.
pi_30099173
Ik heb nu al een hekel aan mijn tandarts. Donderdag 11 augustus moest ik een gaatje laten vullen, en omdat hij dan toch ging verdoven kon meteen die verstandskies aan die kant eruit. Daar had ik volgens hem toch niets aan, en het was maar een kleintje, dus die was er zo uit.
Niet dus!
Hij heeft een half uur nodig gehad om te trekken. En zei, terwijl hij bezig was, "dit heb ik nog nooit meegemaakt". (dat is erg opbeurend). Na een half uur veel pijn (het was niet voldoende verdoofd) en veel bloedverlies was hij eruit. En kreeg ik meteen de mededeling dat ze het ziekenhuis aan de lijn hadden, omdat ik meteen door moest naar de kaakchirurg.
De verstandskies zat linksbovenin. Bleek dat hij zulke lange wortels had gehad, dat er nu een gat was tussen mijn mondholte en mijn neusholte (kaakholte). Dat moest onmiddellijk gehecht worden.
Kom ik bij de kaakchirurg, wordt daar gelukkig eindelijk een foto gemaakt (iets wat mijn tandarts niet gedaan had). Blijkt dat er nog een stukje kaakbeen afgebroken was, en dat moest er ook nog uit.
Maar gelukkig hier een goed verdoving. Was er snel uit, en daarna even hechten.

De week erna was de pijn verschrikkelijk. Had hele zware pijnstillers gehad, waarvan ik er maximaal drie per dag mocht hebben. Alleen werkten ze maar 4 uur. Ik kon de helemaal niets van de pijn. Mijn wang was ook ontzettend dik, zelfs mijn oog zat helemaal dicht.

Moest afgelopen vrijdag op controle bij de kaakchirurg. Alles zag er goed uit. Had geen pijn meer. Alleen een vieze smaak in mijn mond. Dat kon duiden op een ontsteking, maar aangezien ik geen pijn had, en het er goed uitzag, hoefde er niets mee te gebeuren.

Helaas kreeg ik vanaf zaterdag dus wel pijn, en die werd steeds erger. De smaak in mijn mond is misselijk makend. Ik krijg er braakneigingen van. Dus vandaag maar weer gebeld en net langsgeweest. De holte is ontstoken. Heb nu antibioticum en moet volgende week terug op controle en dan eerst nog bij de rontgenafdeling foto's laten maken van die holte.

Ik zit er nu al 2 1/2 week mee, en nog niet over. Ben het wel een beetje beu. En dit was pas de eerste kies. De andere drie worden, volgens de foto's, ook problematisch.
Leuk vooruitzicht
pi_30101648
damn....kheb al sinds april ofzo een verwijzing naar de kaakchirurg. ben alleen beetje vergeten een afspraak te maken want had niet zoveel last van m verstandskiezen....alleen zei de tandarts dat ik ze maar moest laten trekken want der zat een gaatje in 2 en dan konden ze net zo goed allemaal eruit......
moet nu dus altijd nog een afspraak maken met de kaakchirurg maar als ik dit zo allemaal lees heb ik er niet echt zo heel veel zin in :S
pi_30106715
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 15:10 schreef UFOtje het volgende:

[..]

Zo.... vanmorgen om 8 uur geholpen in het ziekenhuis.
De vorige keer was de kies er binnen een paar tellen uit.... helaas moest er nu wel aardig worden geboord... gezaagd..... en getrokken.

In het begin dacht ik al, van ik voel nog wel erg veel, van wat er gebeurd. Toen hij flink begon te boren, ging hij toch nog maar wat verdoving bijspuiten.
Daarna voelde ik nog meer dan normaal zou zijn.

Maargoed... ik leef nog.
Deze kies lag schuin en bleek 3 wortels te hebben (i.p.v. 2 wat vaker voor schijnt te komen.)
Ook de napijn is nu wel erger dan bij mn vorige operatie.

Maar gelukkig had ik maar 2 verstandskiezen!
Zo... gelukkig is de zwelling weg!
Ik heb nog wel iets van last en pijn als er wat hards in of op het gat komt, maar verder gaat het gelukkig goed.

Zit weer aan mn 1e biertje!
  woensdag 31 augustus 2005 @ 14:25:44 #222
24329 KNAK
ff w88,......
pi_30131281
Ben vandaag naar de knaagarts geweest , om toch even mijn situatie te bekijken : rechterkant onwijs dik, slikken gaat bijna niet laat,laat staan eten en heel veel krampt in mijn kaak

Schijnt opgesloten vocht/bloed te zijn en zit weer aan antibiotica
Dat meer dan 2 weken na de daadwerkelijke ingreep
Mai pben rai~!
pi_30172212
Owowo ik mocht vanmiddag om 2u weer aantreden voor de tweede ingreep bij de kaakchirurg. Ergens in juni dit jaar heb ik de linkerkant laten trekken, vandaag was dan eindelijk de rechterkant aan de beurt voor een slooppartij.

Net als de vorige keer viel het me weer mee. De verdovingen zijn vervelend, maar meer ook niet. Het sloopwerk duurde dit keer misschien iets langer, omdat de kies rechtsonder een beetje vaag lag, maar al met al was het karwei binnen 3 a 4 minuten geklaard.

De vorige keer was ik wat laat met het ijs tegen m'n wang, omdat ze bij de apotheek moeilijk deden met het voorschrijven van die ibuprofen vanwege het feit dat ik ook andere medicijnen gebruik (slechte nierfunctie). Maar nu had ik er binnen 10 minuten al een washand vol met ijs tegen aanzitten en zover ik nu kan zien heeft het goed geholpen, want de zwelling is een stuk minder dan vorige keer.

De komende dagen wordt het weer voorzichtig eten, een klein beetje ibuprofen in m'n water gooien en met dat spuitje aanklooien om de wond schoon te houden. Dit weekend even geen zuipmarathon en dan hoop ik er na een week geen last meer van te hebben.
pi_30173005
quote:
Op zondag 28 augustus 2005 19:18 schreef Alessandro het volgende:
Wanneer gaat zo'n gat dicht?? Links onder bedoel ik dan. Links boven is na anderhalf week al dicht. Onder was gehecht maar zit toch nog een opening. Duurt het lang tot die dichtgaat. Heb verder geen bloed of onstekingen daar.
Bij mij is het drie jaar terug en aan de linkeronderkant zit nog steeds een soort van gat Dat gaat dus niet meer dicht ook, maar ik heb er geen last van ofzo. Ik geloof wel dat dat de kant was waar de kies er iets lastiger uitging, dus het kan zijn dat ze daar wat meer tandvlees en/of bot van mijn kaak hebben weggehaald.
pi_30291825
Zo, net een uur geleden mijn kiezen getrokken. 3 tegelijk. 1 zat scheef, de rest was gewoon trekken. Eigenlijk doet het geen pijn. alleen de hoeken van je lippen rekken ze ff lekker op. Geen prettig gevoel. Maar voor de rest ging het wel soepel naar mijn gevoel.

Net pijnstiller ingenomen en zo doen om de 8 uur. Denk niet dat ik echt kan eten straks, dus lekker aan de vla

Alles voelt nou dik. Heel apart. Maar ben benieuwd hoe het voelt morgen.

Weet iemand trouwens wanneer je weer mag poetsen? Het is mij vertelt, maar tis me nou ff ontgaan.
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')